SeznamZprávy.cz: Ministerstvo musí zrušit soutěž na poradce pro stavbu D35

Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDVizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Podle ministerstva zrušení tendru neohrozí termín otevření do roku 2029.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Boj vlády proti byrokracii pomocí redukcí platu a počtu úředníků již nese své první ovoce. Nejen že naše správní řízení trvají neúměrně dlouho, ale už nejsou ty zbytky špatně placených úředníků schopni ani administrovat zakázku na administrování veřejné zakázky.

Michal

Chtělo by to zřídit Ministerstvo pro administrativní záležitosti.

jkjk

Škoda, že to výběrové řízení neorganizovalo ŘSD.

a8n

Někdo si nejspíš nevšiml, že už tu máme 7 let „nový“ ZoVZ, kde je zadávací lhůta řešena jinak. A vzhledem k odstavci 6 tahle chyba dost možná nebude minimálně pro stát zadarmo.

kodl

Cili se teoreticky muze prihodit, ze vymodlene PPP na D35 zpusobi ne zrychleni, ale naopak zpomaleni dokonceni dostvby teto prioritni dalnice?

flinta19

Myslím, že v tomto případě je hlavní motivací k volbě PPP nedostatek finančních prostředků ve státním rozpočtu, které by si vyžádalo odložení realizace stavby. Tudíž bude toto zdržení v řádu několika měsíců velmi pravděpodobně menší, než kdyby se čekalo o finance.

Radim

Tak mohli dočasně postavit jenom jeden tunel a vést to ten kousek jako 1+1

Jirka

Přidána hodnota tohoto pro řidiče by byla nula a stavbu by to zcela jistě prodražilo.

Jiný Petr

Tak kdybychom si odpustili nesmysly typu F-35 nebo automatické valorizace největších výdajů státu – viz poslední 4 změny této vlády – pak by peněz bylo dost.
Plus se lépe zhostili čerpání dotací z EU (např. místo rozhleden v údolí) tak by s penězi až takový problém nebyl

JGR

To MD nemá svoje experty že musí poptavat externisty?

Datel

Experty se zkušenostmi s PPP bohužel opravdu nemá. Není to tak jednoduché, kdyžtak mrkněte zde https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0001400/zakazka/82217

JGR

nicméně to neznamená, že by to MD nemohlo zvládnout vlastními silami

milanek

Odborníků je málo a špatně se shánějí, jestliže je ministerstvo dopravy potřebuje jednou za 3 roky, viz doba od výběru koncesionáře na D4, tak nedává žádný smysl, aby si je celou tu dobu drželo ve stavu zaměstnanců. Navíc takhle ti odborníci nespadají do těch nepoužitelných platových tabulek, ale dodavatel je může zaplatit skutečně dle zásluh. Souhlasím, že v ideálním světě, kde by stát měl kontinuální tok PPP projektů, byl schopný nabrat dostatek odborníků a pracovat s nimi stejně efektně jako soukromý sektor, tak by to nakonec mohlo být levnější o zisk toho externího dodavatele, ale takto trh práce ani veřejná… Číst vice »

milanek

Samozřejmě „efektivně“

Ten Onen

Tak si to spočítejme: 10 expertů s platem 100.000 Kč, tedy i s odvody jsou mzdové náklady cca 130.000 Kč/měsíc. Za 3 roky by mzdové náklady na ně byly 46.800.000 Kč a i pokud by nedělali vůbec nic, tak by to vyšlo o půlku levněji. A to je ten počet potřebných expertů hodně nadstřelený. Navíc by se mohli celou dobu věnovat jiným zakázkám a koncesím.

Jirka

No, akorát dostat se ve státní sféře na plat kolem 100k Kč je skoro nemožný. Prakticky nejvyšší základní tabulka je na ministerstvech 14. třída. Nad tím už jsou jen ředitelé a náměstci. Většinou jste v 13. platové. No a ta 14. začíná na 34 840 Kč. Okej vezmete někoho s praxí 10 let , jsme na 41 600 Kč. No a osobko je max. 50 % nejvyššího platového stupně, takže zhruba max. + 26 000 Kč. Tím pádem jste na 67 600 Kč a to jste právě napnul tabulkové možnosti na maximum. Příplatky se dělají formou odměn, ale ty někdy… Číst vice »

Avoda

Jednoznačně „manažérské“ selhání Kupky. Bez diskusí, v tom článku je to napsáno jasně.

Opravdu ještě někdo myslí, že tento pán na MD cokoliv skutečně řídí…?

Jiří Kocurek

Tak určitě, ještě by měl kontrolovat jízdní řády, protože za nepřípoje může taky, chudák SŽ na to nemá páky.

Jiný Petr

Kupka ničemu nerozumí a nic neřídí – umí jen krásně žvanit o ničem a chlubit se cizím peřím (když něco klapne) – to je pro kvalifikaci na ministra v této specifické zemi více než dostačující.

Jan

K čemu ti poradci jsou, co přinášejí státu a za co zodpovídají?

Datel

Na D4 od vybrání poradců do zahájení stavby uplnuly myslím 4 roky. Tady ještě poradce nemají a chtějí zahájit už za 2 roky? No, vidím to docela černě.

kodl

To mi prijde take velice tristni a obavam se dalsiho velkeho zdrzeni vystavby D35.
Jestli se to prehoupne pres rok 2030 tak opravdu zijeme v absolutnim kocourkove, kde politicka reprezentace dela vse spatne, co spatne delat lze.

Jiří Kocurek

Kandidujte.

JGR

co by kandidoval? od toho byli politici zvoleni aby dělali věci dobře