Severní spoj do Poruby nezískal územní rozhodnutí, příprava projektu pokračuje
Dálnice D1 v Ostravě. Foto: Jan Sůra
Silnice má vzniknout v území, které je už nyní výrazně hlukově zatíženo, na což v řízení upozornili například obyvatelé domu v Martinově.
Četl jsem celé to rozhodnutí, a nějak my vyplývá, že zadavatel něco nepředložil a nedodal, proto bylo vydáno zamítavé stanovisko. Asi se počítá s tím , že se to bude řešit v rámci odvolání. Znám takový postup z inženýringu, kdy obce s rozšířenou působností dají zamítavé stanovisko, a řešíme to až z krajem. Tady v tomto případě je to standartní případ, kdy někdo má svůj klid, který záměrem bude narušen, proto buď se domluví „nějakou“ kompenzací, a nebo se to bude roky blokovat.Vyjímkou je D1 a Přerov, kdy je to exhibicionismus obskurních spolků nemajíce místě nic příslušného.
Bohudík žijeme v právním státě, kde každý občan nebo sdružení může vznést námitku a připomínku k čemukoliv. Bohužel to, ale vede k tomu, že zřejmě již nic a nikdy nepostavíme. Fakta: – Jedná se o veřejněprospěšnou stavbu zakotvenou v územím plánu města, tzn. že pro většinu přináší veřejný užitek – K projektu se kladně vyjádřily všechny dotčené orgány státní správy včetně hygieny a životního prostředí. – Hlukové zatížení a intenzity dopravy u uvedeného domu budou po dokončení stavby sníženy!!! Doprava bude právě převedena na Severní spoj – Argument stavebního úřadu, že pokud dojde ke zhoršení „Pohody bydlení“ u stávajících nemovitostí… Číst vice »
No jo no, hluková zátěž je na koncích stavby, jestli se zprovozněním zvýší nebo sníží, těžko říci. Ale kus té stavby je nakreslen klidovou zónou, kde teče řeka, zpívají ptáčci a jinak je tam svatý klid. A teď tam chtějí na vysokém náspu (kvůli povodním) postavit frekventovanou silnici. Fakt z toho radost nemám.
Kdyby to končilo tím kruháčem a napojením do Provozní, budiž ještě… ale to pokračování do Průběžné už mi vadí hodně.
Vzhledem k tomu, jak je tato komunikace důležitá pro Porubu a dále na Hlučín jen kroutím hlavou, jak na magiči vedení odbylo přípravu! To by měli všichni porubáci, co denodenně stojí u Vodárny nakopat zodpovědným zádele! A to by z toho ještě vyšli lacino!
Mělo by to být jednoduché rozhodování. Kolika lidem se přesunem dopravy na jinou silnici bydlení zhorší a kolika zlepší.
Pak by mohli tvrdit, že demokracie je vláda většiny,
Prostě se zase někde vynořilo pár rejpalů, kteří rejpaj jen proto, že můžou.
Demokracie ale taky neni o utlacovani mensiny vetsinou
Mě by hlavně zajímalo, jak došli k závěru, že oblast, ve které to mají postavit, je výrazně hlukově zatížená. To možná ta část u D1, ale dál už je klid a pohoda – relaxační zóna.
Skoro to vypadá, jako by úředník z Olomouce dojel na místo a prošel si to a úředník z Ostravy rozhodoval z tepla kanceláře.
Až na nějaký panelák, který už teď stejně stojí vedle silnice a tramvajových kolejí, moc nevidím, že by ta navržená trasa šla kolem čehokoliv jiného obytného. Zahrádky nepočítám. A že by protihluková stěna se silnicí zhoršila kvalitu bydlení zrovna v této „luxusní rezidenci“, to mi připadá nesmyslné. Ty auta tudy stejně pojedou po stávající silnici.
Jeden obytný domek tam dle mapy.cz nejspíše je – viz ulice K Vodě. To by ale snad nemělo být důvodem k zablokování této důležité stavy.
Bylo a je za tím dost arogance zaměstnanců z magiče :
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/severni-spoj-ostrava-d1-poruba-uzemni-rozhodnuti-alena-minxova.A221123_693573_ostrava-zpravy_pjen
to víte, ANO bude líp 🙂
Cenzura pane Očadlý? To je jediný argument, na který se zmůžete?
Smazal jsem vás já. Obviňovat někoho z vědomé lži tu fakt nebudete. Ano, ta věta nebyla úplně vhodně formulovaná, ale to neznamená, že se budete vyjadřovat s tímto stylem. Pokud s tím máte problém, stačí říct.
Olomoucký kajský úřad vydal dokument, který představuje přímé ohrožení výstavby čehokoliv v celé České republice a jehož obsahem (byl vydán 10 listopadu) se díky jeho naprosté skandálnosti měl už dávno zabývat Parlament, ale ten špatný je Paluzga 🙂
Super!
Text byl upraven tak, aby lépe a především nestranně odkazoval na vyjádření účastníků řízení a úřadu, jak bylo původně zamýšleno. Osobně jsem na Vás pak reagoval e-mailem.
Na email jsem odpověděl. HonzaLB v kopii.