Silničáři zahájili přestavbu křižovatky Kněževes na D7, dostane připojovací a odbočovací pruhy
Křižovatka Kněževes na D7. Pramen: ŘSD
Křižovatka Kněževes bude po dokončení modernizace sloužit jako objízdná trasa během prací na křižovatce Aviatická.
A když to všechno dostaví, tak to pak zase zruší s přeložkou II/240, která by měla do D7 ústit mezi MÚK Středokluky a Kněževes a obě tyto křižovatky nahradit? Nebo už je to odpískaný projekt?
To brzo, když už jsem tam na sjezdu rozsekal auto
Nevíte, proč se před pár lety předělal sjezd na letiště, když by se měl v budoucnu zas úplně změnit? Aktuální sjezd je mnohem hůře řešený, než ten původní.
Kvůli outletu POP, tehdejší příjezd byl fakt šílený.
Takže ten nově postavený most směrem na Prahu bude mít reálné 4 pruhy – 3 jízdní a jeden přípojný.
Místo znám, občas tudy jedu courákem..
Už aby to bylo – včera bylo pozdě!!!
A kdy se změní ulice Lipska na dálnici? Ten přechod tam je tragicky špunt.
ještě to pár let portvá: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/112/infoletak_d7-muk-aviaticka-muk-ruzyne-2etapa.pdf
Mate pravdu, obavam se, ze stavajici situace RSD tolik netlaci jako prave zminene krizovatky. Navic s neustalym odsunem vystavbu paralelni drahy a severniho okruhu, maji na tento „upgrade“ casu dost.
Jeste jsem zapomnel zminit; RSD na D7 u Prahy bude upgradovat kazdy rok nasledujici 4 roky vzdy jednu krizovatku. Takze asi ani nemuzou rozsekat dve krizovatky najednou – to by jim to dali ridici sezrat.
2023 – Knezeves
2024 – Aviaticka
2025 – Stredokluky
2026 – Lipska
To je docela solidni plan praci.
Ťokova dálnice vyčarovaná změnou normy ze silnice pro motorová vozidla?
NPDS byl rozumný krok, bez ohledu na politickou garnituru. Ale minimálně u D7, D46 a třeba části D4 se mělo jít cestou: nejdřív upravit dle parametrů a pak upgradovat na dálnici. Ne naopak.
A proč?
Nevidím žádný problém v kategorii, lze tam značkami snížit rychlost třeba na 110, než se postaví ty pruhy. Jako daleko důležitější bych viděl jejich výstavbu již o několik let dříve.
Napřed fyzicky přestavět a pak změnit značení by bylo v pořádku.
Bez připojováků, s bus zastávkámi(D4),… to mělo zůstat jako R.
a v čem by to byl rozdíl? Mezi R a D nebyl z hlediska uživatele víceméně žádný rozdíl (Vmax=130km/h a dálniční známka u obou kategorií)
Přesně.
Dneska ale rozdíl je. R může být dvoupruhovou silnici, nebo vystridaným třípruhem. To dřív dost dobře nešlo.
Historicky byly československé požadavky na kategorii R na úrovni horších západoevropských dálnic a nad úrovní dálnic v bývalém SSSR.
Aby nevznikla zastávka nebo křižovatka bez přidatných pruhů na D.
Nějaké stavební věci (poloměry, stoupání) bych asi bral že nemusí být překážkou pro D, v tom byla norma přísná.
Proč?
Mně třeba vadí odstraňování zastávek a linek VHD z dálnic, když přece lze tyto postavit a připojit obdobně jako dálniční čerpací stanice.
Jo, když má zastávka „odbočovák a připojovák“ tak je v pohodě.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D7/d7-muk-knezeves-pridatne-pruhy