LOT 3a leaderboard

Siemens dodá deset lokomotiv Smartron bulharským BDŽ, budou jezdit v osobní dopravě

Smartron a jeho standardizovaný vzhled. Pramen: Siemens MobilitySmartron a jeho standardizovaný vzhled. Pramen: Siemens Mobility

Bulharské státní dráhy (BDŽ) objednaly u společnosti Siemens Mobility deset elektrických lokomotiv typu Smartron. Dodání je plánováno na období mezi

Bulharské státní dráhy (BDŽ) objednaly u společnosti Siemens Mobility deset elektrických lokomotiv typu Smartron. Dodání je plánováno na období mezi únorem a květnem 2021. Siemens to dnes oznámil v tiskové zprávě.

Lokomotivy Smartron byly představeny před dvěma lety pod hesly: jedna verze, jedna smlouva, jedna cena, jednoduchý a rychlý nákup. Jsou založeny na úspěšné platformě lokomotiv Vectron včetně rozvržení kabiny, ovšem zatímco pod Vectronem si lze představit řadu verzí s různým výkonem, napájecí soustavou i maximální rychlostí, a to včetně dieselu, Smartron znamenal jediné: německá střídavá trakce 15 kV, maximální výkon 5,6 MW a nejvyšší rychlost 140 kilometrů v hodině. K tomu standardní modrá barva Capri Blue. Nic jiného. Určen byl pro nákladní dopravu v Německu.

To už ale neplatí. Siemens našel zákazníky i v Bulharsku a Rumunsku, kde je jednotný napájecí systém 25 kV. Smartron pro Bulharsko je tak uzpůsoben pro napájecí napětí 25 kV. A standardní nátěr Capri Blue v Bulharsku překryje folie v designu BDŽ. Lokomotivy u BDŽ budou navíc nasazeny v osobní dopravě. Po společnostech PIMK a Bulmarket je BDŽ třetím zákazníkem v Bulharsku, který lokomotivy Smartron objednal.

Od uvedení produktu na trh na jaře 2018 objednalo lokomotivy Smartron celkem 13 zákazníků.

Tagy BDŽ Bulharsko Siemens Mobility Smartron
24 komentářů