Silničáři budou opravovat D4 u Mníšku pod Brdy, zruší zastávku

Oprava dálnice D4, ilustrační foto. Pramen: ŘSDOprava dálnice D4, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Dálnice D4 u Mníšku vykazuje řadu vad, jako jsou vyjeté koleje, výtluky, praskliny nebo staré záplaty.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
s1mple

Konečně, sice to trochu naštve lidi že si jízdu prodlouží o 3 minuty ale zastávky na dálnici nemají co dělat, snad se zruší i ta na D7 kde zastavuje tak jediná linka…

Bram

Autobusová zastávka na dálnici může fungovat naprosto v pohodě. Jen je potřeba, aby měla odbočovací a připojovací pruh v délce obvyklé pro sjezdy a nájezdy na dálnici. Tady je zakopaný pes, protože na D4 nic takového není.

Nikdo

No, na některých zastávkách na D4 to tak je, ale na většině ne

Marek

Autobusové zastávky na dálnici jsou český unikát.
Jenže zrušit tyto zastávky náhrady jen tak nelze, protože by se stovky lidí nedostali do práce a do škol.
Takže co s tím?
Za mne je asi nejrozumnější varianta, kdyby zastávky měli odbočovací a připojovací pruh, něco jako sjezd na benzinku nebo odpočívadlo.
Ale netuším jak na to kouká legislativa, muže takové zařízení jako je autobusová zastávka vůbec být. Osobně nevidím rozdíl mezi bezinkou a bus zastávkou, pokud bude sjezd a výjezd mít stejné bezpečnostní parametry.

Mysel

To je tak, kdyz se vyrabeji „dalnice“ machnutim ministrova pera, aby se nahnaly politicke body.
Ale budte ujisten, ze zastavky na dalnici opravdu nejsou ve svetovem meritku unikat. Ona totiz „dalnice“ je v mnoha zemich leccos. Treba ani nemusi mit asfalt. Nebo na ni pro mijeni vozidel muze byt nutne, aby obe vozidla sjela svou polovinou mimo krajnici. (A obe tyhle bezva veci se mohou soucasne vyskytovat i na placene „dalnici“.)

Jana

Ano, oprava je nutná, ale jen by mě zajímalo, když zruší zastávku, jak budou ráno děti jezdit na Příbram do školy…..a že jich jezdí z Mníšku dost!!!

P_V

Bude ten autobus muset sjet k Bille nebo k továrně a zpátky.

M S

Holt bude bus sjíždět z dálnice do obce. Bude to o 2-3 minuty delší, ale za bezpečnost to stojí.

Jana

Ano, pokud to tak bude, tak je to OK, ale o téhle variantě se nikde nepíše.

zdydy

Tak na D4 taky nebylo šáhnuto od devadesátých let pořádně.

Jarda

Je to potřeba jen nechápu zrušení zastávky, a poznámky že zrekonstruováli část od kytina na Dobříš když je tam do dnes omezena rychlost a máme tam parádní dva skokánky

Mysel

To, co zustalo po te „oprave“ na moste, je neuveritelne.

Paja

Neuvěřitelné je že to tam je přes rok a nezdá se že by s tím hodlal někdo něco dělat.

Ondřej

Ale samozřejmě, že s tím něco udělali. Dali tam přeci značku upozorňující na nerovnost vozovky. To musí stačit!

Mysel

Znacka je nejmocnejsi nastroj opravaru silnic!
Vzdyt i ten bazen v Mnisku po deseti letech ignorovani nakonec opravili znackou. Pak udelali leta odkladanou udrzbu, cimz situaci zlepsili. Pak to rekonstruovali, takze bazen uz nevznika. No a ta nyni uz nepotrebna znacka tam zustala.

MrMarkus

Paráda, zažil jsem tam dost nebezpečných situací, když prší, dostávala se tam dříve do vozovky voda a bahno když se k Mníšku sjíždí od Prahy a řidiči nevěděli, co řešit dříve. Prodloužit a rozšířit napojovák z Mníšku směr Příbram je nutnost, z Mníšku je napojovák v zatáčce do kopce, pomalejší vozidla nenaberou rychlost a ten pruh je udělanej tak mizerně, že se zužuje (svodidlem, takže natvrdo) a širší vozidlo už zasahuje do průběžného pruhu. Docela bych se v těch FlixBusech apd. co tam létají směr Příbram bál, roztržený bok není nic příjemného. Poslední dluh z minulosti co tam vidím je… Číst vice »

Martin V.

Tam je hlavne problem v povrchu, ta dalnice okolo Mnisku klouže. Nevím co tam dávali za směs.

Diesel

Ty zastávky jsou tam peklo, tehdy to sice vznikalo jako výpadovka z Prahy a vůbec ne v kategorii D , ale přesto jsou zde snahy o pretrasovani Okruh-Jiloviste. Poslední studie co byla vydána byla že Cukrák by to obcházelo druhou stranou kolem kopce.At tak či tak silnice se zásadně změnila a na dálnici zastávky fakt nemají co dělat. Podobný paskvil je na D7 u Buštěhradu , ale tam snad už ani nic nezastavuje.

Neonym

Zajímalo by mě, jestli by nevyšlo levněji a lépe ty zastávky prostě upravit tak, aby odpovídaly tomu, že se na ně sjíždí z dálnice. Tzn. standardtní odbočovací a připojovací pruhy a vytvoření zastávky alespoň trochu vzdálené od dálnice. Něco jako odpočívka, jen se zastávkou pro bus. Za zrušení Mníšku jsem rád, ta zastávka je dle mého na celé dálnici nejhorší. Připojení busu zpět na dálnici je ve špičce adrenalinový zážitek mj. i proto, že hned za zastávkou je sjezd (také bez odbočovacího pruhu) na Mníšek.

Petr

Aby to bylo podle předpisů, tak musí být určité vzdálenosti mezi sjezdy, tuším, že 4km a to realizovatelné není. Řešením je postavit v několika úsecích (někde stačí rozšířit) doprovodnou komunikaci. Obzvláště v úseku okolo Cukráku nastává v případě uzavřené silnice problém s objízdnou trasou.

Georg

to ale neni sjezd… 🙂

qěcy

Zkrátka zastávka řešená jako dálniční odpočívadlo. Za mne jednoznačně nejlepší řešení poměr cena/užitek, cena/zábor a cena/cestovní rychlost busem.

Paja

Jenže zrovna tady je hned za zastávkou sjezd. Tady by to šlo řešit leda kolektorem, pokud vůbec.

qěcy

To jo, místní specifikum.

Jelen

Na zastávce Buštěhrad,Bouchalka stále zastavuje linka 342

frost

Prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu chválím.

Zároveň by mě ale zajímalo, kdy hodlá ŘSD vyřešit mostní závěry u Voznice, což je problém, který se objevil po rekonstrukci úseku Kytín-Dobříš. Omezení je dlouhodobě vypsané do tohoto listopadu,jenže se tak nějak nic neděje a další zima na krku…

Pavel

Je nějak v dohledu zrušení i zbylých autobusových zastávek na D4 nebo je to pořád zasekane? Je to dost nebezpečné.

Kubrt

Zrušit všechny nejdou, ale přestavba je samozřejmě na místě.

Jarda

a tohle zrušení a přestavba je na tom jak? Zejmena usek od pražskeho okruhu, hodně se to řešilo, jak upravit dalnici, připadně kudy by vedla doprovodná komunikace.

dalnice D4

V podstate doprovodna komunikace ani netreba, ze Zbraslavi do Jiloviste a zpet se da dostat i pres Davle nebo Cernosice…

qěcy

Tak vyřešit doprovodnou komunikaci je až daleko za přestavbou zastávek a zejména prodloužením připojovacích pruhů.

Diesel

Ta poslední věta nedává moc smysl. Tam zřejmě chybí ,,staví,,