Severní obchvat Českých Budějovic má stavební povolení, stavba má začít příští rok

Součástí severní spojky bude i most přes Vltavu. Pramen: ŘSDSoučástí severní spojky bude i most přes Vltavu. Pramen: ŘSD

Ani dokončená příprava však při aktuální rozpočtové krizi nezaručuje rychlé zahájení stavby. Přesvědčili se o tom právě Jihočeši u silnice I/20.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Kéž by už bylo hotovo !

Jiří Adámek

Dobrovodská STOKA je název, který nám říká, že městem tečou splašky a fekálie. Oficiální dokument ŘSD.😱

Jiří Adámek

Vážení autoři, od kdy se Suchovrbenský potok přejmenoval na STOKOKU? To je nekompetence a dá se říci, že s tímto paskvilem se stavební povolení stalo neplatným.

Jan z Rokycan

Jak ta silnice projde kolem domů na ulici A. Tragera (na úrovni restaurace)? Budou tam demolice?

Tomariero

Ano, něco se bude bourat plus bude pod tratí podjezd.

Vojta_7

U Č.B. se staví tři úseky D3, silnice I/34, jižní tangenta + x staveb v souvislosti s D3. To je více než dost na pár tisícovou vesnici – zvláště v porovnání s Prahou, kde se vše sabotuje. 10 let se tu nic nedělá, ačkoliv zejména na okrajích člověk nepozná, zda je ještě v Praze nebo v nějakém zapadákově.
Dříve platilo, že nejhorší silnice měla Praha-východ, teď aby se člověk bál přejet přes hranici „metropole“.

libor

jenže lidi, co žijí v Praze často a rádi jezdí na chalupy třeba na jih Čech. a jsou to opět lidi z Prahy, co ucpávají silnice z do Prahy 😉

Jihočech

Pražáci si ty stavby sami blokují, tak se nemůžou divit tomu, že se tam nestaví. Doprava na Strakonické v ČB bývá horší než leckde v Praze.

medvěd

Ono se okolo Prahy nestavělo? A propoj od D7 na D1 je asi okresní silnička ….kde jezdí dost málo autíček .

Observer

Severní spojka je stavbou nesporně velmi užitečnou. Jen bych přehnaným optimistům připomněl, že výkres s obchvatem Dasného a Češňovic byl vystavován v budějckých výlohách v roce 1986. A o 37 let později…

David

Když jsem tuhle zmiňoval, že by mělo výrazně vyšší přínos postavit obchvaty na I/20 než přeshraniční úsek D3, kde jsou mizivé intenzity, současná silnice již v polovičním dálničním profilu a nutnost cca 10 let sjíždět na Dolní Dvořiště kvůli absenci dálnice na rakouské straně, tak se tu na mě sesypala kritika, že mé priority jsou v příkrém rozporu s tím co si přeje společnost. Na svém si však trvám a pokud i tato spojka skončí na nedostatku financí bude to podle mě prohra pro všechny. Ale holt v novinových titulcích je kilometr dálnice víc než 10 kilometrů silnice I. třídy.

Haxor

U toho přeshraničního úseko je to trochu slepice/vejce. Když nepostavíme my, nepostaví ani Rakousko. Je dobře, že se to staví.

Martas

Ne, „problém“ jsou dotace 🙂. A silnice 3 nesplňuje hlavně bezpečnostní parametry než kvůli intenzitě.

David

Obchvat Dolního Dvořiště je kvalitní silnice I. třídy na které nic nebezpečného není.

Otto

Jenže jako jediný – úsek ČB – Nažidla je jedna velká tragédie, zejm. z pohledu výškového a směrového uspořádání. A dělat se s tím moc nedá. Takže stojíte před rozhodnutím – postavit na hranice silnici I. třídy např. v režimu 2+1., nebo dálnici? Troufnu si tvrdit, že to už takový rozdíl v ceně není.

Ale samozřejmě souhlasím, že rozhodnutí nemodernizovat I/20 je zvěrstvo. Jsou zde vyšší intenzity než na silnici 35 z HK do Jičína, kde se staví plnohodnotná dálnice.

Martas

Taky se to řešilo, ale nakonec se rozhodlo postavit komplet a od Třebonína k hranicím se to staví v parametrech R25,5 místo D27,5

„Na konci stavby na-
vazuje plánovaná akce „D3 0312/I Kaplice nádraží
– Nažidla“. Připravovaná stavba měří 8539 m a je
navržena v kategorii R 25,5/120 se zvětšenou šířkou
SDP o 0,5 m na 3,5 m. Stavba je navržena v pahorko –
vitém území, převážně na zemědělských pozemcích“

Martas

Jo Vy myslíte, těch posledních „30 metrů“? Dobrá, tam to ale stejně naráží na ty dotace.

David

Myslím stavbu: https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/D3/d3-0312ii-nazidla-dolni-dvoriste-st.-hranice
která bude stát něco přes miliardu a klidně by mohla, narozdíl od I/20 pár let počkat.

Otto

No jo, to víte, naše politická reprezentace už se třepe na ty titulky, že s nějakou dálnicí budeme na hranicích dřív než sousedi ….

Martas

No nemohla, protože dotace 😉

petr

I/20 ani tato spojka není součástí TEN-T, takže se hůže schání financování.

Radek

V letáku se o tom moc nepíše, ale podle mapky je součástí i cyklostezka, takže by mělo být možné dojet z Nemanic ke Globusu i jinak než autem. Snad ta silnice bude mít podobu adekvátní významu a nebude to nějaká kozí stezka bez odstavných pruhů atp.

fous55

Ta silnice bude relativně úzká, ale do toho prostoru se v Nemanicích nic velkorysého nevejde. Odstavné pruhy na dvoupruhu uvnitř obce? Tady bohužel ani náhodou.

Radek

Je to pořád silnice první třídy u krajského města, nějakou garantovanou kvalitu by to mít mělo. V Nemanicích je to kompromis, to se nedá nic dělat, bohužel.

Lukáš Kníže

Napjatý rozpočet chápu. Na druhou stranu ten obchvat potřeba je, takže mi dává smysl, aby tomu pomohl kraj a zaplatil např. polovinu.

David

Kraje mají u nás tak málo peněz, že si sotva mohou dovolit kofinancovat takovéto stavby.

BND 30

Letiště za 1-2-3….

fous55

Letiště jsou dvě giga vyhozených kaček a jdou za Zimolou (tehdy ČSSD), který to prosadil. Za ty už nepostavíte nic. Aby kraj zaplatil miliardu = polovina nákladů stavby? Podívejte se na jeho rozpočet a roční náklady na celou údržbu sítě silnic II. a III. třídy a zkuste zapnout mozek na vyšší rychlost než neutrál. Možná to pak uvidíte jinak.

Petr Suchý

Asi tím směřoval i na dotace pro letiště a dopravce, které tam směřují teď a jsou částí veřejnosti považovány za mrhání veřejnými penězmi.

Martin

Podle mě je to „polovičaté“ řešení. Myslím si, že spojka mohla být koncipovana jako 2+1, nikoliv 1+1. Snad tu tedy bude dost místa pro objetí, odstavení nepojízdnych vozidel. Takto se počítá částečně s tím, že její využití nebude takové, jaké se předpokládá a nebo, že část tranzitní dopravy se nepresmeruje a bude dále jezdit stávajícími trasami (především po Dlouhé louce). Nevím, zde se uvažuje o zavedení MHD že sídlišť (Vltava, alt. Máj) a to do opětovně se budujích průmyslových části na Okružní. A ačkoliv to není součástí prezentace, bude nutno upravit (už zase) OK na Okružní. Zde by nejspíš nejvíc… Číst vice »

Lukáš Kníže

No doufám, že po dokončení obchvatu (jak severního, tak východního dálničního) dojde k polidštění a snížení propustnosti pro ulice Nádražní, Strakonická a Na Dlouhé louce. Vše aby se nevyplatilo pro průjezd využívat stávající komunikace.
Zmíněné ulice (dnes spíše pouze silnice) mají potenciál být důstojnými bulváry.

Martin

Mám trochu jiný názor, naopak bych stávající komunikace, které uvádíte (Nádražní, Strakonická) ponechal, ale vyhradil bych pruhy pro MHD a vedl tudy zrychlené spoje na sídliště mezi centrem/nádražím a Vltava-Maj (alt. k tomu ještě Šumava). Dlouhá louka (při velké fantazii a financích) by si zasloužila rovněž mimoúrovňové křížení (při troše dobré vůle díky silonovým poměrům) ve směru Sídliště – centrum tj. Husova. Navrhoval bych, byť vím, že politicky to bude složité, zákaz vjezdu IAD do do ulice Na Sadech, která by byla výhradně pro MHD a IZS. Zklidnit bych pak navrhoval Pražskou a to min. od Mariánského nám. po křížení… Číst vice »

pavel.mertlik

Strakonická a Dlouhá louka polidštění nepotřebují, kromě 2 paneláků jdou mimo zástavbu a bylo by opravdu hloupě aktivistické tam nějak omezovat pruhy.
Dost na tom, že tam DI opakovaně povolil postavit prasečiny typu křižovatka u Tesca a křižovatka u Sconta (dtto pak křižovatka u Bauhausu)

libor

tak to je hodně smutné s tou nejistotou výstavby. Oba úseky by měla být priorita… i kdyby měli sebrat peníze u SŽ

noerf

Vzhledem ke stavbě dálnice D3, budování obchvatu Lišova a dalších staveb je otázka, jaké jsou kapacity dodavatelů pro stavbu a investora (ŘSD) pro kontrolu stavby.

libor

nemyslím si, naopak je třeba nechat vyhladovět dodavatele pro SŽ, aby cena spadla 😉

Tomariero

To zkusil Bárta a pomalu 10 let se nic nepostavilo takže raději ne.

Václav

Vzhledem k tomu, že obchvat Lišova I D3 u Budějovic by měly být hotový do konce příštího roku, tak o kapacitu firem nemám strach. Každá fáze stavby vyžaduje jiné stroje a firmy si je v případě potřeby mezi sebou pronajímají. Nehledě na to, část práce se vždy dělá subdodavatelsky.

MartinCB

Přesně tak , hlavně že budeme mít D3 na hranicích s Rakouskem, když Rakousko plánuje dostavět jejich příhraniční úsek S10 až v letech 2032/33 , místo toho našeho posledního úseku , který je luxusní přestavěnou jedničkou a hned by bylo na tyto stavby a které uleví krajskému městu a okolí , kde je doprava a osídlení nejsilnější ….
Navíc po dostavbě D4 příští rok tu opět doprava naroste !!!!

libor

tak to rozhodně! někomu na ŘSD plánovaní zrovna moc nejde…

pavel.mertlik

No to nejde. Protože zrovna ta Severní spojka a „ulevení Strakonické“ má největší význam tehdy, pokud nebude D3, která odvede severojižní tranzit. Čili ve chvíli, kdy dálnice už bude, je priorita severní spojky daleko za obchvatem Dasného.

PetrN

na jednu stranu ano, ale je třeba brát v potaz i fakt že Severní spojka ČB i I/20 Pištín-České Vrbné mají shodně odhadovanou cenu +/- 2 mld. Kč, zatímco hraniční úsek D3 jen 1,25 mld. Kč (vysoutěženo bude za 70% odhadu), takže odložením této stavby by na tyto na I/20 i tak nezbylo.. Jo úsek Kaplice nádraží – Nažidla s odhadem 6,2mld. je o něčem jiným, ale ten by nebylo dobré odkládat…