Šest dní před startem rychlíků z Liberce Arriva stále nemá smlouvu s ministerstvem
Jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Arriva
Arriva je připravená v neděli vyjet, i když smlouvu stále nemá.
Vysvětlení této divoké frašky.
http://www.jablonecan.cz/index.php?name=Clanky&file=detail&id=1402923020
Velmi subjektivní „vysvětlení“ jistého věčného kritika. 🙂
Mimochodem, levnější nabídka = „rozkrádačka“. Zajímavé. 🙂
A v neděli vyjede koněspřežka nebo sáňky samochodky 🙂
Důležité je, že jsou připraveni.Pokud by přesto nevyjeli,bude to nemilé,ale oni udělali vše,co bylo v jejich silách.I snaha se cení, zvláště v této těžké době…..
Tento článek je už dva dny starý, takže „Čtyři dny před startem rychlíků…“ a stále nic? To vypadá jako odpočítávání před startem rakety… Ať už to vyhrál kdokoli, je krajně nešťastné podepisovat smlouvu takto pozdě. 🙁
stále nic. jakmile bude podepsáno, tak určitě o tom informovat budeme.
Pokud v denD a hodinuH nevyjede ani ČD a ani Arriva, tak ministerstvo dá všem jasně najevo, že politikům na občanech (cestujících) vůbec nezáleží.
To by chtělo spojit hlavu dvojctihodného ministra na špalku a mrznoucím cestujícím do ruky imaginární sekeru a zeptat se jich zda seknou. 🙂
Nebo zda odstoupí z funkce.
😂ono nekdy politikum na obcanech zalezelo? 😂
Je zajímavé, že píšete ,, až bude podepsáno,,. Podle vás asi jiná alternativa neexistuje, že?
A nemůže to být třeba proto, že si brzy vstávající Havlíček a jeho nohsledi uvědomují, že výběr nebyl úplně košer, takže vyčkávají na uzavření smlouvy v té „mimořádné situaci“?
Nenapadlo to jenom vás…..já byl před cca dvaceti lety volit a vzal sebou svou tehdy asi čtyřletou dceru.Když jsme za plentou dávali lístek do obálky, ptala se mě, proč se musí do toho jakoby úkrytu….Za pár dnů jsem to vykládal kamarádovi a ten mi odpověděl“měl jsi říct,že protože jsou ty volby jakoby tajný“…..Mě u téhle „jakoby soutěže“taky přijde, že vítěz byl jasný předem, teď už to jen nějak zlegalizovat…
vítěz byl daný ještě před zadáním poptávky..s čd se hrála jen komedie na oko, která trochu přerostla přes hlavu.. ale asi lepší, než kdyby se řeklo před rokem, že zakázku dostane arriva napřímo..to by bylo humbuku ještě víc..
Jen okrajově …. součástí smlouvy je i přidělení traťové cesty. Pokud se nic nepodepíše, není ani teoretická šance, že ARR vyjede. Z LBC už mizí ČD 843 na své nové výkony do jiných lokalit ČR. Takže pokud nepodepíšou ….. Ze zákona musí obsluhovat R14A i B národní dopravce, tedy ČD do té doby než rozhodne ÚOHS.
„Ze zákona musí obsluhovat R14A i B národní dopravce, tedy ČD“
Poprosím o citaci příslušného ustanovení. Děkuji.
Jednoduše řečeno zůstane v platnosti stávající smlouva do právoplatného rozhodnutí ÚOHS, zda může MD smlouvu uzavřít. Citací doplním v průběhu noci. Otázkou je zda ARR může eventuálně vyjet, když je uvedena v JŘ, Ale nemá POVOLENOU a zaplacenou vlakovou cestu. …. Kdo to zaplatí! Proč už úřad nerozodl….. Nebo v neděli nevyjede ani kolo.
Zde je odkaz z dopravní obslužnosti : https://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-o-verejnych-sluzbach-v-preprave-cestujicich-a-o-zmene-dalsich-zakonu/f4096868/
Tratě R14 provozuje Stát, takže stát musí zajistit obslužnost a už vidím jak jsi najme soukromníka!!!!! To nejsou vláčky v režii kraje!
O obchodní společnosti České Dráhy, a.s., se tam kupodivu nepíše ani slovo 🙂
A není to náhodou národní doprace RJ nebo nebo národní dopravce LE?
Ovšem mohou, když je stát zaplatí a budou kapacitu, proč ne
Blábol,blábol,blábol. A i kdyby, kterého národního dopravce z těch tří, které v ČR máme máte na mysli?
Psali to v časopise Obzor vlevo dole
Dlouho se tu neobjevila zpráva o jednotné jízdence na vice dopravců s platností po celé čr. Vždyť ta jízdenka by měla začít platit někdy teď v prosinci a stále není dostupná. Ví někdo kdy bude tato jízdenka dostupná pro celou čr?
Před chvílí jsem zkoušel (oneticket.cz)… uložil jsem si do košíku 2 síťové roční za cenu týdenní na 4 roky dopředu, nákup jsem se nepokoušel dokončit. Ale na konkrétní relace nabízejí zatím jen těch pár stanic, na kterých to zkoušejí.
Už zítra více informací.
Držím palce aby arriva tuhle soutěž prohrála a to proto že arriva možná nabízí levnější cenu ale ty služby které arriva nabízí jsou o dost horší než nabízí čd. Motorové jednotky řady 628/845 jsou zastaralé a je to vlastně krok zpět do minulosti. Celá ta soutěž je stejně jenom o úplatku. Jak je možný že se ministr takhle rozhodl bez konzultace s kraji kterýma ten vlak bude jezdit.
Zato 843 jsou vydobytkem techniky! (sice te socialisticke, ale budiz) 😀
není třeba plašit, v Pardubicích jsou už 2×749 od KŽC 🙂
A vagony? Ne každý ocení jízdu v motorovém prostoru.
nejake plosinové vozy tam jsou na nakladním nádraží taky. případně gbkks a postw české pošty
u motoru by aspoň bylo teplo a ne jako loni s netopící 750 😀
A kromě toho, že ČD, a.s., v tom roce 2006 podstřelily (učinili dumpingovou) cenu na rychlíky Pardubice – Liberec s vysokopodlažními, morálně zastaralými rakvemi, takže tam nezačala jezdit Desira soukromého dopravce, je taky zajímavé, že odbory tehdy neprotestovaly proti tomu, že MD zadalo tak měkké podmínky, že je i rakve splnily (postačilo vybavení zvedací plošinou pro vozíčkáře; nebyla požadována nízkopodlažnost, kterou by přitom Desira splňovala). Je zajímavé, že „měkkost“ výběrového řízení nyní odborům vadí s odkazem na to, že podmínkami prošly jednotky řady 845 v majetku Arrivy. Zato „měkkost“ výběrového řízení před 14 lety (díky čemuž vůbec mohly rakve projít,… Číst vice »
Právě že jenom skoro….. slyšel jste někdy o míchání jablek s hruškama???
O. K., popište rozdíl, vlivem kterého (dle vašeho názoru) je to jenom „skoro“ neboli proč měkkost podmínek (tak, že v roce 2006 prošly účetně odepsané rakve ČD) „nevadila“, zato proč měkkost podmínek (vlivem kterých mohly v roce 2020 soutěží projít jednotky řady 845) „vadí“. :-.)
v roce 2006 rakve účetně odepsané? dyť jim bylo 8let..a z toho ani celou dobu nejezdily..
Ano, dle tehdejšího (jaro 2006) vyjádření tehdejšího mluvčího ČD (Aleše Ondrůje) účetně odepsané, proto v příslušné kalkulaci započítali jako „odpis vozidel“ 0 Kč, což přispělo k tomu, že nabídka ČD činila jen 40 Kč/vlkm netto. (zdroj informací: Železniční magazín z jara 2006).
Účetní odpisy se tak mohou nastavit, zdali a jak tomu skutečně bylo, nevím.
Mě jde o to, že kdykoliv zvítězí nový uchazeč nižší cenou,je to doklad toho,jak dobře hospodaří…. pokud nabídnou nižší cenu ČD,tak „podstřelují“…..
Asi bude rozdíl v tom, když zvítězí cenou nižší „přiměřeně“ vůči tomu druhému, vs. když „zvítězí“ cenou 40 Kč/km, tedy cenou výrazně nižší, než nabídli ostatní + než nabízí na srovnatelných výkonech ten samý „čtyřicetikorunový“ dopravce.
Myslím, že je hodně neseriózní nechávat vše na poslední chvíli, jak pro České dráhy, tak pro Arrivu. Ti jedni by měli vědět, že budou jezdit, a ti druzí, že se mají věnovat jiné práci.
Ale zase pan multiministr vstává dřív než Andy a o tom to je.
Samozřejmě, nejde o výsledek, jde o záznamy píchaček. V práci se dá i spát
Ale čemu je vlak, když tam neplatí režijka?
Přesně tak, měli to zrušit jako do Bednárce, tam žádné zhrzené bláboli různých Ludvů, Komů, Dominiků a dalších nebyli.
blabolíš tu akorát ty 😀 dobře se bavím 😀
Panové a dámy, kteří diskutujete o pokladnách, dovolte mi, abych na Vás reagoval. Bez ohledu na výsledky soutěží (to je kapitola sama pro sebe), já být ČD, tak nechám ve všech stanicích pokladny tak, jak jsou, i přestože tam už nebudu jezdit. Nebude to přece se zavedením Systému jednotného tarifu úplně jedno, kdo prodavá jízdenky? Nakonec by to bylo pro ČD i výhodné, když je za jednotnou jízdenku prodanou v pokladně vyšší provize. A jedno, že (v případě stanic, o kterých se zde diskutuje) budou všechny/ většina jízdenek z pokladen využita ve vlacích spol. Arriva vlaky (a DB company). Stejnětak… Číst vice »
Je třeba si uvědomit, že většina pokladen v místech typu Semily reálně nevybere ani na svůj provoz. Spíš by to chtělo jít cestou „partnerů“ (trafiky apod.), ale to by ČD nesměly požadovat plnou znalost Tr10 a za každou blbost sankce (proto jim hodila prodej jízdenek na hlavu SŽDC). Popř. společná místa dráha/pošta, dráha/město (infocentrum), samozřejmě jízdenka fakultativně, ne s přirážkou.
Jenže to by zas vyžadovalo trochu podnikatelského a organizačního ducha a to u ČD nehrozí.
Vědět co prodává není špatný požadavek na překupníka.
Za průšvih považuji zejména složitost TR10, odstavce které lze vyhodit aniž by to změnilo cenu jízdného.
Zřejmě nikdy to nebude ideální. Ideální by bylo, kdyby pokladny provozovala Správa železnic jako provozovatel infrastruktury (přecejen je provoz pokladen spíše veřejná služba, ne něco na čem se dá zbohatnout), případně se dá uvažovat o tom, co navrhujete (u menších stanic) spojení nejrůznějších „služeb“ dohromady. Ale to zase narážíme na obsazenost stanic a využití nádraží, což je další (zatím to vypadá, že neřešitelný) problém. Souvisí to také, jak zde již bylo zmíněno, s rozdělením ČD (stále nedokončeným), zkrátka to ovlivňuje mnoho faktorů a zřejmě nikdo z obou státem vlastněných společností není s to je při řešení zohlednit a vyřešit to.
Ale notak. Přece každý prodejce i v té nejzapadlejší vísce musí umět vydat jízdenku pro x osob z Prahy do Varny přes Košice a Miškovec. Naučit se TR10 je jako vystudovat lékařskou fakultu!
Za prvé jízdenka do Varny není podle TR10 a za druhé je reč o prodeji van tiketů, které taky nejsou podle TR10.
Pořád tu padají zmínky o tom, jak Arriva nasadí šroty namísto ČD. Jak záleží na úhlu pohledu – už od prosince 2006 mohla jezdit na trase Pardubice – Liberec nízkopodlažní Desira nabízená tehdejším Connexem, viz např. článek https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/soukromy-rychlik-se-predvedl-na-trati.A050531_115559_ekonomika_maf.
ČD však podstřelily cenu (40 Kč/vlkm netto, hahaha) a nasadily tam vysokopodlažní, morálně zastaralé rakve.
Tzn. samy ČD tam přišly s podhodnoceným šrotem. Nebýt toho, mohly tam moderní soupravy začít jezdit již před 14 lety.
Řekl bych, že v roce 2006 si ještě nikdo moc nehrál na klimatizaci, nízkopodlažnost atp. jako si na to teď lidi potrpí. Každopádně podstřelování ceny není ani od národního dopravce dobrý přístup, každopádně, stát slyší na peníze, levnější – výhodnější, co tam bude jezdit jim je jedno, oni tím jezdit nebudou.
desiro neni taky žádná výhra na dlouhou cestu a navíc se mačkat v jednom desiru, to je pak lepší ta rakev..není všechno zlato co se třptí, ale je fakt, že tohle se projelo a už dávno dříve..
Stejně tak lze namítnout, že ta „nová vozidla, které by ČD nasadily v roce 2025 (tzn. na posledního cca 2,5 roku)“ (a která neobstála v údajné nabídce proto, že MD dalo měkké podmínky, vlivem kterých jimi prošla řada 845) nemusejí být vhodná na dlouhou cestu (pozn. pokud by šlo o vozidla na bází Regiosharku, tak bych s tou nevhodností i docela souhlasil).
A jakápak by byla jejich kapacita takových vozidel co do počtu sedadel nebo (viz níže zmiňovaného) počtu WC v jednotce? 🙂
Oni by nasadili zdvojené desira. Schodou okolností Connex je dnes Arriva.
Dovolím si to upřesnit: část bývalého Connexu je dnes součástí Arrivy.
mělo se jezdit solo, ono sehnat tolik desir taky není jen tak..dodnes je to problém..
Dokážu si představit rok 2040 a to rok, kdy Arriva koupí zaslouženou a krachující společnost České dráhy.
Dovedu si představit rok 2040 kdy si ARRIVA pořídí vozidla vyrobená v roce 2010.
Maj recht, a že bude mít vzhledem k plánovanému přechodu „matky/macechy“ na alternativní paliva do roku 2050 na výběr z přehršle řad vozidel…
(Např. zde: oenergetice.cz/cista-mobilita/deutsche-bahn-se-louci-naftou-zkouskami-alternativnich-paliv)
Ale ad plánování: znáte výrok Woodyho Allena „Chcete-li pobavit Pána Boha, seznamte ho se svými plány do budoucna“?
V roce 2040 si stejnou situaci bohužel dovedu představit i u ČD.
A co je nejhorší, ty vlaky vrobené v roce 2010 jsou už dneska starý ojetý šrot. Po Jančurovi. Není nad moderní Regionovu z roku 2001.
Šotouši, jsi pěkně blbej
Jak už stejně dnes db uvažuje o prodeji celé arrivy bo prostě už je až příliš rozrostla takže ani db už nemá na to aby držet arrivu při sobě
Chtěl jsem kontaktovat redakci mailem, ale nemohu ho najít, tak to napíši sem, neboť jde o důležitou informaci. Určitě vyjede Arriva. Ve vyhledávači spojení mi aplikace nachází od nového JŘ jen její spoje. Jen se tato důležitá informace oficiálně nikde neřekla.
Ve vyhledávači spojení se už objevilo mnoho vlaků a autobusových spojů, které nakonec nikdy nevyjely. Nevím, nakolik myslíte Váš příspěvek vážně, ale redakce ví, co ve vyhledávači spojení je, ale ví také, že z toho neplyne, co opravdu bude.
Hledejte dle jmen redaktorů nebo AvizerZ. Loni jsem to po dlouhém hledání našel.
info@zdopravy.cz
Děkuji. Jinak příspěvek jsem psal vážně, díky za doplnění informací, Josefe.
V klidu….ona ta ARRIVA v neděli vyjede,ale takhle to líp vypadá….“podívejte se,jak se dokázal dopravce připravit v rekordně krátké době“…..
Ten mínus mi dal někdo,kdo má jiné informace?V tom případě se nestyďte a rozviňte to, určitě to nezajímá jen mě
Já nedal, ale asi bych měl. Přinejmenším za text „podívejte se, jak se dokázal dopravce připravit v rekordně krátké době“.
Ještě nenastal den D a málokdo jim vidí za oponu. Takový optimismus je často jen nedostatek informací nebo jednobarevná ideologie.
Mám radši citát „Sine ira et studio“ a taxi počkám…
Přátelé, k té diskusi šrot vs nešrot. ČD jsou firma v majetku státu a tedy nás všech. Dění v ní ovlivňujeme přes volené politiky. Úroveň firmy je dána schopností manažerů, které tam dosazují naši volení zástupci a také povědomím, které jedni i druzí mají o pojmu „péče řádného hospodáře“. Účetně každý vlastníme podíl v ČD okolo 20 000 Kč, je to sice hodně imaginární číslo, ale stejně tak dlužíme v rámci státního dluhu nějaký ten statisíc. V případě ČD by bylo ještě dobré bavit se o diskriminaci skrz status sektorového zadavatele a valná hromada (typicky náměstci ministrů) s dozorčí radou… Číst vice »
Fakt nedám tři sta mega víc jen pro dobrý pocit, že je to „vaše“ a prďola na ředitelství má masážní sedačky v autě.
Přitom Arriva vlaky s.r.o. je český plátce daně, zaměstnanci jsou plátci DPFO v ČR, spotřební daň z nafty platí tady, takže ČR o nic nepřichází.
„ČD jsou firma v majetku státu a tedy nás všech“
Ne. Jsou v majetku České republiky coby právního subjektu.
V mém ani vašem majetku ČD nejsou.
„Chci tím jen popsat svůj názor, že vztah ČD vs. soukromník nelze chápat jako dobrý vs. špatný (nebo opačně), ale naše vs. cizí.“
Velmi subjektivní pohled; např. z mého (byť samozřejmě rovněž subjektivního) pohledu jsou ČD, a.s. firma jako každá jiná.
ČD nejsou firma, jako každá druhá. Podobně ani DB a nebo Österreichische Bundesbahnen.
Např. DB JE VLASTNĚNA 100% STÁTEM. Organizační struktura je u takových firem jen formální.
Zatímco ve vedení DB a OBB, vzhledem k vyspělosti obou zemí, stojí lidé, kteří jsou alespoň při smyslech, v čele našich státních firem může stát kdokoliv, dobrá kvalifikace obecně může být, že se znají s ministrem ze základní školy, nebo z partaje.
Je to totální popření klasického managementu. Dobře to vyjádřil legendární Lee Yacocca v deseti bodech, jeden u nich je: OBKLOP SE CHYTRÝMI LIDMI.
U těch DB přitom platí to samé co napsal p. patology_chef: takže (z pohledu Němců) „naše“ DB jsou na fůře německých tratí (ba i v celých oblastech) nahrazeny (v daném případě levnějšími, jak rozhodla příslušná soutěž konaná s dostatečným předstihem + s mnohaletým smluvním plněním) mnoha jinými (z pohledu Němců) „ne-našemi“ dopravci. 🙂
„… a tedy nás všech“
Což vůbec není pravda. Je to tak velká lež, že tomu lidi věří.
Přesně tak.
Ironií by bylo stejné uvažování u energetických společností, kdy lidé z jižní části republiky (původní Jihočeský a Jihomoravský kraj = reálně dnešní kraje toho názvu + části krajů Vysočiny, Zlínského + Olomouckého) by mohli nadávat na to, že elektřinu jim distribuuje cizácký e-on namísto „ze 2/3 našeho“ ČEZu. 🙂
Co se týká pokladen,jde to dle mého opět za MD.Tato situace se měla řešit zcela souběžně s jednotnou jízdenkou….
Vozů 843 nebo dokonce 810 a jejich klonů se nezastávám ani náhodou.Nicméně když jsem po roce 1989 začal jako mnoho dalších cestovat po (západním) světě a viděl co tam jezdí, vždy jsem si říkal,kdy konečně začneme i na kolejích dohánět Evropu,jak se tehdy často říkalo.No a vidíte, stačilo „pouhých“ 30 let,kdy začala „vyspělá“Evropa tyto vlaky vyřazovat,a máme to doma :-). Vzhledem ke svému věku se už zvolna smiřuju, že opravdu moderní a soudobé vlaky uvidím na našich kolejích leda z nebeského balkonu…..
to zas bude ostuda… až to začne za dva roky jezdit i na R27 to budou poklesy …
muzete prosim udat duvod poklesu cestujicich?
Nemůže, to jsou jen šotovýhružky.
Treba tam nebude platit rezijka?
Zas ta závist, ale buď klidnej. Nádražákum sebrali nejdřív uhlí a přes další benefity postupně defakto i režijku. Zatímco bývalí estébáci, esenbáci, furťáci a jim podobní dostávají výsluhu doposaváď. A nikdo jim to nevyčítá. Takovej veb není. Že
nevyčítáš jézéďákům, že jezděj traktorem domů ? No ono není taky kde. Brambory kvůli tomu dražší nejsou. Ale tomu ty nerozumíš. Ty rozumíš dráze a asi fotbalu jako každej.
Proč bych vyčítal traktoristům, co si soukromě se svým zaměstnavatelem vyjednali za plat? v bývalé práci jsem taky měl služební auto s možností soukromých cest.
U modrogumých režijek mi vadí, že nejde o dohodu zaměstnanec – zaměstnavatel, ale o řev zaměstnanců na zákazníka. Viz brutto smlouvy v JMK, když odboráři vyžadovali platit méně než ČD platí za IN100.
jednoduše, je zde mezi městy kvalitní silniční infrastruktura, koho chcete oslovit německým omlaceným šrotem?
Ludvo na tento nenávistný příspěvek reagovat nehodláš?
Vy taky reagujete jen jak se vám hodí do kvelbu….hádat se jak bába na jarmarku umíte,ale věcných argumentů si jak z udělání nikdy nevšimnete….
Jako například na lince Dunajské Streda – Bratislava. V podání ŽSSK + ÖBB.
Že ty dovozové vraky z německa smrdí venku asi ani až tak nevadí, ikdyž nevím co na to ekologie, ale ono to smrdí i uvnitř i přes zavřená okénka a po čtvrthodině je člověk docela dobře nafetovaný zplodin z několik desítek let starého dieselového motoru.
Rád bych fandil komukoliv, protože ČD ve státních rukou nemají řešení, nicméně tohle vrakoviště poškozující zdraví pasažérů opravdu ne :-/
Zapomněl sis vzít tabletky?
Smrdět venku může akorát roura u wc 843.
Smrdět vevnitř bude akorát někdo jako ty, ne zplodiny.
Ten 12ti válec od Mercedesu je modernější motor než technologicky zastaralejší Liaz.
Až na, že ten LIAZ
Až na že ten LIAZ splňoval modernější emisní normu.
v rakvích jsou už nějaký ten pátek tedomy
A Tedom není Liaz? Je to stále ten stejný muzejní motor v různých variacích.
Vy jste zaměstnanec Arriva Vlaky, že tak obhajujete neobhajitelné a naprosto regulérně cítěné?
A vy českých drah?
Nehájím ani jednu společnost … Já právně zastupuju už pár let stát.
To leccos vysvětluje.
OBB je z 96% elektrifikována. To mi nějak signalizuje civilizaci. Železniční doprava c Česku spíše kanalizaci.
Na to nemusím být zaměstnanec Arrivy, abych věděl, co vím.
pred rokem jsem jel arr vyzkoušet . možná jsem sedl do nepovedeného vagonku , protože uz vícekrát jsem to nezažil . Ale faktem je , že o Vánocích svátcích me vezla mašinka , ktera na představku smrdela spalenou naftou – rekl bych ze od bufiku a dvermi rozvaděče do vnitř. jednou jsem to zažil. to se stat může , ne?
FUJ
Teď vás naštvu. Ono to nemá bufík.
rozdíl mezi čD a arriva byl v ceně úplně srovnatelný…… skokově vydíme cenový rozdíl což neuznávám že arriva by zrušila pokladny ve všech stanicích a čd je chtěl ponechat pro lepší informovanost…….kdyby čd zavřela kasy jak to chce nyní udělat arriva byla by cena stejná…..ale když pozavírat kasy myslíte že je to přidaný konfort když nevíte co se deje nebo nemáte se kde zeptat kdy a jak vlak pojede co se stalo řešení alternativní situace?
Arriva otevře nové pokladny v Liberci a Dvoře Králové ve zbytku bude automat.
No to si pomůžeme.
To nebude mít ani v Pardubicích ?? Asi ne. Teď jsem tam byl a nikde nic. To tedy bude skutečně komfort. Tomu se říká zlepšení služeb.
V těchto pseudosoutěžích jde o cestujícího až na posledním místě.
no v kase se toho obvykle nedozvíte víc než v apce nebo na infolince
Ale je to zadarmo a nepotřebuju k tomu nic.
jestli ste někdy jel vlakem, tak víte, že velkou část cestujících tvoří důchodce, který appku většinou nemá..a s automatem na infolince taky zápasit nehodlá..
Arriva těžko zruší pokladny ČD, když nejsou její. Pokud budou nějaké zrušeny, zruší je ČD.
Kdyby nebyla zpaskvilená transformace ČD před lety, nebyly by teď problémy s pozemky a budovami a i ty pokladny mohly být SŽ a prodávat jízdenky všech dopravců. Teď jsou akorát dohady a některé pokladní s mozkem vymytým odboráři úmyslně vnucují jízdenky ČD cestujícím, ač vědí, že v tu chvíli jede vlak jiné firmy a ČD třeba až za hodinu
Vy jste vážně ten tiskový mluvčí Arrivy?
Už jste si zase nevzal tabletky?
A jak to vědí? Pokud v Liberci někdo přijde ke kase a řekne „jednou Turnov“,tak mu pokladní v souladu s požadavkem vydá lístek do Turnova.Škoda, že taky nemluvíte o tom, že když pasažér chtěl lístek do Hrádku a když se pokladní zeptala,v kolik nebo kterým vlakem pojede,zněla odpověď „co je ti do toho,ty krávo“…..taky byste.se znovu příště zeptal?
Pokud ve Vysočanech někdo přijde ke kase a řekne „jednou Všetaty“, tak mu pokladní vydá jízdenku ČD do Všetat za 60 Kč, místo aby mu prodala PID lístek na 6 pásem za 46 Kč, na který může jet jak linkami S3 a R43 Českých drah, tak i linkou R21 ARRIVA vlaky a ještě klidně pokračovat autobusem do Konětop. Takže asi tak.
Já píšu o situaci v Liberci,kdy chtěly pokladní nad rámec svých povinností poskytovat informace cestujícím a dostávaly vynadáno.Takže asi tak…..
Vnucováním myslíte situaci,jako že pokladní vybíhají z pokladen a v halách a na peřině křičí „kupte si výborné jízdenkýýý“…..??????
Poklady jsou v Semilech i v Železném Brodě. Nic nezrušili, jsou nové hned vedle pokladen ČD.
Poklady? Kde? Já chci taky najít poklad 😀
A jak to řešíte v té většině stanic a zastávek ČD, kde se také nikoho nezeptáte?
Rozdíl byl plně strovnatelný. Jenže ho nikdo nesrovnal. Lítá tam 300.000.000 Kč daňového poplatníka.
Asi ještě německá Arriva doškoluje Bulhary a Ukrajince. Děkujeme úplatným politikům, že dávají kšefty cizím firmám zaměstnávající cizince za mrzký plat. Vzhůru ke světlým zítřkům !!!
Rasisitické nálady bych nechal stranou. Arriva rozhodně aktuálně neškolí tyto dvě národnosti k výkonu práce strojvedoucího. A ty 2-3 zaměstnanci z Bulharska jsou velmi kvalitní strojvedoucí a také velmi fajn lidé.
Můžeš mi mudrci vysvětlit, co je rasistickýho na tom, že Ukrajince nazvu Ukrajincem??? Ty budeš asi taky zaměstnanec soukromého dopravce…
no hochu , to se nyni nenosi , otirat se o Ukrajince ač to jsou Ukrajinci , Cikany ač to jsou Cikáni , Peruánce ač to jsou Peruánci . To by se ultralidomilové mohli rozhodnout , že uspořádají happening s bonusem na konec( zn. dlažební kostku si vezměte svou).
Může mi Arr naznačit , co je rasistického na tom , že byla výše zmíněna slepá ulička personální politiky arrivy?
To je jen blbé dloubnutí , nikoli konstruktivní nazor.
Chyba nebyla v použitých výrazech, ale v obsahu sdělení.
A záklád 50.000 kč pro zkušeného strojvedoucího mi nepřijde špatný.
Jo ale za kolik hodin..
Za normu.
a kolik je norma_?
Pokud vím, mají 37,5h./ týden a jsou placeni od hodiny, ne od měsíce jako u ČD (ti mají 36h.). Neslyšel jsem, že by si tam na peníze někdo stěžoval. Někde snad jsou dohady kolem turnusů, či déle trvajících závad na vozidlech, ale to je u ČD podobné.
Jo tyhle sladký řeči o krásných mzdách od naháněčů soukromých firem, to u nás ve firmě taky proběhlo, několik jedinců se nechalo nalákat a odešli a už se zase vrací, protože viděli jak je to doopravdy…
Před pár dny jsem mluvil s kolegou, který teď k Arrivě bude nastupovat a ten mi řekl, že nebude mít víc, než u ČD. A když někdo někoho pojmenuje bez urážení podle jeho národnosti, to mi také moc jako nějaký rasismus nepřijde.
Jestli má ještě „mokré“ papíry, tak nebude. Má-li praxi nad 5 let, bude.
5 let už bohatě má.
Tak to my víme, že když se kydaj nenávistné příspěvky tím správným modrým směrem, tak jen pochvalně mručíš.
50 000 Kč brutto za normu mají ve smlouvě ?
ČSSD se nechala slyšet ústy jednoho jejich poslance, že něco takového je nemorálně vysoká mzda. A že by se měla dodatečně zdanit. Prý aby bylo na zvýšení mzdy v jiných firmách. Inu ČSSD…
Nech se vyšetřit. Bulhaři jsou tam aktuálně jen dva, Ukrajinci nula. Bulhaři mají stejné platy jako Češi a jsou v nejvyšší příplatkové skupině, protože mají dlouhou praxi. Oba pány znám osobně a garantuji, že vlak dovezou stejně spolehlivě jako jakýkoliv jiný kvalitní strojvedoucí.
Jenže na to ty se nikdy nezmůžeš, tak plácáš nenávistné nesmysly.
Hele, začínám být na žvásty lhářů a ultrablbů od soukromých dopravních firem alergický. Já mám 25 let po škole a za tu dobu jsem ani jednou nemarodil. Vím jak je to s lemplama, kteří byli odejiti pro neschopnost (konflikty s cestujícími a ostatními zaměstnanci, alkohol a další problémy) a teď jezdí u soukromníků, kde doplnňují ukrajince a jiné podobné národy) Dobře vidím jak „fungují“ řidiči v Praze u soukromých autobusových dopravců a u DPP. Mně tyhle soukromnický ultrablbci naučili jezdit do práce s 40 minutovou zajížďkou, protože sice pojedu déle s DPP ale vím, že pojedu, na rozdíl od soukromých… Číst vice »
Ty ses nějak rozvášnil)))))
Nevím, co se děje u autobusáků, ale na dráze mám za sebou o pár let víc než ty vzteklounku po škole (zvláštní?).
Nikolay i Bozhidar, pokud tohle čtou, si jistě klepou na čelo.
Tak dobře ukecals mě, mezi fíry jsou jen ti dva bulhaři… no a sem tam slovák, ale to cizinec podle mého není. Ale! mezi průvodčími cizince najdeš… maďarskou ukrajinku nebo itala. Jenže když nebudeš vědět, že je ital tak to nepoznáš.
Jinak můžeš jezdit autem, když tě dopravci štvou. Aha, nemáš řidičák.
Opravdu tisková hlásná trouba Arrivy 😀
Zasekla se ti deska!
Ne, dynamo.
Kupujete taky jen výrobky z Čech?
Jakoby u ČD (cargo) nepracoval ani jeden cizinec… Tam tady budete lustrovat stylem „nic než národ“ ?!
Já bych to zahrnul asi jednoduše. Prostě člen aliance ČD Forever/Dřív bylo líp.
Ministerstev by mělo smlouvu rychle podepsat, protože jinak moji přátelé z nostalgického klubu Času Dost zahodí ta krásná černá trička co si nechali vyrobit na loučení s Rakvemi na Liberecku.
Nebylo by ani následné posezení s pivem u trati a čekání jestli Arriva s lidmi v salonu vyjede kopec u Křižan. A o to přece MD nemůže mé přátelé připravit. 😀
S pivem venku vám od středy udělal čáru přes rozpočet jiný ministr 🙂
😀 mě ne, mým přátelům. Já bych kvůli sledování vlaku na mezi nemrznul.
V lese u trati?😁😂
Strana Vás vidí!
Bacha na to, pokud ministerstvo smlouvu nepodepíše, tak nejede nikdo. A to ani ČD s 843. Nikdo nemá smlouvu, tak nepojedou vlaky ani autobusy.
U nás se tomu říká neschopnost. V praze na ministerstvu je to holt jinej oddíl. Ale co státního zaměstnance zajímá, že někde nepojedou vlaky, když zodpovědnost je nula nula nic.
Státního zaměstnance hlavně zajímá zákonnost postupu – při jeho porušení může jít v některých případech do vězení. Zda vlaky vyjedou nebo ne má nižší důležitost, za to mu nic nehrozí.
Tohle je věc politická. Státní zaměstnanec nechce přijít o flek. 🙂
A budou tam stát jako zmoklé slepice, když kolem nic 845 projede bez zastavení, ani je neohodí exkrementem z roury, když právě někdo spláchne.
Mě by jen zajímalo kde je ta úspora když ČD jezdí za 174mil.a Arriva za 176mil.jak se píše v článku?
Úspora je proti nabídce ČD na další roky (o zhruba 24 % více než Arriva). Arriva nabídla v podstatě cenu, za kterou ČD nyní jezdí.
ale taky nabídla omlacený šrot, opravdu krok vpřed …
Arriva nabídla naprosto shodný šrot jako ČD.
Ani jeden dopravce si nemá co vyčítat.
843 šrot fakt není… narozdíl od kopřivových 845
Šrot se pozná podle platnosti režijky
Ještě když jezdily 843 na rychlících Plzeň – Most (asi tak před 5 lety), tak jsem potřeboval jet v sobotu dopoledne z Kralovic do Plzně a vyhledavač mi nabídl spojení autobusem do Žihle a rychlíkem do Plzně. Přijela 843. Byl jsem v té době zvyklý rekonstruované 854/954 z rychlíků Praha – Rakovník, což považuji z hlediska cestujícího za zdařilé rekonstrukce. Vlezl jsem tedy do 843, vozidla o generaci (25 let) mladšího než původní 854 a připadal jsem si jako ve špatném snu. Jedním slovem „hrůza“. Myslím, že si 843, 854 a 845 nemají co vyčítat. Prostě všechno jsou to vozidla… Číst vice »
Kontrolní otázka:
Kolik je v 843+043 WC a kolik v 845?
Co dělat, když 1 WC bude mít poruchu?
Rok výroby shodný. Řada 843 vs. Bombardier Talent 1 vs. Alstom Class X72500. Najdi deset rozdílů prosím! 🙂 843 byl v roce výroby již zastaralý šrot, který konstrukčně spadá do období 845(Br628). 843 je 842, což jsou vlastně jen vylepšené 475.0, jejichž vývoj započal roku 1968. V devadesátkách se ti co železnici trochu rozumí poohlíželi po náhradě za 628. Přišla Ponorka, Talent1, Desiro, Lint. U nás přišly výkřiky nejmodernější techniky. Řady 842 a 843. PS. Pro Krušnohorce. Nesrovnávej hajzlíky. Na jednom vlaku je jich málo a na druhém jsou durch. Některý rychlíky z Ústí do Liberce jezdí 843 sólo a… Číst vice »
Kolik je WC v autobusu linky 640381 Broumov – Náchod – Hradec Králové – Praha, který jede bezmála 4 hodiny? A i tak tím lidé jezdí. WC ve vlaku je výhodou, nikoliv ale bezpodmínečnou nutností. Většina lidí myslím nechodí na WC každých 30 minut a mnozí vydrží i 3 hodiny 🙂
U tak dlouhé linky bývají stanoveny pauzy na WC na vhodné autobusové zastávce, které jsou záchodem vybaveny, tzn. nevhodný stav, který těžko lze dávat za vzor.
Neříkejte. Která ta pauza to je? Police n.M. 2 minuty, Hronov 3 minuty, Náchod 2 minuty, Nové Město n.M. 4 minuty, Hradec Králové 5 minut.
no , vetsina ne . a pak jsou ti , kteri by autobusem nejeli ani do vedlejší vsi a ti na wc musi. Typicky deti , ženy , …
Tak na cestě do vedlejší vsi je to 5 až 10 minut jízdy. To jste střelil docela dost vedle.
Kupodivu nemusí být záchody ani v metru nebo v tramvaji a narvané to jezdí každý den.
„Kolik je v 843+043 WC a kolik v 845?“
V obou jsou dvě WC (je-li tedy řeč o modernizovaných 845).
to nemate prevdu. v inv cislech 1xx a 2xx je wc jedno. až 3xx disponuji dvěma wc.
2xx má taky dvě, 3xx má velké wc pro invalidy a jedno klasické, dle požadavků musí být min 3 wc na soupravu 2×845, z toho min jedno pro invalidy, takže je jasné, že by mělo jezdit v každé soupravě min 1×845.3xx a pak může být jako druhá jednotka klidně i 845.1xx
…ze života …, v U Brodě všichni cestující za cenu zpoždění jdou pod dohledem průvodčího do nádražní budovy , plati za ně průvodčí. Na lince Pha- Nitra 3 x . zpoždění 40 min. Na R22 v Bělé p.B jdou ti , kteří to nemohou vydržet , do roští. Ti , kteří mysleli ze vydrží , v MB upaluji do nádraží . Nečeká se a pres varovani ze jim vlak ujede s nadavkami vzkazuji , ze jedou dal osobakem. No a opilci chciji na schody. za bezmocneho prihlizeni personalu. Tož tak.
No když vakuum bude mít poruchu tak jsi v p….. Gravitační poruchu snad ani pořádně mít nemůže.
I ty gravitační bývaly v poruše.
Co se dělá když má poruchu WC v 814+914? A kolik WC má 646?
Cokoliv dvojministr organizuje skončí kolapsem. Hlavně, že brzy vstává. Andrejovi je ale zalezlý v zadku až po kecky.
Nejsem odborníkem na železnici, ale nevím, co všichni mají proti soutěži. Nic lepšího nikdo nevymyslel. Dle mého názoru kdyby nebylo Regiojetu, tak jezdíme ještě dneska do Ostravy na koženkách.
ČD již před příchodem RJ do Ostravy jezdily s pendolinem jestli jsi nepostřehl. Zato teď díky soutěži se bude do Liberce minimálně 7 roku jezdit s těmito retro vlaky místo nových jednotek.
Pořád ta stejná písnička. Pochopte už konečně, že pokud objednavatel bude chtít nové soupravy nebo třeba soupravy se zlatými prkénky na hajzlíku, tak mu je dopravci budou muset nabídnout, aby v soutěži uspěli. Ovšem jsme tam, kde jsme byli. Objednavatel to musí umět zaplatit a VŘ se nesmí uzavírat tři měsíce před spuštěním provozu.
Jsem rád, že to napíše i někdo jiný, než já… Pokud MD zaplatí a určí si podmínku,že za dva, za tři roky bude dopravce jezdit s nízkopodlažní jednotkou, tak lze očekávat nějaký posun v kvalitě. Pokud to není v podmínkách, budeme se vozit v tom, co je,bez rozdílu dopravce.
To co píšete samozřejmě vím. Já jen odpovídal na to co psal Tom, který tvrdil, že soutěž je to nejlepší, tak jsem mu dal příklad toho, že to není pravda.
Ale soutěž je to nejlepší, jen záleží na jejích podmínkách. Pokud je v podmínkách jezděte čím chcete, hlavně ať je to levné, vyhrává ten nejlevnější. Z hlediska zadavatele je to tedy to nejlepší.
„objednavatel bude chtít nové soupravy“ – objednatel chtěl vakuové WC.
Jenže jeden z účastníků docela dost nahlas protestoval proti obyčejnému požadavku „WC lze použít ve stanici“ – diskriminace!!
Tak s retro vlaky by se tam jezdilo i bez soutěže. Pětadvacet let staré 843 se kterými jezdí ČD nejsou také zrovna výstřelkem moderní doby. Ministerstvo bohužel nic nového nepožadovalo, asi to nejsou tak důležité tratě.
Jezdily s pendolinem a koženkami. Pendolino za 600,-
s Pendolinem se dalo jet za 240 včetně místenky 😉
Z Hlavního do Libně 🙂
Jaké nové jednotky nabídly ČD pro provoz na lince R14?
Sám jste tu přeci v článku dříve psal, že v původní nabídce od ČD byly do roku 2025 nové jednotky vybavené ETCS. Kdyby MD dalo R14 ČD jak původně plánovalo, ty jednotky by předpokládám byly. Ale díky soutěži nakonec budou jezdit ty retro vlaky od Arrivy. Proto jsem Tomovi odpovídal, že soutěž rozhodně nemusí být to nejlepší co kdo vymyslel, jak tvrdil.
A ČD je mají? Mají je vysoutěžené? Jaké nové jednotky by jezdily nyní?
A vy máte jistotu, že by se jim to do toho roku 2025 nepovedlo nasadit? A kdyby se to nepovedlo, jistě by byly nějaké postihy. U Arrivy jsou 845 na těch 7 let jisté.
Pan sůra musí psát proarivovsky…
Slibovat můžou co chtějí, jako třeba nové jednotky na Kladno už roky. Pokud to není naceněné a zakotvené ve smlouvě včetně termínů a sankcí za nedodržení, tak jsou to jen plané sliby a vracíme se k tomu „co nám můžete nabídnout teď?
Však ve smlouvě by to jistě bylo zakotvené. Nebo vy máte informace, že nebylo ? Takto si cestující do Liberce o kvalitním cestování mohou nechat jen zdát.
Jenže smlouva se podepisuje podle vysoutěžených parametrů. A v soutěži se prostě něco konkrétního nabízí za nějakou cenu, přísliby „možného“ do hodnocení nepatří.
Takovou smlouvu má třeba Ústecký kraj s RegioJetem, kde běží lhůta na nové jednotky.
To si musejí nechat zdát i kvůli ČD, přinejmenším na trase Pardubice – Liberec.
Protože v roce 2006 nabídly férovou nabídku s Desiry tehdejší dopravci Viamont a Connex (mimochodem, Connex = pozdější Veolia, ještě pozdější Arriva, co se vlastnictví v rámci ČR týče), ale ČD tam s dumpingovou cenou podstrčily ony šrotoidní, vysokopodlažní rakve.
Zatím máme jistotu, že se jim v GVD 2019/20 nepovedlo nasadit slíbené Stadler GTW.
Nevěřím Arrivě, že by na trasu Ústí – Liberec od roku 2025 nasadila nové soupravy.
Že by mohly být vodíkové, považuji za fantasmagorii.
Bohužel nevěřím ani ČD, že by na danou trasu od roku 2025 nasadili nové soupravy.
ČD nedokázaly už více jak deset roků vysoutěžit motoráky do Kladna. Takže nevidím jediný důvod, proč by se to zkostnatělému aparátu mělo podařit v tomto případě.
Obě společnosti na trasu navrhly stejné vraky. A tyto zde budou až do regulérní soutěže. Ať vyhraje kdokoliv.
A kdyby na těch rychlících zůstaly ČD, tak by se tam jezdilo jakými novými jednotkami? Těmi, co jezdí už asi 7 let z Prahy do Kladna? O nových dieselových jednotkách ČD půjde mluvit až ve chvíli, kdy se je podaří vysoutěžit, vyrobit, schválit a uvést do provozu. Myslíte, že se to stihne do roku 2025.
A ty EC složený ze smradlavých plesnivých béček, na které ani ČD nebyly schopny sehnat mašinu na 140 byly co? Balkánské pendolino?
Jj, moderní motory, které svět neviděl jako jezdí už 10 let do Rakovníka nebo po Protivínce.
Ex1 tahaly loko 151 s vozů se tam vyskytovali Ampz, Aee, Apee, Bee, Bpee, mezi to horší patřili Bmee a Bee 272, žádná vyložená hrůza tam nejezdila… ach ty tvoje pohádky 😀
Výborně, takže sis našel starý oběhy a řazení, ale protože jsem tehdy narozdíl od tebe netahal kačera, tak si pamatuju, co tam jezdilo ve skutečnosti. Tehdy prostě toho správného dopravce vůbec netrápilo, když místo Bee jela hromada plesnivých béček (toho ostatně netrapí moc do dneška) a ten cirkus táhla 150.0 nebo 163, které jak jistě víš směly obě jen 120.
kačera sis tahal sám, B na Ex1 běžné nebyly… jako vsuvky ano jinak ne… B jezdily na rychlících na střední moravu
Ale byly, takový EC Beskyd tím byl přímo vyhlášený!
A mmch taková 163 jezdila na EC do Ostravy ještě letos v únoru/březnu, k tomu se nevyjádříš, třeba jak ČD blokovali koridor pomalou mašinou?
neberu v potaz nějaké výpadky standard ty pomalejší mašiny nebyly… jezdil pravidelně Ex/IC/EC a byly vždy z vozů co jsem uvedl, jestli někdy bylo B na konci nevím, fakt si nepíšu řazení každého vlaku kterým jedu 😀 a když byly ještě EC za příplatek tak B tam nebyly 😉
Plánované asi ne, ale běžné jo.
Když chcípl Potěmkin (což se ze začátku dělo téměř denně), jela místo něj náhradní souprava z oběhů Ex1 a EC se zalepilo „co ONJ dá“.
Celé EC soupravy z B (jednou i s osmdesátkovým D na konci) si taky budu pamatovat ještě dlouho..
Nevím co tahal kom, jestli toho kačera, ale já tahal ty expresy. A jako obvykle si vymýšlíš.
Ludvo, ho asi z ČD vyhodili, přišel o režijku tak tady vyvadí 😀
Apmz + 6x Bc+ 4xB, toť byl EC z Prahy do Ostravy v roce 2010.
Když bych použil tvoji rétoriku, tak bych napsal že RJ není schopný ani sehnat mašinu na 140 a blokuje koridor, protože jsem párkrát na jeho vlaku viděl stařičkou Bobinu . No to je hrůza co to je za dopravce 🙂 .
Chápu to tedy dobré buď pendolino, nebo koženky a béčka, buď nadstandard nebo odpad?
Ne to chápeš úplně špatně.
A to ještě modrý zapoměli říct, že za pendolino chtěli jen za místenku 200 Kč, tedy víc než kolik dneska stojí lístek.
dalo se to obejít 😉
Ale stalo to jednou tolik….
MD si uvědomilo, jakou udělalo chybu s výběrem Arrivy, nebo hlavně se způsobem jakým k výběru došlo a tak teď společně s ÚOHS hledají způsob jak z toho elegantně vybruslit a nechat R14 ČD 🙂 .
Máte tam ještě nějakou další konspirační teorii? I když tohle zní spíše jako pohádka pro odboráře..
To spíš zní jako podvod, škoda velkého rozsahu a podobné „radosti“.
Jistě jsou připraveni s tím retrovlakem bez topení, jako s ním jezdili do Tanvaldu. Milá Arrivo tahni do dosedaci plochy.
Když se smlouvy uzavírají na poslední chvíli, tak jsou takové průšvihy očekávatelné. Ale na druhou stranu teď jezdí vcelku spolehlivě.
Protože dostávají pokuty v řádech milionů od Krajů … Tak asi proto … Ono, když musíte platit pokutu ze zisku za zpoždění vlaku, tak máte ten zisk krácený … A to samozřejmě nikdo nechce.
Všeministr všeho si těmi vlaky může jezdit sám, na tyhle jeho akce typu pokus — omyl nemá cestující náladu, takže hurá do aut a Havlík, Havlíček nebo jak se ten blb jmenuje nám může…
Váš cestující asi vlastní režijku. Normální cestující ocení nově zrekonstuovanou jednotku. Na logo nehledě.
Pan ministr všeho asi pozdě vstával a řešil přeci ten obchod s dálničními známkami, tak na podpis nemá čas…a nebo ho bolí ruka….má toho přeci tolik na práci.
Arriva je jako covid nikdo to nechce ale pořád se vrací.
ČD jsou jako covid,nikdo to nechce,ale pořád se drží.
To je legrace,co?
No vrchol vtipu
Taky člen dvojkoalice ČD Forever/ Dřív bylo líp?
Mluvíte zdánlivě za všechny. Jaký k tomu máte mandát? Mně Arriva nevadí, takže nemůžete říkat „nikdo to nechce“.
ČD-pravda je přece jediná pravda na světě. A kdo tvrdí opak je kacíř! Upálit!
To MD je fakt objednatel „na baterky“. V podstatě nesolidní obchodní partner v této věci.
Že té Arivě povolí ty vlaky „veterány“.
Že ty ČD jezdí se šroty typu 810….kdo jim to dovolil!?
Na R14 někdy jezdily 810 (když neberu v potaz výluky)?
Na R14 někdy jezdily 845?
Když má arriva takové zázračné a vymyšlené zisky, proč jezdí s těmi křápy? Proč nenakoupí SUPER MODERNÍ JEDNOTKY vč. Lv? Buď všechno co není vymyšleno odvede do Německa, třebas na zbrojení, anebo je to podraz s velkým „P“ jak od arrivy, tak od ministerstva. Arriva mimo chodem odevzdává daňové přiznání až dva roky po sezóně a napíše si tam ještě rok přiznání a o dva roky mladší datum podání. A berňák to sežere – bejt to jiný než pan Adamka, tak nahodinu letí i s jeho cirkusem!!
A stejně je nejlepší tramvaj T3! Co natom, že je z roku 1970 (výroba).
Českou odnož arriva vlaky začíná posilovat akciový vlastník spadající do skupiny Agrofertu, copak to asi znamená, ze🙈
Arriva vlaky s.r.o. (tzn. ne AKCIOVÁ společnost) je posilována AKCIOVÝM vlastníkem? 🙂
Kterým?
Obchodní rejstřík zatím žádnou změnu neuvádí, viz https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=303944&typ=UPLNY
To znamená že už nevíte co byste vymyslel aby tam ta Arriva nejezdily.
Zkuste se objednat k nějakému dobrému psychiatrovi ve Vašem okolí a svěřte se mu se svým problémem. Jsem si jist, že zaplesá blahem.
Ještě zbývá změnit název z Ploučnice na Konrad Henlein.
Tuto přezdívku dostal rychlík Cheb – Liberec zvaný Valdštejn jezdící za totáče.
Tak pivo z (čistě náhodou) Vratislavic se také jmenuje Konrád a co?
Konrád I byl český král a následník Vratislava II. Pivo vařené ve Vratislavicích za Komančů se jmenovalo Vratislav.
Pivo?
Ano, pivo Vratislav.
Ano, pivo …
Čistě náhodou ne. To pivo se jmenovalo Konrád ještě před Henleinem. Zkuste si nejdřív najít informace a pak teprve dejte „přidat komentář“-
Ale vyjede. Je pyramidálně důležité vyměnit česká zastaralá vozidla, kterým již dvacet let bylo za osvědčená vozidla z dovozu.
Váš příspěvek nedává smysl
Myslím, že takto by se dala ohodnotit většina příspěvků Krušnohorce..
Váš detektor sarkasmu bude asi rozbitý.
Dnes jsem mluvil s jednou zaměstnankyní Arrivy a ta mi řekla, že odcházejí fírové. Tak kdo jim tam šlape na paty?
To že jeden nebo dva se rozhodli pro změnu firmu nepoloží, a děje se to všude. Píšete to jako kdyby odcházela jich půlka a to rozhodně není pravda.
1-2? Aha, tak já jsem slyšel jiné číslo. Asi zaměstnankyně nemůže manažera v Arrivě hodně rozdýchat.
A netvrdil jste něco takového už v době, kdy Arriva přebírala osobáky z Liberce do Staré Paky?
To se Vám asi zdálo… Arrivou jsem z Liberce do Staré Paky nikdy nejel.
To sice ne, ale velká část o tom přemýšlí. A není divu, sice má Arriva ambice, ale uvnitř to moc nefunguje.
Vezměte si třeba, jak kvalitní má průvodčí. Vlakvedoucí ČD se několik měsíců připravují na zkoušky a pak je tam vystřídají lidí, kteří ani neznají základní návěsti? Z toho mi je opravdu smutno.
Pokud neznají předpis D1 tak určitě nemůžou dělat na dráze
Můžou, u nich to nejsou „dopravní zaměstnanci“ a tudíž neskládají zkoušku z tohoto předpisu. Když se něco přihodí, vše je jen na strojvedoucím.
A teď si představte tramvajáka. Lidí veze kolikrát mnohem víc než nějaká 814/845. Musí ovládat blinkry a prodávat sem tam jízdenky. Segregovaná trať je pro něj luxus. A všecko je jen na něm
Vlakvedouci CD a několik měsíců výcvik? 4 směny, dvě konzultace, zkouška, pár směn na poznání a jezdí sám. A před zkouškou je smlouva jen na dpč. Smlouvu na hpp dostane až po zkoušce.
Tak to opravdu není pravda. Kámoš se o to pokoušel, vím, jaký jsou zkoušky u ČD oser.
A kdepak to tak mají nám asi neprozradíte, že ?
ZAP Pardubice takhle funguje od svého vzniku a to samé předtím dělalo RCVD Hradec Králové.
To samé platí pro pokladní. DPČ, 4 zácviky, dvě konzultace a zkouška a pak teprvena smlouva na HPP.
Však proč by měl mít průvodčí kvalifikaci vlakvedoucího??
Nevyjedou!
Do švestek! 🙂
Nad propastí!
Já byl před dvěma měsíci u nich na průvodčího, byla tam spousta průvodčích od ČD co odešli nebo odcházeli na doporučení bývalých kolegů, že je tak lépe. Jinak to neřeší jezdím s oběma. Na R22 s nima problém nemám. Jinak i ja původně chtěl k ČD, ale oni chtějí i němčinu, alespoň základní. No a Já se nikdy německy neučil.
Vidíte a Arriva RYZE NĚMECKÁ SPOLEČNOST A PERSONÁM NĚMECKY NEZNÁ ANI OMYLEM
no kdo umi nemecky tak je v automotive pod strechou a spi doma . to by ty vlaky jezdili bez pruvodcich dodnes. lidi co neumi zahranicni mluvu jsou cenejší než 30 hrubého .
Tak já mluvím jinými jazyky. Jen teda místo na němčinu jsem musel chodit na ruštinu. Bohužel to tak rozhodovala naše škola, kdo uměl dobrě anglicky šel na němčinu, kdo ne musel na ruštinu. A tak jsem v ruštině pokračoval i na střední škole. A to ze mi na 100% nešla angličtina neznamená ze by mi nesla němčina, když se už 2 roky učím norsky (takže jiný Germánský jazyk).
Jo jsou připravení tak že jel v neděli testovací vlak ze kterého se čudilo, měl zvuk stoletého traktoru ruské výroby a aby toho nebylo málo tak i 70min zpoždění.
Takže klasika … 😀
Nevím, ptám se. Seznání se vždy dělá v plné rychlosti a podle jízdního řádu?
Ano … Za plného provozu.
Tak zpoždění bych u vlaku, který neveze cestující, neřešil vůbec, protože vlak může jet 6 hodin s náskokem a až 20 hodin zpožděný, a jestliže byl zaveden ad hoc, tak JŘ je v tu chvíli jen cár papíru.
Nevím Dominiku kde jsi to vzal, ale náskok180 minut neni šest hodím a zpoždění může být jen 1200 minut. Tak že asi tak.
S náskokem máte pravdu, smí být jen 3 hodiny ne 6, to jsem uvedl nepřesnost, děkuji za opravu, ale na 20 hodinách zpoždění trvám, nebo mi chcete říct, že je v aktuální D1 taková chyba?
Článek 2239
Nechci vypadat jako kverulant, ale není nahodou 1200 minut 20 hodin?
Máte pravdu, tolik jsem se soustředil na to zpoždění, že mě nenapadlo přepočítat na hodiny i náskok a automaticky jsem předpokládal, že komentující rozporuje oba údaje.
A kolik je podle vás 20×60?
„Arriva: jsme připraveni“ Asi jako loni na Prahu … Kolik bude přejetí červené letos?
Osobně bych todle ani náhodou nevytahoval. I ČD nějaký to projetí červený na svědomí má a ty průsery co začaly u Nejdku v podání modrých asi nemají konkurenci. Chyby se dějí napříč všech dopravců, jsou tam pořád jen lidi.
Začneme srovnáním podle následků – třeba podle počtu mrtvých?
Na počty ujetých kilometrů?
Klidně, kolik mrtvých má na kontě Arr a kolik ČD?
To jako že ostatní dopravci nikdy neprojeli návěst stůj ?
Nemyslím jsi že je to načasované, ale vyskytl se tu menší zádrhel …. ve smyslu “ Pro přepravu imobilních osob na invalidním vozíku musí být v každém vlaku zajištěn alespoň počet míst odpovídající požadavkům článku 4.2.2.3 přílohy rozhodnutí Komise (ES) č. 164/2008 o technické specifikaci pro interoperabilitu, týkající se přepravy osob s omezenou schopností pohybu a orientace v transevropském konvenčním a vysokorychlostním železničním systému (dále jen „TSI PRM“). Což jsi nejsem úplně jistý zda MJ řady 845 splňují ….. Rychlíky a OS této společnosti, jelikož jsou defakto „Národní dopravce Libereckého kraje“ a když se člověk podívá na JŘ od 13.12.2020… Číst vice »
Desira budou nová po RegioJetu. Jednotky 845 jsou plně uzpůsobené pro přepravu vozíčkáře.
Zkoušel jste někdy s el. vozíkem nastoupit do jednotky 845? Ne? Buďte rád. Nevezmou Vás. „Nelze přepravit“, tečka. Zkuste si to. A to fakt nehájím modré barvy ani jednotky 843
Kolik kg. má nosnost plošina pro vozíčkáŕe v 843? Když je náhodou funkční?
845 má místa, wc i nájezdy pro invalidy. Desira zmízí červená, budou jiná modrá. Tak nešiřte bludy.
WC pro invalidy dovolte aby jsem se zasmál.
Jednotky řady 845.3xx disponují bezbariérovým WC.
845 má něco pro invalidy? A že jsem si nějak nevšiml … Kdybyste napsal, že „845 je něco pro invalidy“ ve smyslu, že je lepší, aby jeli autobusem, tak to pochopím …
Tak já měl do 845 problém nastoupit s velkou lepenkovou krabici…aby prošla dveřmi. Možná jsem něco nepochopil, ale vozík tam dle mého projet může tak akorát s jedním mm nápravo a nalevo…
Nerad musím ale říct, že je to menší randal a lepší pruzeni než motorový vůz 843 a asi i 854. Jenže ty mívají i privesne či řídící vozy, a to je naopak luxus.
Máte pravdu ČD 843 či ČD 854 jsou hlučné a hlavě staré, klima, wifi a atd.. . Mě jen mrzí, že v 21. století vyhraje Rych. linku soukromník a nenabídne víc ….. . Jde o to, že nikdo natlačí (viz. příklad trať Ostrava – Frenštát) nové jednotky Push – pull s Brejlovcema. Proč proboha někdo netlačí…. Pak celé výběrko na R14A a R14B vypadá, že v LBC kraji nechce ČD, přihlásí se soukromník a bude jezdit za každou cenu a my jako cestující budem jezdit vozama z roku 1988 do 2027.
Tento výběr s těmito soupravami zrovna Liberecký kraj nedělal a Libereckému kraji se nelíbil.
To byl jen přiklad
Netušíš s čím šli ČD na R14A od roku 2025? nedá se to dopátrat
Docaste totez co ted a vyberove rizeni na nove soupravy.
Jakože ČD během pěti roků dokáží vysoutěžit nové soupravy, které navíc výrobce dokáže vyrobit a schválit?
Za posledních 10 roků se to nepovedlo.
Co Vás vede k dojmu, že v tomto případě se to povede?
A motorový vůz řady 843 je ze kterého roku, když se vám 1988 nelíbí.
To je právě ta sranda řada 843 se začala vyrábět v roce 1995 a navíc hodně dlouho nejezdila – špatný materiál na jizdních plochách kol…
843 vs. Alstom Class X 72500 a Bombardier Talent 1.
Dle data výroby jsou to “spolužáci”.
Proč mi však ty zahraniční připadají jak z jiné planety a ten náš vlak vypadá jak “repetent”.
🙂
asi ten vozík nebyl interoperabilní
Tak jste dřevák no, vždyť se tam vejde i kočárek v pohodě, tak s jakou lepenkovou krabicí jste cestoval?
s LCD televizí uchopenou na šířku 😀
S krabicí od multifunkcni tiskárny/scanneru ve které jsem měl křišťálový lustr. Zkuste si to…
WC pro invalidy mají pouze „třístovkové“ jednotky a většina z nich momentálně jezdí na R22. Jestli na začátku grafikonu vyjedou na R14, budou chybět jinde. A s najezdy to není také moc šťastné, většinou jsou mezi nimi a peronem takové mezery, že jsou stejně nepoužitelné.
to uz se tu probiralo. ty najezdy je alibisticky kus plechu. real vypada tak , ze pruvodci vyzve statne cestujici a ti v poctu čtyři , popadnou invalidu i s vozickem a sup s nim do vlaku. s el vozikem si to neumim predstavit. uz jen baterky vazi 40 kg .
V době pandemie je trestuhodné v této podobě provozovat přepravu cestujících čištění a případná desinfekce souprav v Pardubicích při výstupu a nástupu cestujících v čase obratu osmi minut je zcela nemožná.
Snad to vědí i ČD se svými dosavadními ostrými obraty na mnoha konečných (Liberec hned z několika směrů, dále např. věčně pendlující vlaky na t-175 atd. atd.).
Milý kolego, pochybuju, že na MD a v ČD vůbec něco vědí …
Zato vy víte úplně všechno, třeba jak všichni ČD ubližují!
Nic takového netvrdím. 😉 Já jen mám z toho všeho kolem obyčejnou srandu … Nesmíte brát moji ironii vážně.
Na čem jsou v Liberci ostré obraty po 3 resp. 5 hodinové jízdě?
A na t221 nebo 171 nebo 231 a hromadě dalších se to celou dobu pandemie dezinfikuje při ostrých obratech tím správným dopravcem prosím pěkně jak?
Všechno je načasované , do posledního detailu, všichni zde řeší věci , které jsou už dávno vyřešené. Jaroměř dokončena, zelená pro ariwu. No s co dál, ostré obraty v Pardubicích? Nebudou. Začne výluka nádraží Pardubice. Rychlíky budou končit v HK. Po výluce v Pardubicích ostré obraty nebudou. Proč? Začne výluka zhlaví v HK, rychlíky budou končit v HK. Máte tam ještě něco. Už víte proč rychlíky z Prahy to HK dostaly ČD a ne žlutý ďábel. Už víte kdy je dostane? Přemýšlejte.
Protože výluky na trase Brno – Ostrava žádné nejsou a bygry v Dluhonicích jsou halucinace.
V HK, nebudou jezdit až do Rosic?
Možná 😀 Když dojedou z Liberce do Hradce, tak možná pojedou i dál … Ovšem já se bojím, že nedojedou na Paku. 😀
Co by nedojel, přeci z Liberec až do Hradce to je nížina, bez nějakých kopečků 😀
co k tomu dodat – nauč se fyzický zeměpis!!!
Tady někdo nepochopil ironii, ale nebojte, evidentně nejste sám (podle mínusů).
Žlutého jajinka nesnáším. Ale tohle je dost na palici konspirace…
Výluka v Pardubicích začne 31. května pro úsek Pardubice – Rosice nad Labem. Máte tam ještě něco do vašich úžasných konspiračních teorií? Dám vám také jednu. Trať Varnsdorf – Rybniště. Trilex protrpěl velkou výluku a nyní se na trať po 10 letech bez soutěže vrací ČD. Také dávno vyřešené?
A jak to bude s jízným. Bude už konečně pro všechny spoječnosti jednotné? Nebo až pojedu z Ostroměře do Smržovky budu potřebovat více jízdenek?
Všude bude platit OneTicket, tedy z Ostroměře na Smržovku si můžete koupit jeden jízdní doklad a vyberete si, čím kdy a jak pojedete.
A bude fungovat jako eshop na dálniční známky? Nechápu proč nedají zkušební provoz už teď,je jasné že nasazení až v první den nového gvd skončí jako vždycky..
Zkušební provoz běží. Na tratích kde je více dopravců. Plzeň – Most a Kolín – Č. Lípa – Rumburk.
Ano, překvapení se bude opět konat. Ostatně jako vždy. Že si cestující budou chtít koupit jízdní doklady, bude pro platformu na dálniční známky trošku větší záhul.
Ovšem stále zde bude možnost poslední záchrany od ČD. Tedy že jízdní doklad si můžete zakoupit v České Třebové. Samozřejmě osobně a patřičným formulářem. 😉
A zaplatíte o 20 % navíc jako přirážku za tenhle neskonalý luxus.
To je uplna šílenost, Hk kapacitně nezvladnou
Nejenom HK … 😀
Se čtyřmi vozy?
Máte na mysli dvě soupravy, nebo berete jednu soupravu jako jeden vůz … Pochybuju, že čtyři 845 se vůbec rozjedou z Brodu na Paku …
Proč by ne, to nemá dálkové řízení?
Do švestek!
Budou jezdit dvě jednotky, ale proč by se nerozjely z Brodu klidně 4? Naopak čím víc spojených,tím přece nepatrně lépe než sólo (přední očistí koleje,jeden odpor vzduchu..) rozhodně to není v ničem horší, pokud tedy by všechny jely jako činné
Jednak pochybuju, že se to nevejde na peron a za druhé počítejte … Pro rozjezd dvou jednotek stačí, když bude nahozená jedna … Pro rozjezd čtyř asi bude potřeba nahodit motory všechny … Z toho vyplývá co? Příšerná spotřeba materiálu.
co to plácáte? jednotky ve dvojicích budou jezdit obě činné, v jednom by se to sotva plazilo, bylo zkoušeno jestli se vůbec takový vlak dá aspoň odklidit z cesty, pokud jedna jednotka lehne, nikoliv, aby se jelo na jednu jednotku..i kryštofákem se to proškrábalo, ale stíhat jd to fakt nedokáže..ty 4 jednotky v plánu vůbec nejsou..dyť tam nic nikdy tak velkého nejezdilo, max pojedou 3spojené a to jen na nedělním obratu (místo 6ti vozové soupravy s 843), jinak budou jezdit ve dvojici, díky vyšší kapacitě to vystačí i za páteční 5ti vozové soupravy s 843
Nevyjedou!!!
Bude stávka?
Do švestek!
Trochu se bojím, že se to stát klidně může.
Do prejeti švestky!
Nevím jestli se nepletu, ale neměla být smlouva na 7 let rovnou? Nebo se rovnou počítalo 4 roky a 3 opce? Odpoví mi někdo prosím
Myslím, že to je kvůli tomu ETCS, jakási pojistka proti tomu kdyby Arriva nakoupila nové vlaky.
Mám za to že to bylo rovnou na 7 let a pak přišla Arriva a najednou je to 4+3, tak proto se ptám.
A když je to s opcí, jaká je to pojistka? Prostě tu opci nevyužiju a poserte se.
Záleží, kdo má tu opci. Pro toho to pojistka je, protože když řekne, že ji chce využít, ten druhej musí plnit…
Tady na webu jsem našel jen že se mělo jednat o sedmiletou smlouvu, ale blíže se nepíše jestli to bylo 7+0, nebo 4+3. A to mě právě zajímalo
Jo, to nevím, já reagoval jen na to, že opce není pojistka. Je to pojistka, akorát jen pro jednu stranu. Tady předpokládám pro ministerstvo coby zákazníka.
Jinými slovy nikdo neví jak vyřeší úsek Usti-Decin i samotnou stanici Decin. A to vč. MD a dobre správy.
Zajímalo by mne jak mají vyřešeno odstavování dvou souprav přes noc v Pardubicích a jak budou mít řešenou špičku HK-Pce, kde jedna jednotka určitě stačit nebude.
Jedna jednotka jim bude bohatě stačit, až lidi poznají v čem budou jezdit
Tak na prvním ranním spojí jezdí jen 843 + 043, tak teoreticky bude stačit jedna souprava. A ve špičkách se počítá asi se 2 soupravami, přeci jen část lidí odpadne, buď z důvodu, že jezdí na In kartu, nebo ti co jezdí na Iredo a v HK přestupují na jiný vlak ČD a nemají Iredo kartu, takže uvidíme, jak hodně se případně počet cestujících Pce – HK.
Hm, takže In kartičku zase berete, tak nějak za povinnou výbavu cestujícího, ale Iredo karta je fuj. Přitom víc lidí ve Východních Čechách obecně jezdí na Iredo kartu, protože s ním můžou bez další jízdenky přestoupit na autobus, to jaksi In kartička nezajistí.
To je ubohý komentář. Samozřejmě je to podle relace, třeba v úseku Č. Třebová, Ústí, Choceň – Pardubice se vždy s velkým rozdílem vyplatí pro pravidelné dojíždění IN50 a že se jedná o nejvytíženější trať. IREDO se zase vyplatí pro komplikovanější spojení, kde zase moc lidí zpravidla nejezdí, neboť nemůže zdaleka konkurovat IAD.
Taky si koupí „IN50“ v rámci OneTicket. Cenová politika je nastavena cca podle Tr10. Ale to už nevidíte. Prostě nemůžete překousnout, že tam nebude správný dopravce, mno.
V OneTicket bude existovat obdoba IN50?
Ne, jen obdoba IN25.
Tak IREDO se „vyplatí“ třeba i Pardubice – Přelouč, cestující ušetří CELÉ 2 KČ (30 Kč ve 28). Ale stále tu jsou věci, které tento tarif scházují, i když nepopírám, že je využívaný, a to hlavně nemožnost traťových jízdenek bez karty, nemožnost přestupu bez karty, call centrum se směšnou provozní dobou, neexistující online prodej, aplikace, která defakto k ničemu není, čekací doba na kartu bez existence nějaké dočasné papírové (jako u in karty). Ano ve velkém procentu případů je na IREDO výhodnější jezdit, třeba jednorázové jízdy, či si pořídit kartu na pravidelné dojíždění na jedné lince (pokud z nějakého důvodu… Číst vice »
A zase meleš…pokud chceš psát moudra, měl by sis trošku prostudovat tarifní podmínky IREDA…In karta může sloužit po nahrání aplikace Iredo, jako nosič vícedenních jízdenek Iredo…teda doufám, že nejsi jejich zaměstnanec, protože s takovoudle znalostí by byl amaterismus, pustit tě na vlak k nám do kraje…
To jsem neřekl, ani že in karta je povinná výbava, ani že IREDO karta je fuj. Ale, to že nemalá část cestujících tu In kartu má je holý fakt, ano ti co pravidelně kombinují, tak IREDO kartu mají (ale zase ne všichni). Zase mi vkládáte do úst, co jsem neřekl, ale při vaší averzi k ČD mě to už ani nepřekvapuje, spíš naopak, bych se divila kdybyste jste se do mě kvůli in kartě neopřel. Dost lidí jezdí na IREDO kartu, proto dnes a denně nacházím ve vlaku nemalé množství klasických papírových jízdenek. Třeba se pletu, třeba čísla klesnou minimálně,… Číst vice »
Tohle neřeší dopravce, tohle řeší ministerstvo, co objedná to bude. Pokud bude vůle ze strany dopravce, bude posilovat.
Kdy už to začněte konečně rozlišovat, bože. To je stejný problém, jako SŽ už není ČD. Pořád to někdo plete.
Mají jezdit dvě spojené jednotky na obě linky.
V Německu 3-4 roky, u nás 3-4 dny.
Vy se ještě divíte? Zákon 377/2015 Sb. měnící DPH od 1. ledna následujícího roku je 28. prosince je vydán ve sbírce zákonů.
Vy máte celé 3 pracovní dny na úpravu pokladních systémů a předělání všech cenovek. Podpis pana prezidenta a doručení zpět do sněmovny? Celé 4 dny. Zveřejnění 2 týdny.
https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=494
Stejný chaos byl na přelomu 2018/2019, když se řešilo, jaké bude DPH na jízdnenkách a jestli od ledna či února. Nakonec celý leden měli dopravce 10 nebo 15 podle toho, jak silně bičovali ajťáky.
A aby toho nebylo málo, tak pak se od dubna změnil způsob výpočtu DPH při známé částce „včetně DPH“, protože proč ty věci novelizovat naráz…
A to by ti zoufalci z MD chtěli převzít objednávání dopravy od krajů. UHOS to je taky kapitola…
Si to dovedete představit:
DVACET autobusových společností? To se nedá zkoordinovat! Dokonce dvacet jedna. Už dva je příliš a to je … COŽE!? přeshraniční linky? Nikdy se to tak nedělalo. Přes hranice může jezdit jenom vlak a basta.
No osobně nejsem rád okupací německých společností, bohužel ČR jim to žere , neznám rozdíl 845- nebo 843 nic moc oboje,ale popravdě ta 843 má plošinu alespoň,tohle je postupná okupace dopravce který z toho má jen peníze a vše jde Německu,ty mají pole ,louky my? Fabriky německé apod, nemyslím si že je to správný ale budiš, takový jsme my.
:DDDDD
„neznám rozdíl 845- nebo 843 nic moc oboje,ale popravdě ta 843 má plošinu alespoň“
Nevadí Vám, jak si protiřečíte?
„ty mají pole ,louky my? Fabriky německé apod“
Ano, protože většina našeho národa prostě nemá intelekt na to, aby dělali lepší práci, než ve fabrice. Jak to ale souvisí s českým dopravcem, vlastněným britskou skupinou, netuším…
Takže lžete vy anebo arriva. Arriva je podle vás britská, potom vysvětlete tady hloupím čecháčkům proč na vlacích je psáno: „ARRIVA – company DB“, DB pokud vím je společnost německá nebo již také Německo je britskou kolonii ??? Kdyby Arriva byla česká společnot pak by mělo být na kasli vlaku psáno „ARRIVA – společnost ČR“, nikoli však ČD!
a nebude to tím, že DB střelila tu Arrivu někomu jinému, třeba britům ?
Myslím , že ne střelila . Chtěla ale nedopadlo to . U DB to skončí , je to matka . Arriva je dcera anglická a ta má „vnučku“ v čechách. Tak tomu rozumím já. Nicméně DB je základ , ta rozhoduje .
Kdyby vnučku. Mezi Deutsche Bahn AG a ARRIVA vlaky s.r.o. je asi 6 mezistupňů.
Arriva byla původně britská společnost, která spadla pak pod DB. Ted je to furt UK spol ale vlastněná DB
Agrofertu
Arriva vlaky, s.r.o. je česká společnost zapsaná u městského soudu v Praze a její jednatelé jsou Češi.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=303944&typ=PLATNY
Jak potom vysvětlíte to logo DB? To si může používat každý jak chce?
Touto logikou není česká ani Škoda Auto, ani Škoda Transportation 🙂
Škoda Auto má zahraniční majitele přičemž koncovým vlastníkem je německý rodiný klan. Škoda Transportation je vlastěně holandskou společností PPF IndustryCo, ale koncovým vlastníkem je občan České republiky.
a ona je?
Viz Wikipedia: „Arriva je evropská, původem britská dopravní skupina, která provozuje autobusovou, železniční, trolejbusovou (Teplice), nebo místní lodní dopravu ve 12 evropských zemích (Velká Británie, Dánsko, Německo, Itálie, Nizozemsko, Portugalsko, Španělsko, Švédsko, od prosince 2006 Česko, od prosince 2007 Polsko, od roku 2008 nepřímý podíl na Slovensku a v Maďarsku). Mimo Británii má tržby přes 1 miliardu Euro ročně, celkem má skupina kolem 37 000 zaměstnanců.[1] V srpnu 2010 Evropská unie odsouhlasila převzetí skupiny Arriva německou železniční společností Deutsche Bahn. Na ceně zhruba 2,5 miliardy liber (75 miliard Kč) se investor dohodl již v dubnu. Šlo o největší akvizici v… Číst vice »
Jestli britskou nebo německou to je jedno ne? Tak jako tak to západní Evropě žereme. Arriva má skvělé autobusy,ale vlaky , které nás tím okrádají mmm,to nikoliv.
A co vlaky ŘŽD, ty taky zakázat na území ČR?
Myslíte vlaky z Řuska?
Tady nejde o dopravu, to jen navenek tak vypadá. To je bitva o prachy a další úniky penězí, protože to jsou lukrativní zakázky pro někoho!
Na druhou stranu se ptám, proč se do tohoto fungování dopravy pořád ládují soukromníci a další společnosti ? To je tak důležité, že místo ČD pojede Arriva ?
Cestujícímu je to jedno čím pojede !
Jenže prachy vládnou světem………….
Máte pravdu. Choďte do obchodu a naschvál si vybírejte zboží o 20% dražší. Tak je to přece správně, tak to má být a tak se to vyplatí.
To je jednoduché, dopravce Arriva, stejně jako většina ostatních dopravců to dělá kvůli zisku.Bohužel ČD byli za posledních deset let v osobní dopravě v zisku kolikrát? Možná jednou nebo dvakrát, jinak běžně ve ztrátě v řádu stamilionů Kč.
Takže jako daňového poplatníka mě zajímá, aby na tuto činnost šlo co nejméně pěněz a je mi jedno, který dopravce tam bude jezdit. Kvalitu by si měl objednatel, popřídě zakáznici, kteří buď dopravcům budou přibývat nebo ubývat.
Píšete: „To je jednoduché, dopravce Arriva, stejně jako většina ostatních dopravců to dělá kvůli zisku.“ A já se ptám: „Vy byste to dělal kvůli čemu? Pro radost?
XYZ: Podnikání je činnost za účelem zisku. To je v pořádku, neboť to je definice podnikání.
Ta moje reakce je na to, že většina dopravců dokáže v objednávané dopravě za konkurenceschponé ceny generovat zisk. A byl bych rád, aby to uměla i ČD. Ale pokud to nedokáže, tak budu radši pokud ty linky převezme jiná firma, která to umí.
Takže chcete levné nekvalitní vlaky chápu to správně?
Kvalita vlaků je v regionální dopravě dle pozadavků objednatele. Takže v Plzeňském, Ústeckém ci Jihomoravském kraji budou jezdit nové elektrické jednotky dopravců ČD, Regiojet, vlastník kraj. U rychlikovych linek je určena kapacita, ale záleží pouze na dopravci co nasadí. Bohužel u dieslových vlaků posun moc nebude, z důvodu přechodu výrobců na vodik, baterky. Mě jde hlavně o to, aby se jednotlivé tratě či soubory pořádně vysoutěžili. A za druhé bych považoval za rozumné u rychlíků a vyšších kategorií vlaků vyřešit, co je základní dopravní obsluha a kolik tratí lze obsluhovat čistě na komerční riziko dopravce a kde je nutný dosyp… Číst vice »
Krom jmK budoi všude vlastníky vozidel dopravci, ne kraje. JmK je v tomto vyjimka.
Jsem to myslel tak, že například v Plzeňském kraji nakupují ČD nové elektrické jednotky, v Ústeckém kraji Regiojet, na jižmí Moravě kraj.
Ta reakce byla o tom, že je na rozhodnutí objednatele, zda-li chce nové vlaky či nikoliv.Dopravci se tomu pouze přizpůsobují.
V tom případě se omlouvám, že jsem Váš příspěvek špatně pochopil.
A drahé a kvalitní vlaky jsou 810, 814 a 854? Tak to potom jo.
Smíme vědět značku vašeho automobilu? Není to VW nebo dokonce Audi, BMW či dokonce Mercedes? Mercedesy byly u Národních velice oblíbené.
A co se týká těch fabrik – komunisti je lidem sebrali, majitele vyhnali a pak fabriky prodali… A nejradši by znovu znárodnili Jančuru. A pak ho vyhnali. A potom tu firmu prodali.
Janxuru není třeba znarodnit. Už ho vlastní…bondholderi. A stát přes ručení EGAP až ty úvěry zlutak za 3 roky nesplati a CS je neobnoví ale zatahne záruku.
Možná jen možný scénář, ale cca 25-30% pravděpodobnoust tu je
Mira zadlužení Regiojetu byla za rok 2019 v úrovni ročních tržeb navíc postupně expanduje i investuje do lokomotiv a vozidel. Poslední dobou tvoří zisk. A v nedávném vyjádření řekl, by leto letos mohl skončit hospodaření na kladné nule i přes Covid. Pokud s tím srovnám ekonomiku osobní dopravy ČD, jejichž tržby z jízdného dosahovali 6 mld Kč a s dotacemi od objednatelů byli v roce 2019 na tržbách cca 20 miliard a zadlužení bylo přes dvacet miliard, navíc končí pravidelně ve ztrátě, pokud zrovna neprodávají nemovitosti, koleje atd. (tedy mimořádný příjem), tak dlouhodobě z hlediska ekonomiky podniku má výrazně lepší… Číst vice »
Tady jsme v Česku, není kam spechat
S tím ministerstvem co by chtělo objednávat i regionálku a busy? Touhle živou ukázkou jeho schopností je to asi vyřešené…
Tak jestli smlouvu na rychlíky, řeší už 5 dní dopředu, tak smlouvu na vesnické autobusy by asi nesli k tomu prvnímu ve čtyři ráno před výjezdem.
A vsaďte se, že se budou vymlouvat na zpoždění podpisu z důvodu pandemie covidu-19.
Kocourkov