Siemens získal největší zakázku v Polsku, leasingové společnosti dodá až 30 lokomotiv Vectron
Lokomotivy Siemens Vectron v barváchh Cargounit. Foto: Siemens Mobility
Cargounit si pořizuje nové lokomotivy hlavně pro mezinárodní dopravu.
Pro Polsko i Siemens je 10ks Vectronů docela bída.
Však se nepíše jen o 10 kusech…
V článku je chyba, 6.4 MW nie je to menovitý výkon, ale maximálny! Men. Siemens neudáva, ale je to cca 4.2.
Takto tu uvedl Siemens v tiskové zprávě.
6,4 MW je trvalý výkon na systémech 15 a 25 kV, na 3 ks stejnosměrných je to 6 MW. Maximální se u tohoto typu neudává, nicméně bude podobný jako u řady 380 u které činí 7,2 MW.
Je to výkon loko, opravdu! 😉 …na střídavém napětí. Na 3kV ss je menší a na 1,5kV ještě menší.
Trvalý výkon uvádí výrobce 6400 kW pro střídavé napájení, pro stejnosměrné 5200. Podle požadavku je ovšem několik variant. Liší se i maximální rychlostí.
Tak snad se do konce roku dokončí to vyberko na lokomotivy pro ČD s výsledkem Vectron.
ČD mohou vytáhnout z kopřiv i projekt na loko z města piva řady 380. Snad dobře podepíší smlouvu a cena klesne pod magických 150 mega za kus 🙂
Nestrašte, nebo se to fakt stane.. pořád věřím, že se ČD poučily a výsledek bude Vectron.
Pokud to Škodovce bude stát za to a nabídne nejnižší cenu za loko+full service, pak ČD prostě bude nakupovat další 380.
A jen tak mimochodem, levněji mohou vzjít i Traxxy.
Tak za jistejch okolností by to bylo fajn, ale taky by bylo fajn, aby siemens zapracoval naše „istá kulturná špecifika“, jako třeba možnost brzdit edb i bez rekuperace, schopnost se rozkoukat ze stahovačky dřív než za minutu a podobný drobnosti, který sice nejsou stěžejní, ale otravujou.
A jak tedy brzdí? Odporníky?
Nebo se ta energie sbírá někam do baterií?
Kotoučema, ten odpornik na Vectronu je hrozně slabý, proti naším zvykum na pulzkách nebo laminátkách,…
Což je dost blbý ne? Proč brousit koutouče, když 40 let stará Škoda s Fechralovým odporníkem to dokáže s EDB o výkonu 3600kW.
Jestli ta image Vectronu jeko „nejlepsi“ lokomotivy nebude jen virtualni realita z internetovych diskuzi. Stiznosti na EDB i neshopnost prechodu z DCAC v nejakem rozumnem case jsou pomerne caste.
Tak ona je to nejlepší lokomotiva. Ale v podmínkách kdy je celá trakční napájecí soustava robustní a na jedný vlně bez vypínaček, stahovaček a nulovejch polí a s možností rekuperovat přes celou síť. Němci prej pokud jdou z lokomotivy, tak jí i nechávají se sběračem nahoře. Pak to bude zlatej stroj. No a v našich končinách to už tak růžový není. Jo a prej ještě topení na stanovišti taky není žádný zázrak.
Jezdím 40 let a v životě jsem neřídil nic lepšího, než Vectron. Pravda, samozřejmě jsem nejezdil na všem na světě. A změna systému? Kolikrát ji za směnu děláte? Za stahovačky nemůže mašina, ale neschopnost infrastruktury.
Někomu více vyhovuje traxx MS3 (po vychytání úvodních nedostatků), a dokonce jsem zaznamenal názor že je to jedno a každý ze strojů 380/383/388 vyniká v něčem jiném. JEstli to nebude jak se holkama 🙂
Traxx ani omylem… Jediné 363.5
Lepšího…ten vectrony zas tak úžasný není.
Když si ho šikovně shodíte, je schopen tahu do deseti sekund. A ostatní drobnosti co otravujou? Je to jako když si koupíte nové auto. Také tam není vše podle vašeho, ale zvyknete si.
Tak primárně je to problém infrastruktury. Ale vzhledem k tomu že poslední stroje postavený na to se popasovat s tím co tady máme byly esa (resa teda, pokud je považujeme za nový stroje) a pak už se nic takovýho nenabízelo, tak nezbejvá než to to vydržet, dokud to tady nezmodernizují.
A co 380?
v diskusi na tomto serveru horké téma, do toho se nepustím. a ani o nich nic pořádně nevím.
To je spíš otázka pro infrastrukturu, nevím proč by měl výrobce lokomotivu přizpůsobovat infrastruktuře která v moderní železnici takhle vypadat nemá.
ČD asi sotva vytáhnou nějaký projekt lokomotivy, když mají leda tak servisní dokumentaci.
Při celkové ceně 230 mega za kus
Nevím to je už demence ..nadávat na loko 380 že..
Vyšlo mi, že by se jich uplatnilo tak 180 ks…