Šimáně a Vik chtějí vykoupit podíly Číňanů v Travel Service zpět

Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště PrahaBoeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha

Jiří Šimáně a Roman Vik chtějí získat zpět podíly v největším tuzemském leteckém dopravci Travel Service, které prodali čínské společnosti

Jiří Šimáně a Roman Vik chtějí získat zpět podíly v největším tuzemském leteckém dopravci Travel Service, které prodali čínské společnosti CEFC. Uvedla to večer v Událostech bez dalších podrobností Česká televize.

Jde o zprávu, která souvisí s děním okolo CEFC a čím dál většími nejasnostmi kolem skupiny, kterou v Česku zastupuje Jaroslav Tvrdík. Kvůli pravděpodobnému zatčení šéfa skupiny Jie Ťien-minga požádala například skupina J&T představitele čínské skupiny o jasné oficiální stanovisko k informacím, které byly v posledních týdnech publikovány v domácích i zahraničních médiích. „Pokud CEFC uspokojivě nevyvrátí zprávy o zásadních ekonomických problémech skupiny a jasně nevysvětlí důvody údajného stíhání jejího vrcholového představitele, je dokončení dlouho připravované transakce vstupu do J&T  nepřijatelné,“ uvedla ve svém prohlášení.

CEFC vlastní v Travel Service 49,92 % akcií, firma se podílela například na financování nových boeingů 737 MAX 8. I proto její zástupci byli přitomní na konci ledna předávání prvního letadla. Nadpoloviční podíl nemůžou získat, Travel Service by pak přišel o status evropského dopravce.

CEFC vstoupila do Travel Service v roce 2015, postupně navýšila svůj podíl až k necelé polovině. V historii Travel Service by šlo o druhý příklad, kdy do firmy vstoupil zahraniční investor a ten následně odešel. V roce 2007 do dopravce vstoupil Icelandair, po velkých problémech islandské ekonomiky a pádu islandské koruny firmu prodal o šest let později zpět Vikovi a Šimáněmu.

Tagy CEFC Travel Service
Žádné komentáře