Silničáři po dlouhých peripetiích otevírají obchvat Chýnova na I/19
I/1, obchvat Chýnova, Den otevřených dveří 9. října. Pramen: ŘSD

Na obchvat Chýnova má v budoucnu navázat obchvat sousedních Kladrub, jehož součástí bude i nový železniční most přes silnici.
Tak nám obchvat vzal první dva životy. Aneb když se zakončí 6 km pohodové jízdy šikanou pro rychlost 30 km/h, z tisíce řidičů se jistě najde takový, který to nedá.
Opravdu musí být na tranzitním tahu pořád úrovňové křižovatky ? Ta silnice si to opravdu zaslouží , odlehčí D5 a D1 (Plzeň – Jihlava).
Stykové křižovatky tam jsou
Dodnes (14.10. 2022) jen 2 bouračky. Zadání za 5- a pár facek. Do měsíce tam určitě nacpou snížení na 70. Mohl tam být krásný podjezd silnice II/409 pod I/19.
Drobna oprava: obchvat obce Kamen byl v provozu urcite uz v lete 2020, kdy jsem po nem poprve jel, tedy musel byt otevren drive nez „loni v unoru“..
21.02.2020 je spravne, dohledal jsem ted
https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/obchvat-kolem-obce-kamen-se-docka-v-patek-v-poledne-20200218.html
Ona vůbec 1/19 už by se dost možná uživila ve čtyřpruhu, odpadlo by zbytečné zajíždění až do Prahy od východu ze severu a minimálně od tranzitu by se trochu ulevilo okolo Prahy
ano i já prosím o rychlý dokončení studie konceptu „dálničního obchvatu středočeského kraje“…. za mě první fáze stavby je osa západ-východ Plzeň-> Milevsko-> Jihlava 😉 a osa jih-sever Jihlava->Pardubice
1. osa západ-východ mimo Prahu. Pragocentrismus nutí každého řidiče použít dálnici D0:/
2. redundantní zastupitelnost dálnic pokud budou spojeny příčně jinou dálnicí (velké opravy, velké nehody…)
doprava z D5 může být svedena na D4. Doprava z D1 může být svedena na D3. A také jistě z D3 řidiči můžou být nasměrovány na D4
Za mě nejlepší řešení osa Hořovice – Dobříš – Votice – Vlašim – D1. Ale to je jen nereálný sen.
když uděláte spojení Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň tak bude zároveň využito pro cesty Brno-ČB/Písek aj. a také ČB-Plzeň. Trasou přes Vlašim-Votice-Dobříš totálně zabijete potenciál tohoto jižního tangenciálního spojení!!
Jenže to platí jen pro tranzit. Mou variantou pojmeme i dojíždění do aglomerace
Na lokalni dopravu, bude stacit jen dvoupruhove usporadani vcetne obchvatu mest a obci, samozrejme s mimourovnovymi krizovatkami, ne to co predvadi RSD na silnicich 1. tridy.
to není šťastné řešení…
1. okolo Votic a Vlašimi je velmi členité území. Do toho ještě nutnost překonat Brdy u Příbrami :/
2. jednoduší a lepší řešení je jižnější dálnice obcházející Brdy přes Blatnou a okolo Milevska. Bude sice delší ale poslouží také pro spojení ČB ->Jihlavy a též ČB->Brno a též ČB-> Plzeň
Kremík byl podivín, ale tohle byl dobrý plán…
https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let-ministerstvo-predstavilo-dalnicni-obchvat-strednich-cech-40352/
tento plán je nepochybně skvělý a víceméně reflektuje mnou níže popsané snad až na křížení nové dálnice s D10 které je v návrhu MD trochu jižněji od Benátek. Každopádněv návrhu uvedená spojnice Votice-Dobříš-Hořovice zcela nepochybně není zamýšlená jako čtyřpruhová komunikace, ale spíš jako novostavba klasické silnice 1+1 s ohledem na namodelované intenzity 6-10 tis., stejně tak spojení D6 s Plzní ve stopě I/27.. Zbytek by dálniční profil 2+2 uživil
Z Jihlavy na Pardubice to nemá význam, smysl dává vedení dálnice podél současné I/38 od D1 přes HB do Kolín, překřížit D11, Poděbrady a k D10 u Benátek (významná vazba na Mladou Boleslav), dále ve směru silnice I/16 kolem Mělníka na D8 a případně D7 (Slaný) – D6 Řevničov
Ano Vaše varianta je též dobrá. Dává smysl. Davá smysl vytvořit rozvětvení. Jihlava -> Čáslav->Poděbrady->Ml.Boleslav (D10) ale i Čáslav->Pardubice->Jaroměř (D11)
Moje zmíněná varianta sleduje tranzit Jihlava->Pardubice, protože tu máme vytíženou trasu Znojmo->Jihlava. A bohužel spojení Brno-> Pardubice neexistuje. Neexistuje ale bylo by přínosné spojení ČB->Jihlava->Pardubice/Ml.Boleslav
tak Brno-Pardubice bude v budoucnu realizováno pomocí I/73 (R43) + D35.. stále věřím že I/73 i D52 budou v celé své trase stát dříve, než se vůbec začne realizovat „okruh středních Čech“ následně nemá smysl zkapacitňovat spojení Znojmo-Jihlava-Pardubice a postačí klasická silnice I.třídy s obchvaty.. v této ose žádné extrémní intenzity dopravy nejsou
Rád bych upozornil také, že redundantní zastupitelnost odpadá, pokud vyhraje varianta extrémně jižní tj. spojnice Plzeň-> ČB -> Telč -> Kývalka
Takhle bohatě stačí. A ty nové obchvaty – Kámen, Chýnov to ještě zrychlí. Už tam vlastně nic moc tragického není.
Naprosto tragický je Lejčkov. Přitom obchvat by tam byl velmi jednoduchý a dlouhý jen 1 km. Kladruby, kde se plánuje výrazně delší obchvat, jsou proti Lejčkovu v podstatě v pohodě.
A co ta šikana pod železniční mostem :/ na východním konci obchvatu….
No bude to dost lidí bolet
To se změní až s obchvatem Kladrub. (Čti za dlouho)
Asi za dlouho že?
Za me osobne nejvetsi dopravni zavada nyni zacne byt Lejckov, o jehoz obchvatu se nikde nepise, ale zrejme je soucasti EIA na obchvat Kladrub. Smerove usporadani silnice v Lejckove je ponekud klikate. K tomu take od jednoho z lokalnich zastupitelu: https://www.jcted.cz/64380-blog-bude-mit-chynovsky-obchvat-pokracovani/?liveMode=1
Ono možná začne být problém to, že byly postaveny jen obchvaty bez nějaké větší perspektivy silnice 19. Dokážu si představit, že tahle trasa bude teď pro mnoho relací atraktivnější a za chvilku ta silnice nemusí stačit.
tak největší nárůst provozu na I/19 asi nastal během průběžného zprovozňování D3 od Tábora do Budějc, kdy se z Brna (nebo jednoduše od Humpolce) stala cesta do Budějc výhodnější po I/19 a II/409 na D3 u Plané. Nebo napadá vás která relace je po dostavení obchvatu Chýnova nyní po I/19 výhodnější?
Jednoznačně rychlejší trasa Humpolec -ČB přes Tábor než přes J.Hradec po dostavbě D3 k ČB
Nejen rychlejší, ale i bezpečnější pro řidiče. Dopravní policisté z okresu JH jsou republiková špička!