Sezóna otevírání opravených silnic za evropské peníze. V Turnově pomohla vjezdu vyšších vozidel

Opravená část silnice II/610 v Turnově. Foto: TurnovOpravená část silnice II/610 v Turnově. Foto: Turnov

Silnice i její okolí prošly kompletními úpravami včetně chodníků či autobusových zastávek.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Jé, můj rodný dům na fotce. Chvíli jsem to s opravenou silnicí nemohl poznat…

Patrik

Nejsou čistě náhodou ty slavné evropské peníze naše peníze, které tam posíláme???

Nováček

Ty mi dáš 10 korun a já ti vrátím 15 korun. To se přeci vyplatí, ne? – Přikážu ti však, že si za moje peníze musíš koupit sušenky. Pořád super. – Koupit je musíš, od koho ti řeknu a jaké ti řeknu, sám si vybrat nesmíš. – …Ne. Sušenky od mamky nepřichází v úvahu. – Že koupíš jinde levněji nebo že ti je mamka dá? To mě nezajímá, dostal si na to mé peníze. – Neposlechneš, tak vrátíš celých 15 korun a dáš 5 korun navíc. – Na sušenky musíš koupit krabici ode mne. Když nekoupíš, nedostaneš na sušenky. –… Číst vice »

Nováček

Problém je třeba (jeden z mnoha) v tom, že EU takto rozhoduje nejen o své pětikoruně navíc, ale i o mých deseti původních, které jsem ji poslal. Ale to by bylo nadlouho. Jistě, je to nějaká paralela, podobenství. Určitě ne vše bude sedět na sto procent a jistě tam půjde najít spoustu ale. Ovšem to, že celé slavné dotace jsou krom jiného a především nástrojem ideologického soft řízení mi přijde celkem zřejmé. Pravda, jsou obory, kde je to vidět lépe a průkazněji než u betonu, asfaltu a kolejnic.

Greta

Sušenky si Nováčku můžete koupit za své, 15 korun snad máte a když ne, v Amazonu nabírají. Jako podobenství k EU fondům to vůbec nesedí, buď se ve finančním programování nevyznate nebo úmyslně lžete. Podmínky čerpání se nastavují na monitorovacim výboru, žádné omezení levnějších dodavatelů ani výběrových kritérií v zásadě neexistuje. Česko má své slovo od začátku vyjednávání o návrhu nařízení až po následnou kontrolu projektů. Jak si to uděláme, takové to máme.

Nováček

Vidím, že máte jasno, prostě vám to politicky myslí. Jenže já na těch dotacích také chvíli dělal a můžu vás ubezpečit, že jakkoli je to navenek, jak píšete, skutečnost je poněkud jiná, každopádně složitější. A opakuji, nejdou všechny dotace zdaleka jen do infrastruktury. Ono funguje i spousta projektů na řekněme „převýchovu“ – v pedagogice, sociálních službách, poradenství… Tam je to teprve hardcore. Proti tomu jsou nějaké dráhy a silnice sranda, byť dražší a viditelnější.

Nováček

Zasedačku bych považoval ještě za ten nejlepší výsledek.

Alexandr Mikulka

Jenže ve skutečnosti je to úplně jinak a tohle jsou jen zoufalé eurohaterské kecy.

Greta

Nejsou. Škoda že nějaké peníze nepřijdou také z Ruska, třeba na sanaci těch zbývajících osmi starých ekologických zátěží, které zde tovaryšči nechali a které se dosud nepodařilo zlikvidovat.

Od lesa

Je jen část. Zbytek, který socialistický bord*l jménem EU nechal natisknout budeme dlouhá léta splácet a s pekelnými úroky.
To ale nikdo nechce slyšet. Dav si myslí, že nám je darovali. A nikdo neprotestuje, že je kmotři a jiní lotři (čti: politici) rozkrádají nebo se prošustrují za nesmysly. A když už se neví coby, proljí se někde betonem, jenom aby se vyčerpalo za každou cenu, když kompetentní, královsky placení, nedokázali vypotit kvalitní projekty.

Petr

Myslím, že doba, kdy jsme si to skoro sami řídili mezi lety 1945-2004 ukázala, jak efektivně umíme zacházet se zdroji. Tehdy jsme komplet o svých penězích rozhodovali sami a nejprve je posílali dobrovolně do SSSR, aby nám pak od 70.let raději posílali levnější ropu. Při srovnání těchto období ta naše samospráva nijak dobře nevypadá.

Greta

Od lesa: Proti kmotrům a lotrum protestuje řada lidí, tak nelžete že nikdo neprotestuje. Btw, vy si myslíte, že před vstupem do EU kmotři nerozkradali a s ukončením financování z EU fondů se dají na charitu? Jaké občanství vlastně ti kmotři mají? Nepochází náhodou že socialistickeho bordelu zvaného Česko, kde si do roku 2004 ani neuměli spravit silnice? Jinak inflace je větší u nás než v eurozóně, takže v tištění peněz jsme lepší. Kdyby dav uměl počítat, tak už jsme dávno přijali euro a mohlo být vše levnější.

Beekee

Ta OK vypadá krásně barevně… ale z pohledu chodců je to humus. Jsou tam chodníky, bus zastávka, dost bytovek… Ale kde jsou nějaké přechody? Jen nějaká přidrbaná místa pro přecházení s kilometrovou zacházkou. Navíc dlouhá a nechráněná ostrůvky. Projektant by měl vrátit razítko.

p73

Brave New World.

dopravák

Naopak – projektant velmi dobře věděl, co má nakreslit: dělat vyznačené přechody v těsné blízkosti kruhového objezdu je nesmysl, protože v tom místě logicky není účelné dávat přednost chodcům před vozidly (aby chodci svojí předností zbytečně neblokovali vjezdy na a výjezdy z „kruháče“ – v případě výjezdů je to dokonce dost nebezpečné!) a místa pro přecházení s předností vozidel před chodci tam bohatě postačí – a na sousedících přímých komunikacích dále od „kruháče“ je tam přechodů několik.

Beekee

Ivane, nic jsi nepochopil.

dopravák

Tak se zkuste někdy na chvíli postavit třeba v Praze na „kulaťáku“ k vyústění ulice z Podbaby a sledovat provoz, třeba vám pak dojde, jakým nesmyslem je přechod hned těsně u „kruháče“.

Martin V.

Přesně tak! Při nájezdu na kruháč je to problém, při výjezdu z kruháče přímo zločin, protože se tím eliminuje jeho základní pozitivní vlastnost – tedy že se z principu neucpává. U Svatovítské to není definitivně vyřešené dodnes (po přeložení a se semaforem).

Beekee

O tom že je u nás spousta špatných OK není pochyb. Ale dávat za příklad úplně ten největší extrém je trochu zbytečné. Nemám s tím místem už bezprostřední zkušenosti, jak cca před 15 lety, ale víme všichni, že ty úpravy z poslední dekády tomu dost uškodily, JugP i Svatovítské. Od toho místa prostě chceme příliš. A že to je v celku neřešitelné, o tom vypovídají i výsledky té soutěže (i když nebyla prioritně o dopravě). Ale dopravní řešení vítězné vatianty je prostě tragické.

Tomáš

Když píšete co píšete,doporučuju si nastudovat, alespon příslušné TPčka a normy.
Jako projektant rikam: krásně vyřešené.
Btw. Vubec nechapu poznamku k autobusove zastavce, co je na ni špatně ?

Beekee

Tomáši, tak jedna citace z TP speciálně pro Vás… „Vzdálenost přechodu pro chodce nebo místa pro přecházení od vnějšího okraje okružního pásu má
být v ose jízdního pruhu na vjezdu cca 5,0 m“ Osobně bych to udělal asi trochu víc – aby to bylo pohodlně na 1 osobák.

Tomáš

Ano, to je pravda, s tim souhlasim,
Ale také určitě znáte maximální šířku pro přechod/misto pro přecházení
Kdyby jste přechod přesunul blíže k OK, musel by jste vytvořit ochranný ostrůvek o velmi malé šířce ( osobne si myslim, že tak maly ochranny ostrůvek je k ničemu a vyjde to stejne jakoby tam nebyl).Takže pokud v tom hraly cenu penize a prostorove možností, tak říkám dobrá práce

Beekee

Mno… okolnosti neznáme vy ani já a vlastně ani mě až tak nezajímají. A nemusíte mě zkoušet. Je na projektantovi aby dokázal udělat takový návrh, který je v souladu s předpisy. Tento zjevně není. A biti jsou na tom ti chodci. Jak z hlediska bezpečnosti, tak komfortu. Ale na druhou stranu, snad to prošlo nějakým bezpečnostím auditem, když je to tak velká stavba — idyž to tak teda nevypadá.

Vít Jůza

Normálně čísly silnic nežiji, tak jsem hledal, abych rozuměl, o čem je řeč … mapy.cz beznadějné, na mapách Google toto lepší … ta krásná fotka křižovatky na Pyrámu ale podle toho má špatný popisek, tam není II/610, ta vede přes Přepeře.

Jiří Šrámek

Ta křižovatka na Pyrámu (fotka) byla kdysi křížením silnice od Prahy (I/10, pak II/610 – převedena přes Příšovice, část byla zrušena stavbou dnešní D/10) a silnice od Liberce (I/35), převedené na sousedící čtyřproudovku.
Popisovaná křižovatka 610 a 279 je na pomezí Svijan a Příšovic u sjezdu z D10.

Michael

V mapy.cz nejsou čísla silnic, to jsou mi novinky!!

Martin V.

Ne všechna čísla při všech zvětšeních. Různě mizí a objevují se. Je potřeba trochu zoomovat a najde se tam všechno možné.