Silniční most v Kolíně přes Labe a koridor opraví Strabag. Třikrát dráž, než se před dvěma lety čekalo
Most přes Labe v Kolíně. Foto: David Procházka
Pro Středočeský kraj bude oprava třicet let starého mostu jednou z nejnákladnějších akcí v oblasti silnic.
Prosím redakci, jestli by mohla udělat nějaké upozornění u názvu příspěvku, že se diskuse zvrhla do ventilace politických názorů – třeba červenomodrým kolečkem. Já (a možná i někdo, kdo má podobný náhled) bych se pak nezdržoval hledáním technických informací v moři subjektivních teorií a nepadla by mi na to celé pauza na svačinu.
V článku je drobná chyba, vítězem zakázky je SDR Strabag a Porr, vedle poražených SMP CZ je poraženým FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Obludná bolševická stavba. Totálně předimenzováno vzhledem k navazujícím komunikacím. Je to taková obdoba severojižní magistrály v Praze.
Předimenzováno?
Ano. Nevím, proč tam jsou 4 pruhy a ještě rychlost 70. Prostě za mě paskvil.
„Výborná“ práce naštěstí již bývalého vedení kraje. Ještěže Jermanová už může věnovat veškerou svou pozornost kadernikovi…
Takže je to most nebo zase tunel? Jinak nebyl v provozu od roku 89 ale o takové 3 roky déle, takže ho nestavěl bolševik, ale převlečený bolševik, přesněji Stavby mostů Praha. Už při zátěžových zkouškách se propadl skoro o 10 cm, pamětníci vzpomenou kovový pás přes celou šíři vozovky, který se přeasfaltoval až za čas, kdy si to tak nějak sedlo. On se totiž odflákl (jako obvykle) geologický průzkum a i když v Kolíně i malé dítě ví, že město je na skále a Zálabí na písku, soudruhy to nijak nerozhodilo. Provoz je tam jaký je, protože po mnoha desetiletích… Číst vice »
Drobná technická poznámka – lokalita u Prahy se pro Amazon stala náhradní variantou poté, co Amazonu nevyšlo vstříc Brno s umístěním areálu Amazonu u D1 na okraji Brna.
Jenže fabriky, kde se mizerně platí, nemůžu stavět u velkých aglomerací, kde se dělá za podstatně jiné peníze.
Tohle můžu postavit tam, kde je vysoká nezaměstnanost, kde budu mít dost lidí v okolí a budou ochotni dělat za míň než jinde. Takže Bruntál apod..
Když si autobusem svážím lidi z obcí a měst v okruhu třeba 50 km tak to není problém. Pro Amazon je podstatnější že je blízko mezinárodního letiště.
Ono by to u Brna bylo asi totéž, jen v bledě modrém.
Špatně. Amazon plánoval obě varianty Prahu i Brno. Jenže v Brně řekli ne.
Do provozu uveden v roce 91, ale stavěn z velké části za bolševíka, na nejblbějším myslitelném místě, už třeba tím, že rozdělil starý hřbitov na dvě částí, stavba návazných silnic způsobila velkou demolici domů a vyvedla tranzitní dopravu přímo do centra čtvrti… Vím o čem mluvím, bydlím od něj cca 100 metrů 🙂
Nebuď dramatik. V Kolíně je celkem klid.
Most zbourat a postavit od vojáků pontoňák, vyjde to levněji!
Ideálně konstrukce Bailey, kvalitní druhoválečná práce z USA. 😀
Jako revanž za zabavenou místní fabriku Vacuum Oil Company alias Koramo alias Paramo určitě, byla by alespoň sranda.
Jen technická – to není pontonový most, kterého se dovolává Vlk 😉
Zbourat určitě a postavit něco rozumného. Tohle obludné monstrum nemá v centru města co dělat.
Čím to, že všechny mosty ze 70. a 80. let jdou postupně k zemi a staví znova?
Kdyby takhle stavěl Karel IV., tak je dneska Praha akorát rájem archeologů…
Že by socialismus v plné kráse? Všechno patří všem a nikdo za nic nemá odpovědnost?
A co spadlý most ve Studénce postavený v kapitalismu? Dle soudů nikdo za nic nemůže…
Ten ale spadl při výstavbě. Tzn. nejde o případ „vydržel jen pár desítek let a pak se musí budovat znovu“.
Tím hůř…
Je blbost to srovnávat, protože tam asi ve Studénce nevydržela pomocná konstrukce pro stavbu mostu.
Když ji měli vyšprajcovanou prkýnkama….
To je právě ta otázka, na hradě páni kapitalisté, demokraté a kradou víc jak komunisti. Točí se tady miliardy, které si musí někdo rozdělit…………………………
A protože v roce 1912 byla monarchie, tak nebyl kapitalismus a tím páden nebyli ani kapitalisté (Baťa, Ringhoffer, Škoda – monarchisté, žeáno).
Babiš byl v 80. letech členem KSČ. Jestli se vám stýtká po normalizaci, tak nezoufejte, normalizačního politika máte ve vládě.
Monarchie a kapitalismus se nevylučují.
Na hradě nesedí ani kapitalisté ani demokraté.
Sedí tam jeden zapšklej dědek (rudou knížku má beztak ještě schovanou), kterej má za vzor zaostalé Rusko + čínské bolševiky a místo reprezentace státu dělá hlavně ostudu.
Mluvčího mu dělá excenzor bolševické hlásné trouby Haló noviny.
Pak tam samozřejmě sedí kámoši mafiáni, tedy Vráťa a spol..
Hlavně následujících 20 let bez údržby. Každý lokální politik chtěl jen lukrativní velkou zakázku s 50% malé domů. Když se začala údržba dělat, bylo už pozdě.
Šturmovalo se, aby se stihla výročí VŘSR, rozkradal se materiál a nebyli lidi, takže na stavbě dělali nekvalifikovaní brigádníci a mistr je nesměl vyhodit, protože by jiné nesehnal.
Šturmování pro stihnutí výročí VŘSR může mít i tragické následky – D2 mezi Brnem a Bratislavou „musela“ být plně dokončena k 7. 11. 1980 („aby se stihlo k VŘSR). A ani o 23 dní později, při sněhové vánici, tam „ještě“ nebyla (přinejmenším u Hustopečí) instalována svodidla. Takže kdo to tam toho dne neurejdoval, vyjel daleko mimo dálnici (namísto svedení zpět na vozovku pomocí svodidel) a po nehodě skončil navždy na vozíku…
Svodidla tehdy byla projektovaná jen na některých úsecích. Nejen u nás.
Kdežto dnes se šturmuje, aby se stihly říjnové volby. Ó jaký rozdíl. 🙂 Hlavní rozdíl vidím v tom, že za socialismu bylo snadné stavbu zahájit, ale obtížné ji dokončit (dnes je to opačně). Řada budov, co pamatuju, byla v hrubé stavbě rozestavěna mnoho let. A kombinace rozkrádání s degradací materiálu počasím (hlavně v zimě) životnosti rozhodně nepřispěla.
materiál se ale legálně navyšoval na výši, aby si lidé mohli část rozkrást. Pokud kradli málo, naopak byl problém, že potom materiál přebýval a musel se zakopat do země.
takze jako současnost, pred par lety reko TM Pečky .Nechcete suchej beton? My to jinak budeme muset nasypat do diry, projekt je asi špatně rozpočítanej..
Nešturmovalo, protože v době oslav VŘSR už to začínalo v republice vřít a hlavně žádný most nestál.
nestál , chodil jsem pod nedostavenym torzem do školy od nadraží , pozoroval jak jednotlive segmenty spojuji , dokonce to chvili vypadalo ze cela stavba ustala . a to minimalne v r 1990 , mozna 1991. v r 1989 to urcite zprovpzneny nebylo , to jsem totiz nejezdil do Kolína.
Tohle nemá co do činění s centrálně plánovaným hospodářstvím, ten most je prostě přes 30 let extrémně vytížený, holt fyzika.
Před 30ti lety fakt nestál, fabulátore.
Fuj. 2020 – 30 = 1990. Takže stál a byl otevřený.
Otevřený ani omylem.
To máte pravdu, před 30ti fakt ne.
Podívejte se na D1. Některé nové úseky již potřebují opravu. To samé nové úseky dálnic. Některé jsou dokonce v takovém stavu, že nikdy neměly být převzaty.
Juditin most, ješte starší (a tím pádem kvalitnější, žeáno) rozvalila povodeň. Tak Karel IV dali postaviti vyšší most. A co se nestalo? Rozvalila ho povodeň taky. Rovněž byl mnohokrát opravován. Jen je to udělané tak, že to není vidět.
Která živelná katastrofa rozvalila ten most v Kolíně..?
Fušeřina, zhouba řady projektů
Komické je na tom to, že se o opravu ucházela firma SMP, tedy Stavby mostů Praha, která to tenkrát zfušovala.
tpca?
V tomto případě most dolů nepůjde, bude se opravovat.