Šestici nových tramvají pro Most a Litvínov dodá Pragoimex

Modernizovaná trať Záluží - Litvínov. Foto: Chládek & TintěraModernizovaná trať Záluží - Litvínov. Foto: Chládek & Tintěra

S hodnotou téměř 300 milionů jde o vůbec největší zakázku na nová vozidla DPmML, většinu nákladů pokryjí evropské fondy.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel P

Doufám, že po dodání těchto nízkopodlažních tramvají konečně budou deponovaný v Litvínovské vozovně, kde jsou jen nyní T3 tramvaje

Spocenej cyklista

A nějaké nové tratě by se v mostě či Litvínově neuživily?

Michal Bartoníček

Uživily. Kdysi jsem měl na stole projekt tramvajové trati na Liščí Vrch, ale nakonec z něj sešlo, protože tradičně město nemělo peníze. V tehdejším trasování by ale neměla trať moc význam, protože by se cesta z nádraží protáhla. Most je obrovské sídliště čtvercového tvaru a stálo by za to udělat celý tramvajový okruh okolo Šibeníku. A hodila by se podle mě i trať k zastávce Autodrom, protože to sídliště a nemocnice generuje taky spoustu cestujících.

Bram

Nemá smysl to přehánět s rozvojem tramvajové dopravy v městech pod sto tisíc obyvatel. Most tento počet nedosahuje ani v součtu s Litvínovem. Síly (a finance) je lepší dát do zkrácení intervalů, které by v pracovní dny ve špičce PD neměly být mezi Mostem a Litvínovem nad deset minut, mimo špičku PD by měly být deset minut (večer po osmé 15 minut) a o víkendu maximálně čtvrt hodiny. Půlhodinový interval o víkendu je naprosto otřesný.

Petr

Souhlas nemocnice a autodrom popřípadě hipodrom

TrBus

Plány byly. Na sídl. Liščí Vrch, jak uvádí Michal Bartoníček, a to v několika variantách (propojení tratí z dnešní zastávky Velebudická k nádraží ulicí Velebudická, Višňová, Jana Palacha, Pod Lajsníkem), nebo prodloužení z Velebudické s ukončením pod Liščím Vrchem (v místech na rohu ulic Okružní x Jana Palacha) a tad. Dále byla v plánu trať OD PRIOR – Ovčín (ulicemi Josefa Skupy a SNP), jenže to padlo, protože trať by minula nemocnici , nebylo vyřešeno jak pak dostat lidi do toho krpálu a poslední návrh před pár lety byla jednostopá trať z třídy Budovatelů (zast. Čs. Mládeže) a ulicemi Zd.… Číst vice »

TrBus

Ještě bych dodal, že v plánu byla i trať v Litvínově a to z nádraží na sídl. Janov a meziměstské tratě Most, Dopravní podnik – Žatec (mezi Staňkovicemi a Bitozevsí u křižovatky s dálnicí D7 Praha – Chomutov se nachází silniční most pod nímž měly vést dle plánu tramvajové koleje do zóny Triangle) další meziměstskou tratí měla trať Most – Litvínov – Moldava (- DE)

Železničář

Tak doufám, že ty tramvaje za tuto cenu alespoň trochu využijí a budou jezdit v nějakém rozumném intervalu. Ideálně mimo špičky na místo 30 minut alespoň těch 20.

TrBus

To asi nebude, protože by se musel i zkrátit interval na dalších navazujích linkách v uzlu Litvínov Nádraží a Most OD PRIOR. V Litvínově by se musel zkrátit interval na lince 13 z 30 minut na 20 minut. V Mostě pak na linkách 5 a 17. Zároveň s tím by se musel zkracovat i interval na lince 2 z 30 na 20 minut (proklad s linkou 4 v úseku Zimní stadion – Dopravní podnik). A vlastně by se musel zkrátit i interval na lince 30 z 15 minut na 10 minut, aby se zachoval garantovaný přestup v zastávce Most OD… Číst vice »

TnM

Most je ideální provoz pro nejaky pohodlný multigelenk s usporadanim sedacek na delsi cestování. A klidně v kratke kapacite.
Ale ne, Pragoimex mocne lobbuje. Zadavaci podminky z odborneho hlediska nesmyslne. Splnuje jediny dodavatel.

Jiří Kocurek

Škoda 39T a Stadler NF2 vyhovuje zadání taky, alespoň podle toho, co je v článku.

Márty

Cenové srovnání s předchozími zakázkami lze sice relativně rychle dohledat v předchozích článcích, i tak bych ale rád viděl srovnání přímo tady.
2024, 6ks – 49 mil kč/ks (asi bez DPH?)
2019, 2ks – 39,5 mil kč/ks bez DPH
2018, 3ks – 34,65 mil kč /ks bez DPH

VojtaDrevik

39T pro Ostravu byla tuším za 46 mil kč/ks…nevím no. Přijde mi, že se Pragoimex moc rozmáchl.

Márty

Ostravská Tanga koncem roku 2016 za 30 mil/ks.

Márty

Dokonce 27,2 mil/ks. Na druhém místě tehdy skončil Krnov, dokonce se odvolával.

Nose Peak

Zase v Olmiku by takový love klidně uvalili za Vario…

Ondra K.

To je tak, když není konkurence a vypisují se VŘ na jednotky kusů.

Jiří Kocurek

… a očistit o inflaci

https://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace#inflace-vypocet
Na co vám v roce 2018 stačilo 3 465 korun, na to byste v roce 2023 potřebovali 4 862 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 7,01 %.

Kamui

Je nutné u každé takové zprávy zdůrazňovat, že vozidla budou plně nízkopodlažní? To je snad dnes samozřejmost, není potřeba to vyzdvihovat jako nějakou extra příplatkovou výbavu.

PepazDepa

řekl bych, že ano, když do Prahy se dodávají částečně nízkopodlažní T3 😀

Kubrt

V době, kdy do Prahy přicházejí další a další wany, to je bohužel je potřeba zdůrazňovat.

watslaw

Nezapomínat na kačeny, kde je ten podíl nízké podlahy snad ještě menší.

Kubrt

Ty se tsly ještě „vyrábějí“?

watslaw
Kubrt

Díky.

Caracas

Autor nízkopodlažnost pouze zmiňuje, žádným způsobem ji nevyzdvihuje. Nechápu, proč vám to vadí.

Kubista

Samozřejmostí to není, např. Bratislava nakupuje vozy 29T a 30T, které jsou nízkopodlažní pouze cca z 90% 🙂

Ten Onen

Já bych měl spíš takovou kacířskou otázku. Je opravdu nutné, aby všechna vozidla byla vždy a za všech okolností 100% nízkopodlažní? Čemu by vadilo, pokud by třeba v zadní (nebo jiné) části vozidla byl nástup se schodem (schody) a kde by třeba ani nebyla místa k sezení? Byl by nástup pro kočárky/invalidy, další nástup pro méně pohyblivé a pak nástup pro ostatní, kterým nevadí jeden nebo více schodů. Třeba by se pak podařilo i snížit cenu vozidel, přeci jen 100% nízkopodlažní konstrukce je dražší než standardní.

Ngt8dd

Tak Praha v té nedávné zakázce na nové vozy požadovala jen 80% nízké podlahy

Jiří Kocurek

To znamená zaptit vývoj a schvalování nového typu, což se do ceny dozajista promítne.

Hoermalmeister

Ono za mě by klidně mohlo být 50 % nízkopodlažních s omezením na maximální výšku třeba 30 cm s vysokou podlahou a samozřejmě u všech dveří.
Pak se potkáváme se situacemi, že nové vozy EVO 2 mají hůř rozložený interiér než třeba Anitry za cenu 100% nizkopodlažnosti

Caracas

Naprostý souhlas 👍

SYN

Hm, pochybuju že by ústup z nízkopodlažnosti ušetřil víc než několik málo procent… ta nízkopodlažnost u všech dveří (a mezi nimi „šikmá plošina“) je dneska už zvládnutá. Navíc těžko očekávat že by se výrobce rozhodl do vývoje takového vozidla (v jinak aktuální moderní podobě) investovat, když by si ho nikdo jiný pravděpodobně nekoupil…