Silnici z Liberce do Chrastavy čeká po 15 letech oprava za čtvrt miliardy. Aut po ní jezdí více, než stát čekal
Silnice I/35 mezi Libercem a Chrastavou u Bedřichovky. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne letos s velkou opravou silnice I/35 v úseku ze Stráže nad Nisou na okraji
Chtěli mít silnici, ale jezdila jim po ní auta…
Tak ona je už docela za zenitem doprava na Děčín – chybí obchvaty Cvikova, Lemberku, Rynoltic. Také ty zatáčky na pomezí okresů Liberec a Česká Lípa. Na skutečnost, že se jedná o mezinárodní silnici, tak je to docela průšvih. A myslete si co chcete, já tudy jezdím roky.
Také tudy jezdím velmi často a nemyslím si, že silnice je až tak strašná. Obchvatu Cvikova se asi jen tak nedočkáme, protože to, po čem se dnes v rámci města Cvikov jezdí, je vlastně obchvat z doby před cca 40-50 lety. To, že je to dnes ve městě a cesta je dost opruz, se, bohužel, asi brzy nezmění.
Jinak plány na úpravu jiných úseků této silnice zde:
Obchvat Lvové (stavba L56: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/144/infoletak_s13-rynoltice-lvova.pdf )
Jablonné v P. (stavba L55: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/146/infoletak_s13-kunratice-jablonne.pdf )
Svor – Nový Bor (stavba L85: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/364/infoletak_s9-novy-bor-svor_zkapacitneni.pdf )
Plus ještě obchvat Svoru (stavba L70: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/370/infoletak_S9-svor.pdf )
Díky za info, sleduji tyto projekty ŘSD delší dobu. Jinak k tomu Cvikovu… Zamýšlelo se, že se zvýší rychlost průjezdu Cvikovem, ale po několika nehodách a tragických nehodách… se nelze divit, že se situace nezměnila a nezmění.
Tak aspoň k něčemu je ta korona dobrá. Doufám, že stát má připravenu spoustu infrastrukturních projektů, že využije podstatně nižších cen.
Tak určitě, stát je už dlouho řízený jako firma, tudíž projekty jsou nachystané, jen je vytáhnout ze šuplíku.
……a teď tu o Červené Karkulce……
já bych chtěl raděj tu o Smolíčkovi.
Hlavně ne Pat a Mat! 😁
A dostanete tu o Kronovi. Ten své děti pohltil, aby ho nezbavily vlády.
ŘSD čekalo , že na silnici mezinárodního a krajského významu budou létat vzducholodě? Asi by si tedy měli zvyknout že aut bude přibývat a nejen zde.
Stát by proto měl umožnit lidem si zvolit jinou alternativu, železnici. Nemůžeme neustále rozšiřovat silnice, ani dálnice.
Lidí nejsou ničí rukojmí a sami si vyberou jakou dopravu chtějí používat.
To je ale velmi jednoduché – money talks. Budou-li podmínky u jiného druhu dopravy výhodnější, firmy si rychle vyberou. Žel, to není ten případ.
A železnice je nafukovací?
Já někde uvádím, aby se celá doprava z té silnice přesunula na koleje? Ne. Jen část by mohla.
Na koleje ať se přesune třeba ta kyselina, co se nedávno vylila někde při havárce. Takovéhle náklady by se na silnice neměly vůbec dostat. Nebo leda s policejním doprovodem!
Jenže tady není problém šířka, ale únosnost. Což mi připomíná, že 32 tun na nápravu v ČR na železnici sotva někdo umožní.
32 tun na nápravu?? Jen by mě zajímalo kde jste k tomu čísličku došel. Takové zatížení na nápravu v č.r. má jen speciální vozidlo určené pro silniční dopravu, ty jsou tak hádám dvě tři v republice. A na naší železnici?? Kolik si myslíte že měl vagon písku z Hrádecké pískovny na nápravě když odjížděl ze stanice Hrádek nad Nisou směr Liberec a dál do české kotliny??? A už vůbec když pršelo či sněžilo. Apropó máte vůbec šajna kolik váží jedna obyčejná lokomotiva?? Jen pro zajímavost jedna z lehčích lokomotiv, běžně používaná na ČD tratích lokomotiva T 669.1 s výkonem 993… Číst vice »
Zajímalo by mě, co stát čekal, když nabídl prakticky zdarma novou, výrazně lepší silnici. Že snad lidé a náklady přejdou na jen kosmeticky upravenou železnici? Že nebudou jezdit opět o něco více a dále? Vždyť je to furt stejné. Ještě si toho nevšimli?
Jízda s motorovým vozidlem po silnici není nikdy zdarma, tedy s výjimkou cyklistů, jezdců na zvířatech nebo elektromobilů, nabíjených z vlastních solárních panelů. Jinak vždycky platíme.
Cyklisté zase čas od času platí životem. Jako občasný kolař ale na adresu jiných vášnivějších cyklistů dodávám, dobře jim tak. Mezi nafoukaným ignorantem za volantem a stejným cyklistou není rozdíl, tedy kromě toho, že deformační zónou cyklisty je 5 cm polystyrenu na 5 % plochy těla. 🙂
Lyžaři taky. Herman Meier to málem nepřežil a Michael Schumacher sice žije, ale narozdíl od Herminátora si sám nedojde. To jsou ti šťastnější. No a pak je tady taková ta věc, kdy se splašilo spřežení a a vůz někoho přejel či koně podupali. No a mnohdy se stalo, že někdo šel pěšky a nedošel. Zmrznul ve vánici.
Poddimenzovali založení, to jaksi není chyba cestujících.