Doprava ve městě Tramvaje

Siemens dokončil vývoj první samoříditelné tramvaje, začne jezdit v Postupimi

Autonomní tramvaj Siemens Combino v ulicích Postupimi. Foto: Siemens Mobility
Autonomní tramvaj Siemens Combino v ulicích Postupimi. Foto: Siemens Mobility

Společnost Siemens společně s dopravním podnikem v Postupimi (ViP Potsdam) dokončil vývoj první samoříditelné tramvaje na světě. Premiéru si odbude ve třetím zářijovém týdnu během veletrhu kolejových vozidel Innotrans2018

Siemens proměnil tramvaj Combino, která bude jezdit na šestikilometrové trase v reálném provozu. Tramvaj je vybavena množstvím kamer, radarů a senzorů, které tvoří „digitální oči“ a zachycují okolí, kterým jede tramvaje. Data pak vyhodnocuje počítač, který předpovídá další vývoj situace a ovládá tramvaj. Díky umělé inteligenci tramvaj zastavuje sama v zastávkách, reaguje na zabezpečovací zařízení nebo překážky v provozu.

Tato světová premiéra ukazuje, jak aktivně vytváříme mobilitu budoucnosti. Naše tramvaj už dokáže zvládnout nutné provozní požadavky pro provoz v reálné dopravě,“ řekla šéfka Siemens Mobility Sabrina Soussan. Tramvaj v Postupimi využívá například už antikolizní systém, který Siemens nasadil na tramvaje Avenio jezdící v Ulmu.

Zkušební tramvaj zatím nebude vozit lidi, Siemens ji bude používat na další testování.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • A strojvedoucí nebudou mít co žrát.
    Né teď vážně.
    Jak dlouho asi bude trvat tento systém instalovat jako standardní součást všech hnacích kolejových vozidel? 2,3,5 let?
    Studovat na strojvedoucího se tímto definitivně stalo stejně prozíravím, jako studovat na výrobce parních strojů.

      • Takže personální náklady se stejně neušetří a vandalové mohou škodit i tak, že budou bránit tramvaji v jízdě, např. stáním na přechodu.

        • prý tam bude protivandalský systém, který rozpozná vandala a pak ho hlasitým cinkáním zvonu donutí odejít z kolejí ;-)))

        • Proč by se neušetřily? Průvodčí dostane menší plat než řidič.

    • Ovšem pokud by to mělo zanedbatelné pořizovací náklady..

Newsletter

Partneři


Výběr editora