Sháníte tramvaj? V Plzni prodávají díky nákupu nových pět dvacetiletých Aster
Tramvaj LTM 10.08 Astra. Foto: Plzeňské městské dopravní podniky
Další tuzemský dopravní podnik začal s vyřazováním starších typů tramvají a jejich odprodejem. Zatímco většina dopravců v zemi se zbavuje
Dobře dělají. Zlaté staré, tyhle jsou peklo…
Pokud vím, tak stejné tramvaje jezdily také v amerických městech Portland a Tacoma.
… a tské v Seatllu
Most zájem o ně nemá. Tak kdo to bude? Liberec?
Ukrajina
S Astrama byl problém i na našich kolejí, jsem zvědav, jak by tomu bylo na jejich
Libetec asi těžko. Pevné podvozky jsou velkou nevýhodou. Jedině, že by je prosazovala zakoupit a převázat na metový rozchod liberecká opozice LOL pod vedením dopravního experta pana Baxy.
mohli by hodit něco dalšího k D1 u Průhonic
Spekuluje se o 4 zájemcích :
Ostrava – těžba ND
Brno – těžba ND
Praha – asi fáma, ale slyšel jsem ji z několika stran
Most – provoz/ND
Most ne.
vedel by som si ich predstaviť u nás v BA..mohli by nahradiť K2S
Že by jezdily na té splítce přes Starý most, aby se konečně využilo těch 1435 mm ? 🙂
tam je také 1000 mm, jako v celé BA
Zrovna jsem jich 8 sháněl, to je náhoda.
Uz o tom vi pan Lavicka z dopravniho podniku v Liberci? Maj rozchod 1435 mm a jsou stare. Idealni akvizice.
Pan Lavička chce otočné podvozky.
Pravda. Tak si muzu oddychnout. Prumerne stari tramvaji se z 40 na 38 let neposune.
Pokud bude rozdíl v přídělování peněz na obyvatele mezi velkou čtyřkou a pátým Libercem, tak hold Liberci novější kousky neuvidíme. Není argument proč má právě Plzeň nesrovnatelně větší dotaci na hlavu než Liberec nebo Hradec. A ten rozdíl je vidět např. ve vozovém parku…třeba
Liberec má zejména větší tunely. Vytuneluje se zde i to, co nemá.
Vozy pražského metra,teda ne všechny,jsou staré 46 let…a jezdí.
pevný podvozky….
Z Liberce se spíš dá čekat, že nabídnou k prodeji EVO2 coby příliš moderní atyp narušující unifikaci.
Zasahuje EVO v Liberci do provozu? Díky.
Ano, jezdí
Jezdi a dost a urcite si ji nechaji, protoze kdyz jede, tak huci ve vnitr a duni zvenku jak tanky v 68, takze toto „moderni“ vozidlo se skvele hodi k T3.
Jsi hlupák. Já často Evičkou jezdím a tak to mohu posoudit. Vem si prášek na hlavičku a neplácej nesmysly.
Tobě asi pěkně duní v hlavě „odborníku“
Na Ukrajině nebo v Bulharsku budou fajn.
No nevím, v Sofii na 1435 mm rozchodu pokud vím jezdí všechno dvoudílné soupravy, i tam by byla Astra asi malá.
Už se ptali v Liberci?
Přesně tento komentář jsem v diskuzi hledal ;D
Srandu stranou; neironicky si myslím, že by to pro podnik nemusela být špatná volba.
Pamatuju si, jak jsem psal článek o tom, když do Brna tyhle tramvaji přišly jako novinka. Rázem si připadám starý.
Že by problémy s údržbou?
Jiná města to zvládají a to nemají výrobce za humny.
Je to koncept Poršetra, což je dost mizérie. I Praha se chtěla 14T zbavit a nikdo je (za danou cenu) nechtěl.
14T je něco jiného. Tohle je LTM 10.08 Astra.
Kolega asi chtěl říct, že je to „Multigelenkwagen“.
Já neříkám, že to je poršetra, je to koncept „porše“, resp 14T je derivací na Astry po rozchodu Inekonu a Škodovky. Je to technicky nemlich to samé, stejné podvozky, stejné pohony, stejný princip neotočných poodvozků.
Taky píše koncept, ne? Častečně NP, pevné podvozky….
O údržbu ani tak nejde spíše o politiku Škodovky s dostupností ND pro 20 let staré stroje
S čím tam jsou konkrétně problémy? Tam je ještě výzbroj Elin, že?
Další příležitost pro Brno nakoupit secondhand ze západu.
Boha, jenom Astry ne. Brno potřebuje DLOUHOU tramvaj. Dost na tom, že si teď vyrábí EVO2, jako nějaké malé východoněmecké městečko. Ty jo, úplný Plauen.
A čo bráni Brnu kúpiť Astry a prekopať ich na Vektry? Nápravové tlaky sú preceňované. Šalingrad si vyrobí Vektry!
A co je špatnho na tom, že si sestavují skládačku a nenechají si to dodat na klíč? Není to levnější?
Problematický není způsob montáže, ale kapacita tramvaje – opravdu tato velikostní kategorie je to, co v brněnském tramvajovém parku volá po akutní obnově??
Ano, pořád tady jezdí 65 kusů K2, takže obnova je žádoucí. Ovšem brněnský šalinový provoz toho potřebuje mnohem více – od instalace vysokorychlostních výhybek přes náhradu T3 a KT8 až po nákup čtyřicetimetrových vozů a s tím související nové zázemí a úpravu zastávek.
No ono to právě asi bylo myšleno tak, jestli ty K2 by měly být nahrazeny něčím podobné velikosti…
Tak aktuální posun u výměny K2 je velký posun a popravdě za 5 let se provoz v Šalingradu neskutečně posunul kupředu.
Tak Astru do dvojčlenu, výrobce to s automatickým spřáhlem umožňuje, v Plzni se to testovalo.
Umožňovaly to pouze první dva prototypy.
A olomoucké 201 a 202😉
Jistě, na čtverku do Obřan nejlépe 30m vozy a na linku 10 také. Proč? Protože linka 12 nestíhá a dokud se nevyřeší tohle, tak jiné linky nemají nárok. Do té doby tam bude jezdit zrychlovač a experti budou vzteky bez sebe, že má řidič naschvál zapnuté topení.
Super, zrovna jsem si chtěl jednu až dvě koupit.
NO Magistrat by mohl zashoppovat