Siemens dodal poslední ICE 4 pro Deutsche Bahn, vývoj probíhal i v Česku

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

DB plánuje do roku 2030 převzít celkem 450 nových rychlovlaků.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindřich

Design toho čela se jim moc nepovedl, předchozí ICE jsou o dost hezčí.

Radim

To je subjektivní. A na design to nejezdí 🙂

tarten

Design čumáku je hodně důležitý pro spotřebu. Takže na design to jezdí, ale trochu jinak.

Radim

Jsem zvědavý, co si koupí naši dopravci. Tedy, až se budou VRT aspoň stavět, dřív to nemá cenu

Josef Pešek

Comfortjet a PESA 200. 33

Eso363

Jsem zvědavý, s čím Škodovka přijde:)

tarten

Siemens ICE 6 smontovaný Škodovkou.

Reklama

Škoda HighSpeedPanter

Tom

Jen max. 250 km/h? Vždyť ICE 3 mají max. 300 km/h ne?

kpetr

Na tom letáku je 250 km/h jen pro 7vozovou, 12- a 13vozové mají 265 km/h. Asi tiskařský šotek ;-).

Peeetr

Ano, konstrukce ICE4 se zaměřila na lepší cenu a ekonomiku provozu, protože drahé vlaky jsou na hov.. a lidé pak raději už rovnou létají násobně rychlejším letadlem.

Tom

Takže si Němci postaví tratě na Vmax 300 km/h a pak na nich budou jezdit max. 250 km/h. Logika jak pr-se …

tarten

No, spíš Němci postaví trať na 230 (Berlín – Hamburk), pošlou na ní ICE 4 na 250 a jezdí tam 200.

Josef Pešek

Nepostaví. Berlín-Hamburk je přestavba a ne novostavba. Po této trati se proháněl kolejový Zepelín rychlostí 200 km/h, Létající Hamburčan 160 km/h nebo před 30 lety Ludmily s IC 140 km/h. *

tarten

Hezky ty rychlosti za sociku klesly.

Danny

S Berlín – Hamburk máte pravdu, že jde o přestavbu. Nicméně okolo Stuttgartu jde o novostavbu a na 300 to nedělají.

Bartol

ICE4 je nástupce ICE1/2/T a částečně IC.

Josef Pešek

Zažil jsem ICE 4 na rychlodráze Köln-Frankfurt. Do prvního krpálu se rozjela na maximálních 190 km/h než se trať přelomila.

Twix

Já taky, nevím kolik to tam jelo, ale byl to spoj co staví v těch mezilehlých stanicích Limburg Süd a Montabaur. Na „sprintery“ jsou předpokládám nasazeny přednostně ICE 3, co těch 300 km/h umí.

zyx

Nechcete se zamyslet než něco napíšete? ICE4 měli trochu jiné zaměření než ICE3 (ty jsou na ty linky, kde využívají tratě s 300km/h). ICE4 (ani to označení dlouho nebylo jasné a DB to vyhlasila až před zprovozněním), jak bylo napsáno ostatními, jsou konstrukčně zaměřeny na efektivitu provozu a i jejich přesné provozní nasazení nebylo od začátku jasné. A rozhodně neměli konkurovat ICE3.

Karlos

ICE4 nenahrazuje ICE3, ale jednotky starší. ICE3 se pro DB stále vyrábí, nyní verze Neo (90 jednotek 2022-28).
Dále DB vyhlásil tendr na dodávky dalších jednotek min. 300km/h i pro mezinárodní provoz. Schválení 2025, nasazení 2030.

tarten

V Německu jde především o to, že tratí na 300 zatím moc nemají, a když, jsou to spíš takové kusy prostřídané konvenčníma. Víc mají tratí na 250 a také něco na 230. Takhle pomalé tratě samozřejmě letadlům nemohou konkurovat (narozdíl od Francie). Není tedy zas takový div, že 4. generace ICE je na 250-265.

Se zaměřením na lepší ekonomiku provozu jsou produkované samozřejmě i ICE 3neo na 300 km/h. 5. generace ICE má být pochopitelně na 300-320 km/h.

Addams

ICE 4 maji 12 ruznych verzi. Vsechny maji Vmax 250 (249) nebo 265.

Jiří Kocurek

Tohle má být náhrada za ICE 3, které prošly modernizací okolo roku 2020. Jezdí jim tak nemálo souprav s lokomotivou, tak asi místo nich.

Jiří Kocurek

Oprava: NEmá být náhraha za ICE 3

X 1

Před xx lety hledali DB Fernverkehr náhradu za klasické IC vlaky, tedy vozy a lokomotiva(převážně Br 101). Byla vysoutěžena ucelená jednotka na 250km/h ačkoliv požadavek na Vmax byl nižší. Při zkouškách (Vmax+10%) bylo zjištěno, že se jednotka i ve vyšší rychlosti 265km/h, chová velmi dobře a při přepočtených hodnotách splňuje normy TSI, tak se na tuto rychlost i certifikovaly. Jak správně uvádíš, tak číslo 4 bylo dodáno až dodatečně ale víceméně se s ním počítalo, protože tyto jednotky nikdy neměly nahradit ICE1 nebo 2. S těmi se i nadále počítá a postupně budou procházet modernizací. ICE 4 je čistě náhrada… Číst vice »

Jan Schmidt

Krok zpátky, ze kterého se DB snad poučily. Interiér skoro jak od Škoda Pras.

Reklama

Kdysi dávno jsem jel ICE1, tedy něčím čemu se říká rychlovlak, pak bohužel i touto popelnicí na sardinky, kde nefungogovalo vůbec nic, úpadek DB v přímém přenosu. Od té doby do Německa výhradně autem, mám ho naštěstí dostatečně silné, aby se ICE rychlostí na německých dálnicívh vyrovnalo.

mgr.pavel

Děkujeme za varování, že po německých dálnicích jezdí jeden nebezpečný Čech.

Jiří Kocurek

Co jste chtěl posdsunout, že Čech nemá právo na dálnicích v Německu jezdit stejně rychle jako Němci?

200+ km/h tam jezdí nemálo místních

mgr.pavel

Já nic nepodsouvám, já jen zde v diskuzi čtu o jednom nebezpečném Čechovi.

Když uvidím nebezpečného Francouze, upozorním na něj. Když Němce, taky.

Zkuste si prosím své slaměné panáky krotit, nějak často vám vypadávají v diskuzích 😉

Reklama

Laskavě se kroťte, v Německu jezdím po dálnicích přesně podle jejich předpisů, to je i stejnou rychlostí jako ICE, kterou nejspíš vaše jízdní kolo nevivine a závidíte, že se nezmůžete na pořádné a výkiné auto a pomluvy o nebezpečném Čechovi si nechte od cesty.

tarten

Tak si to honem užijte dokud se po německých dálnicích dá aspoň někde jezdit rychle.

Robert Šalda

Já si na nepohodlí v ICE 4 rozhodně stěžovat nemůžu. Nevím co je na nich sardinkoidní…

Josef Pešek

Si to plete s ICE-T.

Reklama

Nepletu, jel jsem s tím, bylo to ICE 4, víc pohodlné mi přišli i poslední dederonské Bmee a ve srovnání s Bmz, to na vlaku vyšší kvality nemá co pohledávat.

Bartol

Vy šoupete s vlakovým interiérem?