Šest vlaků zadarmo. Švýcarské dráhy se dohodly s Alstomem na kompenzacích za problémy s FV-Dosto
Podle SBB se kvalita jednotek již výrazně zlepšila.
Třináct let po uzavření smlouvy udělaly švýcarské spolkové dráhy SBB tečku za jednou z nejproblémovějších zakázek v dějinách firmy. SBB se dohodly se společností Alstom na finální kompenzaci za komplikace a zpoždění spojené s dodávkou dvoupodlažních jednotek pro dálkovou dopravu FV-Dosto. Pro Alstom jde o dědictví problémů Bombardieru. Ten byl jejich výrobcem, od roku 2021 patří pod Alstom.
Podle dohody zaplatí Alstom kompenzaci odpovídají zhruba šesti jednotkám. Přesnou výši kompenzace SBB neuvedly. Alstom (resp. Bombardier) dodal švýcarským drahám celkem 62 jednotek. Objednávka byla na 59 jednotek, už dříve se výrobce dohodl na dodání tří jednotek zdarma.
SBB si stěžovaly dlouho na problémy s kvalitou jednotek, nyní ale uvedly, že jde už o jedny z nejspolehlivějších vozidel u dopravce. „Alstom udělal velký pokrok v odstraňování závad. K závadě dochází nyní v průměru mezi 15-20 tisíci kilometry,“ uvedl dopravce.
Výroba nových jednotek RABe 502 nabrala zpoždění přes tři roky. Vychází z řady Twindexx. Jednou z hlavních výhod jednotek měla být možnost jejich naklápění. SBB ale nakonec oznámily, že kvůli poruchám a stížnostem cestujících tuto technologii nebudou využívat. Naklápění mělo zkrátit jízdní doby na některých trasách řádově o několik minut.
Název FV-Dosto vychází ze zkratky německého slovo pro dálkový dvoupodlažní vlak Fernverkehr-Doppelstockzug. Osmivozové jednotky pojmou více než 600 sedících cestujících.