Série problémů láme vaz vedení Boeingu. Skončí i generální ředitel Calhoun
Výroba Boeingu 737 MAX 8. Foto: Boeing
Do čela divize dopravních letadel nastupuje poprvé v historii firmy žena.
Do čela divize dopravních letadel nastupuje poprvé v historii firmy žena.
Jsem opravdu zvědav, jak se novému vedení podaří vrátit do firmy potřebnou technickou, kvalitářskou a bezpečnostní kulturu. Takové věci se obvykle budují celá léta.
Ono to obecně není zase tak totálně zlé, jak to ve zprávách vypadá. Konkrétně u toho posledního případu při kontrolách nechali předělat Spiritem nesprávně provedené nýty, což považuji za docela hloubkovou a pečlivou kontrolu. I z nálezu NTSB nevyplynulo, že by se na kontrolu při finální montáži kašlalo. Takže tam spíše mají nesladěné systémy, než že by vyloženě kašlali na kontrolu. To klienta a cestující pochopitelně nezajímá, ale mělo by to být manažersky uřiditelné, pokud se bude chtít. Asi největší bordel je v tom jak se jim tam prolínají procesy s tím jak lidi ze Spiritu přimo při finální montáži… Číst vice »
Vůbec to není o tom, co píšete. To jsou jen hypotetická rozjímání nad inforamcemi z médii, a ten závěr přípomíná ty dva panduláky: „A JE TO“. Také to nikdo pozitivně nehodnotil.
I
A myslíte, že provozní šéfka na tom podíl nemá?
No…, právě si to myslím taky. Mám obavy z přísloví „kozla zahradníkem“. Samozřejmě organizačně-výrobní struktura Boeingu není pro mne denním chlebem, ale tak nějak předpokládám, že provozní šéfka má z toho managmentu k nedosazeným šroubům nejblíže. Druhou otázkou je, kdo tam vlastně zůstane a jací to budou machři…?!
Kdo jste četl Mayovky, tak víte, že Calhoun byl prostě křivák 😉
Až na konci roku, to moc nespěchá. Ale stejně, pokud nevymění všechny manažery a celou firemní kulturu, tak neočekávám nějakou velkou změnu k lepšímu. Ostatně jak se píše v odkazvaném článku, „Calhoun took over the company after CEO Dennis Muilenburg was ousted following the two crashes.“ A co se mu podařilo vyřešit? Ta firma je kolos, který je už zvyklý na své zaběhnuté vnitřní procesy a vždy bude odpor je měnit.
Však v pohodě, tím lépe pro Toulouse.
no jako z tohohle pohledu se byrokratickej moloch airbus nakonec jeví (i když se to tak na začátku tisíciletí nejevilo) jako lepší způsob vedení takovýho podniku. že se tohle někdy otočí sem si teda nemyslel.
Ve skutečnosti to není moc dobře pro Toulose. Zatím ještě z obchodníhjo hlediska OK, ale brzo by na ně mohla zalehnou opatření proti domininantní pozici na trhu a to by jistě neradi. Konkurence je vždy důležitá a ta je teď poněkud v bahně.
Nebojte, konkurence se už rýsuje, COMAC už má 1200 objednavek a 11 dodaných letadel. V EU a USA to asi nebude mít jednoduché, ale v Asii, Africe a Jižní Americe to budou kupovat jak diví.
No s aktuální kadencí výroby zatím opravdu konkurence Airbusu nejsou, navíc nejsou zatím certifikovaní jinde než v Číně pokud je mi známo. Každopádně, šanci zaklesnout háky na trhu teď mají vyšší než před pár lety.
Kadence výroby bych se u Číňanů nebál. Zatím to najíždí, za pár let to rozjedou ve velkém. Čínska vláda do vývoje nalila spoustu peněz a ještě víc do toho nalije aby se rozběhla sériová výroba.
Jo, je to kolos, kde jakákoliv změna potrvá dlouho. Takže i za éry budoucího CEO dojde k nějakým incidentům, i kdyby se snažil sebevíc.
Je otázkou, zda a jak moc se Calhoun snažil tu kulturu zlepšit, jak moc viny je právě na něm. Nevím, neobhajuji jej, jen dávám do kontextu.
Nevím. Docela bych chtěl vidět ty nálezy FAA, bylo by to zajímavé to vidět v detailech a kontextu, protože spoustu věcí bude složité „opravit“, zejména co se týče Spirit Aerosystems, který je klíčový dodavatel a zjevně i kličový zdroj většiny aktuálních problémů. To se Boeing může 10x otočit na ruby a přesto je závislý na dodavateli, na kterého má jen omezený vliv. Začlenit jej celý zpět, na to nemá prostředky. I když celý průšvih toho vztahu by mohl zvrátit pohled majitelů na tuto případnou investici s tím, že by si zřejmě museli natrhat Spirit s Airbusem, který tam také pořizuje… Číst vice »