Silnici z Brna do Vyškova čeká půlroční uzavírka u Rohlenky

Most na silnici II/430 u Rohlenky. Foto: Jihomoravský krajMost na silnici II/430 u Rohlenky. Foto: Jihomoravský kraj

Omezení potrvá nejméně do konce září. Důvodem je špatný stav mostů.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Na to, že to je skutečně hlavní tah, tak je dost s podivem, že práce potrvají půl roku. Osobně bych na takovémto úseku čekal trochu větší snahu o rychlé dokončení. Z okolních (sousedních) zemí víme, že to rychle jde.

Igor Mauricio

Například dnes ráno se kolem 9h jako nejvhodnější a nejrychlejší trasa z Vyškova do centra Brna ukázala trasa přes Komořany, Letonice, Slavkov, Křenovice, Praci, Tuřany, Komárov. A to ta stavba ještě ani nezačala… 🙁

Kernteriér

To byla jen hodinová zkouška trpělivosti.
Ono to nebude tak horké, většina průserů bývá mezi Vyškovem a Rohlenkou, jet dál po staré se málokdy vyplácelo.

Jiří Kocurek

Co tam vložit tam provizorium? Zákaz nad 6,5 tuny mimo BUS.

bkv

Vejdeš se s nosnou konstrukcí pod provizorium tak, aby šlo na ní pracovat i jinak než vleže?

Jiří Kocurek

Myšlenka je taková, že vybourám půlku propustku a přes to vybourané osadím provizorium. Tohle za úplné uzavírky.

Pak pokračuju na zbytku a přes provizorium se jezdí na semafory, střídavě jedním pruhem. Až bude púl propustku hotového, přemístit provizorium přes něj (beton může zrát nezatížený pod ním) a vesele dodělám první polovinu. Pak krátká uzavírka na položení vozovky. Je to oštera, ale ne peklo. A projedou i ti cyklisté. Bude to stát něco navíc. Bude to stát za ty nervy?

Jiří Kocurek

Zkráceně: Vejdu se vedle nosné konstrukce, po dobu stavby bude přístupná shora.

Kernteriér

Myšlenka dobrá, ale v dané chvíli by už znamenala komplet nové stavební řízení a odklad stavby. A ten most už je opravdu v hýždích, takže by se stejně musel zavřít už teď.

Pavel

To bude bezva jízda ve špičce do Brna. A když se něco stane na D1 tak to bude ještě lepší. Ale udělat se to musí

Jiří Kocurek

V Článku nevidím datum zahájení. Schválně, strefi se?
https://www.idsok.cz/vyluky/vyluka-na-trati-300-brno-prerov/

Martin Verner

Začne zítra.

blume

Mno, u nas v dedine, na tahu 1. tridy, opravovali presne takovyto mostek 2 roky. Tak treba uz maji lepsi „technologie“ 😉

Kebab

U nás asi čtvrt roku. Zato snad 2 měsíce poté, co předtím rok dělali nový asfalt.

bkv

A nebylo by spíše vhodné mosty zachovat a opravit. Přeci jenom jsou z roku 1900 a dokládají stavební um tehdejších stavitelů. A jistě se v okolí najde dost živočichů, kteří jsou fascinováni obloukem klenby mostu a nechtějí nějaké hranaté betonové monstrum…

Vendelín

A dopadne to jak na Výtoňi pod Vyšehradem …

Jiří Kocurek

Njn, dneska už nikdo neumí udělat ten správný ramenát, natož zasadit klenák.

Joker

Rohlenka je zakleté místo. Už od doby, kdy poblíž našli zbytky pravěkého osídlení.

Kleist

Rohlenka je spíš zakleté místo od té doby co tam vznikli ty dvě chaotické odpočívky s neoznačeným sjezdem z dálnice a ta divná křižovatka nad D1.

Michal 460

>“Veškerá doprava bude převedena na dálnici D1″

A cyklisté co? Podle posledního sčítání dopravy (2020) projede v daném úseku 63 cyklistů za den. Na ty se jako obvykle při opravě kašle?…

Zdroj: stránky ŘSD, CSD_2020, sč.úsek 6-0470

bkv

A co chodci…

Tom

dělníci tam přes tu strouhu budou muset mít nějaký přechod tak tam přejde i těch pár chodců co tam půjde

Jiří Kocurek

Ono stačí pozdravit a slušně se zeptat, jestli a kudy by člověk mohl projít. kupodivu to funguje i pro značky „jen na povolení stavby“. Stačí nebýt ****.

Martin

Ano, funguje, a zhusta se to využívá. Ale posouvá to zbytečně chodce a cyklisty do šedé zóny…

PetrN

o pár set metrů severněji vede z Tvarožné nezpevněná cyklotrasa no a na silničce se bude muset přes Jiříkovice tak jako autobusy…

PetrN

nebo přes Velatice

Domis

Přes zimu byla z cyklotrasy v (snad) celé trase Slatina (Kandie) – Podolí – Tvarožná udělána zpevněná asfaltová cyklosezka. Tedy možná není ještě dokončeno (to má být až koncem dubna), ale jako alternativa pro sezónu se to povedlo načasovat víc než dobře.

Navíc cyklisté dobrovolně po II/430 nejezdí, už jen proto, že je to trasa s nejvíce převýšeními.

Alois

Cyklisté můžou zcela bez problémů použít cyklostezku 5138. Zajížďka cca 1km. Ba co víc, když na tu cyklostezku najedou u Podolí, tak si ušetří ten odpornej kopec u Žuráně, takže to možná objedou rychleji, než kdyby to šlapali.
Jinak vůbec nechápu šílence, kteří jezdí tuto trasu po 430 a nejedou raději po nějaké cyklostezce. Většinu doby tam hnusně fouká, silnice rozmlácená a celkem velký provoz.

P73

Je to cyklotrasa, ne cyklostezka.

Důvod je třeba ten, že je nezpevněná rozbitá polňačka a ne každý jezdí na mtb.

Jiří Kocurek

A ne každý chodec nosí gumáky, aby potok přebrodil. Takže opravu mostu zakážeme, protože by to po dobu stavby uráželo cyklisty.
A jednoho dne už nebude možné opravit ani prasklý vodovod, protože by cyklista musel slézt z kola.

P73

Slamění panáci vám jdou; tohle tu nikdo netvrdí, tak tak reagujte na svou mámu, ne na mě.

Jirka

Řeklo se veškerá, tak veškerá. Cyklisté budou urychleni na 80 km/h, aby splňovali minimální konstrukční rychlost.

Frantík

Nebo tam prostě dají cyklopruh oddělený těmi směrovými cedulemi

Jiří Kocurek

A nebo cyklobusový pendl vedený firemním tranzitem s přívěsem, když to na bicyklu projet nelze: https://mapy.cz/s/pasubodacu

Beztak ten most orpavují jen proto, aby ublížili cyklistům.

Jiří Kocurek

Jen dodám, že jsem na bicyklu projel věci, které s osobákem projet nelze*. A nebylo to horské kolo, jen obyčejné cestovní.

*) LKT 81 není osobák, a někde by se stejně nevešel.

Igor Mauricio

Nějak si nepamatuju, že bych tam někdy potkal cyklistu… 63 za den, to mě docela udivilo.

P73

Strava má veřejně anonymizované heatmapy – https://www.strava.com/heatmap#12.77/16.80237/49.19594/hot/ride

P73

Čímž chci říct, že se tam zjevně jezdí (i když já bych tama nejel)…

Michal 460

Vyšší jednotky až nižší desítky cyklistů za den jsou i na silnicích, kde podle názoru některých jezdí jen sebevrazi, například na Mariánskohorské/Plzeňské (II/647) nebo Rudné (I/11) v Ostravě.

Myslím si, že může jít o jakési kognitivní zkreslení – pokud daným úsekem projedete autem maximálně za pár minut, máte relativně malou šanci potkat cyklistu, a i když tam jezdíte třeba každý den.