Sichuan Airlines končí s linkou z Prahy do Curychu

Airbus A330 společnosti Sichuan Airlines v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A330 společnosti Sichuan Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Sichuan Airlines ukončí k 24. srpnu provoz na lince mezi Prahou a Curychem, kam nasazuje svůj Airbus A330.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

No když bude letadlo stát v Praze přes 7 hodin, co ho občas využít pro lety Smartwings/ČSA na nějakou kratší linku, podobně jako se stalo v případě Airbusu A350 Ethiopianu.

Via Retica

Škoda,bylo to docela dobré a levné spojení,vyhovoval mi čas kdy po 9h ranní jste byli v Curychu,s kombinací Saver Day Pass od SBB CFF FFS se s tím daly podniknout víkendové výlety po Švýcarsku,zpátky jsem většinou létal v neděli večer z Bergama,nebo se Swissem z Ženevy(kde se dá sehnat letenka od 1.250,-
Toto je druhý dopravce po Vuelingu,který opustil tuto linku

Pete

Já tu linku letěl před měsícem, obsazenost 90 pax. (v zimě létalo některé lety i jen 15 pax.). Cena také nebyla špatná, kolem 1400,-. Let byl v pohodě, dokonce dali nějaké menší občerstvení. Zpátky jsem letěl ve stejný den se Swiss na A220-300 a letadlo bylo úplně plné. Myslím, že krom malé frekvence (jak bylo uvedeno v článku) byl problémem i komplikovaný nákup letenky. Na webu Sichuan mi vždy po vyplnění údajů a kliknutí na Zaplatit stránka spadla (zkoušel jsem na několika počítačích, tabletu a z několika zemí – CZ, PL, DE ..) a také nemožnost online checkinu. Loni jsem… Číst vice »

Jedine vlaky

Škoda, že není do Curychu častější a pravidelnější vlakové spojení. Myslím si, že by to dost lidí využívalo.

Lukáš

jj, vlakem dokonalé, je to dál, za to horší cesta..

Kinov

Horší ne, naopak cestou vlakem lze vidět zajímavé okolí. Problém je ovšem s cenou, kdyby zlevnili pod 1.000Kč svoje cestující by si cestování vlakem našlo. Smutné je, že dříve bylo cestování vlakem, v porovnání s ostatní dopravou, nejlevnější, nyní je nejdražší.

Jen tak

„kdyby zlevnili pod 1000“ .. vzpamatujte se.

na západ od nás stojí vzdálenost Praha – Ostrava klidně 1500 Kč (pokud nebudu brát v potaz akce). zeleznicni doprava tam cenove vychazí v podstatě srovnatelně s leteckou.

(ale u nás stále nadáváme, jak máme drahé železnice)

Ondra

Myslím že na drahé železnice u nás nikdo nenadává. Nadává se převážně na drahé ceny napříč Evropou (při srovnání s leteckou dopravou, která je daňově zvýhodněna).

Pavel

Tak ty výhledy z vlaků jsou čím dále, tím stejnější. Skrz protihlukové stěny žádné zajímavé věci vidět nelze. Maximálně nějaké graffiti na zdích. To už z letadla, pokud si sednete k okénku, máte lepší výhled do okolí.

Haha

Arlbergbahn + Tirol … Naprosto dokonalé. Nejlépe ve WRmz Transalpinu…

Kinov

Hlavně by muselo být vlakové spojení cenově konkurenceschopnější. Aktuálně vidím nejlevnější jednosměrnou jízdenku za 1430Kč přes noc nebo kolem 2100Kč s přestupem v Linci přes den. Takže vlak je proti letadlu asi za dvojnásobnou cenu, doba jízdy je přitom 11-14hod. Jinými slovy, vlakem pojede jedině železniční fanda.

Radek Janata

Kde berete tu poloviční cenu letadla? Já vidím u Swissu na příští měsíc nejnižší zpáteční cenu letenky 3800 Kč, obvykle ale spíš 4500-6000 Kč.

Kinov

viz článek: „I přes zlevnění zpátečních letenek pod dva tisíce se ale nepodařilo lety příliš naplnit.“

Martin

Tohle ale byla cena Sichuan nikoliv Swiss.

Radek Janata

Jak píše Martin, to měla být cena letenky těch Čínanů, za letadlo, které by jinak mělo prostoj a za kterou to zjevně provozovat nelze, když to zavírají. Reálná cena je u Swiss a to prostě není polovina vlaku.

Milan

A to je jeste ten spoj dotovanej😎
Takze ta super vyhodna zeleznice to prohrava uplne na max
Jedine co je super u vlaku kdyz muzete vecer zalehnout a rano vstavat tam neresite cas ani cenu ale chcete byt 8:00 v cili a nejlepe 17:00 zalehnout a jet nazpet

Radek Janata

Dotovaný je jen po území ČR. Po většinu cesty, tj. skrz Rakousko a Švýcarsko, se jedná o nedotovaný spoj, jako ostatní dálkové vlaky.

Naopak, letecká doprava je osvobozena od spotřební daně, což na této vzdálenosti může hodit pěkných pár stovek na pasažéra (A320, hodinový let, cca 3000l/h, 130 lidí, 13 Kč/l) dělá cca 300 Kč nepřímé dotace.

jirka

Ani za dva tácy tam nikdo nechtěl lítat? to je divný, lidi můžete volně cestovat, tak proč sedíte doma na zadku když je to tak laciný! To nechápu 🙂

Radek Janata

Zürich není leisure destinace, kde by nevadilo, že to letí dvakrát týdně.

Lukáš F.

Donedávna tam souběžně lítal taky Vueling, a někteří lidi mají předsudky proti čínské aerolince.

Petr Frýdlant

Není se čemu divit… před 3 -4 lety sem lítal s ČSA pravidelně Praha – Salzburg letenky stály cca 1500 – 2.5tis kč zpáteční. Několikrát sem letěl sám nebo nás bylo max 10lidí v ATR. Vůbec sem se nedivil, že to ČSA zrušily. Navíc velice oblíbená oblíbená turistická destinace v Rakousku a nikdo nelítal, dal se v pohodě udělat jedno denní výlet… Zájem nebyl.

Jakub

A to nějak souvisí s Curychem?

Petr Frýdlant

Ano, ale má cenu vám to psát?….

Radek Janata

Moc to nesouvisí, protože Salzburg je z Prahy o dost blíž než Zürich.

O letu do Salzburgu podle mě většina lidí vůbec nepřemýšlí, ale jedou rovnou autem. Případně pokud by tam jezdil přímý vlak jako do Vídně, tak by přemýšleli i o vlaku.

Pete

Protože to bylo dost komplikované už jen s nákupem a checkinem (viz můj příspěvek v diskusi). Defakto to nešlo koupit přímo u nich. Proto raději každý létal se Swissem, kde stačí koupit přes appku a udělat online checkin (teď mají dokonce i automatický checkin). Navíc ty dvě frekvence týdně taky nic moc.