Šité na míru ZSSK, kritizují soukromí dopravci soutěž na vlaky Bratislava – Komárno
Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet
Podmínky soutěže na desetiletý provoz osobních vlaků mezi Bratislavou a Komárnem jsou šité na míru státnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko
Námet na pokračovanie. Aby sme nakoniec nezistili, že bolo ušité na mieru. Ale niekoho úplne iného https://ekonomika.sme.sk/c/22326486/zssk-sa-nezapoji-do-sutaze-o-usek-bratislava-komarno-poda-namietku.html
Dobrý den pane Jančuro. Jaký je váš názor na sdružování zaměstnanců v radě zaměstnanců či činnost odborové organizace ve vaší firmě? Z informací od několika zaměstnanců vaší firmy jsem se dozvěděl, že založení či vstup do odborové organizace rovná se výpověď zaměstnance z vaší strany. Nějak se mi tomu nechce věřit neboť vás znám zatím jako slušného člověka. Můžete učinit veřejné prohlášení v tom smyslu aby se vaši zaměstnanci nebáli a mohli se svobodně rozhodnout a případně si odborovou organizaci založit tak jak je to běžné ve vyspělých zemích západní Evropy? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
V Anterselvě je mistrovství světa v biatlonu, v Salt Lake City v rychlobruslení.
Koukám, že na Zdopravy.cz zase probíhá mistrovstvá světa ve skákání na špek 🙂
Ale nejsměšnější je ten požadavek AllRailu, aby ZSSK poskytla svůj vozový park ostatním účastníkům soutěže, to jednoznačně říká, chci jezdit, ale nemám nato si pořídit vlastní vozidla, tak nám dáš k dispozici svůj, vždyť jsi státní dopravce.
Protože se stejně oprsklym požadavkem uspěli soukromníci u MD v ČR, kde ČD dělají užitečného blbce kdy vozidla pořídí, rozjedou, vychytaji chyby, zaplatí případné srážky dotace a pak vozidla na zlatém podnosu předají paradoxně pod kuratelou svého vlastníka konkurentům. V okolních státech ale mají národní dopravci vlastníka ještě normálního.
Ale když JMK chtěl nakoupit vozidla sám, aby teda chudinka Náhradní dopravce nemusel vychytávat ty chyby, tak se drážní odboráří mohli po****.
Tak si to teda ujasněte: buďto ať si koupí každý dopravce vozidla sám (ale ČD teda taky za svoje, ne „za státní“), anebo ať je koupí objednavatel dopravy („za státní“) a nabízí dopravcům.
A proč by nemohli ČD za státní, když vlastníkem je, naštěstí, stále ještě stát? Tedy peníze vrážet do svého podniku mi teda přijde normální.
Tak ať si objednavatelé vyřídí všechny potřebné papíry a zrovna i provozují drážní dopravu, a ČD je díky zařízení služeb budou muset povinně pouštět do dep (i když teda za peníze). Prostě, kdo chce provozovat drážní dopravu měl by být schopen zajistit si vozidla, nebo teda jeho majitel, takže u ČD klidně stát, a jakkoliv si zařídit zázemí, dílny, zbrojení a ne, že to bude nařízeno povinně, že jeden musí pouštět ostatní povinně.
Dominiku, zkuste to jinak. Z Vás by měl radost tak leda Lenin. V Anglii například jsou vlastníkem většiny vozidel leasingovky a dopravce si pronajímá vozidla na dobu kontraktu (franšízy). Na dobu kontraktu se vám často nevyplatí si vozidla pořizovat, neb jsou drahá a jinde třeba nepoužitelná. Jo, i v Británii stát něco nakoupil (soupravy řady 800 pro IET) protože chtěl dopravu na dálkových linkách zlepšit – ale soupravy jsou k dispozici těm, kteří ty linky jezdí. Vozidla jezdí během let u různých dopravců, ale na převážně stejné trati, nebo tam, kde mají smysl a současně dopravci nehnije v depu něco,… Číst vice »
Ja vam do toho skocim, on by to samozrejme nebyl problem, jenze CD jsou akciovka a vozidla kupuje CD, nikoliv stat, a to presto, ze je stat vlastnikem. Jako akciovka se musi take tak chovat, jako majitel akcii byste taky nesouhlasit s tim, ze byste musel poskytnout svuj majetek nekomu jinemu.
Samozrejme, muzete to udelat tak, aby to pro vas (tedy pro CD) bylo vyhodne,… napriklad pronajmem.
Neco jineho by bylo, kdyby stat primo vlaky koupil a pronajimal je dopravcum, klidne i statem vlastnenym CD.
JJ, výběrová řízení na východě majú svoje špecifiká. Máme příklady i z jiných oborů, kdy zadavatel odmítl naší firmě předat technické specifikace a poslal ji za konkurenčním (ruským) soutěžitelem :-)).
Musí být pro Regiojet poměrně trpké. Že tam před koncem smlouvy zvyšovali kapacitu, investovali..
No právě. Úspěch se neodpouští.
Investovali do nálepiek s logom? Však všetko navýšenie kapacity majú z Ministerstva preplatené a tie vozidlá sú len prenajaté (nájom je v cene započítaný).
Za mě soutěž v pořádku. Slovenské MD chce rychle nové moderní vlaky. To bych chtěl i já jako cestující.
Zajímavé, že jinde jim Bagety a jiné šílenosti nevadí.
A nevadily jim ani před RegioJetem…
Bude mít ZSSK dostatek strojvůdců? Regiojet mu je přece nepřenechá, když se mu hodí na jeho vlaky z Bratislavy do Prahy.
Regiojet nemoze rusnovodicov nutit zostat u neho. Je velmi otazne ci posadky z Komarna budu mat zaujem jazdit BA – Praha.
Bulharsko je vysáté?
Ano. Od Blavy až po Štúrovo.
Slovenský stát je v rozkladu, stejně jako jeho železnice.
To bude tým že Slovenský štát zanikol v roku 1945
Slovenská republika není stát??? A co je teda? Volné sdružení kmenů? Prvobytně pospolná společnost? Autonomní komunita?
Anarchosyndikalistická entita :-)).
Džamáhíríje جماهيرية
Pán asi naráží na to, že už to je spíše mafiánská struktura, kterou na státní úrovní zastupuje Smer..
Pokud to dopadne jako u nás a Arriva „má v kapse“ nejnižší cenovou nabídku, tak je to asi jasné, jak to dopadne. Každopádně tato příměstská trať by si zasloužila určitě elektrizaci minimálně do Dunajské Stredy (i kvůli Metransu) a nasazení moderních elektrických jednotek.
Opravte si to o trati Žilina – Rajec.
Pravda je taká, že aj samotná ZSSK bola zo súťaže vylúčená a teda sa bude opakovať 😀
Tak Slováci už dostali rozum!!!!kdy ho dostaneme my?Trondo,už zase dojedeme do lázní Dunajská Streda na rezijku…Pojedeš taky,borec?
Jsem trouba píšící z této adresy. stehla.jiri@seznam.cz
37.188.175.116. Napište mi do klubu idiotů.
S nástupom Regiojetu tu vzrástol počet cestujúcich o stovky percent – samozrejme aj preto, že samotný dopravca tu navrhol úplne iný dopravný koncept. Keď nič iné, S70 Bratislava – Komárno je success story liberalizácie v celom regióne.
Takže takéto reči sú fakt výkrik do tmy.
Na ktorý sa museli hľadať úspory na strane ZSSK, vyškrtnutím IC vlakov zo ZDO, a ani to nestačilo a museli sa škrtať vlkm. Cena za vlkm sa postupom času vyšplhala dodatkami z 76% ceny za vlkm ZSSK v danom roku na 110% ceny za vlkm ZSSK v danom roku a RJSK je napriek tomu v permanentnej hlbokej strate (aj keď OK, to môže byť len kreatívne účtovníctvo). Keby sa takýto koncept mal použiť všade, kde má zmysel, znamenalo by to na druhej strane zastavenie dopravy na ďalších cca. 40% tratí. A všetko bez súťaže. Ja by som bol opatrný. Podľa… Číst vice »
Je to hlavně věc vůle investovat v rámci dopravy do železniční sítě. Systém, kde vylepším jednu trať a ty ostatní kvůli tomu ořežu, o takové vůli moc nesvědčí. Ať už je tam dopravcem kdo chce…
A presne preto nemožno v tomto vôbec porovnávať Regiojet a ZSSK. Jančura si vylobboval, ZSSK by nula od nuly pošla.
Jestli RJSK jezdí s patrovými soupravami a dvojitými desiry za 110% toho, za kolik to jezdily ZSSK s 810 a 010 (protože 1 vlkm je 1 vlkm, ať se odjede sólo 810 nebo brejlovcem se šesti) , tak bych to za prohru cestujících ani eráru nepovažoval.
Přesně tak, za 110 procent původní ceny dostat 300 procent navrch, to není ani trochu špatné:-).
Rovnako môžem ja povedať, že platiť za nottne ojazdené poschoďáky o 10% viac, ako za takmer nový elefant nie je nič moc. 🙂 Ten problém je inde. Je to ostatne vidieť v ČR, kde noví dopravcovia žiadne veľké skokové nárasty počtov cestujúcich zatiaľ nezaznamenávajú.
V Oblasti komerčních linek ty nárusty cestujících jsou dost vidět.
V dotované, regionální dopravě se všichni zvedají ze země, jak dostali po papuli v rámci rozjezdů soukromníků. Nárůst cestujících v regionální dopravě je však zapříčiněn HLAVNĚ neexistencí jednotného jízdního dokladu.
Jeden jizdni doklad neni nic proti nicemu, ale jeden tarif, to bude spatny…
Takmer nový elefantí push pull je starý až osm let. Je ale také opotřebovaný, protože na něj národný dopravca kašlal tak, jak má léta ve zvyku. A ty notně ojazdené poschoďáky ex DB tu jsou proto, protože jsou tu možná jen na chvíli a hlavně: Ty takmer nové elefanty někde jezdí a tam opravdu nebudou mít radost, až jim za necelý rok dojezdí. Možná někdy budou panteři, ale ne hned. Teď přichází první a rozhodně jich do konce tohoto roku nebudou dodány všechny, aby se dalo říci, že nahradí i elefantí push pully v okolí Bratislavy: https://zdopravy.cz/obrazem-zssk-predstavila-nove-pantery-vlaky-nakoupi-diky-dotaci-41778/ Navíc se ve… Číst vice »
Tento Váš príspevok je prehliadka diskusných faulov. Falošné dilema, slamenný panák a podsúvanie názorov, ktoré som nepovedal. Takže len pre istotu, mne vadí, že sa výberové konanie koná týmto spôsobom. Nie je to férové. Mohol by sa prihlásiť aj niekto iný než ZSSK, a RJSK. Ja nemám rád ani jednu z tých dvoch firiem. Nemyslím si, že ZSSK na tú trať prinesie zlepšenie, ale (ak bude zachovaný prevádzkový koncept, a nebudú sa tam o to jednať jak baba na trhu, že sa tam spraví pár dier, aby mohlo niečo jazdiť napr. na Východe) proti zrovna RJSK ani príliš zhoršenia. Ostatne… Číst vice »
Fajn dopravní model, na který se skládá celé Slovensko… To je ale přitom neskutečná blbost a divím se, jak jí někdo může vypustit z úst. To, že na Slovensku, které není až zase tak chudé, zcela nesmyslně objednává dopravu Ministerstvo dopravy a všeho možného dalšího a nikoliv kraje, je pochopitelně chybné nastavení. Ale že by se na dopravu v nejbohatším kraji skládalo celé Slovensko, je evidentní nesmysl. Spíš to je tak, že Bratislava, která je spolu s Bratislavským krajem nejbohatším regionem Slovenska, doplácí na dopravu v ostatních výrazně chudších částech Slovenska. Nesmyslný systém vlakokilometrů daných pro celé Slovensko k této… Číst vice »
Celý ten systém je zlý. Na tom sa zhodneme. Ale Radim Jančura neurobil nič pre to, aby sa ten systém zmenil, naopak si čisto v jeho rámci vylobboval prostriedky (vlakokilometre) na trať, kde jazdil on. Takže z tohoto pohľadu sa naopak po zbytku Slovenska muselo pobrať aby bolo na BA-KN. Je to smutné, ale je to tak. A z pohľadu liberalizácie na SR tak urobil vpravde medvediu službu, pretože takto môže nastúpiť napr. Kapitán Stožiar a snažiť sa vytrieskať politické body z toho, že s tým „urobí poriadky“. Bohužiaľ.
Z pohledu liberalizace medvědí žádnou medvědí službu samozřejmě Regiojet neudělal. To jen pan Jan stále nechápe, že jinak prostřelit neprůstřelné nešlo. Jinak by na Slovensku slýchali, že to prostě nejde. Ostatně je tu vidět i gigantický rozdíl mezi ČD, které se pomalu a pracně podařilo transformovat z příšerného ex ČSD podniku na společnost, která v zásadě je prozákaznicky orientována. ZSSK se chová jako netransformovaný ex ČSD podnik a bylo by lepší ho rozprášit a založit jiný s jiným vedením, do kterého by měl střední a vrchní management ZSSK vstup zakázán.
A že sa toho za tých 10 rokov zmenilo, keď to teda prestrelil. Ja myslím, že to skôr nechápete Vy.
ZSSK tam nasadí nové elefanty, až jim to bude vyhráno?
Cestujícím je jedno, kolik platí stát či kraj za vlkm. Pro ně jsou důležité jiné věci, a ty pak vedou k nárůstu či naopak úpadku zájmu o železnici.
Pozor, ZSSK tam nejazdila len s 810 a 010 ale aj s klasickými súpravami. Inak rovnako by som mohol ja povedať, že Jančura tam aktuálne jazdí za drahšie, ako ZSSK s elefantami alebo pušpulmi.
Klasické soupravy tam jezdily, to je pravda. Ale vesměs to nejhorší, co se na ZSSK někde v kopřivách našlo. Přeci šlo o Cigánskú štreku na okraji zájmu. Nebo se mýlím?!?
Pravdu o praktikách RegioJetu na Slovensku se dočtete:
https://dennikn.sk/blog/375083/regiojet-vela-nasluboval-plany-mu-vsak-nevychadzaju-1/
Teda uvádět tady článek který je 3,5 roku kdy se i na Slovensku X věci změnilo to je tedy dost podpasovka a ještě za věci regiojet nemůže …ale předpokladam že jsi zamestnanec CD a vy máte přímo v popisu práce hanet společnost která pozvedla kulturu společnosti…
Čo sa malo zmeniť na tom, že Jančura sa vtedy pri nezrušení IC vlakov ZSSK nejakými vecami vyhrážal a za ich zrušenie niečo sľuboval, pričom po zrušení IC vlakov ZSSK to v reále dopadlo tak, že naplnil to, čím sa vyhrážal a z toho, čo sľuboval, nesplnil nič?
Pan Jan (nebo také Asdf z k-reportu) si prostě nedá pokoje a bude obhajovat neobhajitelné…
Ďalší diskusný faul, tentokrát ad hominem. To, čo som napísal, je holý fakt. Že nezapadá do Vášho videnia sveta, nie je môj problém. Keď sa jednalo o zrušenie IC vlakov ZSSK, vyhrážal sa zrušením nočného páru vlakov (inak z prevádzkového hľadiska bol ten vlak pekný nonsens, keď vo štvrtok ráno chytili väčšie meškanie, nedokázali ho často na nulu stiahnuť ešte ani v nedeľu poobede) a sľuboval zavedenie 4 ďalších párov vlakov (a dlhšie súpravy). Potom si niekde zákulisne dojednal zrušenie IC vlakov ZSSK, tak následne v zápätí zrušil ten nočný pár vlakov a po nových 4 pároch vlakov nebolo ani… Číst vice »
No vida, že jsem se trefil:-). Holý fakt je ten, že zatímco na trati Bratislava – Komárno jezdí Regiojet v rámci objednávky, kdežto jeho IC vlaky nikdo neobjednával, neobjednává a objednávat nebude.
Jinak jsou to ty samé plačky, co čtu na k-reportu a nedivím se, že jsem se netrefil, ač tady autor píše pod jiným nickem:-).
Bravo Sherlock, akurát neviem, čo si myslíte, že ste tým dosiahol? Ona je nejaká povinnosť písať všade pod rovnakým nickom? Dať si to dohromady musí zvládnuť priemerná opica do 5 minút. Nepríde Vám to úbohé?
Na IC mal jednu dobu dohodnuté, že mu ZSSK nebude konkurovať, to je taká „skoroobjednávka“. Ale tlieskajte tomu. Tlieskajte niekomu, kto sa presadzuje klamstavami, falošnými sľubmi a zákulisnými čachrami. Len sa potom nedivte, kto vládne.
Tak to asi zas Slováci vyrazí do ulic, když jsou s RJ tak spokojeni . Neberte nám Jančuru !! Žlutá je dobrá !! Nebo ne?
Mu už jsme ho měli. 😃
Když to tak čtu, tak si říkám, že na tom přece v ČR ještě nejsme tak hrozně. Vypisování soutěží na Slovensku v režii tamního ministerstva dopravy totiž působí opravdu dost komicky.
Tedy z pohledu Slováků samozřejmě dost smutně.
Vyjádření ministerstva působí neprofesionálně, citově zabarveně, až hloupě. Některé věci tam uvádí účelové.
Kvík, neschopní soukromníci kvičí, že nejsou připuštění k dotovanému stánímu cecíku, který plní daňoví poplatníci. Koupit soupravy za dotace daňových poplatníků, začít jezdit, opět za dotace daňových poplatníků, umí každý. Tuto výsadu mají státní dráhy, protože jsou jaksi státní a placené z daní již zmíněných poplatníků. Chceš jezdit? Soupravy si pronajmi…kup za své a můžeš jezdit. Podmínky jsou jasně dané.
Tuto výsadu nesmí mít a také nemají žádné státní dráhy, jen jakýsi Samuel Novák si myslí, že to tak je.
Vy jste ale vůl pane, vůbec nerozumíte světu:-). Ale to vás omlouvá, nemusíte, proto se já vám za vola taky hned omlouvám:-). Před dotacemi jsme si všichni rovni. Vy, Zssk, Regiojet, LeoExpress, Arriva, jsou všechny soukromopravní (nikoliv statni) společnosti (i vy můžete založit firmu a ucházet se o rovné podmínky) a všechny musí mít přístup ke stejným dotacím. Pokud ovšem SK stát si mysli, že její vlastněna a.s. je na tom špatně a potřebuje kapitálovou podporu, tak to je jiná. Na to má SK stát právo, pokud mu to EK jako podporu schválí. Ty soupravy byly financované na podporu SK… Číst vice »
A pozor nezávislí novinář opět nezklamal.Nechal promluvit samotného Boha Železnice….Škoda,že moje klávesnice neumí psát žlutě…Mohl jsem to dotáhnot v novinařině daleko…
Jsem trouba píšící z této adresy. stehla.jiri@seznam.cz
37.188.175.116. Napište mi do klubu idiotů.
Co to plácáte? Do diskuse může přispívat každý bez ohledu na názor, který hájí, sám jste toho důkazem.
Tak si tu zlatou medaili v disciplíně skok na špek pěkně vyleštěte!
Dobrý den pane Jančuro. Jaký je váš názor na sdružování zaměstnanců v radě zaměstnanců či činnost odborové organizace ve vaší firmě? Z informací od několika zaměstnanců vaší firmy jsem se dozvěděl, že založení či vstup do odborové organizace rovná se výpověď zaměstnance z vaší strany. Nějak se mi tomu nechce věřit neboť vás znám zatím jako slušného člověka. Můžete učinit veřejné prohlášení v tom smyslu aby se vaši zaměstnanci nebáli a mohli se svobodně rozhodnout a případně si odborovou organizaci založit tak jak je to běžné ve vyspělých zemích západní Evropy? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Dalo se to očekávat – vůbec mě to nepřekvapuje… Politická elita SBR (Slovenské balkánské republiky) dlouhodobě nesnáší cokoliv ve žluté barvě…
Jsem trouba píšící z této adresy. stehla.jiri@seznam.cz
37.188.175.116. Napište mi do klubu
Tímto výkřikem se snad nemá ani smysl zabývat, když ani samotný Regiojet nedal žádnou reakci. Navíc má nejvýhodnější pozici, protože jak je ve článku uvedeno, tak takovými vozy disponuje (jen je bude muset v průběhu času vyměnit za novější). Pochybuji, že ZSSK má takto specifikované vozy volně k dispozici, takže nerozumím, v čem by měli mít takovou velkou výhodu proti konkurenci.
951/051 push-pully. Tahat je lze i za brejlovcem, hlavně když toho Jančuru vyštípeme.
Tušímže předseda parlamentu Danko se nechal slyšet, že Jančuru je třeba zrušit za každou cenu. A objíždění zas tak velká cena není 🙂 .
K tomu objizdeni- 757 by se měl dát naučit jízdě s push-pullem, resp. s řídícím vozem.
Sice se tím vyhodí do luftu miliony, které stály úpravy řady 263, ale když to politici chtějí…
Nebo spíš (vzhledem ke spolehlivosti 263) je už nebudou muset zastupovat laminátky, protože se několik push-pulů turnusově převede na Komárno a 10 x 263 + 2 x 361 snad na ty zbývající soupravy bude stačit 🙂
Nevím, jestli 757 zvládnou WTB komunikaci.
a nejsou ty push-pully vázány na nějakou konkrétní trať dotacemi??? tj. může je ZSSK předislokovat na žitný ostrov??
Z nějakých EU peněz jsou (spolufinancované); push-pully jsou z roku 2011-2013, udržitelnost byla údajně jen 5 let, takže už jsou volné.
Ty patraky RJ jsou už teď 20+.
Jestli jo, tak se omlouvám, ale ve článků bylo napsáno „RegioJet si loni sice dvoupodlažní vozy koupil, během dalších deseti let ale požadovaný věk rozhodně přesáhnou.“, takže jsem předpokládal, že tomu ještě tak není. Samozřejmě to, že se ta soutěž nepřipravuje delší dobu, aby měli všichni větší šance, je samozřejmě špatně. Na druhou stranu nechápu, proč by tato šibeniční doba měla zvýhodňovat ZSSK.
V jakym stavu jsou vůbec ty patráky po DB? Ví někdo? Chceme to vůbec v ČR? Myslim, že by mi to třeba na Sp kolem Prahy vůbec nevadilo… (čistá fikce, nešilte prosim… :D)
Co blázníte? 😀 B(d)t a Bdmtee přece stačí! No co, že občas někdo z toho Bdt vypadne nebo že průvodčí odmítne vést vlak bez centrálního zavírání a blokování. 😀
Teď vážně, asi by byl problém s tím, že tyhle patra jsou uzpůsobeny na provoz pod německým napětím, konkrétně je na to snad uzpůsobeno topení, proto je taky tahá výhradně herkules a ne brejlovec.
Průvodčí vede vlak (že já blbec si dělal licenci strojvedoucího)jinak na německé napětí a vytápění se vyser je vidět ,že o tom nic nevíš a zaměř se na své napětí
Asi bych ten svět nebral tak vážně, přivodíte si zase vlastním napětím infarkt a to je škoda, no ne? 🙂 Mimochodem taky je rozdíl vést a vézt, že jo. Vlakvedoucí i průvodčí vede (- vést) vlak — ,,v české železniční dopravě kvalifikovaný pracovník dopravce, který v některých vlacích ŘÍDÍ a vykonává práce související s přepravou osob, zavazadel nebo nákladu. … Je vedoucím vlakové čety“. Strojvůdce vlak veze (- vézt) a i vede. A ano, o napětí nic moc nevím. Mým cílem bylo naznačit, že v Česku se tyhle vozy použít nedají bez větších zásahů. A co já vím, hodit rukavici… Číst vice »
Tyto vozy se i ČR dají použít i bez větších zásahů, jen k tomu musí být použita odpovídající lokomotiva. Nebo vyměnit na voze CZE (centrální zdroj energie).
Ty patráky půjdou po jednom na soupravy R8 jako nemístenkové vozy pro cestující s doklady IDS . Zároveň patra nabízí dostatečnou kapacitu přepravy kol. Bývalé low cost vozy (ex SBB/CFF/FFS) se tak budou moct vrátit na komerční spoje, kam patří. Ideální řešení.
Asi zase další malé vítězství kapitána Nesouvislé věty za národovce. Jinak RegioJetu nemůžou odpustit, že zvýšením kvality přepravy dostal cestující do vlaků a zesměšnil tak jejich „národního dopravce“.
Jančurovi to ušil na triko Dzurinda. Bez výběrového řízení. Jančura si nemá na co stěžovat.
Jenže Jančura (byť ho jinak nemusím) ukázal, že to nejenom zvládá, ale dokonce z té trati udělal jednu z vůbec nejvytíženějších jednokolejek, že mu ve finále skoro nestačila kapacita a musel narychlo shánět další soupravy.
To, že zde bude nárůst cestujících se vědělo dříve. Tak Dzurinda připravil podmínky. Za doby ŽSR minimun spojů, s nejhoršími vlaky co se na Slovensku daly sehnat.
To je pro mě nová informace . Já myslel že tu trať chtěli pomalu zrušit a Jančura tam stavěl i peróny nebo nějak to upravoval a potom tam učil místní bače jezdit vlakem .
I kdyby nic jiného, tak někdo chtěl a dokázal přesvědčit, někdo nechtěl a nejradši by to zavřel. A když vidí, že to jde, chce zpět. Napadají mne u nás přinejmenším hned dvě paralely…
Jednu z nejvytíženějších jednokolojek mu z toho udělaly kolabující silnice a obce u kolejí, které se během let zvětšily i více než trojnásobně, kapacita mu ne skoro nestačila, vlaky plné jak metro, že se z nich nedalo vystupovat, nebo i nastoupit, je realita dlouhých let.
Zvláštní je, že za slavné dlouhotrvající éry národného dopravca to byla akorát Cigánská štreka nehodná větší pozornosti. A byla by tak i nadále, kdyby do toho někteří politikové trochu nešlápli. Ostatně olezlé vozy řady Bh a spřežení 810 + 010 nikoho z kolabující silnice na koleje nepřilákaly. Navíc správce infrastruktury sem nainstaloval zabezpečovací zařízení, které se hodilo akorát na nějakou lokálku kdesi na východě Slovenska, ale ne na příměstskou trať s velkým potenciálem přeprav jak v osobní, tak i v nákladní dopravě (zejména Metrans a jeho terminál v Dunajskej Stredě). Takže nejdříve musely proběhnout změny na infrastruktuře a na vozidlech,… Číst vice »
Takže to ušili na míru RJ.
Účel světil prostředky a dosáhlo alespoň se toho, co se ZSSK dosáhnout nikdy nešlo.
Pane, nabídku daly dvě společnosti. Patrně naše byla výhodnější.
Dobrý den, jestli jste pan Jančura, mám na Vás OT dotaz, které jsem občas dostával v rámci rodiny/známých když jste doporučoval zkusit na delší jízdu použít vlak místo auta. Vlastně dva: a) proč jste zrušili 2 linky z Prahy na Slovácko (jedna via Brno, druhá via Olomouc – obě končily ve Staré Město u UH)? Za jakých podmínek byste znovu začali jezdit tuhle linku? Tj. jaká dotace by pro RGJ byla zajímavá, aby provozovala tyhle dvě spojení, které IMHO řešily jistou díru v nabídce ČD resp. LEO (Arriva z Nitry přes Olomouc do Prahy IMHO mířila na jiné cestující). b)… Číst vice »
Přesně tak!
1) Trvalo mi asi 15 vteřin najít si smlouvu a ověřit si, že se zde o nízkopodlažnosti nic nepíše.
2) Další cca minutu jsem hledal tiskovou zprávu kde si ministr dopravy pochvaluje rychlost nasazení objednaných jednotek 628.
3) Souhlasím ale, že informace „Za prevádzku linky zaplatíme ročne asi 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako inkasuje štátny dopravca“ není fér, protože se vychází z průměrné ztráty ZSSK na 1 km v rámci celé země.
Prosím vás, mohli by ste mi prezradiť kde ste našli tie podmienky v tendri, teda ze nie su tam uvedene poschodove vlaky.
Nízkopodlažní a poschoďové není totéž 😉
myslím, že cíleně lžete.
Esc: já bych se držel počtu pasažérů a fakt je rozdíl mezi 810 a Siemensem Desiro (Bombardieru Talent). A zapomínáte, že Regiojet také vybudoval behem prvniho roku dvě parkoviště pro cestující.
Kdyby ZSSK původně dostávala tu samou dotaci jakou měl Regiojet, tak by akorát jak postřelné zvířátko kvičela, že je to málo a že to stačí na provoz, ale ne na pořízení (nájem) ojetin, co má Regiojet.
Soukromníci?
Myslíte parazita z Brna?
Slováci ho vykopali ze své sítě ( na rozdíl od hloupych Čehúnů) , ti si svého dopravce likvidovat parazity nenechají
„Soukromníci?
Myslíte parazita z Brna?“
Ne, článek hovoří o soukromnících v množném čísle.
„Slováci ho vykopali ze své sítě ( na rozdíl od hloupych Čehúnů) , ti si svého dopravce likvidovat parazity nenechají“
A proto tamní dopravce poskytuje kvalitní služby a v kvalitním rozsahu tak, jak si oni Slováci (prostřednictvím veřejné správy) sami objednali. 🙂 🙂
P. S. Reálně to nemůže mít příměr v rámci ČR, protože trasa Bratislava – Komárno je ryze příměstská/regionální, tzn. v ČR by byla objednávána krajskou samosprávou. Leč, na Slovensku je železniční doprava komplet objednávána centrálně ministerstvem…
Na Slovensku totiž maji rozum a nenechají kraje dělat bordel v dopravě. A nevznikaji takové nesystemove naschvály jako v JmK
Ano. Nenechavaju si robit bordel v doprave. Preto Zilinsky kraj uz niekolko rokov vola o posilneni dopravy na trase Cadca – Zilina. A kedze ministerstvo ako ty hovoris nechce robit bordel, tak na to zvysoka kasle.
Proč se Zlínský kraj zajímá o dopravu Čadca – Žilina?
Nesystémovým naschválem myslíte neuznávání režijek? Nebo neuznávání TR10?
„Na Slovensku totiž maji rozum a nenechají kraje dělat bordel v dopravě“
„Nechávají“ je objednávat autobusovou regionální dopravu. A tím pádem má regionální autobusová doprava jiného objednatele než vlaková regionální = složité dohody (možná i nesystémové naschvály?) na tvorbě IDS či na návaznostech vlak-bus.
Naopak v JMK jsou návaznosti vlak-bus jedny z nejlepších na českém území.
No tak určitě…
Na SK jsou v kraji časově zafixovány autobusy, jezdí už deset a více let stejně. No a protože vlaky se každý rok šoupe, tak jeden rok máte přípoj tak akorát, za rok šoupnou vlakem, takže vám o 3 minuty ujíždí, další rok ujíždí o 7 minut a třetí zase 15 minut čekáte.
Ale pravdou je, že to nejsou naschvály, naschválem je neuznávání režijek (v JMK) někým, kdo sice dopravu objednává a platí, ale neprovozuje. A kupodivu nechce vozit zadarmo někoho jen proto, že nevlastní bratranec švagra dědečkovy babičky umývá na nádraží záchody.
Já se za vás normálně stydím 😀
Jasně, ZSSK náš vzor.
Teď vážně – hlavně díky konkurenci máme konečně kvalitní vozy na koridorových tratích a můžeme si vybrat. A ani na soukromnících na objednávkových výkonech není nic špatného, jen to chce kvalitní smlouvy (což platí ale i pro ČD) a národní tarif.
To vzhledem k častému ježdění do Ostravy, mohu srovnávat jak cenu tak služby. Mi se s parazitem jezdí levněji a snídaně jsou podstatně taky dobrý. POdotýkám že nejsem „potřebný“ tudíž nevyužívám slev a jezdím zpravidla 1. třídou /Buiness podle toho co je ve vlaku řazeno. Jezdil jsem tam s ČD i s RJ. RJ vede zcela jednoznačně na body. Tzn parazitovi platím rád a dostávám za to službyu, které mi vyhovuje.
U mě parazit taky dobrý… Zato ČD se ho ani moc nesnaží dohánět, nějak na to rezignujou…
V čem je parazit? Že ukázal zkostnatělým a neschopným státním dopravcům, že to jde levněji a kvalitněji? Tosnad nemyslíte vvážně…
Že po liberalizaci a přestání dotování, stát na komerční linku platí několika násobek než předtím. Dlouholeté přátelství s Babišem, kterého prvně hrozně veřejně podporoval, potom ho na oko odsoudil, když začal být extrémně neoblíbený u klientely, kterou vozí, aby mu pak stejně úplnou náhodou přihrál kompenzace do třech tarifních tříd, i přes vyjádření ministerstva, že bude platit v nejnižší cenové třídě dopravce.
A proč na trati Praha – Ostrava, která není v režimu veřejné zakázky, tudíž všichni dopravci jezdí na vlastní riziko a za rovných podmínek, platí stát několikanásobně více? Protože vyplacené peníze jsou pouze kompenzace za státem nařízené slevy, které jsou pro všechny dopravce stejné a jejich výše je určena pouze počtem přepravených osob. Díky vyšší kvalitě přepravy nabízené soukromými dopravci a následně i ČD došlo k výraznému navýšení počtu přepravených osob a tím i ke zvýšení kompenzací za povinné slevy.
Viz článek https://zdopravy.cz/fenomen-praha-ostrava-konkurence-a-lepsi-trat-znasobila-pocty-cestujicich-2157/
Bardotka – z Vaší reakce hádám, že je načase si nechat vyměnit plenu..
Ty jsi blbec a ani se tím netajis. Máš rezijku?
Agrofert doufám kupujeme.
Jak by se vám líbilo, kdybychom na oplátku vykopali pár slovenských parazitů z našich státních zakázek ?
A tak se stalo, že čech volal po likvidaci českých firem. I ten poslední živnostník je parazit a tak zlikvidoval i posledního holiče.
A pak brečel u piva, že čechům tady už nic nepatří.
Súťaž je hanba pre ministerstvo dopravy a dopravná politika je už iba politika „politrukov“ zo strán a SNS, inak sa to nedá nazvať…ak sa ruší konkurencia na trhu, vždy na to doplatia cestujúci a štát vyššími výdavkami. Podmienky súťaže by bolo vhodné zverejniť a porovnať návrhy zmlúv v r.2010 a teraz ….?! novinári nech požiadajte o zverejnenie.
Zaujímavé že keď tam jazdili ZSSK šukafony tak vek vôbec nikto neriešil.
vraj tam vtedy nebolo tolko cestujucich
Takže push pully ZSSK budou jezdit s motorovou lokomotivou a bude se to vydávat za zlepšení kvality dopravy. Pochopitelně slovenské Ministerstvo dopravy a všeho možného dalšího zamlčí, že jinde zase kvalita dopravy poklesne. Ovšem veledůležitý národovecký úkol vyhnat zlého cizáckého soukromníka bude splněn. Bude jezdit tradiční národní dopravce a to se na Slovensku hodnotí kladnými body:-).
Možná ani jinde nepoklesne kvalita.Protože novéPantery nahradí Ešusy v okolí Žiliny,uvolněné Ešusy nahradí Pušpuly v okolí Bratislavy a ty pak můžou na soutěženou trať. 😀
Kvalita nepoklesne, ale mohla by vzrůst více, kdyby se ty pushpully nasadily jinde a na Komárno bylo vypsané řádné VŘ tři roky předem…
A proč by nemohly být nasazené právě zde? Už tady zaznělo že je to jedna z nejvytíženějších linek SK, takže kam jinam by měly být nasazeny uvolněné moderní soupravy? Parazit z Brna ať jde někam na lokálku, kde jezdí 813, tam budou i ty secondhandy pořád pokrok.
Parazit z Brna ať jde někam na lokálku, kde jezdí 813
V roce 2012 šel „parazit“ někam na lokálku (Blava – Komárno) a svými seconhandy tam přinesl pokrok.
Protože jinde stále kvalitní soupravy chybí a budou chybět ještě hodně dlouho po dodávce všech panterů. Snad je to tak teď už jasné.
Bude víc vozů pro ČR (doufám). Bačaláci ať si jezdí do Komárom čím chcou.
Pozitvní je jenom to, že tam ZSSK nebude moci nasazovat Bmto zapůjčené od ČD.
tak ony ty revitalizovaný dvoupatra nejsou žádný supermoderní vozy…
Supermoderní ne, ale použitelné ano. Až na ty bastly s hranatými okénky a dveřmi v příčkách i celkem estetické.
Tím bych si nebyl jistý, třeba soutěž umožňuje počítat rekonstruované za nové.
Nechytly by se na Slovensku České dráhy, když jim u nás ubyly výkony?