Severovýchodní obchvat Pardubic má stavět Hochtief a spol. ŘSD dvě nabídky vyloučilo
Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD
Soutěž nabrala zhruba roční zpoždění. Šéf ŘSD předpokládá, že stavět se začne nejpozději v září.
Škoda že tohle nebylo vybudováno ještě před zprovozněním D35. Tam moc na výběr nebylo jestli se špuntovat přes Hradec nebo Pardubice směrem dál na východ. Ale i tak je dobře že tato stavba vznikne, ono i na té D35 se může cokoliv stát a bude alespoň trochu alternativa jak se oběma městům vyhnout.
Hmmm… Dva postesky… U směrově oddělené komunikace (tedy viceproudka s pruhem mezi) a náročným přemosťovacím dílem za „naše“ (velké) peníze mne děsí ta degradace v podobě kruháčů. Opravdu mne to hlava nebere. Když je tam již ta technika, místo, obecně velká stavba, tak ano bude to dražší, určitě…, ale kdy jinde než při takové zhruntu akci. Přinejmenším spousta fixních nákladů by byla nižší, než při případné dodělávce. To si s tím tedy pak nemusím tak hrát… A druhá věc, pravda trochu mimo zaměření článku, ví někdo s více zaintersovaných, kdy by mohlo dojít k opětovnému spuštění stránek „dopravniinfo.cz“? I když… Číst vice »
Ten čtyřpruh měl pokračovat bez přerušení kruháky až na MÚK s I/37. Tohle je typický český paskvil – stojí to skoro stejně, jako kdyby to udělali rovnou pořádně, fungovat to ovšem bude tak na 50%. Asi to za těch pouhých 30 let nestihli kompletně připravit…
Tohle není žádná dálnice. Je to městský čtyřpruh. Buďte rádi, že to nemá jen dva pruhy. Spíš bude zajímavé, jaká maximální rychlost tam bude povolena. Mám obavu, že ani 100 km/h to nebude.
Vzhledem k tomu, že ve třetině trasy bude průsečná křižovatka s frekventovanou ulicí Hradeckou, čekám rychlost tak 70 km/h.
To nikdo netvrdí, že je to dálnice. Ale postavit takhle dlouhý nový čtyřpruh včetně velkého mostu a ukončit ho půl kilometru od už stojícího čtyřpruhu soustavou kruháků místo plnohodnotného propojení, to se zkrátka na západě nevidí. Povolenou rychlost pak vidím klasicky o 20-30 méně, než odpovídá parametrům, aby bylo kde měřit. Ani tohle není západní standard, spíš balkánský.
Jako že se bude jezdit jen 20 – 30 km/h?
naopak očekávám že se bude jezdit právě o těch 20-30 více než by se mohlo, jsme ve městě. To jest se zvedne rychlost na 70 (v místě křižovatky) nebo 80 km/h (mezi kžižovatkama).
On ten úsek od Hradubické (I/37) k této stavbě bude vypadat jinak. Dojde na jeho rozšíření. Akorát to zatím není zakreslené v letáku, nicméně projekční příprava už tam delší dobu probíhá. Ale zároveň se to asi nestihne.
Tranzit jezdí po D35 a D11, pro místní dopravu kruhové objezdy stačí. Jsou důležitější místa, kde by měly stát MÚK.
Bohužel u nás je nějaká móda mít všude kruhové objezdy. Ve Zlíně u výjezdu z Autobusového nádraží jeden kruhový objezd udělali a dopravu to ještě zhoršilo mimo jiné i tím, že na jednom rameni dali semafor pro přechod. Navíc chcou stavět další na křižovatce II/490 a III/49018 (cesta na Jižní Svahy), což očekávám stejný efekt, tedy zhoršení dopravy.
Mohl by mi znalý člověk vysvětlit, proč jsou plánovány kruhové objezdy a pak jedna křižovatka bez? Tam budou semafory? Neměly by být všude okruhy?
Díky za vysvětlení.
Jde o městskou komunikaci s návrhovou rychlostí 50/70 km/h napojenou do stávající (a budoucí) uliční sítě, MÚK by tam byly spíš na obtíž (o nárůstu ceny, prostorové náročnosti i doby přípravy nemluvě). Pro tranzit je tu D35.
Nezlobte se na mě, ale pohledem do mapy i názvem je tohle obchvat jak vyšitý a ne komunikace uprostřed města. Staví to ŘSD a ne město. Sázet kruháče nebo světelné křižovatky uprostřed polí na zatížené tranzitní komunikace nota bene do 2+2 je debilita nebo šetření na nepravém místě. U novostaveb by se to mělo řešit jednoznačně MÚK!
Je to obchvat, ale to neznamená, že se budou vyhazovat peníze za MÚK.
Naopak by to chtělo ještě kruháč i místo té křižovatky se silnicí II/324.
Nejde o městskou komunikaci, ale o silnici první třídy. Původně byla plánována jako přivaděč na D11 do Chýště a D 35 do Časů. Stát od toho nakonec z úsporných důvodů upustil, což povede k různým dopravním a ekologickým problémům.
Já taky říkám, že aby nebyla degradace, tak tam měl být jen dvojpruh. A něco by se ušetřilo.