Silnice I/20 se u Blatné zbaví dvou přejezdů, přeložka Sedlice – Hněvkov získala povolení
Přeložka Sedlice - Hněvkov je jeden z mála příkladů kultivace silnice I/20 mezi Pískem a Plzní, který je na dohled.
Řidiči využívající vytížený tah I/20 mezi Pískem a Plzní by se v příštích letech měli dočkat o trochu hladší a bezpečnější jízdy. Jihočeský krajský úřad aktuálně vydal stavební povolení pro 6,6 kilometru dlouhou přeložku silnice mezi obcemi Sedlice a Hněvkov nedaleko Blatné.
Úlevu by měla novostavba přinést i obyvatelům zmíněných obcí, které se díky přeložce zbaví tranzitní dopravy. Podle letáku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by se mělo stavět v letech 2025 až 2028, odhady hovoří o nákladech přesahujících 900 milionů korun.
„Stávající silnice I/20 vykazuje v předmětném úseku nevyhovující směrové a výškové vedení, obsahuje dopravně nevyhovující místa, je vedena průtahy obcemi Hněvkov a Sedlice a úrovňově kříží železniční trať Březnice–Strakonice (traťový úsek 203),“ stojí v dokumentech ŘSD.
Nová silnice povede podél trati a nebude ji křížit. Tím výrazně klesne provoz na dvou železničních přejezdech, které jsou na dnešní silnici I/20. „Železniční přejezdy bude nutné zachovat, jelikož ke zrušení stávající silnice nedojde, ale významně poklesne dopravní zatížení, a tím také riziko nehody motorových vozidel s vlakem,“ uvádí ŘSD.
Stavba zahrne jednu mimoúrovňovou křižovatku, dva mosty přes biokoridory a krátký úsek o třech pruzích. Jak uvádí ŘSD, výhledově by na ni měl navázat obchvat Blatné.
Přeložka Sedlice – Hněvkov je jeden z mála příkladů kultivace silnice I/20 mezi Pískem a Plzní, který je na dohled. ŘSD se aktuálně soustředí spíše na část mezi Pískem a Českými Budějovicemi, začátkem října vypsalo tendr na nový čtyřpruh u Českých Budějovic.