Silničáři zahajují opravu D1 v Brně, řidiče na vytíženém úseku čekají dopravní omezení

Modernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSDModernizace D1, ilustrační foto. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic se pouští do dlouho slibované opravy dálnice D1 v Brně mezi 189. a 194. kilometrem. Jeden

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Může mi někdo chytřejší odpovědět, proč se beton mění na asfalt? Vždyť tam budou koleje za 2 roky.

LKB

Kez by pri teto modernizaci postavili i MUK Troubsko na D43 🙂

Martin V.

A výsledkem bude asfalt 2+2 podobně jako loni od Kývalky na Brno-západ? Výhledový stav mezi Kývalkou a Holubicemi měl být původně rozšíření na 3+3 pruhy. To se změnilo, nebo jenom odložilo na potom?

Martin V.

Tak si nakonec odpovím sám. 🙂 Ještě loni v dubnu psala iDNES v článku „Přetížené D1 přibudou u Brna dva pruhy…“, že nejpravděpodobnější variantou je už rok 2020. iROZHLAS v listopadu loňského roku psal: „Dálnice D1 u Brna se má za tři roky rozšiřovat“, no a teď se tu můžeme dočíst, že se 40 let starý beton jenom vymění za nový asfalt (bez rozšíření!) a na webu ŘSD je nový leták – stav 03/2019, kde je uvedeno zahájení stavby (toho rozšíření na D 33,5/120) až roku 2025 a uvedení do provozu 2028. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/435/infoletak_d1-01191-b-muk-brno-zapad-brno-centrum.pdf Proč má přednost výstavba dálničních úseků s… Číst vice »

Jiří Kocurek

Na rozšíření je třeba územní rozhodnutí. A v tu chvíli vyskočí jistá jedna osoba a vynaloží nezměrné úsilí k zablokování územního řízení. Ona osoba bytostně nenávidí silniční dopravu. Asi jako nácek nenávidí židy.

PetrN

navíc prvním plánovaným úsekem pro rozšíření (dle ŘSD aktuálně 2022-2025) je dálnice mezi Exity 194 a 196, a to bez přestavby MUK, další navazující úseky včetně přestavby MUK D1/D2 a D1/52 půjdou na řadu později

Martin V.

Aha, to zní nadějně. Sice je to jenom 1,5 km, ale zato úsek s nejvyšší intenzitou dopravy (69 tis. vozidel / 24 hod). Kategorie D35/120, píšou čtyřpruh s oboustrannými přídatnými pruhy a odstavnými pruhy. Nevím přesně, co si pod tím představit – to je šestipruh s „hustější přerušovanou čárou“ mezi pravým a prostředním pruhem? Pokud to na obou koncích napojí na kolektory nebo na připojovací pruhy, tak by to mohlo výrazně pomoct i bez rekonstrukcí MÚK. A má to územní rozhodnutí!