Siemens vyhrál obří zakázku za miliardu eur na nové vlaky pro mnichovský S-Bahn

Designová studie nových vlaků S-Bahn pro Mnichov. Foto: NeoMindDesignová studie nových vlaků S-Bahn pro Mnichov. Foto: NeoMind

Nové soupravy nabídnou větší kapacitu než stávající.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Bavoři mají rádi tradice a tak část souprav stále bude jezdit a otevírat se klikou kde u-bahnfahrer vypráví do mikrofónu vtipy hezký den všem z bavorské metropole.

Michal82

A jak to je s nákupem nových souprav pro U-Bahn? Starých souprav je v Mnichově stále mnoho.

VTT

Nojo, no. V Mnichově si na svou radiální trať pod městem budou pořizovat nové jednotky a budou stavět druhou dojici kolejí pod městem, ale v Praze si příměstskou dopravu nadlouho zabetonujeme rekonstrukcí Masaryčky.

Pan Václav z Prahy

Z Masaryčky už se vlak dál do centra města nedostane…

PvvS

Kdyby to pořádně rozjel….

VTT

Tak to je jedna možnost. Druhá je, vyprdnout se na nějaké vyšperkovávání Masaryčky, udržovat ji jen ve sjízdném stavu a soustředit se na vybudování NS2.

Y.K.

V Praze jsou daleko potřebnější železniční stavby než „vyhození“ mnoha desítek miliard za NS2. Až jednou nebude do čeho kopnout, na tříkolejce pod Vyšehradem bude pořádné zabzař s krátkými oddíly (tříkolejný most) a vlaky po 3 minutách to stejně nevyjezdí, tak určitě. Ale do té doby je to marnotratnost.

VTT

Vidíte, a já myslím, že po probíhajících stavbách, Libeňském přesmyku a zcivilizování trati pod Vyšehradem (pak by most stačil dvoukolejný) je to něco, co by se mělo postavit. Byl by to „game-changer“ oproti flikování Masaryčky – ostatně, v Mnichově si taky mohli vytunit nějaký ten Starnberger Bahnhof, nebo co to tam měli. Tříkolejka bude stejně jen po východní zhlaví Vyšehradu, dál ne. Pokud bude i tangenta do Vršovic, tak tam navíc budou konfliktní trasy. A jde taky o kapacitu samotného Wilsonu. Ze Smíchova by jezdily vlaky od Radotína po 10 min., od Rudné jsou dnes po 20 min., ale čtvrthodina… Číst vice »

Vojtech

Už jich par takových bylo… 1×470 a 1x 471 a to jsou jen ty které pamatuju

TPal.

Hodně krásné soupravy na vizualizaci! Snad se povede i nějaká soutěž na interiér, protože Mnichov má krásné soupravy metra, ale interiér mohl být trochu propracovanější.

Zdrasa

Nejnovější vlaky pocházejí ze začátku 90. let? Určitě? Dle wiki se řada 423 vyráběla až do roku 2007.

VojtaDrevik

423 do Mnichova začaly přicházet na přelomu století.

Pán jeskyně

Celkem zajímavé výsledky, když člověk chce vygooglit něco o XXX S-Bahn… 😅

Tomáš V.

Je tam „XXL“, na což to nachází úplně normální věci.

Kubrt

Původně v článku skutečně bylo XXX 🙂