Siemens v Postupimi úspěšně představil automatickou vozovnu pro tramvaje
Automatický provoz má výrazně ušetřit náklady, například na posun.
Několikaletý vývoj na projektu autonomních tramvají pokročil. Siemens dnes představil v německé Postupimi další část projektu: vozovnu pro plně automatický provoz tramvají.
Na projektu spolupracuje s dopravním podnikem ViP Verkehrsbetrieb Potsdam, Institutem po technologie v Karlsruhe (KIT) a Institutem pro ochranu klimatu, energii a dopravu (IKEM). Technologie má být kompletně hotová v roce 2026. Posun ve vývoji oznámil Siemens v tiskové zprávě.
„Automatizací provozu ve vozovně dochází k velkému omezení času, který se stráví posunem tramvají,“ řekl Albrecht Neumann, šéf kolejových vozidel v Siemens Mobility. Podle šéfa postupimského dopravního podniku automatický provoz otevírá možnosti kompletně jednotně řízené vozovny a současného zvýšení bezpečnosti provozu.
Siemens už v roce 2018 představil autonomní tramvaj, která jela za reálných podmínek provozu ve městě. Autonomní vozovna je dalším kromem v celém projektu. Siemens proměnil tramvaj Combino, která jezdila na šestikilometrové trase v reálném provozu. Tramvaj je vybavena množstvím kamer, radarů a senzorů, které tvoří „digitální oči“ a zachycují okolí, kterým jede tramvaje. Data pak vyhodnocuje počítač, který předpovídá další vývoj situace a ovládá tramvaj. Díky umělé inteligenci tramvaj zastavuje sama v zastávkách, reaguje na zabezpečovací zařízení nebo překážky v provozu.