Autobusový sever proti jihu: Je lepší dopravce ovládaný krajem nebo soukromník?

Nové autobusy Iveco Crossway pro Busline. Foto: Jan SůraNové autobusy Iveco Crossway pro Busline. Foto: Jan Sůra

Úterní brněnská konference o budoucnosti autobusové dopravy v tuzemsku přinesla zajímavý střet dvou koncepcí. Na jednu stranu se postavily kraje

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
T.H.

No jasně, že kraje potřebují své „dopravní podniky“ trafiky pro odložené zasloužilé politiky… já na kámoše a on mě pak tady bídu třít nenechá. Holt nám ten neefektivní zaostalý socík jednou nestačil a musíme si na horká kamna sáhnout znovu. Akorát by to neměli nazývat ‚Dopravní společnost Ústeckého kraje“, ale stylově „ČSAD KNV Ústí nad Labem, o.z. 401“.

PetrB

No jasne, ze Jihocesky kraj podpori soukrome dopravce. Vzdyt je znamo jake ma kamaradske vztahy kraj, resp. JIKORD s dopravcem GW Bus (drive CSAD Jihotrans). Tam to funguje ve stylu ja na kamose a on na me.

Hans

Je lepší krajem ovládaný dopravce nebo dopravce ovládající kraj? Že ve veřejné dopravě v JC sedí uz hromadu let Krigar s Mrkvičkou a jejich Jihotrans jak žáby na prameni, se vi moc dobre. Kryti Studlarem, lidmi z Hospodářské komory JCK, Jikordem, drive jeste Zimolou. Studlar dokud bude dejchat, bude za ne kopat. Jak zaseklej kolovratek, ale upřít se mu neda ze je fakt vsude a vsude cinta ty svoje moudra.

Chachar Budvar

JČ stále pod kuratelou gerontofilních smyšlenek docenta Žemličky. Jestlipak také posuzovali veřejnou dopravu z hlediska cestujícího? Třeba četnosti spojů, víkendových „klidů“, či počtu přepravených busy? Asi ne, neboť v těchto nejdůležitějších parametrech JČ kraj zůstává někde mezi opicemi a jižní částí Albánie, od roku 2000 sešup ke 40% přepravených je docela výmluvný. Študlar zase perlil v „jednicích“, úsporách, či zbytečnosti krajského dopravce (tok $$ ba nebyl tak efektivní) – což je sice komfortní pro majitele bus doprav a přicuclé ouřady, ovšem lidi to nesveze. Pak se divme ucpaným JČ městům o.a., když celá skvadra učinila z plánování veřejné dopravy velice… Číst vice »

Radek Papež

Vážený pane Budvare,

tímto Vás žádám, abyste přestal na tento server přispívat. Kvůli Vám se diskuse stává žumpou, kterou nemám chuť otevírat. Vaše neustálé komentáře k zesnulému panu docentovi jsou silně za hranou lidské slušnosti.

Odejděte, prosím.

Děkuji
Radek Papež

Chachar Budvar

Nevím, co na to napsat – snad že existují lidé, které máte rád a kteří jsou pro ostatní přínosem. Obohacují vaše vědomí o nové podněty. Snaží se pomoci, v momentě když Vy zrovna pomoc postrádáte. Takový člověk užívá zasloužené autority. A též existují druzí, kteří jsou opakem zmíněných. Sám se snažím ostatním nepřekážet, pokud možno neškodit, jdu li za svými zájmy. Ale nikdy nepřestanu poukazovat na čísi (ani neskrývané) sobecké zájmy, či švindy – setkám li se s nimi. S čímž souvisí i to, že mi není nic cizejšího, nežli hraná pieta, či úcta (jakási berlička sebevědomí), na to jsem… Číst vice »

PetrB

Jenze Budvar ma proste pravdu. Zemlicka v tom nebyl sam. Borovka a Studlar se porad jeste na svych mistech drzi. Co smrdi vsak nejvic, je jak Studlar sedi jak na JIKORDu (dopravni konzultant) , tak primo na kraji kde dela poradce hejtmanky pro dopravu. Takze bere plat 2x? Ja na jednu stranu chapu, ze kraj chce usetrit prachy, to ze vydal za rok 2018 castku 1,2 miliardy korun za verejnou dopravu je sice krasne, ale nikde neni videt pokrok. Hromada soubehu linek ve stejny cas a pak dlouho nejede nic. Od narozozeni bydlim na Hluboky, takova linka 320730 ma jizdni… Číst vice »

železničář v důchodu

Já bych ten Ústecký kraj rozhodně tolik nehájil a ani nebral za vzor – tam těch „kamarádšoftů“ bylo (nejvíc a nejhorších asi právě za Šulce) a je i nyní víc než dost: spíše bych použil pořekadla „navrch hůj a vespod fuj“. Ale jinak se pod konstatování, že je tam VHD rozhodně lepší než na jihu Čech, rozhodně klidně podepíši také.

PetrB

Ja vim, ze ten Ustecky kraj neni idealni priklad, ale kdyz se to vezme kolem a kolem, tak opravdu diky tomu Sulcovi se proste ledy pohly.Ja to bral a vzdy beru ciste z pohledu cestujiciho. Prijdete na zastavku a chcete jet, prip. zadate na idosu „odkud“ – „kam“ a pojedete a to v Usteckem kraji funguje v prevazne vetsine funguje. V tom nasem Jihoceskem ne. Ja tak nejak premyslel kde soudruzi na severu brali inspiraci… no kde… v IDS Horni Polabi, alias VVO (Sasko, Nemecko)… na me to pusobi tak jako kdyby to Ustecaci cele okopirovali z VVO. VVO je… Číst vice »

Chachar Budvar

V době, kdy byl docent Žemlička v plné síle, tak preferoval právě vytváření masivních souběhů, ovšem čistě autobusových. Jeden bus jede z Prachatic, druhý ve stejnou dobu z Vimperka a další třeba z Netolic. Sice každý na začátku, či konci, dle směru své trasy vymetá několik vesnic, závlekuje, ovšem na hlavní silnici se všechny spoje hezky (téměř) spojí v téměř dokonalý autobusový vláček. Pak díra jak hrom a opakování. Oligarchům prašulky za km tečou. Chce to zkrátka odvahu, říci mafiozům, majitelům bus doprav „takhle ne“! Už i v kraji Plzeňském, kde začínala situace povážlivě dostávat maršrůtkovsky Žemličkovský podmazánkovsky Jihočeský charakter… Číst vice »

Vlastimil

Tak jihočech samozřejmě musí podporovat lumpárnu, obálky, krabice vína a svoje kamarády. O tom jestli je lepší autobusová doprava na jihu Čech a nebo na severu snad není potřeba diskutovat. Na severu se dostanete všude a v taktu, na jihu tak do …

Vít Jůza

Tak jsem namátkou vyhmátl jedno místo v Ústeckém kraji (Malečov, Čeřeniště): v pracovní dny 2 spoje jedním směrem ráno a 3 druhým směrem odpoledne, ve volné dny jednou tam a jednou zpátky. Nedaleké Kundratice bez autobusu – docházková vzdálenost přes kilometr, Lbín přes dva kilometry … podobně u nás v Libereckém kraji jsou místa obdobná, a i tam, kde je taktová doprava, tak nedostačuje vždy ani k dopravě do a ze zaměstnání vzhledem k omezenému rozsahu cca 5-19 v lepším případě.

Vít Jůza

Ale asi to nezáleží tak na tom, u koho je dopravní obslužnost objednaná, ale co na kraji vymyslí, objednají a zaplatí, případně co kdo (některé obce, firmy) k tomu přidá …

vlasta

To je zastávka na tel.zavolání tak když cestující zavolá zajíždí se tam jinak tam jezdí jen školák jezdim tuto linku č.453 je zbytečné aby to tam jezdilo každou hod. když tam jsou 3 baráky