Siemens dodá poloautomatické vlaky pro dopravu v okolí Stuttgartu

Jednotka Siemens Mireo pro provoz v Bádensku - Württembersku. Foto: SiemensJednotka Siemens Mireo pro provoz v Bádensku - Württembersku. Foto: Siemens

Nové jednotky jsou zprvu určeny pro pilotní provoz Digitálního uzlu Stuttgart.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

A strojvůdci nebudou mít co žrát

Vojtech

Já vím ono jich je vlastně málo

Kubrt

Strojvedoucí tam bude, ale bude mít méně práce než doposud.

Jiří Kocurek

Bývaly doby, kdy byl na mašině potřeba topič a hodil by se mu i druhý, jako přikladač. No tak je oba zautomatizovali šnekovým dopravníkem a výkony mohly překročit 2000 kW, což se lopatou uházet nedá.
Následně se kotel přesunul do elekrárny a pohon se provedl elektromotorem.

PS: Bývaly doby, kdy počítač byl člověk s tužkou a papírem.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Nejen strojvedoucí, ale i řidiči kamionů, taxíků a dalších dopravních prostředků.
Otázka nezní zda je nahradí autonomní systémy, ale za jak dlouho.
Tesla má skoro vyvinuté FSD a odborníci tomu dávají rok či dva, kdy bude definitivně lepší než řidič.
Na dráze se to také blíží, jak je vidno z tohoto článku.

Vesper

Vždycky když vidím takový článek tak si říkám jak naše české AVV předběhlo svoji dobu.

A. Mikulka

Škoda, že to neuměli prodat do světa.

Jiří Kocurek

ATO over ETCS

Ale přes hájení národních zájmů, podporu domácího vývoje a desítky jiných zaklínadel se to prosazuje těžko. Ve světě meli INDUSI 54 z roku 1954, což je narozdíl od AVV zabezpečovač a to umí podobným věcem zabránit.
https://zdopravy.cz/siemens-doda-poloautomaticke-vlaky-pro-dopravu-v-okoli-stuttgartu-171353/?comments=1#comments
Také tam mají EBULU, ve které jsou všecky stahovačky, což se Správě nechce zavádět ani u těch trvalých.