Silničáři budou opravovat D5 mezi Prahou a Berounem, zakázku získala Eurovia
D5 u Chrášťan. Foto: ŘSD
Práce budou rozděleny do několika etap, kterým se také bude přizpůsobovat omezení provozu.
Práce budou rozděleny do několika etap, kterým se také bude přizpůsobovat omezení provozu.
Tak to bude asi časový souběh s dlouhodobou rekonstrukci klíčové komunikace v Berouně. Hm………a ještě to je asi bez rozšíření na tří pruh v každém směru. Bydlím v Berouně od roku 2005 a vlastně jsem žádný rok bez rozkopané D5 nezažil. Co takhle to udělat jednou a pořádně……..asi ne to by se kola businessu prostě netočila.
To by měli začít už od Hořovic začíč spravovat ty zalátaný díry na asfaltě. A to obousměrmě.
Ačkoliv si tu opravu ta dálnice D5 bezpochyby zaslouží – zajímalo by mě já to tam bude vypadat když téměř denně jsou kolony od pražského okruhu (křižovatka D5 x D0) až do Berouna… Protože obě dálnice to kapacitně prostě nedávají… Teď k tomu přibude jarní/letní/prázdninový provoz a provoz bude 1×1…. To ta fronta bude až do Plzně… A logicky se zdvojnásobí provoz na D6 a navazující 1/6 na které bývají v neděli fronty z Prahy až do Karlových Varů a průměrná rychlost v koloně je 20-40 km/h… Ještěže se vedle té karlovarské jedničky staví paralelní karlovarská dálnice II. kategorie… No… Číst vice »
Já v tom článku čtu, že by měl být zachován provoz ve dvou pruzích v každém směru. Takže kolony budou, ale do Plzně ne…
A na té I/6 se v tu neděli tvoří kolony z Prahy až do KV kdy? Že by všichni Pražáci jeli do Varů na oběd, to asi ne, že? Po D6 a I/6 v neděli dost často jezdím a pokud nenatrefím na čepičáře, co jede v obci 40 a mimo obec 70, tak je tam provoz naprosto normální…
No na večeři tam občas v neděli zajedeme, je tam úžasná burgerová restaurace. No a pokaždý když tam jedem, tak v protisměru na Prahu je velmi pomalu se šinoucí fronta až ke hradu Andělská Hora naproti Varskýmu letišti Karlovy Vary – Olšová Vrata, který je nahoře na kopci na hraně Varskýho údolí…a to opakovaně/pravidelně..
Pár kilometrů z Berouna do Prahy začíná být téměř neřešitelný problém. Dálnice od jara do podzimu rozkopaná. Průtah Berounem a Královým dvorem 01.03. – 30.11. rozkopaný, k objížďce vybral Středočeský kraj místní komunikaci bez krajnic, bez chodníků s absolutně rozpadlým asfaltem, kde není m2 bez děr, výmolů, záplat,….. Vlak není o nic lepší, Výtoňský most – od prosince zásadní omezení propustnosti, Most inteligence plánovaná dlouhodobá výluka, Smíchov od července výluka, Beroun – Karlštejn plánovaná výluka na několik let….. Proboha ta infrastruktura se sice musí opravit a slouží k přepravě lidí. Tohle všechno dohromady je horší než oprava D1 ze které… Číst vice »
Předpokládám, že nyní se silnice jen opraví a v roce 2026 je naplánován rozšíření na 3+3, takže v roce 2026 se to rozkope znovu.
No v roce 2026 asi ne. Celé to rozšíření se má stavět v letech 26 – 31. Má to být rozděleno na 4 úseky. AFAIK by se mělo začít s tím nejblíže k Praze. Pak je otázka, jestli se půjde postupně od Prahy. Nebo třeba přijde dřív na řadu úsek přes Beroun. Čili se to klidně může znovu rozkopat až někdy někdy v roce 29 či 30. Ale taky klidně o pár let později. Pokud budou dělat čistě jen nový povrch, tak ten tam bude sloužit nějakých 7 let. To zase není tak hrozné, vezmeme-li v potaz, že by ten… Číst vice »
Ve směru na Prahu tam jsou 3 pruhy, tak by se mohl ponechat i jeden pruh na 110
Myslíte těch párset metrů stoupacích pruhů?
Ten úsek má 3 kilometry s 3 pruhy
Asi to mam nejak zkreslene, ale me prijde, ze zacatek D5 mezi Prahou a Berounem se snad opravuje uz nekolik let, kdyz to nejsou mosty, tak vozovka, kdyz ne vozovka, tak stred a ted uz se to snad zas bude opakovat – a to jeste nezacalo ani rozsirovani na 3+3 pruhy, ktere by snad melo zacit za 3 roky.
Za 3 roky, jestli se ovšem letos „stihne“ schválit záměr projektu. Jinak se to zas posune…
Přesně takhle se už x let rozšiřuje pražský okruh Mezi Slivencem a D5 a stále nic
Jezdím tam často a souhlasím, že ten úsek je rozkopaný každý rok min. 5-7 let zpátky z různých důvodů. Ale z 3 roky rozšiřování na 3+3 v žádném případě nezačne. Ještě není pravomocné ÚR a nemyslím si, že bude letos podána žádost. Nehledě na to, že bude určitě nutné vykoupit nějaké pozemky. Je to mnohem vzdálenější, než se v současné době oficiálně prezentuje začátek 2026.
Tak děkujeme, s mostem se crcali 2 roky a teď tohle. K žádnému vylepšení mimo nového povrchu jistě nedojde, ale kolony budou každý den.
Ta idea, jak se na D5 budou opravovat delší souvislé úseky, aby nedopadla jako D1, to už je pasé?
Ono nejaka takova idea vubec byla prezentovana?
Ja mam akorat v pameti, ze na D5 chtelo RSD provadet udrzbu prubezne, aby nedoslo k situaci jako na D1, ktera se uz rozpadala a musela byt skoro cela postavena nanovo.