Silničáři po dlouhých peripetiích otevírají obchvat Chýnova na I/19
I/1, obchvat Chýnova, Den otevřených dveří 9. října. Pramen: ŘSD
Na obchvat Chýnova má v budoucnu navázat obchvat sousedních Kladrub, jehož součástí bude i nový železniční most přes silnici.
Tak nám obchvat vzal první dva životy. Aneb když se zakončí 6 km pohodové jízdy šikanou pro rychlost 30 km/h, z tisíce řidičů se jistě najde takový, který to nedá.
Opravdu musí být na tranzitním tahu pořád úrovňové křižovatky ? Ta silnice si to opravdu zaslouží , odlehčí D5 a D1 (Plzeň – Jihlava).
Jakým způsobem je řešeno dvojí křížení se silnicí 409? Mimoúrovňově, nebo se dá odbočit?
Stykové křižovatky tam jsou
Děkuju, už jsem si našel tu vizualizaci, asi budou pěkně nebezpečné…
Dodnes (14.10. 2022) jen 2 bouračky. Zadání za 5- a pár facek. Do měsíce tam určitě nacpou snížení na 70. Mohl tam být krásný podjezd silnice II/409 pod I/19.
Drobna oprava: obchvat obce Kamen byl v provozu urcite uz v lete 2020, kdy jsem po nem poprve jel, tedy musel byt otevren drive nez „loni v unoru“..
21.02.2020 je spravne, dohledal jsem ted
https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/obchvat-kolem-obce-kamen-se-docka-v-patek-v-poledne-20200218.html
Ona vůbec 1/19 už by se dost možná uživila ve čtyřpruhu, odpadlo by zbytečné zajíždění až do Prahy od východu ze severu a minimálně od tranzitu by se trochu ulevilo okolo Prahy
ano i já prosím o rychlý dokončení studie konceptu „dálničního obchvatu středočeského kraje“…. za mě první fáze stavby je osa západ-východ Plzeň-> Milevsko-> Jihlava 😉 a osa jih-sever Jihlava->Pardubice
1. osa západ-východ mimo Prahu. Pragocentrismus nutí každého řidiče použít dálnici D0:/
2. redundantní zastupitelnost dálnic pokud budou spojeny příčně jinou dálnicí (velké opravy, velké nehody…)
doprava z D5 může být svedena na D4. Doprava z D1 může být svedena na D3. A také jistě z D3 řidiči můžou být nasměrovány na D4
Za mě nejlepší řešení osa Hořovice – Dobříš – Votice – Vlašim – D1. Ale to je jen nereálný sen.
když uděláte spojení Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň tak bude zároveň využito pro cesty Brno-ČB/Písek aj. a také ČB-Plzeň. Trasou přes Vlašim-Votice-Dobříš totálně zabijete potenciál tohoto jižního tangenciálního spojení!!
Jenže to platí jen pro tranzit. Mou variantou pojmeme i dojíždění do aglomerace
Na lokalni dopravu, bude stacit jen dvoupruhove usporadani vcetne obchvatu mest a obci, samozrejme s mimourovnovymi krizovatkami, ne to co predvadi RSD na silnicich 1. tridy.
to není šťastné řešení…
1. okolo Votic a Vlašimi je velmi členité území. Do toho ještě nutnost překonat Brdy u Příbrami :/
2. jednoduší a lepší řešení je jižnější dálnice obcházející Brdy přes Blatnou a okolo Milevska. Bude sice delší ale poslouží také pro spojení ČB ->Jihlavy a též ČB->Brno a též ČB-> Plzeň
Kremík byl podivín, ale tohle byl dobrý plán…
https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let-ministerstvo-predstavilo-dalnicni-obchvat-strednich-cech-40352/
tento plán je nepochybně skvělý a víceméně reflektuje mnou níže popsané snad až na křížení nové dálnice s D10 které je v návrhu MD trochu jižněji od Benátek. Každopádněv návrhu uvedená spojnice Votice-Dobříš-Hořovice zcela nepochybně není zamýšlená jako čtyřpruhová komunikace, ale spíš jako novostavba klasické silnice 1+1 s ohledem na namodelované intenzity 6-10 tis., stejně tak spojení D6 s Plzní ve stopě I/27.. Zbytek by dálniční profil 2+2 uživil
Z Jihlavy na Pardubice to nemá význam, smysl dává vedení dálnice podél současné I/38 od D1 přes HB do Kolín, překřížit D11, Poděbrady a k D10 u Benátek (významná vazba na Mladou Boleslav), dále ve směru silnice I/16 kolem Mělníka na D8 a případně D7 (Slaný) – D6 Řevničov
Ano Vaše varianta je též dobrá. Dává smysl. Davá smysl vytvořit rozvětvení. Jihlava -> Čáslav->Poděbrady->Ml.Boleslav (D10) ale i Čáslav->Pardubice->Jaroměř (D11)
Moje zmíněná varianta sleduje tranzit Jihlava->Pardubice, protože tu máme vytíženou trasu Znojmo->Jihlava. A bohužel spojení Brno-> Pardubice neexistuje. Neexistuje ale bylo by přínosné spojení ČB->Jihlava->Pardubice/Ml.Boleslav
tak Brno-Pardubice bude v budoucnu realizováno pomocí I/73 (R43) + D35.. stále věřím že I/73 i D52 budou v celé své trase stát dříve, než se vůbec začne realizovat „okruh středních Čech“ následně nemá smysl zkapacitňovat spojení Znojmo-Jihlava-Pardubice a postačí klasická silnice I.třídy s obchvaty.. v této ose žádné extrémní intenzity dopravy nejsou
Rád bych upozornil také, že redundantní zastupitelnost odpadá, pokud vyhraje varianta extrémně jižní tj. spojnice Plzeň-> ČB -> Telč -> Kývalka
Takhle bohatě stačí. A ty nové obchvaty – Kámen, Chýnov to ještě zrychlí. Už tam vlastně nic moc tragického není.
Naprosto tragický je Lejčkov. Přitom obchvat by tam byl velmi jednoduchý a dlouhý jen 1 km. Kladruby, kde se plánuje výrazně delší obchvat, jsou proti Lejčkovu v podstatě v pohodě.
A co ta šikana pod železniční mostem :/ na východním konci obchvatu….
No bude to dost lidí bolet
To se změní až s obchvatem Kladrub. (Čti za dlouho)
Asi za dlouho že?
Za me osobne nejvetsi dopravni zavada nyni zacne byt Lejckov, o jehoz obchvatu se nikde nepise, ale zrejme je soucasti EIA na obchvat Kladrub. Smerove usporadani silnice v Lejckove je ponekud klikate. K tomu take od jednoho z lokalnich zastupitelu: https://www.jcted.cz/64380-blog-bude-mit-chynovsky-obchvat-pokracovani/?liveMode=1
Ono možná začne být problém to, že byly postaveny jen obchvaty bez nějaké větší perspektivy silnice 19. Dokážu si představit, že tahle trasa bude teď pro mnoho relací atraktivnější a za chvilku ta silnice nemusí stačit.
tak největší nárůst provozu na I/19 asi nastal během průběžného zprovozňování D3 od Tábora do Budějc, kdy se z Brna (nebo jednoduše od Humpolce) stala cesta do Budějc výhodnější po I/19 a II/409 na D3 u Plané. Nebo napadá vás která relace je po dostavení obchvatu Chýnova nyní po I/19 výhodnější?
Jednoznačně rychlejší trasa Humpolec -ČB přes Tábor než přes J.Hradec po dostavbě D3 k ČB
Nejen rychlejší, ale i bezpečnější pro řidiče. Dopravní policisté z okresu JH jsou republiková špička!