Silnice I/20 se u Blatné zbaví dvou přejezdů, přeložka Sedlice – Hněvkov získala povolení
Silnice I/20 u Sedlické obory. Pramen: ŘSD
Přeložka Sedlice - Hněvkov je jeden z mála příkladů kultivace silnice I/20 mezi Pískem a Plzní, který je na dohled.
Už aby to bylo. Kéž by šla stavba nějak urychlit! Jezdím do práce Blatná -Písek a je to hrůza silnice. Teď sice silnice prošla rekonstrukcí povrchu v tomto úseku, včetně těch dvou žel. přejezdů ( konečně hladké přejezdy ) a je to pěkně opravené i v Sedlické oboře, ale trasa přes Sedlici a Hněvkov zůstává. Každý den, když vidím místní obyvatele kolem té silnice, tak je mi jich upřímně líto. Hluk, prach, splodiny, špinavé neprodejné domy, děti aby se člověk bál poslat do školy přes ty přechody. Po dostavbě obchvatu se z těch dvou vesnic stanou klidné obce, kde sice… Číst vice »
Tento úsek I/20 je snad jediný, který by ještě poznali staří formani z časů Princezny ze mlejna. Jediné, na co by čuměli by byl ten asfalt a železnice, jinak konceptuálně, je to jak za císaře pána. Klikatící se cesta přes jihočeské vesničky, které jsou mučeny tranzitem. Dobře , že se to postaví, místňáci si to zaslouží.
myslím, že i úseky Kasejovice, Lnáře.. jsou z dob CK
Supr, bude mi chybět v Hněvkově ta prašivá zatáčka + radar !
Přejezd se snad nechá jenom jeden. Proč by tam byl slepouš jen tak do polí.
Proč až 2025, když je na to SP?
Tender, šup s tím do OPD3 a v roce 2026 jezdíme 🙂
Tady bych si ovšem představoval D20! A to s křížením s D3 někde pod Táborem a dále D19 do Humpolce. Ulevilo by to D5, D0 a D1 – silný západo-východní dopravní proud by nemusel jezdit přes Prahu. Kromě toho by se výrazně zlepšilo i spojení Brno-ČB a ČB-Plzeň. Jednou na to přijdeme, ale bude to trvat:-(
jenže to je 200 km nové dálnice…. to než by se prosadilo, protlačilo, postavilo…
Dálnice nemusí vést do každého městečka s více jak 20k obyvateli. Stačí když tak budou kvalitní jedničky bez přejezdu a mimo obce.
Nechtěli by podobným způsobem rovnou kultivovat i tu souběžnou trať ? Ta vlnovka trati souběžně s téměř rovnou čárou silnice si o to přímo říká. A ať to prosím udělá ŘSD a jen to SŽ předá. Bude to rychleji, levněji a vlastně vůbec.
SŽ tam už něco plánuje, jen je to o kus vedle, taky v souběhu s I/20 a mají to pod kódem P10 https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631700221_202306121621.pdf
Když tu trať stavěli, tak proti povozu na silnici s rychlostí 20-40 km za den neměla konkurenci. Jenže pak se někomu povedlo ten parní pohon zmenšit natolik… Škoda-Sentinel.
Tenodkaz je za 1. jinde a za 2. na jiny trati.
To slibují již brzy začít….dokud nekopnou neuvěřím.
Trať, o které je v článku řeč, je 203 Strakonice – Blatná – Březnice. Na té leží dopravny Sedlice a Sedlice-město.
Trať, na kterou jste dal odkaz, je 191 Strakonice – Plzeň.
Super, jen by se toho na trase Plzeň – Písek l/20 mělo plánovat víc.
Překvapuje mě, že nikdo zatím nic neplánuje na křížení l/20 a l/188(křižovatka se silnicí od Horažďovic, Strakonic). Ta je vyloženě nebezpečná, kdy v připojení na l/20 je horizont a není vůbec vidět pokud přijíždíte od Horažďovic. 😥
plánuje se 2025, I/20 x II/188, viz. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/551/infoletak_s20-zivotice-krizovatka-II188-A5.pdf?t=2022-07-12%2011:02:12.972
Hoši, tak to je přesně to děsivý co mne někdy na Radkovi a jeho džurbasech irituje. Chápu D3 ve StřK se zasranými právníky, developersko-investiční sběří, či jinými víceméně zaintersovanými osobami, u D0 obdobně, atd. atd., ale 6,5 roku na přeložku jedné zapadlé křižovatky (prosím u jistou shovívavost, neb jistěže „20“ v dané oblasti je zásadní komunikace, v optice výše načrtlého je to však méně stěžejní tepna) je prostě neúnosný stav věci. Když jsou průšvihy s těmi velkými investičními akcemi, budiž velké problémy řeší velcí páni, ale o tomto by jsme snad nemuseli ani vědět. Jeden podzim by se tam motali… Číst vice »
Nevím proč to tak trvá. Jinak na 20 je jedna odbočka v zatáčce u sádek směr Klášter mezi Prádlem a Nepomukem, kde se údajně ŘSD už roky snaží vyjednat odkup pozemků a tu zatáčku krapet narovnat a udělat odbočku bezpečnější. Jenže majitelé nechtějí o prodeji pozemků vůbec slyšet…
Nebo se ještě plánuje nová MUK Třebčice, hlavně z důvodu napojení průmyslové zóny Dvorec u Nepomuku, taky už se to řeší snad tři roky a zatím kolik mají razítek, jestli vůbec…
Díky za info 👍👍👍
No nejhorší je bezkonkurenčně okolí Lnářů. Jinak je to super silnice.
Silnice I/20 je v části Plzeň – Nová Hospoda (napojení na D4) celá nevyhovující už léta. Když už ne dálnici, tak to chce pořádnou silnici 1. třídy s obchvaty, mimoúrovňovými přejezdy a křižovatkami, ideálně místama 2+1
něco s stále chystá, existuje i sci-fi varianta dálnice, jenže tempem výstavby, které tady vládne by dálnice byla za 20let a to je hrozná představa, snad letos padne rozhodnutí a třeba dojde k nějakému posunu…
Tak i kdyby, 20 let je furt méně než „nikdy“.
ano, ale na mnoha místech už včera bylo pozdě..
Když jsem se jednou nudil, tak jsem si tu dálnice z ČB do Plzně nakreslil: https://mapy.cz/s/dutafalage. Je to hezka představa.
Až na ten Písek, to stejný případ jak v Prostějově a takhle prosím už ne.
Z písku někam mezi tábor a Soběslav a pak na Třebíč . Skvele odlehci d1
Vždyť je ta silnice naplánovaná a je zanesená v územních plánech. Prioritu to nemá nejvyšší, ale časem se to postaví.
Obchvat Losinné opakovaně blokují místní noví domečkáři u trasy obchvatu, tak tam se to hned tak nehne. Dál je to super, ta zatáčka u odbočky na Dvorce se dá jet 90 když to znáš, pravda trochu vynáší.
škoda, že na začátku ze směru od Blatné není rovnou MUK, ale jen T křižovatka s možným výhledem pokračovat…
MÚK kvůli dopravě do Hněvkova?
Ne, MÚK pro Hněvkov, západ Sedlic, Pacelice, Škvořetice, a Lapač a do budoucna i Buzice
Stavět MÚK teď, je zbytečný luxus. Ale až se bude stavět obchvat Blatné (to je hudba daleké budoucnosti), tak ano.
na jednu stranu možná vypadá zbytečný, ale takové křižovatky na podobném tahu nic moc…v zatačce… nejlepší by bylo hned navázat obchvatem Blatné a hotovo…pak uznáte, že MUK smysl dává…
Souhlasím s Vámi, sám jsem z Blatné, takže je mi tato problematika o něco „bližší“. Nejhorší je, že obchvatu Blatné se jen tak nedočkáme. Hlavní argument, že silnice neprochází středem města, považuji za lichý. Aktuálně stačí odbočka na Záboří, kam ve směru od Písku není prakticky vidět. Nebo část silnice jde podél zámeckého parku, který je chráněn jako přírodní památka…
tak ono obchvat Blatné je takový sporný, v tento moment jsou horší místa nejen na silnici I/20….
Třeba Kasejovice.
Nejhorší jsou ty úseky u Plzně (Losiná a spol) a u ČB ( tam je to má dohled).