Síť příměstských vlaků v Paříži je o 8 kilometrů delší. RER nově jezdí do Nanterre
Otevření nové linky RER E v Paříži. Foto: Ile-de-France Mobilités
Paříž počítá s prodloužením linky dál na západ.
Paříž počítá s prodloužením linky dál na západ.
Zatím je to spíš taková demoverze, jezdí se kyvadlově Magneta – Nanterre. Normální provoz bude až od listopadu. Ale i tohle pomůže odlehčit RER A.
Popis obrázku „Otevření nové linky E“ mi trochu neseděl. No a taky že ne, když pak člověk čte celý článek. Linka E už funguje déle, teď jde jen o její prodloužení…
Řekl bych, že co se železnice týče, tak RER je to jediné, co ve Francii opravdu dobře funguje.
Jejich TGV jsou na první pohled úžasná, ale způsob výstavby tratí se stanicemi někde v polích je divný a navíc je to převážně zaměřené jen na cesty odněkud do Paříže. Navíc je to hromada náhodných výstřelů, žádná síť.
Klasické dálkové vlaky nic moc.
Regionální doprava je mizerná, pouhé dva páry vlaků denně na trati nejsou výjimkou.
Nákladní dopravu na železnici skoro zlikvidovali.
Přitom i klasické tratě mají velkoryse stavěné, ve všech důležitých směrech dvoukolejky.
Dokonca na väčšine dvojkoľajových tratí ktoré spájajú veľké mestá sa jazdí rýchlosťou 160km/h – občasnými miernymi prepadmi…..
A na mnoha se jezdí 200.
Ale taky po klasické trati jedete dlouho dlouho a náklad v protisměru nepotkáte.
S tým nákladom by som si taký istý nebol. Ale tie nákladné vlaky nebývajú dlhé ako u nás, ale častokrát len okolo 10 vozňov….
Hlavně tam hromadně ruší přípojné tratě i do měst velikosti Liberce.
Všechno do aut.
Francie opravdu není, co se železnice týče, příliš hodna následování.
To město se 100 tisíci obyvateli, kam zrušili železnici, bych prosil jmenovat.
Vozí hodně věcí po vodě https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/3/3a/Modal_split_of_freight_transport%2C_2022_%28%25%2C_based_on_tonne-kilometres%29.png