Metrostav přijde u ŘSD o zakázky za zhruba dvě miliardy, 14 miliard má pod smlouvou

Den otevřených dveří na rozestavěné D11. Pramen: Metrostav InfrastructureDen otevřených dveří na rozestavěné D11. Pramen: Metrostav Infrastructure

Ředitelství silnic a dálnic v případě sedmi neukončených tendrů osloví druhého v pořadí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už řeší úterní pravomocný verdikt soudu, který vyloučil firmy Metrostav a Metrostav Infrastructure na tři roky z veřejných zakázek. Metrostav a jeho dceřiná firma podle šéfa ŘSD Radka Mátla ztratily šanci na získání zakázek, u kterých v soutěži sice nabídly nejnižší cenu (či obecně nejvýhodnější podmínky), ale dosud nebyla podepsána smlouva.

„Analyzujeme to a brzy se rozhodneme o dalším postupu. Dá se předpokládat, že budeme oslovovat druhého uchazeče v pořadí,“ řekl Mátl Radiožurnálu (komentáře v 18:10). ŘSD podle něj na základě rozsudku Metrostav z běžících soutěží vyloučí. Mátl přitom nepředpokládá výrazný skluz u zakázek, i když vyloučená firma má možnost podat námitky a obrátit se na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Podle Mátla je ale případ jasný.

Situace, kdy je nabídka Metrostavu nejlevnější (či nejvýhodnější), se podle ŘSD týká sedmi neukončených tendrů v celkové předpokládané hodnotě přes 2,1 miliardy korun. Součet nejnižších podání činí necelé dvě miliardy. Největší je zakázka na severovýchodní obchvat Pardubic (I/36) o předpokládané hodnotě téměř 1,5 miliardy. Nejnižší podání činí dle profilu zadavatele 1,23 miliardy korun. Na druhém místě co do objemu je oprava D1 u Prahy, kde nejnižší podání činí 376 milionů (předpoklad 402 mil.).

Jiná je situace u prací, které už má Metrostav pod smlouvou. O tyto zakázky přijít nemůže. „Metrostav realizuje v současné době zhruba 40 velkých zakázek v hodnotě 14 miliard korun, mezi nejvýznamnější patří D35 Časy – Ostrov, D6 obchvat Krupé, D3 Třebonín – Kaplice či D7 Chlumčany obchvat,“ doplnil Mátl. Tři posledně jmenované získala firma Metrostav Infrastructure v nedávných měsících.

Podle Mátla nemá na vyloučení Metrostavu a další vývoj tendrů žádný vliv nedávný hackerský útok na systémy ŘSD.

Soutěže ŘSD, kde Metrostav nabídl nejnižší cenu a smlouva ještě není podepsána

D1 Oprava AB vozovky km 16,000 – 20,854 P+L … 401 751 000,00 (předpokládaná hodnota v Kč)

Výspravy výtluků okr. CV, LN … 67 564 183,00

Vysočina – Rámcová dohoda na stav. práce-výsprava AHV 2022-2025 … 62 017 968,00

I/37 hr. kraje – Ždírec nad Doubravou … 123 938 000,00

D11 1106 Přístupy na pozemky podél dálnice … 13 934 577,00

I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina (režim Design&Build) … 1 467 379 820,00

Pramen: ŘSD

Tagy metrostav Metrostav Infrastructure ŘSD
18 komentářů