Siemens dodal poslední ICE 4 pro Deutsche Bahn, vývoj probíhal i v Česku

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

DB plánuje do roku 2030 převzít celkem 450 nových rychlovlaků.

Společnost Siemens Mobility završila dodávku čtvrté generace rychlovlaků ICE 4 pro Deutsche Bahn. V těchto dnech předala dopravci poslední ze 137 objednaných souprav.

Siemens konec dodávky oznámil na sociálních sítích. Konečný účet je 37 sedmivozových jednotek, 50 dvanáctivozových jednotek a 50 třináctivozových jednotek. Modernizace flotily vysokorychlostních vlaků v Německu tím rozhodně nekončí, dopravce má objednány stovky dalších souprav.

ICE 4 dodává Siemens Deutsche Bahn od roku 2016, poprvé s cestujícími vyjely v prosinci 2017. Dodávky se neobešly bez problémů. V roce 2019 například došlo k zastavení dodávek kvůli problémům s kvalitou svařování. Na výrobě se podílely i některé závody tehdejšího Bombardieru, finální montáž probíhala v závodě Siemensu v Krefeldu.

DB přestaly odebírat nové rychlovlaky ICE 4, stěžují si na kvalitu z polské svařovny

Jednotky ICE 4 dosahují maximální rychlosti 250 km/h v případě sedmivozové verze, delší maximální rychlosti 265 km/h. Oproti předchozí generaci mají nižší spotřebu trakční energie. V německém drážním značení jsou řadou 412.

Na vývoji rychlovlaku se podílela i česká pobočka Siemensu. „U vozidel ICE 4 spolupracovalo naše vývojové a konstrukční centrum na některých prvcích interiéru, ale například i na návrhu zdvihací plošiny pro invalidy nebo na integraci mezivozových přechodů. V oblasti hardwarového řízení se jednalo o skupiny vysokého napětí, palubního bistra, požárních hlásičů a systému vnitřního i vnějšího osvětlení,“ řekl v roce 2018 šéf Siemens Mobility v Česku Roman Kokšal.

Obrazem: Rychlovlaky s českou stopou. Části ICE 4 se vyvíjely v Česku

DB plánuje do roku 2030 převzít celkem 450 nových rychlovlaků. Do té doby klesne průměrné stáří vlaků ICE a Intercity z dnešních 18 na 12 let.

Poslední ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: Siemens MobilityPoslední ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: Siemens MobilityPoslední ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: Siemens MobilityNěmecký rychlovlak na trati, která vyrábí sama elektřinu. Vizualizace: Bankset EnergyVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn během údržby. Pramen: Siemens MobilityOddíl pro rodiny s dětmi v novém ICE 4. Foto SiemensÚdaje o rezervaci jsou na displeji v sedačce. Foto: SiemensÚdaje o rezervaci jsou na displeji v sedačce. Foto: SiemensSedačky v druhé třídě ICE 4. Foto: SiemensInfografika k novým vlakům ICE 4. Foto: SiemensICE 4 při testovací jízdě. Foto: SiemensZakázka na ICE 4 je největším kontraktem v historii Siemensu, má hodnotu 6 miliard euro. Foto: SiemensJednotka ICE 4. Foto: SiemensNové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche BahnInfografika k ICE4. Foto:DBVysokorychlostní jednotka ICE 4 XXL. Foto: DBDB se rozhodly pojmenovat po významných osobnostech 25 nových jednotek ICE-4. Foto: Deutsche BahnNové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche BahnNové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche BahnNové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche BahnNové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche BahnStá jednotka ICE 4. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE4 na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem. Foto: Deutsche Bahn
Tagy DB Deutsche Bahn ICE 4 Siemens Mobility
38 komentářů