Silničáři uzavřou klíčovou silnici pod Červenohorským sedlem. Na Jesenicko povedou objížďky

Silničáři opraví I/44 z Domašova. Ilustrační foto. Zdroj: ŘSDSilničáři opraví I/44 z Domašova. Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD

Oprava potrvá dva měsíce, pět týdnů bude silnice zcela uzavřena.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nádražní Vrabec

Proč v době úplné uzavírky neopraví děravý úsek kolem Loučné nad Desnou? To se zase udělá další uzavírka jindy, aby naštvali co nejvíc lidí…

Asd

Chápu že je potřeba dělat údržbu. Ale je opravdu potřeba udělat takovou uzavírku na tak dlouho? Je opravdu ta silnice v takovém stavu že něco takového neodkladně potřebuje?

PeDazOl

Myslíte, že to ŘSD dělá pro legeraci a zocelení obyvatel? 🙂

Asd

To ne. Ale má nějaký rozpočet který musí utratit . Takže se kolikrát opravují silnice, které to zas tak moc nepotřebují a jiné jsou zas plné děr. Jen jsem chtěl říci že dle mého soudu ta cesta není zas v tak hrozném stavu, aby si zasloužila tak dlouhou uzavírku.

PetrM

ono když investor chce, tak to jde i rychle – velice dobře si pamatuji, jak před 2 lety ŘSD opravovalo mezi vánočními svátky D56 mezi Tatranem a Dřevoprodejem… 2 km byly hotové za 1 TÝDEN, bylo totiž do konce roku nutné utratit peníze

Asd

Tak otázka zní proč to tady nešlo? Proč je nutné, aby ta rekonstrukce trvala tak dlouho.

hull

Opět, to už tady bylo na jaře, loni Žulová. Za posledních 20 let jsem snad nikde neviděl úplnou uzavírku jenom kuliva frézování. Jeví se mi to jako obyčejná buzerace. Nechápu když tam můžou projíždět sanitky, autobusy a bůhví kdo ještě, proč tam není úplná uzavírka jenom v době kdy se tam něco dělá (např. 8 – 17 třeba od pondělí do pátku). Většinu času se na těchto Kareta stavbách stějně nic neděje a lidem to přináší neuvěřitlné dopravní komplikace. Většinou po prvních 10ti dnech se na to stejně všichni vykašlou a úsekem normálně projíždějí.

mgr.pavel

Před pár lety byla silnice přes sedlo dlouho zavřená a dělala se její nákladná rekonstrukce. Proč tuto opravu nemohli udělat již tehdy? Ušetřilo by se týdny uzavřeného kritického napojení Jeseníku na zbytek republiky..

Slávek

Úplnou uzavírkou by totálně zlikvidovali středisko na ČH sedle.

Litovel

Rekonstruovala se jižní strana. Když se rekonstruovala severní strana před víc než 10 lety, stejně by nemohli zavřít i Bělou kvůli objízdné trase.

PeDazOl

K opravě bude použita technologie recyklace asfaltu na místě za studena? Takže Karetě se nechce vozit materiál z obalovny? No tak to už začněte plánovat termín záruční opravy. Jestli si někdo myslí, že v těch podmínkách uvedená technologie vydrží víc než 2 roky tak se šeredně plete. X krát opravované ČHS sedlo rok po generální rekonstrukci je toho důkazem. A Kareta je spolek amatérů z Bruntálu, který má olomouckou pobočku ŘSD “zmáknutou” 🙂 Takže víme kdo tu technologii schválil a proč. 🙂

ukulele

Varování: Čtení článku může být pro obyvatele Jesenicka značně depresivní.

Lofas

Kdo zaplatí to palivo za objíždku?

PeDazOl

Důvod? 😉

PvvS

Asi ten kdo tankuje ..

Panoramix

Ty objížďky jsou v tomto případě celkem brutus. Se divím, že to pro nákladní dopravu nevyznačili rovnou přes Polsko jenom po silnicích I třídy. Krásně je na tom vidět, jak je Jesenickou dopravně odříznuté a závislé na jedné slušné silnici, která i tak vede přes sedlo vysokého hřebenu.

Václav Táborský

Ona silnice II/369 přes Ramzovou není o moc horší než přes Červenohorské sedlo. Ale souhlasím, že to na objíždění není uplně ideální.

hull

Ale pře Ramzovou kamiony nesmí, tozn. že místo 40 km, pojedou 160 km. Většinu času na staveništi stejně níkdo není. Nevím proč nemůžou pustit dopravu aspoň přes noc.

PeDazOl

Bezpečnost! Kohokoliv pustíte na staveniště vy, tak odpovídáte za všechno i kdybyste ho 100x poučil a předal mu brožuru o 100 stránkách. Kdy už někdo z vás pochopí co je to objektivní odpovědnost za následek dle OZ. 🙂 Nehledě na to, že potřebujete taky technologické pauzy kvůli materiálu a technologii a pokud si myslíte, že pohyb vozidel nezpůsobí vibrace a trhliny tak už není jak vám to vysvětlit.

hull

Aha a autobusy, záchranky a dopravní obsluha ty vibrace nepůsobí. A rozhodně to je pro ně bezpečnejší než pro ostatní. Když v Jesenickým okrese Kareta dělala maximálně místní komunikace a ostatní dělal Strabag, Skanska etc., tak vibrace nic neohrožovaly a ani bezpečnost projíždějících ohrožena nebyla. Pokud se zrovna nic nedělo tak se normálně projíždělo jako všude jinde. Kareta na měsíc zavře pro kamiony jedinou přístupnou silnici do Jesenického okresu, protože je to nebezpečné — jen objíždějte navíc 120 km. Chcete mi říct že na to aby se zfrézovalo a znovu vyasfaltovalo 3,5 km sinice, tak musí být v 21. století… Číst vice »

PeDazOl

Říká vám něco intenzita provozu a její vliv? Ne, tak zbytečná debata. A propos najděte si jízdní řády autobusů v uvedeném úseku. 🙂 Konečně nechcete se hlásit u Karety o místo, že byste makal i za plného provozu na pohodu. Oni 2 zabití na D2 z minulého týdne nestačili? Makat za provozu na silnici je úplná parádička…

hull

Já netvrdím aby tam někado pracoval za provozu, ale aby se tam dalo oficiálně projíždět, když tam nikdo nepracuje . Znáte jiný úsek silnice I. třídy za posledních 10 let, který je/byl na měsíc úplně uzavřený jenom kuliva frézování. Když se v roce 2019 frézoval obchvat Javorníka, tak silnice zavřená nebyla (navzdory možnosti jednoduché objížďky). Ale to nedělala Kareta.

PeDazOl

Proč nepracujete u stavařů? S vámi by mohli udělat terno ve veřejných zakázkách, soudě dle toho co tvrdíte a netvrdíte. Myslím že byste to měl zvážit jistě byste byl přínosem. Ale něco tvrdit je něco jiného než to uvádět do praxe a zcela opomíjíte ODPOVĚDNOST o které jsem psal a ta je důvodem hlavním.

hull

Dobře, jsem rád, že jste mi to vysvětlil. Já naiva jsem si myslel, že o podmínkách rekonstrukcí resp. výběrových řízení rozhoduje ŘSD, ale ono je to celé jinak, ono se čeká až se dám ke stavařům. Jenom pořád nechápu, že jinde nebo i dříve to šlo i bez toho abych já byl u stavařů.

PeDazOl

ŘSD může soutěžit co chce a jak chce. Předáním staveniště přebírá odpovědnost ad A do Z Zhotovitel, to je to co vy nejste schopen pochopit, slova bezpečnost a odpovědnost. A propos podívejte se alespoň do mapy, abyste zjistil, že ona komunikace je v údolí z jedné strany sevřená domy a z druhé řekou, tam skutečně není možné zachovat provoz a přitom tam manipulovat a pojíždět stavebními stroji. Vy bohužel vůbec netušíte o čem je řeč, vy si myslíte, že stačí odvézt techniku na kolchozní dvůr a do rána ať si každý dělá co chce. Ne zhotovitel má plnou odpovědnost za… Číst vice »

hull

Děkuji za názor, pravděpodobně budete v celé situaci zaintersovaný. Do mapy se dívat nemusím, jsem místní a situaci dobře znám. Na několika liniových stavbách jsem se již také podílel, takže o tom, na jakém kolchozním dvoře má být technika, ponětí také mám. A že všude jinde (a i zde dříve to šlo jinak) jsem psal již několikrát. Pouze jsem konstatoval stav věci, a to že je to pro místní neúměrná zátěž, která — ne dle jen mého názoru — není nutná.

PeDazOl

Zainteresován jsem leda tak jako občasný řidič osobního vozu na trase Olomouc-jeseník a zpět. Ale na rozdíl od vás znám odpovědnost vyplývající z občanského zákoníku, kterou nejste sto pochopit….

hull

Tak až příště pojedete do Jeseníku, doporučuji jet přes ČH sedlo až do Filipovic. Tam se otočte a jeďte po vyznačené objíždce pro osobní auta do Jeseníku (to co budou zažívat denně lidé dojíždějící za prací do města). Zpátky z Jeseníku to vemte přes Šumperk po vyznačené objíždce pro kamiony (navíc 120km). Během této dlouhé cesty můžete vzpomínat na všechny ty nebezpečené úseky, které byly kuliva frézování uzavřeny nezodpovědnými jedinci jenom částečně (přes den kyvadlovým provozem a v noci mnohdy ani to ne).

Jiří

Nevím, jestli to víte, ale úplně uzavírka neplatí pro dopravní obslužnost. To znamená místní firmy, obyvatelé a ubytování. To daným udělej mohou projíždět furt.

hull

Podívejte se do zákona co znamená dopravní obsluha. Rozhodně to neznamená, že můžete z Filipovic dojíždět do práce a to ani do Bělé (leda, že byste byl majitel firmy) a už vůbec ne do Jeseníku. Měsíc lidé z Jeseníku nebudou moct navštívit své příbuzné v Bělé, nebudete moct přivézt babičce ani nákup.

PeS

Tam už měl být dávno tunel moto + železnice do Jeseníku

PeDazOl

Ano další příspěvěk týmu “jetřebů” a “mělobysů” 🙂 Tak ho postavte, v čem je problém PPP vám každý jen odtleská.

M H

Železniční jednokolejný tunel by se tam hodil…nicméně se obávám, že v dohledné době bude příliš mnoho prioritnějších staveb. A navíc bych se obával i toho, že část místních či chatařů by se snažila stavbu zablokovat všemi způsoby…

Frantisek

Příliš zvyklí jezdit tam auty, to je dnes častý problém. Proč jen jednokolejný? Sice lepší, než nic, ale když už, vzal bych to „od podlahy“ – zvláště, začneme-li to někdy myslet i s přesunem nákladů na koleje (tedy spolehlivostí té přepravy) vážně. Ovšem, druhou troubu lze také dokutat později, to je fakt. Březno u Chomutova by mohlo vyprávět…

PeDazOl

Tak k tomu přihoďte zhruba 20-25 miliard a můžete začít stavět. 🙂

Asd

Tak o tom žádná. Každý by chtěl tunel ale nikdo již nechce jej mít u sebe.

hull

Doporučuji si stoupnout na dva dny přímo do ČH sedla a počítat kolik tam projede aut/náklaďáků a vyjde Vám, že jakýkoli nápad na tunel je absolutní vyhození peněz.

PeS

Tunel pod Čhs není o počtu motorových vozidel / cestujících ve vlaku / tovar přepravený po železnici to se náklady na výstavbu nezaplatí nikdy ale o spojení Javorník – Jeseník – jih hodné 21. století

hull

Pro takové spojení by stačilo udělat pár obchvatů a trochu upravit silnici přes Ramzovou (případně i z Hanušovic do Rudy). A rozhodně by pomohlo kdyby se tu na celé měsíce neuzavírali úseky silnic. Jenom namátkou co se tady děje poslední rok: loni v létě kompletní uzavírka I/60 v Žulové (frézování), návazně/současně do listopadu zavřená silnice Žulová – Černá Voda (oprava mostu – to je aspoň pochopitelné, že je na silnici úplná uzavírka), do toho na objízdné trase zavřená silnice Bernartice – Heřmanice (žel. přejezd, naštěstí jenom na víkend). A letos v květnu znovu zavřená silnice Žulová – Černá Voda (tentokrá… Číst vice »

Jirka Z

Nová silnice přes Ramzovou by určitě byla lepší, než tunel pod Červenohorským sedlem. A předpokládám, že by vyšla i podstatně levněji, takže by byla snadněji realizovatelná. Ale vyžadovalo by to prakticky novostavbu, ideálně v trase Šumperk – Kopřivná – most u Hanušovic – Habartice – Branná. Dál by už snad stačily úpravy a obchvaty. Výhodou by bylo i lepší spojení z Jeseníku na Králíky a do východních Čech. A pokud by se zároveň postavila spojka kolem Horní Lipové do Vápenné, mohla by se tudy přesměrovat tranzitní doprava do Polska mimo Jeseník a zároveň by se podstatně zlepšila i dostupnost Javornického… Číst vice »

Asd

Myslím že nejsnáze se člověk z javornicka do východních Čech či do Prahy dostane přes Polsko.

Asd

Jak pro koho.. 😀 pro místní a hlavně pro stavební firmy by to byl na nějakou dobu zlatý důl.

Asd

Ten tunel, zvláště pak kombinovaný by byl jistě fajn. Jenže otázkou je zdali se vyplatí tak nákladná stavba pro tak málo lidí co jich na Jesenicku žije. Navíc aby tunel měl opravdu význam muselo by se vybudovat spousta obchvatů. A to by také nebylo v horském terénu nejlevnější. Otázkou je co by na něco takového řekli ochranáři. Ti by jistě nebyli štěstím bez sebe.

trafopajka

čím to bude, že tam žije málo lidí? že by tím, že se tam/odtud nedá pořádně dostat?

Asd

Špatná dopravní obslužnost je jeden z faktorů řídkého osídlení. Další je že jsou tu hory a neposlední řadě poměrně pohnutá historie. Tak či tak velké infrastrukturní projekty typu tunel jsou zatím mimo naše momentální finanční možnosti.

hank

Nějaké kalkulace se dělaly. Nejlépe vycházel kombinovaný tunel, ale ani ten ne dost dobře.

Asd

Jak už jsem říkal ten tunel, zvláště pak kombinovaný by byla krásná věc. Ale ty náklady…