Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Silničáři zahajují opravu D1 v Brně, řidiče na vytíženém úseku čekají dopravní omezení

D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek. foto: ŘSD
D1 úsek 03 Hvězdonice - Ostředek, ilustrační foto. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic se pouští do dlouho slibované opravy dálnice D1 v Brně mezi 189. a 194. kilometrem. Jeden z nejvytíženějších úseků v republice, kterým denně projede přes 60 tisíc vozidel, tak čekají dopravní omezení. S úpravami značení začnou silničáři dnes večer.

Rekonstrukci za 355 milionů provedou firmy Strabag a Colas. Zahrne mimo jiné vybourání úseků vozovky s původním betonovým povrchem, který bude nahrazen asfaltem. Dojde na opravy dilatačních závěrů a příslušenství na mostech, opravy odvodnění či obnovu bezpečnostních prvků.

„Postupně budou opraveny oba jízdní pásy, rekonstrukce potrvá do listopadu 2019,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Provoz by měl být většinou veden v režimu 2+1/1, během instalace značení ale bude muset řidičům stačit jeden pruh v některém ze směrů. D1 v Brně má čtyři pruhy, ŘSD do budoucna počítá s jejím rozšířením na šest.

Realizace přechodné úpravy provozu (pramen ŘSD):

– km 195,2 – 189,1 vlevo, provoz ve směru na Prahu bude veden v jednom jízdním pruhu (17. 5. 2019, 20:00 hod. – 19. 5. 2019, 14:00 hod. a 19. 5. 2019, 20:00 hod. – 20. 5. 2019, 06:00 hod.) nebo ve dvou jízdních pruzích (19. 5. 2019, 14:00 – 20:00 hod.)

– km 189,2 – 194,8 vpravo; 18. 5. 2019, 20:00 hod. – 20. 5. 2019, 06:00 hod.; provoz ve směru na Ostravu bude veden v jednom jízdním pruhu

I. etapa (20. 5. 2019, 06:00 hod.–16. 6. 2019)
– km 189,4 – 194,6 vpravo, provoz bude veden v režimu 2+1/1.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Může mi někdo chytřejší odpovědět, proč se beton mění na asfalt? Vždyť tam budou koleje za 2 roky.

LKB
Host
LKB

Kez by pri teto modernizaci postavili i MUK Troubsko na D43 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

A výsledkem bude asfalt 2+2 podobně jako loni od Kývalky na Brno-západ? Výhledový stav mezi Kývalkou a Holubicemi měl být původně rozšíření na 3+3 pruhy. To se změnilo, nebo jenom odložilo na potom?

Martin V.
Host
Martin V.

Tak si nakonec odpovím sám. 🙂 Ještě loni v dubnu psala iDNES v článku „Přetížené D1 přibudou u Brna dva pruhy…“, že nejpravděpodobnější variantou je už rok 2020. iROZHLAS v listopadu loňského roku psal: „Dálnice D1 u Brna se má za tři roky rozšiřovat“, no a teď se tu můžeme dočíst, že se 40 let starý beton jenom vymění za nový asfalt (bez rozšíření!) a na webu ŘSD je nový leták – stav 03/2019, kde je uvedeno zahájení stavby (toho rozšíření na D 33,5/120) až roku 2025 a uvedení do provozu 2028. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/435/infoletak_d1-01191-b-muk-brno-zapad-brno-centrum.pdf Proč má přednost výstavba dálničních úseků s… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Na rozšíření je třeba územní rozhodnutí. A v tu chvíli vyskočí jistá jedna osoba a vynaloží nezměrné úsilí k zablokování územního řízení. Ona osoba bytostně nenávidí silniční dopravu. Asi jako nácek nenávidí židy.

PetrN
Host
PetrN

navíc prvním plánovaným úsekem pro rozšíření (dle ŘSD aktuálně 2022-2025) je dálnice mezi Exity 194 a 196, a to bez přestavby MUK, další navazující úseky včetně přestavby MUK D1/D2 a D1/52 půjdou na řadu později

Martin V.
Host
Martin V.

Aha, to zní nadějně. Sice je to jenom 1,5 km, ale zato úsek s nejvyšší intenzitou dopravy (69 tis. vozidel / 24 hod). Kategorie D35/120, píšou čtyřpruh s oboustrannými přídatnými pruhy a odstavnými pruhy. Nevím přesně, co si pod tím představit – to je šestipruh s „hustější přerušovanou čárou“ mezi pravým a prostředním pruhem? Pokud to na obou koncích napojí na kolektory nebo na připojovací pruhy, tak by to mohlo výrazně pomoct i bez rekonstrukcí MÚK. A má to územní rozhodnutí!

Partneři



CSCARGO