Siemens získal největší zakázku v Polsku, leasingové společnosti dodá až 30 lokomotiv Vectron

Lokomotivy Siemens Vectron v barváchh Cargounit. Foto: Siemens MobilityLokomotivy Siemens Vectron v barváchh Cargounit. Foto: Siemens Mobility

Cargounit si pořizuje nové lokomotivy hlavně pro mezinárodní dopravu.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Pro Polsko i Siemens je 10ks Vectronů docela bída.

Karlos

Však se nepíše jen o 10 kusech…

Marek

V článku je chyba, 6.4 MW nie je to menovitý výkon, ale maximálny! Men. Siemens neudáva, ale je to cca 4.2.

Dušan

6,4 MW je trvalý výkon na systémech 15 a 25 kV, na 3 ks stejnosměrných je to 6 MW. Maximální se u tohoto typu neudává, nicméně bude podobný jako u řady 380 u které činí 7,2 MW.

Míla

Je to výkon loko, opravdu! 😉 …na střídavém napětí. Na 3kV ss je menší a na 1,5kV ještě menší.

Karlos

Trvalý výkon uvádí výrobce 6400 kW pro střídavé napájení, pro stejnosměrné 5200. Podle požadavku je ovšem několik variant. Liší se i maximální rychlostí.

michal82

Tak snad se do konce roku dokončí to vyberko na lokomotivy pro ČD s výsledkem Vectron.

***** Petr

ČD mohou vytáhnout z kopřiv i projekt na loko z města piva řady 380. Snad dobře podepíší smlouvu a cena klesne pod magických 150 mega za kus 🙂

Kluk z Pankráce

Nestrašte, nebo se to fakt stane.. pořád věřím, že se ČD poučily a výsledek bude Vectron.

qwertz

Pokud to Škodovce bude stát za to a nabídne nejnižší cenu za loko+full service, pak ČD prostě bude nakupovat další 380.

A jen tak mimochodem, levněji mohou vzjít i Traxxy.

dejf

Tak za jistejch okolností by to bylo fajn, ale taky by bylo fajn, aby siemens zapracoval naše „istá kulturná špecifika“, jako třeba možnost brzdit edb i bez rekuperace, schopnost se rozkoukat ze stahovačky dřív než za minutu a podobný drobnosti, který sice nejsou stěžejní, ale otravujou.

medical examiner

A jak tedy brzdí? Odporníky?
Nebo se ta energie sbírá někam do baterií?

Asdfg

Kotoučema, ten odpornik na Vectronu je hrozně slabý, proti naším zvykum na pulzkách nebo laminátkách,…

qwertz

Což je dost blbý ne? Proč brousit koutouče, když 40 let stará Škoda s Fechralovým odporníkem to dokáže s EDB o výkonu 3600kW.

qwertz

Jestli ta image Vectronu jeko „nejlepsi“ lokomotivy nebude jen virtualni realita z internetovych diskuzi. Stiznosti na EDB i neshopnost prechodu z DCAC v nejakem rozumnem case jsou pomerne caste.

dejf

Tak ona je to nejlepší lokomotiva. Ale v podmínkách kdy je celá trakční napájecí soustava robustní a na jedný vlně bez vypínaček, stahovaček a nulovejch polí a s možností rekuperovat přes celou síť. Němci prej pokud jdou z lokomotivy, tak jí i nechávají se sběračem nahoře. Pak to bude zlatej stroj. No a v našich končinách to už tak růžový není. Jo a prej ještě topení na stanovišti taky není žádný zázrak.

Vašek

Jezdím 40 let a v životě jsem neřídil nic lepšího, než Vectron. Pravda, samozřejmě jsem nejezdil na všem na světě. A změna systému? Kolikrát ji za směnu děláte? Za stahovačky nemůže mašina, ale neschopnost infrastruktury.

qwertz

Někomu více vyhovuje traxx MS3 (po vychytání úvodních nedostatků), a dokonce jsem zaznamenal názor že je to jedno a každý ze strojů 380/383/388 vyniká v něčem jiném. JEstli to nebude jak se holkama 🙂

Gargy

Traxx ani omylem… Jediné 363.5

Gargy

Lepšího…ten vectrony zas tak úžasný není.

Vašek

Když si ho šikovně shodíte, je schopen tahu do deseti sekund. A ostatní drobnosti co otravujou? Je to jako když si koupíte nové auto. Také tam není vše podle vašeho, ale zvyknete si.

dejf

Tak primárně je to problém infrastruktury. Ale vzhledem k tomu že poslední stroje postavený na to se popasovat s tím co tady máme byly esa (resa teda, pokud je považujeme za nový stroje) a pak už se nic takovýho nenabízelo, tak nezbejvá než to to vydržet, dokud to tady nezmodernizují.

qwertz

A co 380?

dejf

v diskusi na tomto serveru horké téma, do toho se nepustím. a ani o nich nic pořádně nevím.

Rudolf Tuček

To je spíš otázka pro infrastrukturu, nevím proč by měl výrobce lokomotivu přizpůsobovat infrastruktuře která v moderní železnici takhle vypadat nemá.

Jiří Kocurek

ČD asi sotva vytáhnou nějaký projekt lokomotivy, když mají leda tak servisní dokumentaci.

Avlaky

Při celkové ceně 230 mega za kus

Gargy

Nevím to je už demence ..nadávat na loko 380 že..

medical examiner

Vyšlo mi, že by se jich uplatnilo tak 180 ks…