Silničáři uzavřeli mini repliku Karlova mostu v Dobříši
Kamenný most přes Pilský potok v Dobříši na silnici II/114. Foto: KSÚS
Za zhoršený stav mostu mohou podle silničářů i řidiči nákladních aut, kteří nerespektovali omezení.
hlavně aby to nedělala nějaká firma jako centrum Dobříše,kdy to bylo zbytečně zavřený dlouho, protže se někomu nezadařilo. Hlavně že to byla levná firma…by mě zajímalo,kudu pak má jezdit zásobování a další….možná by se na místní radnici měli zamyslet v první řadě nad sebou
Jen taková poznámka i dálniční most přes 114 ve Staré Huti se bude letos opravovat.
Aby to nedopadlo jako na druhé straně Dobříše, kde při opravě mostu měla zůstat stát polovina mostu. Bohužel ten už byl v takovém stavu, že po začátku opravy spadl celý. Prostě vítejte ve středočeských Sudetech.
aspoň že spadl v původním stavu 🙂
Okolí Dobříše bych středočeskými Sudetami rozhodně nenazýval.
Tady soudnost nečekejte.
Prevzato od pana ministra.
https://www.ods.cz/region.stredocesky/clanek/19840-v-opakovani-koalice-s-ano-neverim-do-voleb-jdu-s-ambici-vyhrat
Ten most vypadá bídně, je někde k dispozici historické foto?
Díval jsem se na mapy a myslím že kdyby se most rekonstruoval, omezila se na něm doprava a okolí kanálu se upravilo, mohlo by z toho vzniknout zajímavé místo. Ale chtělo by to zajistit nějaký minimální průtok z rybníka, ale hlavně to nějak celé zpřírodnit. Mohl by to být hodně zajímavý projekt a jsem si jistý že by se to místním líbilo. Díval jsem se na panorama a ta oblast má potenciál.
Viděl bych to na nějakou takovouto přeložku:
en. mapy. cz/s/dupedacobe
https://foto.pribram.cz/clanky-odstavce/foto/25086.jpg
http://dobrisskoaktualne.cz/z-naseho-mesta/dobris/historicky-kamnny-most-zboren
Zbytečnost. Podepřít, odkopat na klenby, ty přezdít a vyztužit horní líc klenby, popřípadě proinjektovat pilíře. Dorovnat klenby lehkým betonem, přes to celé roznášecí žb. desku. Zaizolovat, položit koberec.
Jestli se klenba rozpadá, tak se stejně rozebrat a přezdít musí. Jenom pamáktáři budou protestovat, namísto aby se vzdělávali: https://www.grada.cz/zednictvi-687/ Ne, nejedná se zapomenuté o řemeslo, které nikdo nezná a po znalostech se prach orpavdu neslehl.
Nesouhlasím, vzhledem k umístění mostku a dalšími věcem v okolí bych viděl za lepší udělat trasu jinudy a most obnovit jenom pro místní dopravu spolu s revitalizací příslušného kanálu.
Souhlasím. I kdyby se měl tento most obejít. Alespoň by z něj kolem projíždějící něco měli. Zpět by se mohla silnice na 114 napojit někde v sousedství železniční tratě.
Trochu nevím co myslíte tím „v sousedství tratě“, pokud by byla jenom malá přeložka, dejme tomu o 30 m do pole, tak se to asi napojí nějak v současné poloze, pokud by to šlo po druhé silnici, s tím že ta současná se nějak omezí pro místní + bus, tak to už existuje. Nic většího bych tam neplánoval.
Zřejmě je myšlen obchvat ostatně 114 má být kapacitní spojnicí D5 a D4, když ta 118 by musela být samý tunel.
Zkusím se po dívat do archivu, ale i kdybych našel nejdou sem vkládat soubory
„na špatném stavu mostu mají podíl i řidiči nákladních aut, kteří nerespektovali zákaz vjezdu pro těžká vozidla. “
Velmi správně. I řidiči nákladních aut. Oni totiž na tom mohou mít podíl i řidiči aut osobních. Vidím to dnes a denně. Jaká je hmotnost u běžného osobního automobilu střední třídy? Pokud je někde omezení hmotnosti na 2t, tak by i řidiči osobních automobilů měli používat mozek a nevjíždět na takový most ihned za vozidlem, které jede před nimi a domyslet si, že hmotnost dvou osobních automobilů může takové omezení hravě překročit.
nevím proč by si měli domýšlet něco, co zákon a výhláška nevyžaduje
Přesně. Od toho je tam dodatková cedulka „jediné vozidlo XY tun“
Nehledě na to, že počítání pohybylivého zatížení na nosníku není požadovaná znalost k získání ř.p. sk. B. Pro získání titulu Ing. možná…
No ani to ne, ta sice dovoluje vjezd jedinému vozidlu těžšímu než je na značce, ale to si jeho ridič musí zajistit sám, aby tam byl jediný. Pro ostatní (do limitu na té značce) z toho nic neplyne.
Šlo by to asi řešit značkou Nejmenší vzdálenost mezi vozidly, byť v praxi obtížně vymahatelnou….
„to si jeho ridič musí zajistit sám, aby tam byl jediný. Pro ostatní (do limitu na té značce) z toho nic neplyne.“
Tak to je fakt gól. Nikdo nemá povinnost si něco zajišťovat a ni nemá možnost jak. Žádná vzdálenost mezi vozidly. Úplně stačí, aby byla osazena dodatková tabulka „pouze jediné vozidlo“. V tom případě se zodpovědnost přesouvá na toho, kdo vjel na most a byl tam jako druhý.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7171181&y=49.8666897&z=18&pano=1&pid=31654028&yaw=3.085&fov=0.882&pitch=-0.061
To je sice hezké a jistě dá se pochopit jak to bylo myšleno, nicméně to jaksi není směroplatné. Dodatkové tabulky zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny – proto jsou dodatkové. Tabulka umístěna sama o sobě neznamená nic.
Já tam tedy vidím značku 16 t, nikoliv 2 t.
Jasně, tady jo. Ale já mluvím obecně.
To už by muselo něco být, aby na mostě nemohly auta až do 3,5 tuny a zároveň se na něj na délku vešly 2 a více vozů. Kde je něco takového?
Jinak pokud dojde ke koloně a zastavení vozidel na mostě, tak to most prostě unést musí.
Bylo například zde. Dnes je zde již most nový:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.3171240&y=50.6781383&z=19&pano=1&pid=24275294&yaw=5.661&fov=1.257&pitch=-0.044
https://www.hrady.cz/most-kamenny-most-navarov
Ten starý původní lze nalézt na záběrech z Rally Bohemia:
https://youtu.be/7tT2zt_brHw?t=55
https://youtu.be/y1-kVnNe5tA?t=161
Zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5136505&y=49.3675573&z=19&pano=1&pid=62960517&yaw=2.020&fov=1.257&pitch=-0.025
Nebo tady. Zde rovněž ono provizorium stále slouží:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.3308085&y=50.6077399&z=19&pano=1&pid=35707776&yaw=5.134&fov=0.878&pitch=-0.091
To jsou ta provizoria. Často se stanou stálou záležitostí. Když už, tak by ta dodatková tabulka „pouze jediné vozidlo“ neměla chybět jako zde.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.7170601&y=49.8667636&z=18&pano=1&pid=64549803&yaw=3.009&fov=0.657&pitch=-0.059
Možná je chyba v tom, že přes ten most je vedená II/114, dálniční přivaděč a všecky autobusové linky z Prahy do Dobříše. Omezení na 16 tun taky neodpovídá mostu z roku 1830. A šofér ze silnice nepozná, že jede přes památku. Památku s rezavým trubkovým zábradlím, které rozhodně není z roku 1830.
Vozit to všecko vlakem taky nepomůže, nádraží je od centra Dobříše za tímto mostem.
PS: Dodatková tabulka říká „Jediné vozidlo 43 tun“.
Čili, nejede-li nic v protisměru, tak je tím pádem na mostě sám.
https://mapy.cz/s/kasofepudo
Z jedné strany dokonce JEDINNÉ 😂 . Tak šlo by to ještě „vylepšit“ třeba na „JEĎYNÉ“ 😀
A kudy byste ji vedl?
Sranda bude, teď neni k blokaci Dobříše ani potřeba nějaká organizovaná kolona 🙂
„Most přes Pilský potok silničáři původně chtěli zbourat a nahradit novou stavbou“
II/114 ulicí Pod Hřbitovem. Na stavbu křižovatky mezi D4 a II/114 je už dnes nejpíš pozdě, namísto té křižovatky nahoře u benzínky.
Jasně, ude dálniční nájezd z každý ulice na Dobříši…Kam byste ho tam proboha chtěl nacpat?
Namísto té křižovatky nahoře. A sám píšu, že už je dneska pozdě, protože pochybuju, že by se tam dal nacpat vzhledem k okolní zástavbě.
Spíš je otázka proč vede hlavní silnice takto a ne po „Pod Hřbitovem“
Přesně o tom píšu.
Dle snímků na Mapách to vypadá, že rozšíření komunikace „Pod Hřbitovem“ by vyžadovalo vykácení jedné strany kaštanové áleje.
Ta ulice Pod hřbitovem je stjně široká jako ty ulice, co jime vede II/114…
„Široká“ je poněkud nadnesený pojem.
A podle mapy taky vypadají, že je sežrala klíněnka jírovcová nebo tak něco. Vysázet novou řadu o metr dál od silnice a nechat růst…
Většina dopravy směřuje Pražskou ulicí na D4, po II/114 na Nový Knín toho jezdí podstatně méně, takže by tomu mostu moc neulevilo.