Siemens dodá deset lokomotiv Smartron bulharským BDŽ, budou jezdit v osobní dopravě
Smartron a jeho standardizovaný vzhled. Pramen: Siemens Mobility
Bulharské státní dráhy (BDŽ) objednaly u společnosti Siemens Mobility deset elektrických lokomotiv typu Smartron. Dodání je plánováno na období mezi
Velká škoda, že nemáme jednotnou síť. I těch Vmax=160km/h by byl slušný upgrade pro spoustu souprav.
Siemens na svých stránkách uvádí vmax = 160 km/h, viz: https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/locomotives/smartron.html
Původně to ale opravdu bylo 140 km/h, jak se píše v článku.
Jenže kde těch 140 km/h v Bulharsku uplatní? Nevím o trati, která by se tam neobešla bez poměrně ostrých oblouků. Spíše se zdá, že Bulhaři mysleli na sklonové poměry. U Rumunů to asi bude podobné. Navíc s úseky pomalých jízd, vynucujících co chvíli brzdit….To je naprosto jiné, než ve střední Evropě.
Původně asi jo. Teď už ne 🙂
Kolik toho je v lokomotivě smart „na dotyk“ ?? Měli si radši koupit outdoor verzi, za mořem mají turka….
Není náhodou Smartron jednosystémová lokomotiva? Všude to aspoň bylo inzerováno 15kV 16 2/3 Hz. Nebo se něco změnilo?
V článku je vše popsáno…
Výhoda jednotné napájecí soustavy v celém státě.
Že by naše plecháče a lamináty nahradili Smartronem? A přitom by tam mohla jezdit 109E v očesané verzi, kdyby se někdo někde snažil.
A ještě bych to dal vyrábět do Parsu, kde se loni 109E tuším nikdy nedělaly aby byla náležitá kvalita 🙂
Ona Škoda (už zase) vyrábí lokomotivy?
Lokomotivy neni hlavni produkt Skodovky,asi tak!
Laminátky už nee.
Ano. Jo trh se globalizoval……..šanci mají jen někteří.
Šanci mají všichni, ale ne každý dokáže vyrobit spolehlivý produkt konkurenceschopný na otevřeném trhu s vybíravějšími zákazníky.
Hnidopissky vzato, BDZ jsou druhý a Bulmarket třetí zákazník v Bulharsku.
Na stránkách Siemensu tedy verzi pro 25kV nenabízí. Bude to tedy zřejmě nějaká podpultovka
Jaký mašinky to tam asi nahradí…. ☹️
Starší a slabší 🙂
Samozřejmě plecháče, ale BDŽ potřebují stroje pro rychlost 160 km/h na trať ze Sofie do Burgasu, na to plechovky už nestačí, a řada 46 nejspíš také ne, nebo nemají ETCS
Smartron je na 140 km/h max.
Na svých stránkách siemens tvrdí, že je na 160 km/h.
Předpokládám, že ty, co teď nejezdí. 😉 Každou chvíli mají vlaky zpoždění kvůli poruchovosti a nedostatku provozních lokomotiv (prý proti tomu před pár lety dokonce cestující stávkovali), v poslední době se konečně přistoupilo i k pronájmům od soukromníků, což snad trochu zlepší situaci, ale každá nová lokomotiva hodně pomůže stabilizovat provoz. A třeba i posílit řídkou nabídku spojů (i když to je spíš otázka financování než vozidel).
Říkal jsem si, jestli by nešlo nakoupit nějaké 242 od ČD, ty jsou v lepším stavu a s nákupy nových jednotek klesá jejich potřeba.