Severovýchodní obchvat Pardubic má stavět Hochtief a spol. ŘSD dvě nabídky vyloučilo

Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDMost přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

Soutěž nabrala zhruba roční zpoždění. Šéf ŘSD předpokládá, že stavět se začne nejpozději v září.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po téměř roce a půl od vypsání tendru (v lednu 2021) dobralo k výběru nejvýhodnější nabídky pro stavbu severovýchodního obchvatu Pardubic (I/36). Zakázce je nejblíže sdružení firem Hochtief, Doprastav a Silnice Čáslav, které šlo do tendru s cenou 1,446 miliardy korun. Předpokládaná cena byla 1,467 miliardy korun.

Hochtief se společníky sahá po zakázce poté, co ŘSD dvě nižší cenové nabídky ze soutěže vyloučilo. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl. Z tendru vypadla společnost Metrostav Infrastructure, a to na základě úterního rozhodnutí soudu, a také firma Budimex. U ní podle Mátla sehrála roli „chybně podaná nabídka“. Dvě nejnižší nabídky zněly podle dokumentu na profilu zadavatele 1,227 miliardy a 1,385 miliardy.

„V případě, že nebudou podány námitky jak proti vyloučení uchazečů tak výběru zhotovitele, tak předpokládám, že bychom měli ukončit zakázku a zahájit práce na obchvatu nejpozději v září,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Mátl. Hotovo by mělo být v roce 2025. Výběr zhotovitele přitom nabral zhruba roční zpoždění, když byl termín uzávěrky tendru kvůli chybám v dokumentaci a dotazům uchazečů postupně posunut z 11. května 2021 na 29. dubna 2022.

Severovýchodní obchvat Pardubic na silnici I/36. Pramen: ŘSD

Severovýchodní obchvat Pardubic na silnici I/36. Pramen: ŘSD

Oficiální název stavby zní I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina. Množství dotazů pramenilo mimo jiné z toho, že jde o dosud největší zakázku ŘSD, která běží v režimu Design & Build. Vítěz musí částečně stavbu vyprojektovat.

Přeložka silnice I/36 bude čtyřpruhová a směrově rozdělená. Nová silnice by měla výrazně snížit zátěž centra města tranzitní i místní dopravou. Silnice I/36 slouží mimo jiné jako přivaděč k dálnici D11. Povede od kruhové křižovatky u Globusu ke křižovatce na Dubině ve směru na Holice.

Zřejmě nejzajímavějším objektem na trase bude přemostění slepého ramene Labe a řeky Labe. Vznikne zde zavěšený most o dvou polích a celkové délce 200 metrů. Detailněji je stavba popsána v informačním letáku. Stavba má stavební povolení.

Tagy I/36 ŘSD severovýchodní obchvat Pardubic
16 komentářů