Sirius vyjíždí. RegioJet s ním v pondělí počítá na čtyřech spojích
Jednotka Sirius na zkušebním okruhu ve Velimi
Zkušební provoz s cestujícími potrvá tři až čtyři měsíce.
Zkušební provoz s cestujícími potrvá tři až čtyři měsíce.
Jedu orávě teď 25. Února 2024 spojem v 8:36 hod. z Ústí nad Labem do Kolína a světe div se vlak je složen z Peršingu a třech žlutých vozů. Tak nevim nový Sirius je asi za příplatek anebo nejedu v ten správnÿ den, když má jezdit každý den.
Údržba jednotky
Snad se na tom RJ naučí trochu uklízet.
Před chvílí jsem z této jednotky vystoupil a byl jsem rád, že jsem absolvoval jen úsek UnL-Litoměřice město. Velmi stísněné prostory, nepohodlné sedačky, (některé k stání), nefunkční infosystém. Prostě tak nějak „počínsku“. Delší cesta je asi utrpení-zaslechnuto od spolucestujících.
Jak vypadá sedačka k stání?
Nejdříve jsem vlastně nevěděl, oč jde. Ale někdo znalejší dělal jakousi reportàž, tak jsem to zaslechl. Malé sedátko na velkém opěradle…jedna slečna to zkoušela, leč byla trochu při těle a horkotěžko se vysoukala ven…
V odkaze jsou fotky a tam jsou i vyfocené ty sedačky na stání
https://zdopravy.cz/obrazem-sezeni-na-stojaka-minimum-zasuvek-i-tichy-provoz-prvni-dojmy-z-cinskeho-vlaku-v-cesku-193275/
A proč je a fotce Leo?
doporučuju přečíst článek a ne jen titulek
Sirius Black vyráží z nástupiště 9 3/4? Cílová stanice Prasinky?
Nemůžu si pomoct, ale při pohledu na úvodní fotku, mi jednotka připomíná „kudlanku nábožnou“. :->)
…a jestli bude ve žluté barvě s černým čumákem, bude to sršeň:->)
A přitom kdysi byla zkratka Leo pro pánský časopis.
Jezdil už v pátek. Kolem poledne jsem ho viděl u Všetat směr Lysá a kolem 18:30 ve Všetatech směr Ústí a i s cestujícími.
Z článku: Jednotka poslední dny jezdí po trati mezi Ústím a Kolínem, ale bez cestujících.
Zrzek píše, že ho viděl s cestujícími, v článku je, že jezdil bez cestujících.
Kdo má pravdu? Článek nebo Zrzek?
Abyli to cestujíci nebo technici?
S cestujícími nejezdil.
A to co z něj vystupovalo bylo asi co duchové?
Vždyť je to úplně jedno.
Možná soukromá šotojízdá kamarádů.
Pracovníci provádějící zkoušky? Zástupci DÚ na kontrole?
A někdo z těch co tam měli práci, si mohl vzít i kámoše šotouše. 😀
Když už je řeč o R23, nemá někdo info o těch nízkopodlažních dvoupatrových vozech, které na lince mají údajně vyjet?
Jeden z nich je odstavený a pomalovaný na Smíchově.
Už je tam pár měsíců rezaví a místní vandalové mu dávají co proto.
Podmínkou není je provozovat,ale naslibovat!
V rezervačním systému jsou zatím jen na pondělek, tak uvidíme. Třeba čekají jak dopadne to pondělí a přehodí to až pak…
Jinak se určitě půjdu projet, bude to atrakce.
Výborně, jistě se půjdu projet. Počkám až opadne první nával a hlavně, až ho tu „modré koule“ zkritizují a zkusím to.
No, popravdě, podle fotek to ani zkoušet nemusím. Dojíždění do Prahy v B249 je strašné, ale skýtá alespoň nějaký komfort a provedení je oproti tomuto v „západní“ kvalitě i po 45 letech… Takže nechápu, jak to LEO s tímto myslel….nedivím se, že RENFE od tohoto odstoupilo (i když tam jsem v trase Barcelona-Tarragona cca v r.1998 viděl poprvé „sedačky“ na stání).
Tu druhou by mohli poslat na brno-ostrava.
Jj, dneska jsem jel a nedodrženo řazení hned u dvou vozů. No nic, ale kupodivu fungovaly toaltey (což beru jako zázrak 😀 ).
Jakože jely jiné dva vozy než měly, nebo byly jenom otočené? 😀
Kolama nahoru.😃
Ještě, že nebyly položené na boku – to by narušovaly průjezdní profil vedlejší koleje 😀
Čelní vozy byly uprostřed soupravy a ty vložené na krajích.
Myslel jsem si, že půjde právě tam kvůli změně napětí a vyzkoušet to pořádně, ale asi jim ty kilometry bez cestujících stačí.
Zajimala by mne ekonomika provozu. Chapu, ze porizovaci cena byla asi dobra, ale provozovat v zasade tri prototypy bez perspektivy porizeni dalsich jednotek? Nevi nekdo, kdo to bude servisovat?
A prečo hovoríme ako o hotovej veci, že to bude RJ prevádzkovať? Žiadna cena nebola špecifikovaná, jednotky sú stále majetkom výrobcu.
Na soc. sítích se psalo, že Regiojet uzavřel spolupráci s CRRC ohledně schválení tohoto typu. Také uvedl, že z dlouhodobého hlediska plánuje pořízení čínských lokomotiv od stejného výrobce. Jestli tomu tak je, tak si velmi pravděpodobně tyto jednotky nechá na R23, protože jsou jenom tři a jak známe Regiojet, tak je dojezdí bez větší údržby dokud budou provozuschopné. Počítám, že se jim to vyplatí a díky nim si tuto linku udrží u objednavatele.
Tak to je hodně odvážné tvrzení, hlavně po vyjádření Radima Jančury, že jednotky RJ kapacitně nesedí do jeho sítě linek. To „velmi pravděpodobně“ si tedy zatím nechte, protože to fakt není vůbec ničím podložené.
Však říkám „jestli tomu tak je“. Tzn. dávalo by to smysl, když by si je mohl odkoupit za výhodnou cenu díky spolupráci s CRRC. Informace je ale asi půl roku stará, ze serveru rynek-kolejowy.pl.
To, že se Jančura už vyjádřil k těmto jednotkám, mi uniklo. To se omlouvám.
Na R23 je to moc velký a drahý. To by se vyplatilo jen, že by byly pronajatý skoro z pusu.
Samozřejmě se jim to vyplatí. Mimo jiné i proto, aby Pesa příliš nespoléhala na to, že má u RJ všechno jisté.
Tipuji, že ekonomika bude skvělá, je možné i že nebude platit dopravce výrobci, ale výrobce dopravci. 🙂
Je to stejné jak s projektem řady 680 pro ČD a. s. Jen dodám koho zajímá více toto téma, týkající se našich jediných vysokorychlostních jednotek s naklápěcí skříní, tak si na YouTube vyhledejte střepiny pendolina (náhledovka se dvěma jednotkami ve stanici Praha Holešovice) sen o rychlovlaku (náhledovka s vozem MV 1 ve starém lakování)
Pokud vím, tak žádný „náš“ český výrobce naklápěcí vlaky nevyráběl a nevyrábí.
Jistě, RGJ má dokončit a jistě né zadarmo certifikační proces. Jestli si tyto jednotky pořídí, nebo né, to jistě ve smlouvě není. Nikde jsem žádný slib nečetl. A proč si podle mého nezlepšit komfort, když mi za to ještě někdo zaplatí. Uvidíme, já osobně žádné velké problémy neočekávám, ale třeba se mýlím….
No, vzhledem k tomu, že je RJ nekoupil a jen je provozuje pro CRRC v rámci testů, tak toto je celkem bezpředmětná debata. Divil bych se, pokud by RJ aktuálně platil cokoliv víc než poplatek za DC a trakční energii, protože jinak by to pro ně ani nedávalo smysl.
Doplním, že někteří zlí jazykové by připustili, že možná nezaplatí ani to 🙂
Těm s těmi 9 plusy děkuji za důvěru, ale po dnešku musím uznat pravdu těch s minusy….i když asi s tím problémy nebudou, je to totiž snad „šlapací“…. Děs!!
A tedy s polepem LEO?
Ne, má to polepy RJ, jen nemám aktuální fotku. Zítra bude fotek hodně:)
Chcete něco poslat? Hodlám v tom zítra home-officovat. 🙂
Super!
Včera na cestě do Kolína: https://imgbox.com/tpCzHKFP
Polep LEO je z toho dost humpolácky sundaný. Místy jsou zbytky lepidla nebo šmouhy od mycích prostředků.
Polepy byly hlavně na 001. Ta 002 byla polepená úplně minimálně.
Dívám se na plánek a ta jednička (business?) vypadá zajímavě. Konfigurace 1+1?
Mám dotaz, vím že je to mimo toto téma. Takže případně žádám o přesměrování. Kde lze zjistit zpoždění vlaku provozovaném ŽSSK a doložit to žssk aby mu to stačilo při žádosti o odškodnění.
Děkuji za odpově.
Hádám, že to měla být asi původně třída Premium s takovouhle konfigurací.
Mě spíše zaujaly ‚nouzové‘ sedačky s téměř kolmým opěradlem a výklopným pidisedákem. Vypadají dost groteskně.
Ale kupodivu se na tom sedí celkem dobře, na kratší jízdy úplně v pohodě, je tam i stoleček a záauvka.