Silnici z Brna do Vyškova čeká půlroční uzavírka u Rohlenky
Most na silnici II/430 u Rohlenky. Foto: Jihomoravský kraj
Omezení potrvá nejméně do konce září. Důvodem je špatný stav mostů.
Omezení potrvá nejméně do konce září. Důvodem je špatný stav mostů.
Na to, že to je skutečně hlavní tah, tak je dost s podivem, že práce potrvají půl roku. Osobně bych na takovémto úseku čekal trochu větší snahu o rychlé dokončení. Z okolních (sousedních) zemí víme, že to rychle jde.
Například dnes ráno se kolem 9h jako nejvhodnější a nejrychlejší trasa z Vyškova do centra Brna ukázala trasa přes Komořany, Letonice, Slavkov, Křenovice, Praci, Tuřany, Komárov. A to ta stavba ještě ani nezačala… 🙁
To byla jen hodinová zkouška trpělivosti.
Ono to nebude tak horké, většina průserů bývá mezi Vyškovem a Rohlenkou, jet dál po staré se málokdy vyplácelo.
Co tam vložit tam provizorium? Zákaz nad 6,5 tuny mimo BUS.
Vejdeš se s nosnou konstrukcí pod provizorium tak, aby šlo na ní pracovat i jinak než vleže?
Myšlenka je taková, že vybourám půlku propustku a přes to vybourané osadím provizorium. Tohle za úplné uzavírky.
Pak pokračuju na zbytku a přes provizorium se jezdí na semafory, střídavě jedním pruhem. Až bude púl propustku hotového, přemístit provizorium přes něj (beton může zrát nezatížený pod ním) a vesele dodělám první polovinu. Pak krátká uzavírka na položení vozovky. Je to oštera, ale ne peklo. A projedou i ti cyklisté. Bude to stát něco navíc. Bude to stát za ty nervy?
Zkráceně: Vejdu se vedle nosné konstrukce, po dobu stavby bude přístupná shora.
Myšlenka dobrá, ale v dané chvíli by už znamenala komplet nové stavební řízení a odklad stavby. A ten most už je opravdu v hýždích, takže by se stejně musel zavřít už teď.
To bude bezva jízda ve špičce do Brna. A když se něco stane na D1 tak to bude ještě lepší. Ale udělat se to musí
V Článku nevidím datum zahájení. Schválně, strefi se?
https://www.idsok.cz/vyluky/vyluka-na-trati-300-brno-prerov/
Začne zítra.
Mno, u nas v dedine, na tahu 1. tridy, opravovali presne takovyto mostek 2 roky. Tak treba uz maji lepsi „technologie“ 😉
U nás asi čtvrt roku. Zato snad 2 měsíce poté, co předtím rok dělali nový asfalt.
A nebylo by spíše vhodné mosty zachovat a opravit. Přeci jenom jsou z roku 1900 a dokládají stavební um tehdejších stavitelů. A jistě se v okolí najde dost živočichů, kteří jsou fascinováni obloukem klenby mostu a nechtějí nějaké hranaté betonové monstrum…
A dopadne to jak na Výtoňi pod Vyšehradem …
Njn, dneska už nikdo neumí udělat ten správný ramenát, natož zasadit klenák.
Rohlenka je zakleté místo. Už od doby, kdy poblíž našli zbytky pravěkého osídlení.
Rohlenka je spíš zakleté místo od té doby co tam vznikli ty dvě chaotické odpočívky s neoznačeným sjezdem z dálnice a ta divná křižovatka nad D1.
>“Veškerá doprava bude převedena na dálnici D1″
A cyklisté co? Podle posledního sčítání dopravy (2020) projede v daném úseku 63 cyklistů za den. Na ty se jako obvykle při opravě kašle?…
Zdroj: stránky ŘSD, CSD_2020, sč.úsek 6-0470
A co chodci…
dělníci tam přes tu strouhu budou muset mít nějaký přechod tak tam přejde i těch pár chodců co tam půjde
Ono stačí pozdravit a slušně se zeptat, jestli a kudy by člověk mohl projít. kupodivu to funguje i pro značky „jen na povolení stavby“. Stačí nebýt ****.
Ano, funguje, a zhusta se to využívá. Ale posouvá to zbytečně chodce a cyklisty do šedé zóny…
o pár set metrů severněji vede z Tvarožné nezpevněná cyklotrasa no a na silničce se bude muset přes Jiříkovice tak jako autobusy…
nebo přes Velatice
Přes zimu byla z cyklotrasy v (snad) celé trase Slatina (Kandie) – Podolí – Tvarožná udělána zpevněná asfaltová cyklosezka. Tedy možná není ještě dokončeno (to má být až koncem dubna), ale jako alternativa pro sezónu se to povedlo načasovat víc než dobře.
Navíc cyklisté dobrovolně po II/430 nejezdí, už jen proto, že je to trasa s nejvíce převýšeními.
Cyklisté můžou zcela bez problémů použít cyklostezku 5138. Zajížďka cca 1km. Ba co víc, když na tu cyklostezku najedou u Podolí, tak si ušetří ten odpornej kopec u Žuráně, takže to možná objedou rychleji, než kdyby to šlapali.
Jinak vůbec nechápu šílence, kteří jezdí tuto trasu po 430 a nejedou raději po nějaké cyklostezce. Většinu doby tam hnusně fouká, silnice rozmlácená a celkem velký provoz.
Je to cyklotrasa, ne cyklostezka.
Důvod je třeba ten, že je nezpevněná rozbitá polňačka a ne každý jezdí na mtb.
A ne každý chodec nosí gumáky, aby potok přebrodil. Takže opravu mostu zakážeme, protože by to po dobu stavby uráželo cyklisty.
A jednoho dne už nebude možné opravit ani prasklý vodovod, protože by cyklista musel slézt z kola.
Slamění panáci vám jdou; tohle tu nikdo netvrdí, tak tak reagujte na svou mámu, ne na mě.
Řeklo se veškerá, tak veškerá. Cyklisté budou urychleni na 80 km/h, aby splňovali minimální konstrukční rychlost.
Nebo tam prostě dají cyklopruh oddělený těmi směrovými cedulemi
A nebo cyklobusový pendl vedený firemním tranzitem s přívěsem, když to na bicyklu projet nelze: https://mapy.cz/s/pasubodacu
Beztak ten most orpavují jen proto, aby ublížili cyklistům.
Jen dodám, že jsem na bicyklu projel věci, které s osobákem projet nelze*. A nebylo to horské kolo, jen obyčejné cestovní.
*) LKT 81 není osobák, a někde by se stejně nevešel.
Nějak si nepamatuju, že bych tam někdy potkal cyklistu… 63 za den, to mě docela udivilo.
Strava má veřejně anonymizované heatmapy – https://www.strava.com/heatmap#12.77/16.80237/49.19594/hot/ride
Čímž chci říct, že se tam zjevně jezdí (i když já bych tama nejel)…
Vyšší jednotky až nižší desítky cyklistů za den jsou i na silnicích, kde podle názoru některých jezdí jen sebevrazi, například na Mariánskohorské/Plzeňské (II/647) nebo Rudné (I/11) v Ostravě.
Myslím si, že může jít o jakési kognitivní zkreslení – pokud daným úsekem projedete autem maximálně za pár minut, máte relativně malou šanci potkat cyklistu, a i když tam jezdíte třeba každý den.