Demolice je v podstatě zbytečná, protože na místě sverní rotundy budou jen odstavné koleje. Nová hala bude stát až za lávkou přes koleje, takže stačilo by jinak vyřešit jižní výjezd z nové haly.
Matěj
7 měsíců
Škoda, třeba muzeum, kulturní památka z toho udělat
Zbyněk
7 měsíců
Tak když už to být musí, tak snad se maximum historických detailů podaří předat NTM a nebo spolkům provozujícím historické dráhy.
Koho myslíte tou škodnou, lidi kteří miluji staré, krásné, poctivé historické budovy? Lidé znalí je chodí obdivovat, kochat se, šáhnout si na ně a navíc k tomu obdivovat i historické stále funkční stroje. Ty stavby mají svou duši, život, jestli víte co to je? Přežily spousty režimů, ale 151 let historie jen tak zbořit a postavit další obludnou krabici? Hnus!!!
To řekněte těm, kteří tam budou pracovat. Jestli se budou i v zimě rozplývat nad starou budovou, kde nemají žádný vhodný zázemí, v zimě tam mrzne, v létě je to skleník. Bez kanálu, lávek…
Nebo budou mít radši moderní budovu s dostatkem místa a rozumnýma púodmínkama.
Nesmíme ovšem zapomínat na drážní pravidlo výměny oken:
Jakmile se dávají plastová okna, budova se bude do 5ti let bourat:-)
Neplatí vždy, ale překvapivě často…
Tom
7 měsíců
Budova výtopny je nádherným architektonickým kouskem, bude ji škoda. Nevadilo by to tak moc, kdyby se nahradila novou stavbou podobných kvalit, ale obávám se, že se bude jednat o běžnou uniformní kostku…
Ve staré výtopně se jaksi Interjet ani sharky s foxy udržovat nedají. Přeji chebským důstojné pracoviště hodné 21. století. Ještě by chtělo něco udělat s Břeclaví. Tam by se mi líbila vzhledem k množství odstavovaných lokomotiv různých dopravců (ČDC, IDSC, PKPC, DBCCZ…) oboustranná harfa.
Hlavně je tam i dost teď už nepříliš využívaného prostoru i jinde v kolejišti – když má jít o údržbu osobních vozů, nebylo by lepší místo třeba někde u myčky?
Neříkám, že se v ní mají opravovat, ale že stará budová má prvky kvalitní architektury a že se často nahrazují tyto budovy uniformními nezajímavými kostkami. Ale budu rád, když se budu plést
Ano, tohle je právě to, na co IMO předřečníci naráží, v době průmyslové revoluce se na vzhled staveb myslelo (možná setrvačnost z doby výstavby zámků?). Dnes je takřka totální rezignace na estetično a cokoli jiného než utilitární kostka bývá napadeno co plýtvání , ostatně není divu, málokdy návrhy za něco stojí (čest dvoreckému a trojkolejnému výtoňskému mostu a tomu u Červené, zmar pergole). Osobně považuji vzhled za důležitý, nelze na něj ve jménu úspor rezignovat
Nádherný architektonický kousek? Já nějak nedokážu najít jedinou citaci oné stavby v žádných archotekotnických pramenech. Musím ale přiznat, že o architekturu se zajímám čistě amatérsky a budu vám velmi vděčen, když mé obzory rozšíříte a napíšete mi, kde tu stavbu citují. Mnohokrát děkuji.
Lze i třeba k dosavadnímu objektu přistavět nějaké jeho nezbytné rozšíření v původním architektonickém slohu: to ostatně uměl už i „bolševik“ (když chtěl) = viz třeba dostavbu budovy textilky Slovena v Čadci před asi 40 roky.
To je záležitost technologů a projektantů, aby hledali a našli vyhovující řešení – zbourat něco starého a postavit místo toho nové je samozřejmě jednoduché a nevyžaduje ani žádnou invenci.
Já si myslím, že je to naopak problém investičáků, kteří drží kasu. Jako projektant cokoliv většinou nemám problém to umístit kamkoliv, jen ti co na to přidělují peníze jsou většinou zase nějaký skoupí. 🙂
Demolice je v podstatě zbytečná, protože na místě sverní rotundy budou jen odstavné koleje. Nová hala bude stát až za lávkou přes koleje, takže stačilo by jinak vyřešit jižní výjezd z nové haly.
Škoda, třeba muzeum, kulturní památka z toho udělat
Tak když už to být musí, tak snad se maximum historických detailů podaří předat NTM a nebo spolkům provozujícím historické dráhy.
Konečně normální názor.
Snad to stihnou , než se to nějaká škodná pokusí prohlásit za památku.
Koho myslíte tou škodnou, lidi kteří miluji staré, krásné, poctivé historické budovy? Lidé znalí je chodí obdivovat, kochat se, šáhnout si na ně a navíc k tomu obdivovat i historické stále funkční stroje. Ty stavby mají svou duši, život, jestli víte co to je? Přežily spousty režimů, ale 151 let historie jen tak zbořit a postavit další obludnou krabici? Hnus!!!
To řekněte těm, kteří tam budou pracovat. Jestli se budou i v zimě rozplývat nad starou budovou, kde nemají žádný vhodný zázemí, v zimě tam mrzne, v létě je to skleník. Bez kanálu, lávek…
Nebo budou mít radši moderní budovu s dostatkem místa a rozumnýma púodmínkama.
Plastová okna a novou střechu udělat stihli.
Nesmíme ovšem zapomínat na drážní pravidlo výměny oken:
Jakmile se dávají plastová okna, budova se bude do 5ti let bourat:-)
Neplatí vždy, ale překvapivě často…
Budova výtopny je nádherným architektonickým kouskem, bude ji škoda. Nevadilo by to tak moc, kdyby se nahradila novou stavbou podobných kvalit, ale obávám se, že se bude jednat o běžnou uniformní kostku…
Ve staré výtopně se jaksi Interjet ani sharky s foxy udržovat nedají. Přeji chebským důstojné pracoviště hodné 21. století. Ještě by chtělo něco udělat s Břeclaví. Tam by se mi líbila vzhledem k množství odstavovaných lokomotiv různých dopravců (ČDC, IDSC, PKPC, DBCCZ…) oboustranná harfa.
A vzhledem k tomu, že jsou tam pole skoro na všechny strany, tak by to ani technický nemělo být těžké….
Hlavně je tam i dost teď už nepříliš využívaného prostoru i jinde v kolejišti – když má jít o údržbu osobních vozů, nebylo by lepší místo třeba někde u myčky?
Když jsou na údržbě lemplové, co neumí vyměnit ani žárovku, tak jim ani nová hala nepomůže. Bůh buď s chebskými stroji.
V nových vozidlech nejsou žárovky.
Neříkám, že se v ní mají opravovat, ale že stará budová má prvky kvalitní architektury a že se často nahrazují tyto budovy uniformními nezajímavými kostkami. Ale budu rád, když se budu plést
Protože ty kostky mají nějaký účel a mají splňovat nějaké parametry, nemají být bůh ví jak krásné, proč taky.
Ano, tohle je právě to, na co IMO předřečníci naráží, v době průmyslové revoluce se na vzhled staveb myslelo (možná setrvačnost z doby výstavby zámků?). Dnes je takřka totální rezignace na estetično a cokoli jiného než utilitární kostka bývá napadeno co plýtvání , ostatně není divu, málokdy návrhy za něco stojí (čest dvoreckému a trojkolejnému výtoňskému mostu a tomu u Červené, zmar pergole). Osobně považuji vzhled za důležitý, nelze na něj ve jménu úspor rezignovat
A takhle my si tu žijeme. Proč by to mělo být aspoň trochu pohledné (když už ne rovnou krásné) – žádný zákon to nevyžaduje… 🙁
A kolik Regiopanterů (dvouvozových) dostanete do staré rotundy tak, aby na údržbáře nepršelo?
A k čemu tam pak ta stará budova bude ?
Jakože budeme dělat servis ve výtopně? To asi těžko. Takže to bude krásně dlouhá, čistá a moderní hala.
Nádherný architektonický kousek? Já nějak nedokážu najít jedinou citaci oné stavby v žádných archotekotnických pramenech. Musím ale přiznat, že o architekturu se zajímám čistě amatérsky a budu vám velmi vděčen, když mé obzory rozšíříte a napíšete mi, kde tu stavbu citují. Mnohokrát děkuji.
O sto let starých průmyslových domech se nepíše zpravidla v architektonických zdrojí, ale o jejich úspěšnosti se lze přesvědčit v několika úspěšných přestavbách, které z nich vznikly, např. https://www.ostravainfo.cz/cz/objevuj-ostravu/pamatky-a-architektura/technicke-pamatky/8225-trojhali-karolina.html
Ale železnice potřebuje prostory na údržbu vozidel, s kolejema, za přiměřenou cenu a nejlépe na vlastních pozemcích. Jak by jste to jinak řešit?
V Karoline se železo?/ocel? už nezpracovává.
Lze i třeba k dosavadnímu objektu přistavět nějaké jeho nezbytné rozšíření v původním architektonickém slohu: to ostatně uměl už i „bolševik“ (když chtěl) = viz třeba dostavbu budovy textilky Slovena v Čadci před asi 40 roky.
Kam lze umístit dostavbu?
A co bude s dosavadním objektem, který je v podstatě nepotřebný?
To je záležitost technologů a projektantů, aby hledali a našli vyhovující řešení – zbourat něco starého a postavit místo toho nové je samozřejmě jednoduché a nevyžaduje ani žádnou invenci.
Já si myslím, že je to naopak problém investičáků, kteří drží kasu. Jako projektant cokoliv většinou nemám problém to umístit kamkoliv, jen ti co na to přidělují peníze jsou většinou zase nějaký skoupí. 🙂