Letectví

Travel Service převzal druhý Boeing 737 MAX 8, v Praze přistál po deseti hodinách

Nový Boeing 737 MAX 8 v továrně v Boeingu v USA. Foto: Travel Service
Nový Boeing 737 MAX 8 v továrně v Boeingu v USA. Foto: Travel Service

Letecká společnost Travel Service převzala v americkém Rentonu druhý Boeing 737 MAX 8. Letoun s registrací OK-SWB je jedním ze šesti, který má firma letos převzít.  Další přiletí v dubnu, květnu, červnu a září.

Letadlo nakonec odlétlo o více než šest hodin později, než byl původní plán. Z letiště Boeing Field v Seattlu odletělo ve 23.41 místního času. Do Prahy má letadlo zvládnout 8 413 kilometrů, první let trval zhruba deset hodin. V Praze letadlo přistála po 10 hodinách a 14 minutách v 18:56. Na rozdíl od letu s prvním letadlem neprovedli piloti už průlet.

Letadlo už má naplánované na neděli první komerční let, Travel Service ho nasadí na linku do Dubaje. V pondělí s ním počítá na letu ČSA do Barcelony. První MAX je na letech ČSA už nasazovaný pravidelně, v neděli letí například do Madridu.

Průběh letu můžete sledovat na Flightradaru24.com

Dodávací let druhého Boeingu 737 MAX 8 do Prahy. Foto: Flightradar24.com

Dodávací let druhého Boeingu 737 MAX 8 do Prahy. Foto: Flightradar24.comPřílet dalšího letadla zastiňují ale jiné události v největší české letecké skupině způsobené situací v CEFC, která má necelou polovinu akcií Travel Service. Po zatčení jejího šéfa uvedla Česká  televize, že se čeští majitelé snaží získat od CEFC jejich podíl zpět. Čínští investoři měli podle podle výroční zprávy Travel Service  financovat nákup nových letadel, respektive zaplacení akontací leasingovým společnostem.

Při miliardové ceně jednoho letadla je i akontace záležitostí desítek až  stovek milionů za každý nový stroj. K financování ze strany CEFC ale nakonec podle informací deníku Zdopravy.cz nedošlo a Travel Service nákup financuje sám za podpory českých bank a svých akcionářů.

Travel Service nechce situaci zatím komentovat. Mluvčí CEFC Pavel Bednář už minulý týden na dotaz deníku Zdopravy.cz uvedl, že firma vše splnila.  Bednář odmítl, že by chtěli podíl prodat.  Mezitím se ale situace značně změnila, CEFC získala nového majitele a oznámila prodej většiny nemovitostí v Česku. Na další dotazy už CEFC nereagovalo.

Budoucí majetková struktura největší aerolinky na Letišti Václava Havla budí v oboru velké diskuze, potíže CEFC přišly v době, kdy Travel Service převzal zbývající podíl v ČSA. Jedním z důvodů prodeje menšinového podílu  CEFC bylo i slib, že přivede strategického partnera v podobě velkých čínských dopravců, například China Eastern nebo Air China. I to se vzhledem k současným problémům jeví jako spíše nereálné.

 

Upozornit na
Jiří
Host
Jiří

Dostal jsem informaci, o tom, že se uvažuje o následném změnění konfigurace na 18C a 150Y.

Panoramix
Host
Panoramix

Je zajímavé, že ze Seattlu do Prahy je to 8413 km a ten Boeing má oficiální dolet 6570 km. Na Flightradar24 není vidět, že by po cestě přistáli na dotankování. Sice letí prázdní, ale i tak mi to přijde hodně velký rozdíl v doletu. Nevíte někdo, v čem to vězí?

DP
Host
DP

Navic pri ceste z USA do Evropy pomaha i proudeni vzduchu, kdy je cesta o cca.1 hodinu rychlejsi pri stejne spotřebě paliva a tim by se teoreticky dalo uletet navic i 1000 km při nalozene B737

Na AJ wiki je info o konfiguraci takove :
737 MAX 8
162 (12J + 150Y) to 210 max

Jiří
Host
Jiří

Nevíte někdo jaká je konfigurace???

Jiří
Host
Jiří

Oni totiž píší na jejich stránkách v záložce Flotila, že nejčastější konfigurace je Y189, a C18 a Y150 (18 pax business class), proto jsem si říkal jestli by to nemohlo být s tou „business class“😀

Petr
Host
Petr

Mělo by to být skutečně 189 PAX s tím, že by měl být využíván pro delší lety, kde je pasažérů 183 – (s)prostě vynechány sedadla 1B 2B 3B 4B 2E 3E…

Partneři


Newsletter

Výběr editora