Siemens dokončil první testy vodíkové jednotky, pravidelný provoz začne příští rok

Jednotka Siemens Mireo Plus H. Foto: Siemens MobilityJednotka Siemens Mireo Plus H. Foto: Siemens Mobility

Testovací provoz poběží 30 měsíců.

Společnost Siemens Mobility dokončila první sérii zkušebních jízd s novou jednotkou Mireo Plus H. Jde o první vodíkový vlak Siemensu. Od poloviny příštího roku by měl jezdit pravidelně v provozu u Bayerische Regiobahn (BRB) mezi městy Augsburg a Füssen a Augsburg a Peissenberg.

Zkušební provoz má trvat 30 měsíců, dotuje ho Bavorsko na základě smlouvy z roku 2021. K zahájení provozu dochází v době, kdy v Německu opojení z vodíku jako jednoho z možných paliv budoucnosti mizí.

Vlaky na vodík? Další už nechceme, oznámil jejich první zákazník. Nakoupí bateriové jednotky

Siemens a Bavorsko od vodíkové dvouvozové jednotky očekávají „bezemisní a udržitelnou“ veřejnou dopravu. Třicet měsíců testů má Bavorsku ukázat, zda nasadí vodíkové vlaky i na další tratě. „Chceme, aby do roku 2040 zmizely z Bavorska dieselové vlaky,“ řekl bavorský ministr dopravy Christian Bernreiter. Kromě elektrifikace a bateriových vlaků mají k tomuto cíli pomoci i vodíkové vlaky.

Jednotka Mireo Plus H má výkon 1,7 MW a maximální rychlost 160 km/h. Na jedno naplnění je schopna ujet až 1200 kilometrů. Jednotky se mají objevit v provozu s cestujícími také v Severním Porýní – Vestfálsku.

Plnění vodíkem stejně rychle jako naftou. DB a Siemens pokročily s novou jednotkou Mireo Plus H

Tagy Bavorsko Bayerische Regiobahn (BRB) Mireo Plus H Siemens Mobility vodíková mobilita vodíkový vlak
27 komentářů