Šest podobných rozkladů proti D49: Bude končit v polích, dopravní význam žádný
Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Příprava a budování D49 se vleče dlouhá léta a vymyká se tuzemským zvyklostem.
Příprava a budování D49 se vleče dlouhá léta a vymyká se tuzemským zvyklostem.
Prosím , dejte vědět, až ta dálnice bude dostavěna k D1 na Slovensku. To důležité bude a hodně. Jinak na tom nic zajímavého není, to budou ještě stovky nějakých diskrepancí, a termín toho, pokud to někdy bude, tak JE V NEDOHLEDNU. PROZATÍM JE TO VÝRAZNĚ O NIČEM. Samozřejmě pro Zlín to bude mít význam o trochu dříve. 🙂 To chápu, a přeji jim to.
Stěžovatelé uvádějí, že postrádají v úseku plánované MÚK Třebětice větev TRE3, zajišťující připojení na silnici II/432… Teda asi jsem slepý, ale v plánech ŘSD jsem nenašel, že by tam nějaká větev chyběla – všechny směry jsou navzájem dostupné. Pochopil jste někdo, co teda vlastně postrádají?
Ani lidé kteří se narodí třeba zítra se toho nedožijou
Tohle fakt není možné, v jakém jsme Kocourkově. Zabíjíme se zde na cestičkách stavěných na koňské povozy a dálnice budeme nechávat do nekonečna sabotovat kverulantskými šu.dy???
a kam porad jezdite? sedte doma a mate po starostech
Tak se nezabíjejte.
jedna rada lepší než druhá 🙂
Přednost mají cyklostezky.
No bohužel stěžovatelé mají pravdu. Tenhle úsek vede do pole a ničemu nepomůže. Kdyby pokračoval až do MÚK Fryšták, tak je to něco jiného. Ale co když se ten navazující úsek z nějakého důvodu nikdy nepostaví?
Ten navazující úsek by se mohl nepostavit jedině z důvodů neustálého blokování aktivisty. Takže pokud namítají, že D49 bude končit v poli, tak nechť dokáží, že nebudou bránit výstavbě pokračování D49.
Ať si seženou papíry na celou stavbu. Důvodů, proč by nešlo napojit úsek ukončený v polích, se dá najít hodně. Víš určitě, že je tam dobré podloží?
Co je to za argument, to je jen otázka technického řešení.
Jako u D8, místo tunelu postaveno dráž, na sesuvu, ale za to měl úřad pravdu narozdíl od ekoteroristů.
Nezlobte se prosím, ale lžete. Ten tunel by byl bohužel dražší mnohonásobně, ale hlavně se pod něj nechtěl nikdo podepsat.
Jako že když debilně začneme, tak pak musíme i debilně pokračovat? Jo, asi jste si odpověděl, proč to blokují už od začátku… Kdyby ŘSD poslechlo „aktivisty“ u D8, mohli jsme jí mít dřív, líp, levněji a bezpečněji.
My jsme debilně nezačali, my jen realizujeme postupně plán rozvoje dálniční sítě, dávno schválený vládou. Debilní je jej blokovat, což samozřejmě vede potom k salámové metodě. Kterou zas v tomto případě mávají blokovači.
Slovensko,Ukrajina,Rusko by si měli najít jinou cestu než nás tady oblažovat kamiony.Když dokázal Němec plynovod,může taky ty svoje šunty tam vozit jinudy.
No, komplexního pohledu zjevně není schopen každý, což ze ztěžovatelů čiší jako sláma z bot. Jedničky pro dálkovou dopravu stačily někdy v sedmdesátých letech, k tomu odpovídala míra motorizace a intenzita provozu. Dnes se bez dálnic, a to především těch ve směru rovnoběžek, strategicky neobejdeme. Jde tedy „pouze“ o to, aby se budovalo systémově a nikoli „jak prosaditelnost a rozpočet dovolí“, jak tu někdo trefně poznamenal. Vše spočívá v tom, že pozice vrchnosti zastávají většinově nenadějní mafiánci a pár sólistů. Přitom to chce kvalifikované systémové řízení.
ja myslim ze se bez nich neobejdou rumunsky polsky a jini tiraci . co z nich mame? bordel kam oko dohledne a jeste jim podstrojujeme . nebo nam mytem zaplati znicenou zem? nezaplati , jak mohou jedou bez myta , viz d11 . jen co musi jedou po dalnici , ( podebrady ,chlumec) jinak jezdi po peti , deseti za sebou po ,,stare,, silnici
Dálnice se staví s ohledem na budoucnost. Je pouze jedno dálniční spojení se Slovenskem. Že dnes bude končit v poli tak za několik let bude pokračovat dál. doté doby musí Zlín dostavět adekvátní napojení k dálnici .Zelení /děti země v čele v Patrikem by jistě zrudli vzteky když by měla dálnice vést přes CHKO Beskydy nebo CHKO Bíle Karpaty. Pokud ekologické spolky chtějí žít i nadále s ovečkama a jezdit na dinosaurech doporučuji přestěhovat se na Sibiř. A myšlení pana Patrika -ůroveń retardované žížaly -/zimní ůdržba nesmí být do projektu dodána zvlášt, ale musí být v původním projektu. Je to… Číst vice »
Když už mluvíte o budoucnosti, tak Sibiř je jako celá RF zemí budoucnosti. D49 je řešena přezíravě k okamžitému efektu po dostavbě. Strategické plánování nemůže obětovat taktický propadák. U takovýchto staveb je nezbytná koordinace zúčastněných, zde ŘSD a vrchnosti Zlína a Zlínského kraje. Ti posledně jmenovaní by měli mít dávno v šuplíku své přivaděče a nabízet je v kooperaci k společné výstavbě. Jenže na českém hnojišti je více kohoutů, kteří myslí jen na to, jak mít celé hnojiště pro sebe. Pak se nedivme, že věci jdou tak, jak jdou, tedy že nejdou, ale sotva klopýtají.
Je naopak zcela choré ničit kus města Zlína proto, aby jste postavil průtah, který pozbyde smyslu v okamžiku, kdy se dostaví následující úsek dálnice za Slušovice. Tady by opravdu mělo ministerstvo dopravy předložit ke schválení a následné realizaci celý úsek až po Slušovice (napojení na „cubovu“ dálnici)
vi vite co bude v budoucnosti? a proc se neodstehujete vy , do zeme dalnic a tovaren?
Mít s nejbližším sousedem (Slovensko) jen jedno dálniční spojení a to ještě excentricky umístěné je ostuda. Nemluvě o tom, že se jedná o jediné plánované a smysluplné napojení na slovenskou dálniční síť. Mělo to být dávno a mělo by by to být podstatně dříve.
Mít s Polskem, která je 7x větší než Slovensko a máme s ním 3x delší hranici, jen jedno dálniční spojení, a to ještě excentricky umístěné, je 21x větší ostuda. A inkriminovaný úsek D49 má k hranicím daleko.
Kdyby ŘSD připravilo celý úsek až na hranicee a zároveň s tím NDS připravila celou R6 se synchronizovaným harmonogramem zprovoznění, bylo by se o čem bavit.
Počítat prioritu zemí podle délky hranic nebo počtu obyvatel je hovadina. Když už neberete v potaz intenzity dopravy, tak z makroekonomických dat vyplývá, že Slovensko je pro nás, co do velikosti, srovnatelně velký obchodní partner jako Polsko. Viz data ČSÚ. A co se pohybu osob týká, nebude to výrazně jinak. Přitom realizace druhého dálničního spojení do Polska je výrazně blíže. Kromě toho, naše D2 obsluhuje spíše Maďarsko, než Slovensko, takže za mě pojďme do D49, ať máme s našim druhým nejdůležitějším obchodním partnerem alespoň jedno použitelné dálniční spojení!
Zmíněná „21x větší ostuda“ byla míněna s nadsázkou, nicméně geografická blízkost, lidnatost i délka hranic jsou faktory, které mají samy o sobě vliv na intenzitu dopravy. D2 obsluhuje Bratislavu, Nitru a do značné míry i Trnavu, tedy zdroje slovenského exportního průmyslu a centra většiny slovenských firem, stejně jako hlavní aglomeraci. Dálnice a čtyřproudé silnice z ČR ve směru na Žilinu sahají prakticky až na hranice, zatímco hlavní tah Praha–Vratislav–Varšava stále končí před Hradcem. A do Rakouska nemáme ani 31 let po revoluci dálniční spojení žádné. Takže i když budeme chápat tento úsek coby součást mezinárodního spojení (kteroužto roli nyní rozhodně… Číst vice »
Ano správně, napojení mělo být centrické tak jak to bylo už kdysi logicky naplánováno Brno + Trenčín. D49 byla vytvořena jen kvůli zkrachovalé zóně v Holešově.
Ale to byste také musel jít přes Chřiby a CHKO Bílé Karpaty. To první je drahé a to druhé ekologicky neprůchodné.
D49 je podle mého názoru v dálničním profilu zbytečná. Do Bratislavy máme D2 a na střední a východní Slovensko se z celé republiky kromě jižní Moravy lépe dostaneme přes Frýdek-Místek a Třinec. Pak nám zbývá pouze napojení Trenčínska + spojení jižní Moravy a západního a středního Slovenska. Na to nám ale bohatě stačí současná I/50. Jsem z Uherského Hradiště a musím říct, že silnice je to komfortní a hustota provozu je tam tak akorát. Stačilo by udělat obchvat Bučovic, Brankovic a Starého Hrozenkova a odstranit některé bodové závady, popřípadě nahradit úrovňové křižovatky mimoúrovňovými. Je to lepvnější a šetrnější k životnímu… Číst vice »
D49 bude E50, hlavní evropský tah, ne „prázdná dálnice“.
I/50 že je komfortní? S čím ten komfort porovnáváte? Ted přejezd přes dva hřebeny Chřibů je dost nepříjemný, na D49 toto nebude.
Ta vaše D49 nemá na trase opičí hory? Má a ještě vetší.
Opičím horám se nejde vyhnout žádným způsobem. Ale I/50 ještě navíc přetíná Chřiby. Jezdíte tam někdy?
Od Bánova do Hrozenkova za kamionem a 70 km/h skoro na celém slovenském úseku je opravdu mimořádný komfort a nesmrtelná panelka na obchvatu Trenčína (bezplatná zkušebna tlumičů) je jen třešnička na dortu! A lepší spojení přes FM a Třinec do Žiliny??? Jel jste někdy přes Čadcu trvale ucpanou polskými kamiony od Skalitého? Vřele doporučuji! Z podobných bludů Vás spolehlivě vyléčí.
Zase tolik bych těm rozkladům nefandil. Rozhoduje o nich přece sám ministr dopravy osobně a ten rozhodně nebude mít zájem jim vyhovět.
Nevím, jak může někdo tvrdit, že to je dálnice k ničemu. D49 bude hlavní dílniční spojnicí Česka se Slovenskem ve směru západ-východ (na Slovensku k tamější D1 bude navazovat rychlostní R6). Po jejím dokončení bude na ni převedena páteřní evropská silnice E50 ve směru západ – východ (Francie – Rusko). Uleví se konečně nevyhovujícímu trasování E50 po dvoupruhové klasické silnici I/50 od Brna přes Uherské Hradiště do slovenského Trenčína. Už aby to bylo!
Nikdo netvrdí, že je celá dálnice D49 k ničemu. Rozklady jsou na konkrétně tento úsek. A R6 ještě nemá ani EIA, do roku 2030 se ani nekopne. Slovnsko bude rádo, když v tomhle desetiletí dostaví D1 a D4.
Co je na silnici I/50 nevyhovující? Jsem z Uherského Hradiště, znám poměry celé trasy silnice, a musím říct, že jediné, co je na ní nevyhovující, je devadesátka místo stotřicítky na dálnici. Obchvat Bučovic je v plánu a Brankovice, Kožušice a Malínky mohou následovat. Pořád mi přijde zbytečné, kvůli tomu, že tam nemůžete pořádně šlápnout na plyn, vyhazovat miliardy za dálnici přes Vizovickou vrchovinu, a jednak utratit majlant za zbytečné dálniční spojení, kde již fungující kapacitní silnice 1. třídy je, a jednak zprasit místní přírodu.
Musíte v pracovní den, projet trasu Otrokovice – Zlín, pak možná pochopíte. Taky by jste měl brát v potaz že Vy pouze berete v potaz trasu Brno-UH-Trenčín . Oni taky někteří jezdí z Olomouce,Přerova,Kroměříže a potřebují se dostat Púchov,Žilina
Často tam jezdím,podlemě je to dálnice odnikud nikam, do Zlína už dálnice je a to by byla jenom lepší cesta do ZOO Lešná. Nechápu, proč se nestaví jiné cesty.
Tedy jen do Otrokovic – do Zlína 50km/h přes 20 světelných křižovatek .Až budou peníze a projekty a nebudou Patrikové budou i jiné cesty
Mirek Patrik je dobrý jen těm neschopným jako výmluva. Schopní by předcházeli chybám, na které vždy upozornil včas a beranidlo ŘSD nedbalo, tak se muselo leccos odkládat. Historie D8 je odstrašující příklad nekompetentního řízení.
Dálnice má sjezd cca 200 m od cedule Zlín Malenovice. Máte pravdu na druhý konec Zlína směrem na východ je to 15 km. ale to také v Praze a v Brně jsou takové vzdálenosti a dálnice tam nevede.
Nevšiml jsem si, že by hlavní tah tranzitní dopravy jezdil 300m od radnice v Praze a Brně. Potažmo 50m od sídla kraje
radnice asi ne, ale národní muzeum je přímo uprostřed takového tahu 😀
Upravte si měřidla. Dálnice má sjezd cca 300 metrů od Otrokovic. Cedule Zlín je skoro víc jak kilometr dál a to jen díky zdejší průmyslové zóně. Samotné Malenovice začínají až za bývalým Tescem, což je o více jak 2 km dál.
Patrik sesunul celou D8. Úřad to vždycky dělá dobře a nikdy se nebude s plebsem bavit.
Jenže končí na špatném konci. Silnice Otrokovice – Zlín je přetížená. A právě i ti návštěvníci ZOO ji zahlcují. Další pro, je velikost Jižních Svahů. Kousek pod nimi najedete na dálnici a svištíte, určitě by to spousta lidí využívala
Stěžovatelé mají pravdu. Na střední Moravě je silně předálnicováno: D1, D46, D35, D55 a teď ještě D46 s pochybným efektem (při vší úctě k obcím na východ od Zlína). Stavět se mají prioritně ty dálnice, kde dosud nejpalčivěji chybí, třeba na východě Čech. Až bude v každém kraji alespoň 1 km dálnic na každých 5 tisíc obyvatel, pak se můžeme bavit o tom, jestli budeme dál zahušťovat síť na střední Moravě.
Staví se ty dálnice, kde je nejmenší odpor nebo nejdopracovanější dokumentace. Jinak to u nás totiž nejde.
Vy jste trol?
Pochybný efekt? Vidím, že to tady některým z Vás tak nějak stále nedochází. Pokud žijete na Valašsku a žijete na hlavních trasách ze Slovenska směr západ, tak pochopíte, že není nic lepšiho, než když se Vám každý den okolo baráku pohybují kamiony. ČR zatím nemá pořádné silniční/dálniční napojení na Slovensko. Veškerá doprava jede přes Horní Lideč, Brumov nebo Hrozenkov. Zelení tady chtějí chránit přírodu tím, že to budou zakazovat. Tím se bude držet doprava ve velkých městech jako např. Zlín, místo toho aby se to z města odvedlo mimo. Zkuste jet z Brna do Žiliny. Budete se 2h trckat ze… Číst vice »
A Vy si myslíte, že ta dálnice na Slovensko k Hronámu Lidči bude lepší? Také povede po kopích, protože dole jet nemůže – není tam místo. Mě osobně dálnice na Slovensko nechybí, stačí mně současné cesty. Nepotřebuji jezdit 130 km/h.
Možná kdyby jste si něco o té dálnici nastudoval, tak byste věděl a nepsal tady bláboly. Od Slušovic vede údolím do Vizovic a dále směr Bratřejov, kde se někde v této části pomocí tunelu dostane na druhou stranu Vizovických vrchu, tunel končí někde v oblasti Lačnova odkud pak míří okolo Valašských Příkaz a Střelné opět údolím na Slovensko. Evidentně tady nežijete, protože byste věděl jaké jsou tady silnice přes různé kopce. A dálnice rozhodně nebude mít jako některé silnice na pár metrech velké převýšení, nebo úzkou silnici která je samá zatáčka. A hlavně než o rychlost, jde spíš o to… Číst vice »
Ornyl jenom prudí, on jezdí jen Olomouc Vsetín a zbytek je pro něj zbytečný…a tím pádem ji nepotřebuje vůbec nikdo.
Dobrý večer.
Máte sice pravdu, ale od Vizovic až za Pozděchov bude R49 stoupat až k 700 mn.n.v (mezi Svéradov a Vařákovy paseky).a to je úplně jiný svět :-)!
Ve Fryštáku jaro, tam po kolena sněhu.
Z Brna do Žiliny rozhodně nepojedu přes Zlín, ale přes Hrozenkov a po slovenské D1.
ucel staby je dalnicni spojeni Ceska se strednim Slovenskem. Pokud jedete do Trencina, tak bud se vlecete 80km za kamionem na silnici Slavkov-UH-Drietoma nebo koncite dalnici ve Zline a pak pres dediny kolem Slavicina. D49 vidim jako stavbu s jednou s nejvetsich dulezitosti, hned za D35.
Co je špatného na tom, jet konstatntních 80 km/h? Silnice I/50 je za mě naprosto v pořádku. Stavět místo ní dálnici by bylo mrhání prostředky a půdou.
Pokud by jste jimi jel, od UH dál VELICE časté snížení na 70km z důvodu křížení silnic
A co kdybychom podle podobných ukazatelů začali stavět vedení VVN. Prostě X kV na Y obyvatel, nezájem na velikosti proudu. Že to bude mít ztráty jako prase? Určitě za to může měďařská lobby, jinak by jim stačil 1 drát.
Příměr trochu mimo mísu.
1.Nevím jak velkou nutností je tento úsek (nejsem místní a tudíž nevím jaká je dopravní situace ve Zlíně), i když podle mě by ten úsek měl být postaven, protože si myslím, že auta do centra nepatří a dálniční spojení by bylo lepší než současné, ale celá D49, která přinese kvalitní spojení se Slovenskem si myslím, že nutnost je. 2. Vzhledem k tomu, že střední Morava má 2x větší hustotu obyvatel, než třeba v jižních a západních Čechách, bude zde podle vaší logiky i 2x více dálnic. 3. Dálnice se neplánují podle toho, kde je kolik obyvatel, ale podle intenzit dopravy.… Číst vice »
NO tak na těch intenzitách dopravy na nových dálnicích je to vidět . viz jak málo aut jezdí na dálnici do Zlína i do Ostravy..
To jsou kecy. To jste po dálnici asi už dlouho nejel. Na tuto dálnici se dlouhá léta teší většina lidí z Valašska a Slovácka. Kromě již zmíněné tranzitní dopravy ze Zlína do Půchova a z Hradiště do Trenčína, to rovněž svede i dopravu z Hranic přes Valašské Meziříčí do Žiliny. Stěžovatelé chrání přemnožené hraboše, ale zdraví a majetky trpících lidí bydlících v blízkosti pretížených okresnich silnic je nezajímají.
Sedlácká dálnice z VY do Hulína, aut pomálu, jen občas žebřiňák 😀
2084: 1) Ano, dálnice zde bude lepším řešením než silnice. Ale jsou potřebnější úseky, na slovenské straně se ještě ani nezačalo a ČR se extrémně zadlužuje. Takže není to o tom, že by to nebylo fajn, ale že to teď nemá být prioritou. 2) Ovšem. Na východě Čech žije milion obyvatel (více než na střední Moravě). A kolik je zde km dálnic? 3) Ano, a přepravní proudy vznikají primárně tam, kde žijí lidé. + tu samozřejmě máme jev zvaný dopravní indukce. 4) Ano, staví. Ne, není to správná metoda, ukazuje to na neschopnost státu. Jmeno: Stavby s největší důležitostí (podle… Číst vice »
1) Ano, jsou důležitější úseky (D1 u Přerova, D0, D35…), ale to neznamená, že by se neměli stavět některé trochu méně důležité úseky ( kvalitní spojení se Slovenskem považuji za důležitou stavbu a toto je první krok.) Ano, jsme sice zadlužení, ale nejsme na tom zatím nějak extrémně špatně, a kdyby se velmi výrazně omezila stavby, tak by stavební firmy neměly práci, musely by propouštět a máme tu problém (Samozřejmě, kdyby na tom byla ČR velmi špatně, tak samozřejmě seškrtat, ale zatím podle toho, co jsem četl, tu prostor pro nějaké zadlužení stále je, (pokud je zde nějaký ekonom a… Číst vice »
1) Jen k tomu zadlužování. To, že současná vláda zdědila relativně málo zadluženou státní pokladnu, ještě neznamená, že extrémní roztočení dluhové spirály nepovede ke katastrofě, na kterou doplatí naše děti a vnuci. Už jen obsluha dluhů nás bude za pár let stát víc, než celkové investice do dálniční sítě. Je to jako rozjet se plnou rychlostí proti zdi a utěšovat se tím, že jsme do ní ještě nenarazili. Samozřejmě by se mělo v této situaci sáhnout hlavně na mandatorní výdaje, a ne si ještě populisticky podsekávat příjmy. Ale to je na jinou debatu. Z hlediska hospodaření státu je zkrátka nyní… Číst vice »
Zkuste trasu Kunovice, Uherské Hradiště Staré Město ,Otrokovice -obchvaty měst Vám asi nic neříkají
Jsou i lepší analýzy, než pohled na mapu: D1 – přetížená, D46 – přetížená, D35 – zoufale chybí druhé propojení do Čech, D55 – ulehčí přetížené D1 a D2, D43 zoufale chybí, D52 – zoufale chybí, D49 – chybí propojení české a slovenské D1, to jsou tisíce kamionů denně přes Jablunkovy, Hrozenkovy, Makov atd.. A hlavně původní silnice vedou po většinou středem mnoha obcí.
Ano, to všechno jsou potřebné tahy. Ale stupněm potřebnosti se prostě liší. A v momentě, kdy zatínáte do rozpočtu půlbilionovou sekeru ročně, tak byste měl důsledně prioritizovat. A zrovna tento úsek D49 třeba v porovnání s D35 (= alternativa k D1, páteř severovýchodní části země) nebo D11 (páteř Hradeckého kraje, chybějící dálniční spojení Čech s Polskem) není top prioritou.
Kde jste byl posledních 20 let? Samozřejmě, že D0 nebo D35 je potřebnější. Staví se však bohužel tam, kde to snáze projde a ne tam, kde je priorita. To je axiom, který se dozvíte na každé diskuzi o dálnicích. Peníze nejsou ten problém.
Netvrdím, že to tak nefunguje. Ríkám, že to, že to tímto způsobem funguje, je špatně, a dávám v tomto konkrétním případě zapravdu stěžovatelům. Peníze totiž nejsou problém jen z pohledu naší současné vlády. Miliarda sem, deset miliard tam, jako by ta čísla neměla žádný reálný dopad. Řádný hospodář by v současné situaci obracel každou korunu.
kam to furt jezdite? to nemate nic uzitecnejsiho na praci?
Cestujte pane, ať nevypadáte jak hlupák. Do té doby se alespoň podívejte do mapy. Podívejte se na Moravu. Začněte u brněnské aglomerace s necelým 3/4 milionem lidí. 60 km na SV je střední Morava. Jen součtem okresů na trase Olomouc až Zlín dostanete dalšího 3/4 milionu lidí. To už máme více, než celou Prahu. Dalších 60 km SV je Ostravsko. Region s více než milionem lidí. Asi mi nevyjmenujete jinou část ČR s takto hustým zalidněním (skoro 3 miliony lidí na trase nějakých 120 km). Kolik lidí nasčítáte na na obdobně dlouhé trase Praha – KV, Praha – Chomutov, Praha… Číst vice »
Cestuji hojně, pane, na Slovensku mám část rodiny. A mapu znám podle všeho lépe než vy, alespoň tu, která zobrazuje intenzity dopravy. Protože jste mi tady vyjmenoval moravská města, která jsou vzájemně i s Prahou dálnicí dávno propojena, na rozdíl od zmíněného Karlovarska, které coby nejchudší region ČR potřebuje dálniční spojení víc než jiné. A hlavně se to vůbec netýká inkriminovaného úseku D49.
Teď mluvíte o D49. Předtím napadáte D1, D46, D35, D55. Asi v tom nemáte úplně jasno. A divím se, že zrovna člověk, co cestuje na Slovensko považuje D49 jako zbytečnou, kdy její účel je obsluha Zlína a transit na Slovensko. Dále mluvíte o mapě intenzit. Která dálnice je podle této mapy tedy zbytečná?
Mluvím celou dobu o D49. Napsal jsem k ní, že je je v tuto chvíli zbytná, protože v daném regionu jsou už zmíněné dálnice D1, D46, D35, D55. To není žádné „napadání“ oněch 4 dálnic. Máte v tom vy jasno? Právě proto, že cestuji (resp. donedávna jsem cestoval) tímto směrem často, vím, že stávající silnice současným přepravním proudům dostačují. Provoz je výrazně mírnější než třeba na I/37, I/35 nebo I/3. Špunty představují pouze města, ale to je dáno místní frekvencí, nikoli tranzitem, a vyřešily by to obchvaty za zlomek ceny dálnice. Která dálnice je zbytečná? Ze stávajících žádná. Z těch… Číst vice »
Tak já nevím. Nejdřív napíšete: „Na střední Moravě je silně předálnicováno: D1, D46, D35, D55 a teď ještě D49 s pochybným efektem“. Pak to rádoby podpoříte intenzitami dopravy. OK, mizérii na I/35 (a mnoha jiných) těžko rozporovat, ale jinak je to argument, kterým odporujete svému lehce neomalenému úvodnímu komentáři. Všechny navržené dálnice jsou dle této mapy opodstatněné. Proč ne D49, viz předposlední odstavec. Takže prosím přestaňte podsouvat demagogie, že na střední Moravě je předálnicováno. Naopak dálnice zoufale chybí. A ne kvůli prestiži napojení krajských měst na Prahu nebo aby klučina s dodávkou byl z dálkové trasy ve čtyři zpátky v… Číst vice »
tak necestujte , zkuste microsoft teams. ušetříte vzduch i penize.
Jasně, Teams vynahradí mým malým dětem babičku. Díky za cennou radu a diskuzi k tématu!
Ale vždyť jsou všichni Moraváci u nás v Praze. Tak zde neházejte hausnumera co jsou pouze vaše představa. Tato dálnice co vede od pole do lesa je opravdu k ničemu.
Máš Recht, však dálnice mají končit u Humpolce … hlavně ta D35tka a to stačí 🙂
V roce 2010 to zastavili proč? 2021 a vleče se stavba .. nic divného v této zkorumpovanem úřednickém bordelu
ministr dopravy Vít Bárta v roce 2010 zastavil kvůli šetření několik silničních a hlavně hromadu železničních staveb. Fryšták – Hulín to potkalo taky.
To je pravda, ale aj tak fascinujúce že sa s tým za 11 rokov nepohlo.
Tak poděkujte jejich tehdejším voličům, na ty se dnes už zapomělo a o tom co ještě dalšího rozm**li je škoda psát.
Koho to má stále bavit, deset let v kuse neustále číst o dalším a dalším torpédování této, ale také jiných staveb. Prostě to zrušte, vzdejte a začněte znovu, do 10-15 let se může začít stavět.
S touto taktikou to vyjde časově prakticky nastejno.
Zopakuji kontroverzní větu, kterou jsem řekl, když se sešlo na Letné 250 000 lidí a chtěli odvolat Babiše a vyšumělo to do ztracena: „Dokud se nebude bát, že mu opravdu fyzicky ublížíte, tak si z vás nic nebude dělat“ A stejně tak tyhle ekologické spolky. Jsou zvyklí, že jim lidé nadávají…ale taková parta zfetovanejch neg.ů s kleštěma a letlampou je uplně jinej příběh 😀
😀😀👍
Patrik plachtil čtyři patra..
Ono by stačilo, aby byl takový zákon, který umožní vznést námitky jen jednou a ne při každém kroku a stále ty stejné důvody.
Někdo v podobné diskusi psal, že(tuším) v Rakousku je možné toto řešit v rámci procesu EIA a pak už ne.
Jenže tam probíhá EIA normálně na rozdíl od nás…
priklad: jiří podava navrh proti stavbe silnice za jeho zahradou . druhy uz podat nemuze . tak mu nad zahradou udelame most. to je blbost , co?
Aha, pán je budovatel. Moje zájmy jezdit autem jsou důležitější než zájem někoho jiného žít v nezničené krajině. Myslím, že ty zfetované negry s kleštěma a letlampou si tu zaslouží spíš někdo jiný…
Mně stačilo, když starosta Mikulova dělal setkání před stavbou obchvatu Mikulova a všechny spolky tam pozval osobně…a nikdo mu tam nedošel, ale stížnosti psali dál. Toliko k tomuto tématu.
Protože starosta není jejich členem. Takže je zákonitě jejich nepřítel – nic mezi tím pro ně neexistuje. A s nepřítelem se nejedná, nepřítel se střílí.
Kdysi dávno takoví pracovali pro inkvizici – spráný inkvizitor taky zná jen černou a bílou a nic mezi tím.
přesně tak, jsou to posahani fanatici, který 50 syslu považuji za vzácnější než 70tis lidí a jejich klid. s tímhle materialem se domluvit moc neda
a co klid tech , kterym povede silnice za dvorkem po poli ktere jim vyvlastni? ja vidim fanatiky s volantem v ruce kazdy den . bezohledne , neomylne majici pocit ze kdyz maji auto maji pravo menit svet ke svemu obrazu
A je to 70 tisíc lidí, nebo zbytné kamiony, které mohou jezdit úplně jinudy?
Vy berete určitý přepravní proud jako neměnný přírodní zákon, se kterým se nedá nic dělat. Stavíte ho na úroveň boha.
Ale ne pane. Ten přepravní proud páchají zase jenom lidé. Ti syslové jsou v tom naopak vždycky nevinně, víme?
Takže otázka opravdu nezní 70 tisíc lidí versus 50 syslů, ale ekonomický přínos průjezdu 1000 kamionů a 20 000 osobních aut zrovna touto trasou versus 50 syslů.
Nechápu, proč by šli na nějakou stavbu dálnice, mnozí ani nemají auto….
A kolo je snad fuj ?
a co by tam delali? poslouchali mainstreamove keci ?
JIní zase chtějí žít v nezničených sídlech dopravou.
A tak to budeme řešit letlampama? Nebo co je vaším poselstvím?
Navazující úsek do Lípy i přivaděč do Zlína jsou v přípravě, takže D49 v polích nekončí. To by šlo napsat o každé nedokončené dálnici. Provizorní sjezd je běžný- viz třeba konec okruhu D0 a zprasené napojení na D10… … Tato vláda by měla přípravu D49 ukončit a nechat jí ODS, která se již cca před 10 lety touto stavbou chlubila, resp. ji začala. V současnosti je rozestavěno dost úseků dálnic a „spolu až na dno“ moc dálnic nezačne a ani nebude připravovat. Určitě ne ty problematické jako je severní část D0 nebo středočeská D3. Příští vládě stačí dokončit dnes rozestavěné… Číst vice »
Co s tím bude mít společného ODS?
Součástí této stavby není žádné napojení, takže mají pravdu – končí to v poli. Pokud se nepostaví další navazující stavby, bude to úplně k ničemu. Takhle se to fakt nedělá.
Dokud půjde poslat prázdný rozklad, tak se nikam nepohneme. Podobné zdržovačské praktiky by už měly vymizet. Pokud je tam nějaký problém, tak sednout a vyřešit to hned a podle toho stavět nebo celý projekt zrušit a přetrasovat.
Opravdu myslíte, že v roky trvající přípravě stavby hraje pár týdnů zdržení nějakou roli?
Ano hraje. Protože těch „pár týdnů“ zdržení je opakovaně a stále dokola.
Ne, není.
Prázdný rozklad i plný rozklad má stejné lhůty, takže ve výsledku je to úplně jedno.
nastehovat je do baraku , kde kolem denne projede 30 tisic aut . Hned by zmenili nazor
A co takhle průjezd omezit, hm?
Předpokládám, že celý oběd jste si vypěstoval na vlastní zahrádce a nesolíte. Pro vodu chodíte s vědrem k prameni, zbudovat studnu by byl zásah do krajiny a zvýšení dopravy zboží, podobně jako doprava soli. Chodíte bosky.
na vlastni zahradce nikoli . ale na polich v okoli 10 km . k prameni mame trubky , ale kdyz kopali D11 tak ho nenavratne znicili a voda je kontaminovana svincikem z dalnice . boty mi vydrzi nekolik let a jeste jsem nevyzkousel luxus italskych , cinskych a jinych bot vyrobenych jinde nez v cr. a jablka rostou v okoli , musim si je otrhat to je vetsi prace nez hodit 3 x tydne pytlik v tescu a autem ho vezt domu . do prace jezdim na kole 24,7 km nevim proc to volantum vadi je to moje volba .… Číst vice »
a proc tech 30 t aut jezdi? ksiltovky co se nudi , maminy s nakupy , a linymi detmi , tir co vozi vodu z kv do ostravy a opacne , srouby z D do mb , sedacky z mb do kolina , vzdyt to je neudrzitelne .
Vsechno to vystrilet a zalit do betonu xd
Jedním slovem – magor…
Nenávidim tyhlety prodlužovatele dálničních (a jiných) staveb, ale tady je fakt vidět, že i přesto, že stát měl fakt dost času na vyřešení konce dálnice, tak to přesto nezvládl. Takže ať se elektrifikuje trať do Zlína, a D49 ať laskavě stát připraví pořádně a najednou až k hranicím se Slovenskem a pak to postaví pomocí PPP.
A jak by to pomohlo? Stavět není problém, a zvládne to i stát, nezvládají se stavební povolení.
Protože jediná validní hodnota je jezdit po dálnici a všechno ostatní je vlastizrádné jednání, že. Pokrok za každou cenu, bez ohledu na to, že už dávno není moderní.
Jezdit po dalnici neni moderni?
Podle některých je to asi pozůstatek po Hitlerovi. Také je nedokončil.
Tieto spolky sú často obhajované a vina za prieťahy v príprave je obvykle dávaná úradom a ŘSD (a často oprávnene), ale v tomto prípade to, že všetky spolky poslali posledný deň lehoty prázdne rozklady snáď hovorí samo o sebe.
A o čem to podle vás vypovídá?
že účel je trollit, zdržovat, štvát. a všechny stejně argumentují. jistě koordinovaně. aby bylo šest řízení, kde se dá zdrzovat 6 různými prudivymi způsoby. víte kolik tohle stojí? a co užitečného by se dalo jinak vse udělat?
výsledkem bude…že se omezí postupně možnost dávat námitky. tihle trollove to vymyslí jinak, ale malý člověk si uz neskrtne.
chvílemi asi až říkám, že tyhle sabotery platí ti,. co chtějí, aby nikdo žádné námitky podávat nemohl. je povoleno, nazdar.
Pokud máte podobný zájem, má veliký smysl je koordinovat. To opravdu není samo o sobě vlastizrádné jednání. Velcí hráči tak postupují vždy, ale malým se to zakáže?
Ta stavba, jak teď vypadá, je fakticky prostě nesmyslná. To se nedá nic dělat.
šest skoro stejných (důležité je, že skoro!), to je sabotáž a pruzeni. od malých i velkých.
a ta stavba tak dnes vypadá protože asi ti samí zablokovali projednávání zbytku…
OK, podle vás prostě občané nemají právo ovlivňovat to, co a jak stát staví, prostě proto, že měřítkem užitečnosti věcí jste prostě jen vy.
Jen vy máte patent na rozum. Výborně. Nic víc není potřeba dodávat.
O tom že je to banda problémistů, kvůli které na staré silnici reálně umře víc lidí při nehodách. Reálně mají na rukách krev, důsledky jejich činnů způsobují více úmrtí v dopravě.
NO tak to je slovo do pranice – máte podklady? Já zase slyšel, že na dálnici do Ostravy je daleko více nehod než na staré silnici…
Co takhle zapojit statistiku
Podklady si najděte, tímto argumentuje především policie běžně, že směrově oddělené komunikace s připojovacími pruhy jsou bezpečnější.
problemisti jsou ti , co nedodrzuji dopravni predpisy. oni je velmi casto ani neznaji. ale ze ve vsi je 50 km/ h vi snad i ten nejhloupejsi ridic . a ohleduplnost chybi. mijet cyklistu ve vzdalenosti 20 cm od riditek kdyz zpomaleni objeti a zrychleni je otazka pohybu pravenohy ve vzdalenosti 5 cm pohybu pedalu .
To nezbavuje notorické blokovače dálnice zodpovědnosti za zbytečné mrtvé. Je to přímý důsledek jejich činnů, jestli jsou dost velcí a stateční na podávání prázdných rozkladů, tak musí být stejně hrdí i na ty reálné mrtvé za x let absence dálnice.
Já bych na to třeba neměl žaludek, ale je to jejich svobodná volba, no.
Ne pane, za smrt lidí mohou vždy ti, co jedou. Opravdu z těch lidí viníky neuděláte.
Jj, neschopnost nést následky svých činů. Blokuji zvyšování bezpečnosti dopravy, ale dělám že za důsledky nemůžu…
To můžete příště blokovat provoz nemocnice, nebo stavbu, ale dělat že nemůžete za důsledky, lidé se dají dovézt jinam a marodí přece individuálně…
vrat se domu
A ty máš v hlavě bolševickej boršč.
Nejzbytečnější fragmet dálnice v ČR
Jj, obchvat města se 75.000 obyvateli je zcela zbytečný. Je lepší, když tranzit jezdí centrem, kolem škol, hřišť atd..
Tranzit jezdí ve Zlíně pět metrů vedle divadla a jednoho z největších a také nejhezčích parků.
Vedení dopravy jako za Marie Terezie, pěkně centrem města.
No tak od fandy Zlína to pochopím, ale je mnoho lepších parků i v našem kraji..
Kde ty počty obyvatel ZLína berete. To neměli ani po revoluci a to se od nich pak otrhlo několik vesnic…
To je taký problém zadať 2 kliky do googlu predtým než zverejníte príspevok? Je to presne 75 000 k roku 2020.
A tak je to u Ornyla se všemi argumenty..m
Fakticky se jedná o obchvat Zlína. Kdo alespoň jednou Zlínem projel, takový blábol by nikdy nenapsal.
Ale jděte, jedzil jsme tam často pracovně a podporuji to. JInak nyní v důchdou je mně Zlín ukradený…
Projel? Optimisto. To možná tak ve dvě v noci z neděle na pondělí. Proskákal, probojoval, táhl se v koloně… a to ani nebyl Masters of Rock.
Dojděte někdy do Malenovic na nádraží kolem 14:00 a sledujte zhruba půl hodiny hlavní cestu, pak zjistíte, proč je dálnice nutná.
Víte, jak vypadá díky ekoteroristům Zlín? Zácpy od Vršavy, Malenovic, Březnické a kolony i z Kudlova. Nádavkem „zkratka“ kolem Krajské nemocnice, protože Příluky ucpané, modernizace trati se zahloubením místo přejezdů…. Baťa se musí v hrobě obracet.
A? Obchvat nějak vyřeší vnitřní dopravu města? Asi těžko.
Tranzitní kamionová doprava nepatří do centra města.
tranzitni kamionova doprava patri na koleje . a nejlepsi je vubec negenerovat takove potreby polovina dopravy je stejne jen pro automotive. rafky tam gumy sem a hotove auto tam to je takova doprava pro dopravu . zbytečná.
A proč kamionový tranzit jezdí zrovna tamtudy?
Ano, protože tam jezdí kamiony z dálnice, která končí u Otrokovic.
to neni diky ekoteroristum , to je diky ridičům
Že bude končit v polích a dopravní význam je nulový to každý ví, protože slavná průmyslová megazóna Holešov je už historií a průšvih tehdejší garnitury modráků. Zrušili letiště, a snili o dálnici …
Píšete nesmysly. D49 bude dálniční obchvat Zlína.
A tranzit přes Zlín je prosím pěkně jaký?
Nejste vy princ Miroslav?? 🙂
Automobily se slovenskou RZ, stoupněte si tam k silnici.
A je jich jaký podíl? Aspoň 30 %?
V minulosti jsem se setkal a zažil něco podobného. V době vlády G.Husáka, se prosazovalo a preferovalo budování souběžných účelových komunikací vedle silnic prvních tříd . Z důvodů vytěsnění stavební a zemědělské dopravy z páteřní silniční dopravy. Tento projekt se NIKDY v Československu nedotáhl do konce, a nikdy se také nedodržoval. VB byla slepá a hluchá . Zábor zemědělské půdy a nerespektování vlastnických celků byl průkazným socialistické doby. Dnes je jiná doba, a mělo by být profesní vzdělání a odbornost na mnohem vyšší úrovni než za minulého režimu. Většina diskutujících jsme laiky a zaměstnanci jiných oborů než jsou stavitelé a… Číst vice »
Díky ppdobným ekoteroristům je Zlín od Vršavy zasekaný, od Otrokovic jakbysmet, Příluky objíždějí ráno houfně přes nábřeží před nemocnicí a prodlužují časy IZS. Tyhle spolky jsou nebezpečné všem okolo.
zlin je zasekany diky řidičům . ekoteroristi nejsou tak početni a tez jich mnoho nevlastni auto
1. Bojujeme za to, aby dálnice končila v poli
2. Namítáme, že dálnice končí v poli.
Projekt čehokoli většinou je o dohodě a budoucnosti záměru. Zkvalitnění dopravy a posunutí kultury dopravy o vyšší level , je ukázkou doby. Chceme jezdit a přepravovat se po komunikacích z doby Marušky Terezky nebo využívat služeb dopravních rychlokoridorů a hyperloopů ??????
No tak já osobně dálnice nevyužívám, jelikož nemíním platit 1500 Kč za pár cest za rok. A na dovolenou jezdím výhradně mimo dálnice, člověk objeví mnoho zajímavých míst.
A vsechno zbozi, jidlo a ja nevim co vsechno, co potrebujete k zivotu vam prijelo kudy? Co myslite? Ja jsem vzdycky na pochybach, jestli lide jako vy jsou jenom provokateri a nebo se mam desit toho, kolik takto uvazujicich mezi nami je.