Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Plán na desítky let: Ministerstvo představilo dálniční obchvat středních Čech

Asfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic
Asfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic

Ministerstvo dopravy dnes představilo prvotní návrh dalšího rozvoje dálniční sítě do roku 2050. Prim hraje především návrh na výstavbu velkého dálničního okruhu kolem středních Čech. První stavby by se mohly začít budovat začátkem 30. let.

Plány se týkají pouze Čech, na Moravě je podle ministerstva hotová či aktuálně plánovaná dálniční síť dostatečná. Úřad vychází mimo jiné z predikcí demografického vývoje, podle kterých se bude česká populace stále více koncentrovat ve středních Čechách a Praze.

Tam má přibýt za 30 let 38, respektive 47 procent obyvatel. Naopak vylidnit se má severní Morava, kde se počítá s úbytkem 21 procent obyvatel. Méně lidí má žít v roce 2050 podle materiálu, se kterým pracovalo MD, v osmi dnešních krajích (Karlovarský, Ústecký, oba východočeské, Olomoucký, Zlínský, Vysočina, Moravskoslezský). Prezentace MDČR je ke stažení zde (2MB).

„Dnešní dálniční síť v Čechách obsahuje pouze radiální spojení do hlavního města, což by mohlo v budoucnu vést k zatížení pražské aglomerace dopravou, která zde nemá zdroj ani cíl,“ uvedl ministr dopravy Vladimír Kremlík. Budoucí zátěž ve středních Čechách by podle něj nezvládly státní ani krajské silnice.

Navrhované úseky nového dálničního obchvatu středních Čech jsou tyto:

Plzeň (D5) – Tábor (D3) – Humpolec (D1)
Humpolec (D1) – Poděbrady (D11) – Mělník – Nová Ves (D8) – Slaný (D7) – Řevničov (D6)
Řevničov (D6) – Plasy – Plzeň (D5)

Dálniční obchvat stř. Čech, vize. Pramen: MDČR
Dálniční obchvat stř. Čech, vize. Pramen: MDČR

Okruh má zahrnovat 396 nových dálničních kilometrů, na 46 kilometrech povede po současných dálnicích. „Je to testováno v dopravním modelu, ne z hlediska technického řešení a zasazení do krajiny,“ uvedl ředitel strategie MD Luděk Sosna. Podle něj by příprava prvních staveb měla začít už ve 20. letech.

Jako doplňující k novému dálničnímu okruhu má být i nová kapacitní spojka Hořovice (D5) – Olbramovice (D3), k odlehčení tranzitu mezi dálnicemi D1 a D5.

V první řadě chce ale ministerstvo dokončit dnes plánovanou páteřní síť dálnic, a to do konce roku 2030. Ta má čítat přes 2000 kilometrů, hotova je mírně nadpoloviční část. K nejdelším chybějícím článkům patří 40 kilometrů pražského okruhu, středočeská část D3 nebo D35.

Podmínkou všech plánů je podle MD zkrácení průměrné doby přípravy staveb z dnešních 13 let. To by měla přinést novela takzvaného liniového zákona.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michellini

jako Fantasmagorie je ta mapa dobrá. Podobně jako pravidla českého pravopisu. Na všechno je nějaký pravidlo a to pravidlo má cca 200-300 výjimek. MD a ŘSD jen mlží. Vždyt se staví jen 120 km za posledních 6 let nejlepších Ministrů TOka a MErtlíka

thegrid

Takže hotovo mají nad 1000km, do roku 2030 má být 2000km, a pak dál vzhůru jen výš… Takže za to znamená bude třeba 100km/rok. Rozestavěno je cca 220km – kolik let že trvá uvedení do provozu dál. úsek? 2018 zprovoznili 4km dálnic, loni 40km. To aby Kremlík začal konečně makat. Já teda nemám vysokou školu, ale nějak mi ty jejich počty nevychází.

Michellini

Malá korekce – rozestavšno je 220 km ale i s okreskama a s rekonstrukcí D1!!!1 Takže nových dálnic se staví cca 120 km. Od doby TOka se rozestavělo cca 100km. 20km připravoval ještě Prachař. Takže tempo je max. 20 km za 1 rok.
já se obávám, že celá generace Tok-KROUPA-Cocek musí jít do Pense. Pak se to možná rozjede. Ten bolševismus je zažraný pod kůži-

ads

Nejlogičtější postup by byl primárně omezit zalidňování středních čech a Prahy podporou regionů. Není to tak dávno co přišli tuším starostové s návrhem na přesun uřadů, co nemají primárně styk s veřejností do krajských měst ( https://zpravy.aktualne.cz/domaci/starostove-chteji-prestehovat-pres-dvacet-uradu-z-prahy-vyti/r~586077845ab011e9b2a00cc47ab5f122/ ).
Jsme nejvíce centralizovaná země v EU. Chápu, že za císaře pána to mělo smysl, ale dnes to přináší především problémy.
Ekonomický přínos by byl velký jak v regionech, tak i v té Praze a stř. čechách, kde by nebylo potřeba dodatečně dimenzovat infrastrukturu a utrácet za ní další peníze.

Michellini

KK nebyla centralisována. To byl jen nesmysl českých nacionalistů. Např . PRaha byla více méně německy protestanstká. Brno bylo německy katolické. A pak byl český venkov bez vyznání.

Ušatá

Ono to dálniční a silniční šílenství nepřestane. Stejně jako nežádoucí zvyšování počtu obyvatel, zastavování krajiny atd. Uvědomují si ti, co to prosazují, že přispívají k nevyhnutelnému kolapsu krajiny a její funkce? A kde je ten přesun dopravy na koleje?

libor

zeptám se, kde bydlíte? a jak chcete udělat přesun dopravy na koleje? když bydlím na venkově a jedu jinam na venkov třeba 150km, tak prostě jedu autem. Po kolejích to obvykle moc nejde. Šlo by to kus, cesta by byla o 1/3 km delší, 2x časově delší. Toto hraje pro IAD.

BND30

U „opravy“ D1 se přesun na koleje snad i místy povedl, ne ?

Michellini

Bravo, jen ty koleje jsou z asfaltu

Martin

Co myslíte tím „nežádoucí zvyšování počtu obyvatel“??? Jako že Vy jste se narodit mohl, ale ostatní už nemůžou? Zastavování krajiny – mohu se také zeptat, kde bydlíte? Tak schválně, jestli tam na tom místě před 50 lety byla krajina a teď je zastavěná. Pokud nebydlíte někde v centru, tak tam před nějakou dobou taky bylo pole. Ano, taky nesouhlasím s nekontrolovaným boomem staveb kolem měst, ale lidé někde bydlet a pracovat musí. Je potřeba u všeho zkrátka „jen“ přemýšlet. I ty koleje se musely někde postavit.

Ušatá

Toto jsou jakési laické představy. prostě je tu nějaká únosnost krajiny, možnost zásobování vodou, výroby kvalitních a neškodných potravin, atd. Takže skutečně nelze krajinu a tedy i Zeměkouli takto ničit. Jinak se to nazvat nedá. A pokud si to lidstvo neuvědomí, planeta si s ním hravě poradí. Hloupost a neznalost prostě vítězit nesmí.

Michellini

jaké šílenství? Bavorsko otevřelo jen v roce 2019 cca 60 km nových dálnic. A rekonstruovalo cca 200km. Češi zatím za 60 let postavili 1200 km dálnic z toho 460 km jsou tzv . rychlostní silnice přejmenované.

Petr

Přesně tak, stačí přejet v Pomezí a už je na výběr dálnic. Takový občan Hofu, je dálnicemi doslova obklíčen. To se v Čechách nestane. 😀

Kalanis

V originále je to vlastně součástí Kapacitní studie. V těch čtverečkách jsou počty vozidel. Tam, kde to letí nad 20k vozidel by bylo záhodno uvažovat o 4-pruhu. https://cdn.xsd.cz/original/78f7e3230bc03a7b9ccf8aca54fefdc5.jpg

ToKot

Toto má být doplněk, nebo náhrada původního plánu ŘSD z roku 2018?
https://i.postimg.cc/bNbtFr4v/image.png

Petr

když se podíváte pořádně do té vaší mapy tak v těch červených trasách je u většiny případů „modernizace a obchvaty sídel I/xy“ nikdo nepočítal s dálničními propojeními, jedná se furt o klasické silnice I.třídy 1+1 maximálně s 2+1 s obchvaty a MUK, samozřejmě kromě již plánovaných dálnic – zde také v tučně červeném D35, D49, případně rozšíření zbytku podkrušnohorské silnice I/13 na 2+2 v celé trase až do KV

Arimatejsky

Tak určitě, 200 km dálnice na nejurodnejsi půdě, 100 km v kopcích, 6 velkých mostů, tunely, přechody pro zvěř a 8 dálničních křížení, to vše v době elektromobilů. Kdo tomu věří ať se 10 let těší.

Poudy

Co s tím mají elektromobily společné?

Arimatejsky

Nebude si je moci dovolit tolik lidí jako nyní ojetiny po německé duchodkyni.

Poudy

Ale prosímvás.. dejte si nohy do tepla a buďte v klidu, nic takového určitě nenastane 😉

Náhodný člen diskuze

je to zbytečné

Poudy

Pán bude zřejmě z Moravy, nebo minimálně nebude z pražské aglomerace..

Zlámalík

Vzhledem k níže zmíněným chybám v mapce (neúplný Pražský okruh, nelogické vedení, rozpor v zobrazní intenzit) nezbývá než klasické: Nikdo vám nedá tolik, co já vám můžu slíbit!

Miloslav

rozpory v intenzitách jsou značné, tedy evidentně vycucané z prstu

BND30

Překvapila mě třeba „mrtvá“ D3 mezi Prahou a Táborem…..

AAA

Ještě větší blbec neź jsme doufali….

Paja

„D3 vede nesmyslně úplně jinudy než stávající silnice“ 🙂 To jsem četl už hodněkrát tenhle pomýlený argument, budu si to někdy muset nechat od někoho vysvětlit.

Petr

Proč jsou intenzity po plánovaném okruhu (jakkoliv i ty mi přijdou nadsazené) zobrazeny v pentlogramu mnohem silnější čarou, než srovnatelné nebo i vyšší intenzity ve stávající síti? Lže pan Sosna nebo si pan Sosna nechá lhát od svých úředníků?

Když se člověk podívá na ta čísla, tak dálnice v tomhle vedení je naprostý nesmysl. Úplně stačí upgrade stávajících komunikací na standard I. třídy, v nejvytíženějších úsecích pak střídavý trojpruh, víc fakt ne.

jendelin.i

Souhlas, ale taky v té prezentaci, co je tady ke stažení, se střídá slovo dálnice a silnice a mluví se tam o prověřování a úkolu budoucí kategorizace těch komunikací. Tedy „dálniční okruh Středních Čech“ chápu jako novinářskou a/nebo politickou „zkratku“. Zajímalo by mě, jakou formou to bylo prezentováno, asi nějaká tiskovka, kupodivu na webu MD to v aktualitách nevidím, přestože v posledních letech se jak MD, tak ŘSD i býv. SŽDC takovýmto druhem novinek docela rádi chlubili…

Rýpal

Bože co to je to jako jižně od prahy to provedeme co nejdál a sevěrně co nejblíž? Proč??? Proč to od Humpolce nevede na pardubky a hradec a d35 by posloužila jjako severovýchodní část? To jako Středočesi potřebuji speciálně svůj okruh?

Paja

Řekl bych že to je z důvodů kopírování současných silnich I. třídy

Jiří Kocurek

Tak dodělat D35 do roku 2030? Mno to asi neklapne (kéž bych se pletl). Ale nějak v tom plánu dokončení dálniční sítě chybí R43∕D43.

Petr

A to mi v devadesátkách po přečtení mojí semestrálky , tvrdili, že jsem fantasta, když jsem tvrdil, že chybí spojka z Plzně na D1, přibližně ve směru původní dálnice dle Bati. A ejhle, po čtvrt století plán dálnice propojující D5-D4-D3 a D1. 😀

dopravák

Ale ani zdaleka ne podle Bati …

Brzdič zániku

Luděk je fištrón! 😉

babilon

Nevidím na mapě vnější pražský okruh. To už se s ním nepočítá?

Rosťa

Součastna garnitura nam ukázala že umí tak MAKAT, že je lepší naslibovat velky okruh kolem středních Čech, protože ten může být postaven už za 40 let.

Suchdolák

Ale houbeles: žádná „současná garnitura“ – to všechno je dílo těch předchozích „garnitur“, které prosazovaly (jako jedinou akceptovatelnou) „jižní variantu SOKP“ mezi Ruzyní (D7) a „východními“ dálnicemi (D11 a D1)! „Současná garnitura“ je proto především ve stresu, že vidí průšvih a potřebuje něco udělat, ale protože není ani „předpřipraveno“ nic aspoň trochu smysluplného, tak v nouzi bere to, co tady zbylo jako debilní relikt jejich předchůdců, který se ve skutečnosti už dávno přežil, protože už minimálně 50 roků je zřejmé, že „SOKP“ je vlastně jen „střední“ okruh, a tím skutečně „vnějším“ je právě ta neustále přehlížená „stojednička“!

Démon

Hlavně začněte již dnes řešit ZUR. Jinak v roce 2030 budeme zase na sebe koukat, proč to není do roku 2040 povolené.
MD by mělo již dnes místo obchvatů začít řešit na některých místech 2+2 na 110 km/h. nebo rovnou D38 Nymburk – Čáslav s D12 až do Kolína

Vlaczech

D12 do Kolína je nesmysl, k čemu mít 2 paralelní dálnice (d11 a d12)? Obzvlášť když se počítá s rozšířením d11 až k Poděbradům

Vladimír Bílý

Tohle jení okruh mezi krajskými městy v Čechách. To je jen velký okruh okolo Prahy. To, co je potřeba, je Plzeň, křížení s D3 výrazně jižněji, než Tábor, dále Jihlava, HavlBrod, Kolín, Mladá Boleslav. Oboje jako bypass přetížené D1.

Víťa

Já bych spojnici Plzeň – D3/D1 vedl v trase stávající I/20 až k Písku, tam ji odklonil podél I/29 k Táboru a dál pokračoval podle plánu. Spojení Plzeň – ČB pak řešit postupným rozšířením a přeložkami I/20 (i když by se mi taky líbila v celé délce v podobě, jako spojnice Písku s D4). Ale to, co je v plánu, mi přijde lepší, než to, co se objevovalo před časem – z Plzně na Budějovice, odtamtud na Třeboň, Třebíč a v trase I/23 do Brna….

Vladimír Bílý

Návrh trasovat to přes Humpolec není úplně dobrý v tom, že je to jen opravdu jakýsi okruh okolo Prahy. Bylo by to lepší, než nic, ale podstatně větší dopravní proudy k řešení jsou ve východ-západním směru. Proto by bylo lepší spojku D5/D1 dovést až do Jihlavy, protože by to lépe řešilo možnost spojení Liberecko/Boleslav na D1 a taktéž Jižní Čechy na D1, které jsou v současném stavu naprosto zoufalé. Navíc mezi Jihlavou a Humpolcem má D1 poměrně špatné sklonové i poloměrové parametry. Na rozdíl od úseku Jihlava – Brno, který je na rozšíření na 3+3 vhodný.

Tuzemák

Jestli se nepletu, měla z ČB na Brno kdysi v 90.létech védst i dálnice, než ji Vašík Klauzů vyškrtnul z plánů. Dnešní výpadovka na Lišov měla být snad jejím začátkem, ale tehdy byla „zbytečná a drahá“.

Petr

Ta spojka by byla nejvhodnější tunelem pod Brdy, kde není problém s obyvatelstvem a pak cca v trase původní Baťovi dálnice, přičemž by se propojil současný konec D4 a současný konec D3 s D1. Ušetřilo by se Posázaví od zásahu D3.

Paja

Určitě, takže lidi z Tábora pojedou po dálnici do Jihlavy a pak na Prahu nebo pojedu na D4 a pak do Prahy? Nebo budou pořád jezdit přes Miličín?

Petr

Do Humpolce. Ostatně mají koridor:-D

Alexandr

Tu prognózu vývoje počtu obyvatel jsem viděl a je mírně řečeno zavádějící. Těžko budou v Praze a okolí žít 3 miliony obyvatel, když v celém Česku jich v roce 2050 má být 7-8 miliomů. Ani migrace z ciziny Prahu „nezachrání.“ Viděl jsem i prognózu z roku 2004, která počítala s 800 tisíci obyvateli Prahy. Takže je to jen hraní s čísly, které vycházejí ze současného stavu vývoje. Realita v budoucnu může být úplně jiná. https://www.czso.cz/csu/czso/projekce-obyvatelstva-v-krajich-cr-do-roku-2070 Nevěřím moc tomu, že bude pokračovat stěhování z venkova do měst. Ještě dnes je v okresních městech dostatek pracovních míst v průmyslu, takže lidé se… Číst vice »

Suchdolák

„Podle mě se ovšem vyplatí jen v úseku Slaný-Stará Boleslav-Poděbrady-Čáslav, na ostatních úsecích by byly intenzity tak nízké, že se 4 pruhy nevyplatí.“
Samozřejmě, i když i to se vyplatí jen ve vzdálenějším výhledu, protože především je třeba vybudovat něco jako funkční a fungující náhradu „stojedničky“ mezi D7 a D11 – ale místo toho chtějí všichni „mudrlanti“ ten tranzit dotáhnout až do Prahy na „SOKP 518 + 519.“.

callaque

Osobně bych to viděl spíše na velký okruh přes celé Čechy, který by spojil většinu krajských měst, přibližně v tomto trasování: Plzeň, Vary, Chomutov, Ústí, Lípa, Liberec, HK, Pardubice, HavlBrod, Tábor, Písek, Plzeň.
Věřím, že by to pomohlo odklonit transit směřující přes Prahu.
Tam, kde nejsou velké intezity, postavit zatím jen poloviční dálniční profil v uspořádání pruhů 2+1.
Problémová místa budou např. CHKO mezi Ústí a Libercem.

Petr Petr

Trasu HavlBrod – Plzeň máte stejnou. I/16 a I/38 mohou sloužit jako vzdálenější severní obchvat Prahy. Trasa Vary – Pardubice přes Liberec je ohromná zajížďka. Po I/16 a I/38 je trasa skoro stejně dlouhá jako přes Prahu.

Vlaczech

Navíc na trase od Liberce – HK / Pardubice je planovaná dálnice kromě úseku Turnov – Jičín kde bude 2+1

Honza

Blbe.

Tomáš Gottschalk

Jedinou smysluplnou částí je spojka mezi D1 a D11 ve stopě stávající I/38. Jestli se to má začít budovat až po dostavění páteřní sítě, tak su v klidu. D35, D52 a D43 jen tak nebudou, o severní části dálničního okruhu u cajzlů ani nemluvě.

beran

To je pravda, D52 a D43 u chacharů jen tak nebudou.

PetrM

jestli se má MS kraj vylidnit a nemá proto smysl tam rozvíjet dálniční síť, tak to se můžeme rovnou vykašlat na VRT, ne?

Ondřej

Já tomu vylidnění moc nevěřím. Respektive ne tak výraznému. Úplně to nekoreluje s tím, co tu vidím.

Petr

Já tomu taky nevěřím, jsem sám důkazem pravého opaku, z Prahy já se vrátil do ovy a jak zjišťuju tak nejsem až taková výjimka…

Daniel

Budoucnost je ve velkých aglomeracích, ať se to někomu líbí nebo ne. Zejména vzdělanější střední třída nebude chtít bydlet daleko od center, kde nic není a kde si s většinou lidí obecně přestávají rozumět. A to znamená strukturální nedostatek např. lékařů na periferii, což zase urychluje nižší kvalitu života pro všechny ostatní. Takže je pravděpodobné, že vylidňování se v dlouhodobém horizontu nebude týkat Ostravy a bezprostředního okolí, ale daleko pravděpodobněji venkovských periferií (Bruntálsko etc.). V Čechách se bude dál vylidňovat např. Ústecký kraj, kde je to jedna velká deprese.

Nekdo

ano, bohužel je to proces s pozitivní zpětnou vazbou. mladí odejdou do škol, pak se kvůli práci nevrátí, počet obyvatel se zmenšuje, tím pádem se snižuje rozsah a šíře služeb, na margo toho odchází další obyvatelé a celý proces vylidňování periferií se tím ještě urychluje. otázkou je, kolik agplomerací má šanci se u nás dlouhodobě zachovat a jak velké budou vylidněné regiony…

Petr Petr

Jediné co to může trochu zbrzdit je kvalitní infrastruktura a autonomní auta. Pak nebude problém dojet z daleka a třeba pracovat už v autě.
Nicméně z takových Varů to bude daleko tak jako tak. Pohraničí čeká vylidnění.

Daniel

Souhlasím s kvalitní infrastrukturou, ale spíše v tom ohledu, že pokud se např. z Ústí dostanu každý den ráno za 30 min. do centra Prahy a večer z Národního divadla zase zpátky do 30 min. do Ústí, pak se teoreticky můžu považovat za obyvatele pražské aglomerace se všemi výhodami a budu mít menší motivaci odcházet z míst, která jsou dnes bokem. Samozřejmě musí mít člověk takový plat, aby si dojíždění mohl dovolit… ale to už dnes řeší tisíce lidí v menším např. z Vranovic do Brna či z Lysé do Prahy.

Petr

Pokud bude cesta z hranic středních Čech do Prahy trvat vlakem dvě hodiny (95km), tak se budou vesnice vylidňovat.

pozorovatel

S těmi 30 minutami jste z dnešního pohledu „blázen“ (neberte to ve zlém), ale pokud budete pro ta divadla a podobné nikoli každodenní výlety akceptovat cca hodinu a zdroj příjmů si najdete „doma“ (třeba i s formou dojíždění nikoli denně), tak to je realizovatelné i už teď docela schůdně jak pro „stát“, „společnost“ (míněno nikoli „firmu“, ale „nás všechny“), tak i pro vás samého – jen by to museli především čeští (pseudo)politici tak chtít a jejich „vlezističtí“ státní úředníci jim to neustále „podstrkovat“, aby si smysluplnost takového řešení uvědomovali – což se ovšem naprosto vůbec neděje (a je to asi… Číst vice »

ene bene

Proč tomu zase cpou podobu okruhu. Od dětství jsem masírován propagandou, že ideálním řešením dopravy je okruh, ale přesto jsem dokázal pochopit, že je to blbost. Zvlášť když je okruh nedostavěný, nebo šišatý. Rošt je třeba – haló zpět k roštům. (Řada úseků toho návrhu je pochopitelně vyhovujících)

dopravák

To je jen opačný (a proto stejně debilní) extrém – je třeba respektovat přepravní proudy, ale tak, aby se neplýtvalo na výstavbu v reálu pak nevyužitých kapacit a na ty skutečně potřebné nezbývaly finance: k čemu bude třeba „dálnice“ z Hořovic do Olbramovic (které na D1 rozhodně neleží), když na D1 (neřku-li D11) stejně nijak smysluplně pokračovat nijak pokračovat nemá, ač je podle textu určen „k odlehčení tranzitu mezi dálnicemi D1 a D5.“?

Petr Petr

Tak hlavně, že jsou naplánované obchvaty obcí na trase, které ale nesplňují budoucí rozšíření na dálnici. No prostě kocourkov.

Víťa

Třeba I/38 mezi Kolínem a D11, kterou mají nesmyslně rozšiřovat na 2+1, místo aby tam rovnou udělali čtyři pruhy, dali tam 110tku, jako je mezi D4 a Pískem….

Zbyněk

skvělé, protože je na silnicích hodně aut, tak postavíme další silnice, aby mohlo být aut ještě více, aby jsme museli postavit další silnice… K čemu máme dopravní experty (čímž nemyslím různé politické figurky), fakulty, analýzy, zkušenosti ze zahraničí, když se vydáváme do slepých vývojových cest.

Paja

A je to tady, indukce. Čím víc cest, tím víc aut. Až budeme mít 3x tolik cest, budeme mít 10x tolik aut. Co na tom že je nebude mít kdo řídit, protože tolik lidí tu není 🙂

Zbyněk

Článek není o Aljašce, ale o středních Čechách.

Rosťa

ANO, bude Líp. Úředníci co řídí 6 roků MD začali MAKAT……A teď o té Červené karkulkce.

Démon

Ty intenzity dopravy, např. SOKP511 35 tisíc je na 6 pruhů dost málo. Nebo jde pouze o tranzitní dopravu???

Marťas

Bylo by hezké některé úseky začít projektovat a stavět hned. Takové propojení D3 a D4 by trochu řešilo problém vedení D3 přes Posázaví, kvůli kterému je dokončení D3 myslím v nedohlednu. Taky by to chtělo rychle dokončit D11, jinak se tady rýsuje už třetí případ, kdy zahraniční dálnice skončí těsně před našimi hranicemi.

Démon

Jenom škoda, že se o tom nezačalo uvažovat již v roce 2010, něco se řešilo v roce 2015. Ale např. úsek Mělník – Mladá Boleslav – Kolín – Havlíčkův Brod – Jihlava by si 4 pruhy zasloužil, i když to může vyřešit chybějící SOKP 511, 518,519 a 520.

Marek

Pokud je okruh plánován jako dálniční, tak to můžou dát rovnou k ledu. Byla by to krásná pohádka (potřebu podobného „okruhu“ vidí každý kdo se koukne na mapu) ale v našich podmínkách se to nikdo z nás nedožije.

Za mě by stačilo obchvat navrhnout jako dvoupruhovou směrově oddělenou silnici pro rychlost 110 km/h (např. Hradec/Pardubice) a začít postupně klidně menšími úseky. A ideálně úsek Poděbrady – Humpolec protáhnout až do Znojma a na Vídeň.

Démon

to nechce Rakousko, proto přes Mikulov

Otto

No jo, Rakousko to nechce, jenže dotáhlo rychlostní komunikaci až do Hollabrunnu, čili 20 km od hranic. Kvantum kamionů objíždí D1 (a slavný most přes Nové Mlýny) směrem na jih právě přes Znojmo…

Démon

Ale úsek Nymburk – Kolín – Časlav již dnes ve špičce je na 4 pruhy.

Marek

Asi jsem to špatně napsal, myslel jsem dva pruhy v každém směru.

Jiří

Humpolec – Poděbrady a dál? To by byl poslední hřebíček do rakve jménem I38. Je pěkné spojit D1 a D11, ale I38 vede za Poděbrady do Nymburka a dál na Boleslav, hádejte do které firmy tam ty kamiony jezdí. Už dnes je I38 objížďkou pro dálnice.

Marek

Nikde jsem nepsal že to má v Poděbradech skončit.

Jiří

Tak sorry, ale úsek Poděbrady – Humpolec celkem jasně říká odkud kam. Tak to má být Mladá Boleslav – Znojmo, ještě lépe hranice Polska – hranice Rakouska.

libor
Radim

Začátkem 30 let, kterého století?
Obávám se, že toto nikdo nezaplatí !

Nekdo

já myslím, že jednadvacáteho. ovšem někdo by jim již měl vzít ten muslimský kalendář, a dát ten náš…

Hanzi

No jako nápad dobrý, akorát se obávám že v naší kotlině nerealizovatelný nebo buhví za kdy. Je postavená s bídou půlka okruhu Prahy, Rakouských hranic jsme se ještě ani nedotkli, do Německa máme se slávou dvě dálnice ale velkorysé vize. Bylo by to hezký, ale nesměli bychom být v Čechách.

Kodl

Zimni pohadkove sliby, ktere s aktualni realitou nemaji nic spolecneho. Kazdemu inteligentnimu cloveku dojde, ze nez vstoupi novy stavebni zakon v platnost, bude se psat rok 2024-2025. Nez se stavby pohnou z nekonecneho procesniho rizeni k aktualni stavbe, bude se psat rok 2028-2030. Optimisticky bych si troufl odhadnout, ze do konce roku 2030 pribude maximalne 300km nove postavenych dalnic.

Ne, timto tempem se Ceska republika k 21. stoleti jeste dlouho nepriblizi.

Svojsin

Nejsme schopni postavit Hradec- Mohelnice, která měla být hotova nejhůř do 2005, tak si alespoň trošku zablouznime…

Zbyněk

Stavbou silnic se blížíme 20. století.

mgr.pavel

„V první řadě chce ale ministerstvo dokončit dnes plánovanou páteřní síť dálnic, a to do konce roku 2030. “

Tak to jsem v klidu. Jestliže pražský okruh patří do páteřní sítě, ale vybudován v dalších 20 letech nebude, v článku zmíněné plány budou.. well.. jen plány. Dokud nedojde ropa.

Martin

A obchvat republiky by tam nebyl?

Ladislav

Ten už existuje. Německo a Rakousko je kompletní. chybí jen jeden úsek mezi Žilinou a Čadcou a dva úseky v Polsku mezi Hranicemi SK/PL a Krakovem 🙂

Petr

tak ten už je když se podíváte na mapu, mezera je jen mezi Žilinou a Krakowem

Twix

No, tak až na pár mezer v oblasti mezi Žilinou a Katovicemi jsme už dneska dálnicemi obkrouženi celkem pěkně…

Přemek

Typický vnější okruh. Pokud vymítíme korupci a elitářství, půjde o snadno projektovanou i financovanou stavbu. V současnosti zcela nereálné finančně i problematickým potenciálním trasováním. Počkejme si na bližší obrázky toho, zda jen pan ředitel strategie vůbec stratég. a následně jaký.

kubisek

Tak třeba úsek Mělník – Slaný by byl i celkem jednoduchý, možná i nejjednodušší – v podstatě by se jednalo o přestavbu stávající silnice na dálnici – silnice nová, vede mimo města… takže bude až jako poslední, aby se silnice řádně amortizovala. 😀

Desper

Úsek Havl.Brod – D11 je defacto taky skoro bez vesnic

Víťa

Tak třeba obchvat Kolína na čtyřpruh moc nerozšíříte, takže ho budete muset postavit o pár kilometrů dál znovu…

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO