Silnici napříč bývalým vojenským prostorem čeká letos velká oprava za 184 milionů
Stav silnice II/268 mezi Mimoní a Kuřívody. Foto: Liberecký kraj
Liberecký kraj letos začne s jednou z největších oprav silnic ve svém vlastnictví. Za 184 milionů korun opraví silnici II/268
Nejsou koleje jako koleje…
A když do takových pořádně naprší, tak si i zasurfujete. Průser poškozeného svršku není dán tím, že po svršku jezdí těžké nákladní vozy. Průser je dán neúnosným spodkem. Ano, lehký kočár zámeckého pána nezapadnul. Ale těžký bedňák naložený solí se už zabořil. Starostí zámeckého pána bylo mimo jiné starat se o vozovou cestu, aby vůz se solí projel. Z Halíče do Vídně, ze Slaného do Prahy… Mnohé dnešní silnice vzniky zaasfaltováním vozové cesty. Spodek zůstal stejný z dob vozové cesty. Takže se silnice propadá, těleso se rozlíždí do stran. A v zastávkách trolejbusů/autobusů vznikají vyjeté koleje taky. Zastavuje se v… Číst vice »
Bingo.
Neplatiči mýta to zdevastovali.
Já myslel, že silnice mají nějakou nosnost, ale tady se jezdí se vším po všem!
Kdyby normálně mysleli, tak nařídí jezdit tranzit jen po pořádných silnicích (1. třídy a dálnicích) a šizunky pořádně zkasírovali (v papírech 10 tun, na váze 20 tun) !
Takhle máme rozlámaný silnice (drrrrrrrrrrrrr D1) a furt opravujeme po kouskách (kšeft lobby) ………….a maglajs (na silnicích) zůstává (každý si dělá, co chce).
Všechny cesty by měly bez problémů unést kamion. V Německu to tak mají, a funguje jim to.
Když tu jen upraví svršek, nepomůže to, bude to za chvíli zas. Ať pořádně do hloubky upraví i tu silnici.
A s tím objížděním, mýtné na okreskách dělá asi 2 kč na km, tedy něco pod 10% celkových nákladů. Vede okolo alternativní cesta, která je max o 10% delší? Pokud ne, chovají se dopravci racionálně, aby jejich vozy vypustily co nejméně emisí CO2, a tím minimalizovali dopady na životní prostředí.
Ani v Německu to s údržbou není taková že sláva, jako dřív. Koleje se tam často najdou. Nerozpraskane koleje jsou většinou jen rozjezdený asfalt. Pokud nedrží spodek, asfalt se trhá na kousky. Typicky lze vidět u nás a zejména v Itálii.
Ideální povrch pro silnice s velkou únosností neexistuje. Betonové (bez vystuze) desky to unesou. Jenže se na nich ohladí povrch a ten se za dobu životnosti desek musí obnovovat. Druhotný povrch má však určité nevýhody.
O krytech vozovek vizte například sekci na http://www.ceskedalnice.cz
Mýto se na souběžné silnici z Mladé Boleslavi do České Lípy platí od začátku roku. Takže díky mýtu tu silnici nikdo nezničil. Kdybyste celý region znal , věděl byste , že už tato silnice byla dost zdevastovaná sovětskými vojsky po jejich odchodu . Vzhledem k tomu , že celá oblast je liduprázdná a silnice je s nízkým provozem ve srovnání s již zmiňovanou souběžnou silnicí , dostává se na tuto silnici až nyní.
Tahle silnice byla v rozkladu už v době před nějakými 20 lety a to žádné mýto nebylo. Je to možnost dopravy do míst mezi ČL a Libercem. Takto je i využívána.
Navíc jí dopravci často využívají aby se vyhnuli věčně zacpané Ml. Boleslavi kde v době střídání směn ve škodovce můžete zůstat popojíždět i víc jak hodinu