Silničáři chystají velkou odpočívku v Krušných horách u hranic s Německem
Odpočívka, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Poznámka o téměř nulové nabídce parkovacích míst pro kamiony platí pro celý tah od Prahy k Chomutovu a dále do Saska.
Asi máme stále přebytek volných ploch, zemědělské půdy, lesů a nevadí nám ohřev krajiny a ubývání vody v krajině. Takže proto se musí stále více betoNovat a asfaltovat pro silniční dopravu namísto toho, aby se naopak omezovala, byla její cena ohodnocena skutečnými náklady a doprava šla na koleje. Opravdu stále kupředu mílovými kroky nazpátek!
Proč by se měla omezovat silniční doprava ? Myslíte, že by bylo výhodnější železniční doprava, že ta nemá žádné negativní vlivy na ŽP?
Protože je to komouš, proto.
ona celá ČR je noční můrou pro kamioňáky
Nejen pro kamioňáky. Snad nikde v Evropě se nejezdí hůř, než u nás. Holt německý provoz na ukrajinských silnicích…
Zajímalo by mě, jak na ŘSD vytipovávají umístění odpočívek. Po cestě je řada lokalit brownfieldů nebo míst, kde by to nepředstavovalo tak zásadní zásah do volné krajiny. Jeden 3,5 ha brownfield je hned půl kilometru vedle u žst. Křimov (tam by to jen chtělo zvětšit podjezdnou výšku a šířku u železničního mostu). Ale oni to prostě prdnou na louku uprostřed volné krajiny do vrcholových partií hor 🙁
Možná je na těch brownfieldech ekologická zátěž a nelze na nich stavět.
Souhlasim – na D7 vybavení chybí – je tu jen Benzínka hned u letiště BEZ stání pro kamiony, oboustranná odpočívka na obchvatu Slaného a nelegální ostavení podle silnice na naproti benzínce těsně před Lounama – reálně tedy jren u Slaného a to je zoufale málo! To samé je podél celé trasy D3 – ani jedna pumpa….
A co D8? 🙂
Jop, u Petrovic by byla hezká. Pak je tam sešup, již fungující odpočívka Varvažov, aglomerace Ústí, úzké údolí Bíliny a Středohoří a pak už je jeden u Lovosic a tam jsou Siřejovice s jejich.
V té mapce je to u Křimova. Na Hoře sv.Šebestiána už nějakou dobu není v dosahu železnice.
Je to u Křímova, v katastru obce Hora Svatého Šebestiána.
Za jak dlouho si odpocivka na sebe vydělá z poplatků za parkování?
Nikdy. Takže podpora MKD jak vysita.
Kamiony platí mýto,tak skalpni.
NO a máte nějaká reálná čísla že mýto+dph na paliva nám (státu) vydělá víc než náklady na zdravotní péči za znečištění, hluk + náklady na opravy silnic protože větší zatížení rovná se menší životnost??
A vy je máte,nebo jen vedete obecné ekologické žvásty.
Ať už mám názor na potřebnost či financovatelnost dané stavby jakýkoliv, tak silničáři zde něco navrhují postavit, tedy oni by měli dodat argumenty, že to bude ekonomicky výhodné.
Když to srovnám třeba se skoro jakýmkoliv projektem na železnici, který je dán k ledu protože by ekonomicky nevyšel – probíhá podobné vyhodnocení ekonomické návratnosti i na silnici?
Pochopitelně probíhá a občas vycházejí opravdu podivuhodné nesmysly. Příkladem budiž mezinárodní dálnice D11, která se v příhraničním úseku bude stavět bez odstavných pruhů. Takže bude nejen pozdě, ale ještě blbě…
Pochopitelně se nám tím pochlubíte a nasdílíte link ne? 🙂 protože na stránkách řsd nic…
Jinak jsou to zase kecy…
Já myslel, jestli ta ekonomická návratnost byla vypočtena u této odpočívky 🙂 Nic jiného.
Napsal jsem snad někde, že jsem pro nějakou možnost?? Nenapsal, jen si tvoříte slaměného panáka…úžasné je jak když se někdo zeptá na čísla tak je hned ekolog… Já právě chci tadyty čísla vidět abych se mohl rozhodnout co je lepší… Jenže čísla nejsou, jenom kecy z obou stran… (ps mě nejde o ekologii ale o ekonomii, když nám ted vláda prfrcala biliardu tak někde se ty prachy vzít musí protože jinak nebude na moje důchody víte)
Asi jste ekonom ale pro mě, můžete udat hodnotu biliard? Díky, já znám jen miliardy nebo biliony. Biliard je někde mezi?
Radovan: hmm wiki pro Vás má řešení:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Biliarda
Vy jste ten správný příklad,proč u nás nejde nic postavit. Jednoduchá stavba se díky všem připomínkám prodlužuje a prodražuje.Zatím co se hledá kde jaká kokotina,my nemáme kde parkovat. Musíme dodržovat zákon 561/2006 ,stát z nás za kdejakou nepatrnou administrativní chybu v ovládání tachografu pokutuje tisícovkama,za stání mimo parkoviště taky,ale žádná parkoviště nestaví.Stará prodává,nebo zavírá. Jak máme dodržovat 561,když k tomu nemáme podmínky.Všichni to vědí,ale dál nás sankcionují. A Tací co vy,hledáte kde najít ještě něco,čím to zastavit. Naprosto shodné jako Hnutí duha s v čele s ekoteroristou Patrkem
Heleďte se, ve vaší firmě máte plánovací sofware pro kamionáky, každej ten soft umožnuje navolit si kudy pojedete a kde vám to povinně udělá pauzu… (případně mu řeknete odkud a kam a on to vyhodí sám od sebe)
To že Váš šéf na to hodil bobek protože se mu vyplatí maximalizovat svůj zisk, protože případné ztráty si ponese státní rozpočet (viz stavba parkovišt ze státního) to je jeho problém a ne můj…
Vás je mi líto ale mojeho budoucího důchodu je mi líto mnohem víc…
A ten zázračný software umí taky započítat takové věci jako počasí zdravotní stav řidiče situaci v provozu a každodenní problém z parkováním? Pokud né tak je úplně k ničemu.
Jenže my tu vaši přebujelou dopravu po silnicích nepotřebujeme. Ta je tu jen proto, že stát má nevyhovující dopravní politiku a není ochota účtovat silniční dopravě skutečné ceny. To by bylo to vzývané uplatnění trhu a tržních podmínek.
Mám jeden skromný dotaz: Kam chodíte Vy nakupovat např. potraviny ?
Takže vy určitě jíte jen to co vypěstujete na zahrádce pijete vodu ze studny a chodíte v drevakach a kůži zvířat. Protože cokoliv koupíte určitě vezl kamión .
Když zalistujete na řadu předchozích diskusí, najdete je a to jen v minimálních opatrných částkách.
jasně, ty které jste si tam napsal vy a vaše klaka 🙂
Opravdu strašně vysoké a podle skutečných nákladů a škod. Kdyby se aspoň jako ve Švýcarsku platilo na všech silnicích a minimálně v té výši jako tam. A u celé silniční dopravy, stejně jako tam.
A proč se teda neumožňuje parkování v průmyslových a skladových zónách, které jsou u dálnic. Ve většině Evropy běžné, jen u nás se rovnou nacpe značka zákaz zastavení a je to. Nehledě na to, že povinné pauzy jsou nařízeny EU a předtím i dohodou AETR, ke které se jsme se podepsali. Za bolševika bylo víc možností zaparkovat a to nebyl takový provoz. Od roku 90 se jen hodně odpočívek na silnicích 1. třídy a dálnicích zavřelo z důvodu, že nemají vybavení a apod. Ty teď chybí, měly sice malou kapacitu, ale každý kus se počítá. Např. v okolí MB, která… Číst vice »
Ale umožnuje: není přeci problém aby si vlastníci skladů na svoje náklady otevřely poblíž hal soukromé parkovistě pro kamiony s veškerým zazemím… Pokud je to tak výhodné tak proč je to problém?? a pokud je to nevýhodné, proč má náklady za to, zase, nést stát?
Vždyť nemusí kolikrát nic budovat, stačí jen aby v těchto logistických parcích viz. třeba Počernice na D10, umožnili parkování na obslužných komunikacích od 18 do 6. Všude tam je zákaz zastavení. Ve většině logistickych zónách na západ od nás je to možné.
No ale opět, na to by náklady (uklid, hajzlíky, případné vyvážení košů, pissbottles atd, ) nesl zase stát?? Proč???
Ať si náklady nese soukromník, on se rozhodl že si nevybuduje mezisklady protože by ho to stálo prachy protože s principem just in time nese všechny náklady stát a zisk jde soukromníkovi… Oni ty skladovací centra taky můžou mít u sebe svoje parkoviště pro svoje kamiony ne?? tak proč stát má za to platit??
Zkuste bez těch kamionů aspoň týden žít. Ale možnosti pastvy se tenčí, šípky taky dlouho nebudou a spadané listí není zrovna výživné. Vybírání popelnic je podvod, ty by taky neexistovaly, kdyby je nějaký náklaďák nevyvážel. Možná před zimou ulovit nějakého tučného ježka.
Všichni chtějí v práci důstojné podmínky, jenom jak dojde na řidiče, tak najednou je problém.
Mám z této debaty špatný pocit a proto bych rád nějak rozumně zhodnotil tyto komentáře. Jedná se o komentáře na jedno parkoviště v horách nedaleko hranice, když další bude až u Slaného. O co vám jde? Představuji si, nejsem odborníkem, tak jednu odpočívku nejdále od sebe tak 50 km. Proč do toho motáte ekologii? Na horách stejně orná půda není a zastavit potřebuje každý a přírodní rezervace tam v místě taky asi není. Vůbec nechápu tuto debatu. Naštěstí normální člověk myslí jinak, ale bohužel potrefené husy jsou slyšet více. Tolik k tématu.
tady je to samej ukřičenej „odborník“ s mastnou hlavou a sklenicí piva v ruce…
Teď to je z trochu jiného důvodu v GB a lidi tam skuci.
A kdo postavil ekonomiku a dopravu na silničním základě a jejím dotování????