Mimořádné události Železnice

Série poruch trakčního vedení komplikuje provoz, Berliner jede přes Všetaty

Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy
Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy

Provoz na české železnici komplikuje dnes porucha trakčního vedení na dvou vytížených místech. V jednom případě přinese i netradiční podívanou pro železniční fanoušky: mezistátní vlaky do Německa pojedou výjimečně přes Neratovice i Všetaty.

Dopravu nejprve zkomplikovalo stržené trakční vedení mezi hlavním nádražím a Smíchovem, omezení se dotklo desítek spojů. Většinou České dráhy poslaly cestující do MHD. K poruše došlo ve stanici Praha-Vyšehrad, v 15:50 byl obnoven provoz.

K další poruše trakčního vedení došlo na hlavním koridoru z Prahy do Děčína a dál do Německa. K závadě došlo mezi Dolními Beřkovicemi a Roudnicí nad Labem. Odstraňování následků podle stránek ČD mimořádnosti potrvá nejméně do 19 hodin. Kromě zrušených vlaků a částečné náhradní autobusové dopravy přinese tato komplikace i jednu fotograficky zajímavou změnu: vlak EC 172 pojede Kralup do Ústí nad Labem přes Neratovice a Všetaty. Vlaky naberou zpoždění 100-150 minut, varují České dráhy.

Už kolem oběda došlo k porušení trakčního vedení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, závada je již odstraněna.

Další komplikací na koridoru je srážka pendolina s osobou v kolejišti mezi Libní a Běchovicemi. Kvůli tomu jezdí vlaky jen po jedné koleji a nabírají velká zpoždění.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

A pak ještě srážka rychlíku se škatulí.

Prej to bylo stržený v Hněvicích na zhlaví, ale nevím na který straně.

KarelF

Tak jsem stál na závorách v Horních Počernicích a zrovna projížděla klasická souprava tak si říkám proč ten Hradečák tam má Veselí nad Moravou. Tak jsem si to uzavřel, že blbost na obratu. A hele on odklon. Těm odklonům tedy určitě nepomohlo snížení rychlosti v Horních Počernicích u závor. Když závory zvedli tak jen v Horních Počernicích byli po příjezdu tohoto vlaku obsazené všechny koleje, což se jen tak nevidí. Mimochodem proč Berlinery a RailJet neposlali z Kolína přímo přes Lysou do Ústí nad Labem a nepřistavila se zde náhradní souprava nebo přestup do odklonových vlaků. Případně to poslat přes… Číst vice »

Otmar

Odklánět přes Lysou by znamenalo ještě větší upozornění neboť je vyloučen úsek Lysá- Čelákovice vzhledem ke stavbě mostu přes Labe. SŽ nechala postavit provizorní odbočku Káraný ale i tak se tam nevejde více vlaků. Dokonce některé pravidelné vlaky musely být zrušeny. Jak bys tam pak chtěl nacpat další odklonové?

HonzaEM

Karaný není provizorní odbočka, ta zůstane natrvalo.

Soukromý kůň

Proč to logo hasičů vypadá jak nějaká opice?

JiP

Je to letosni poradne vedro, takze trolej dost pracuje a protahuje se. Pocet techto zavad v tento jeden horky den spise hovori o zanedbane udrzbe trakcniho vedeni.

Zapa

Mezi Roudnicí a Hněvicemi to spadlo už ve středu brzo ráno. Dokonce je u Záluží docela slušně ohořelá protihluková stěna. Tak nevím co se tam děje.

Vašek

Rád bych viděl magora, co dá na takovýto věcný, normální koment palec dolů.

Martin

Kde to od Kralup strihne na pravy breh? To jej mohli rovnou hodit na trat Vysocany-Vsetaty… I kdyz preprazeni lokomotivy neni asi takovy problem…

Zrzek

Z Kralup do Nera a Všetat. Z Vysočan 070 pořádně nevyjezdis, nemáš kde křižovat. A vlastní frekvence trati už moc další provoz neumožňuje.

johny

hele hoši, zrovna jsem tím jel 😀 z kralup to hodilo zpátečku do všetat, tam přepřahování lokomotivy a dále na neratovice, mělník, litoměřice atd….

UTD

přes Ústí nL západ?tam byla záse úvrať? A Ústí hl.n. už pak zase v pořadí jako z Prahy?

svojsin

Mimořádnost v provozu
Trať 011 | Praha hl.n. – Kolín
V úseku: Praha-Libeň – Praha-Běchovice
Probíhající mimořádnost
10. července 2020
17:28
10. července 2020
19:28

Hlavní město Praha

Následky srážky vlaků
Obecné opatření v dálkové dopravě

Provoz zastaven.
Obecné opatření v regionální dopravě

Provoz zastaven.

Poznámka
Střetnutí osobního vlaku s vlakem R 989 ve stanici Praha Běchovice.

Probíhá šetření mimořádné události.

Spálená tlumivka

Podle webu ČD se v Běchovicích srazil R 989 s osobním vlakem, takže tam bude zřejmě neprůjezdno velice, velice dlouho.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/26721/

Míla

Berliner jede zpožděný levobřežkou ku Praze… teď jej jen otočili v Ústí…

Míla

Berliner stojí v Roudnici…čeká se, co bude dál…

D.U.

Berlinerů jede víc 😉

Míla

Ex175…vyrazil z Roudnice…18:20
…tenhle se měl točit na Všetaty, nakonec jen Vectron v Ústí objel soupravu….

johny

no já myslím, že se musela udělat pořádná fronta vlaků za sebou, do toho krušnohory a rychlíky labe….

Avlaky

RegioJet má tři dieselové lokomotivy, takže ten má o problém postaráno

noerf

A kde má třetí lokomotivu. Pokud vím, tak ma dvě pro posun mezi depem, servisem a pro doplnění vagónů na hlavním nádraží.

Avlaky

Prasátko, ale je pravda že ono asi nemá „technickou“

Hynek

Přesně tak

Švestka

Zpoždění přes hodinu – budou ČD vracet 25% jízdného?

D.U.

Když si o to požádáte

Paja

A budete na to mít nárok 🙂

švestka

A proaktivně personál dopravce nic nenabízí? Jak by jeden čekal od takového solidního a zavedeného dopravce.

Hynek

Ten má už tak plné ruce řešení nastalé situace než aby naštvaným cestujícím něco nabízel. Zkuste standardní reklamační postup, nákupem jízdenky a nástupem do vozidla jste přece souhlasil s SPPO.

Soukromý kůň

Klasická odpověď od režijkáře, nebude se s kaštanstvem babrat.

svojsin

Navíc dopoledne střet s osobou v kolejišti v Bílovicích nad Svitavou.
Dnes je to takové zážitkové prázdninové cestování…

Já, kdo jiný

Já bych raději místo prázdninového zážitkového cestování moderní funční a dochvilnou železnici.

Neodpustím si malé srovnání:
Praha-Č. Třebová 164 km 2 koleje
Wien-Linz 185 km, 4 koleje (75 min)
Praha-Brno D1 4 pruhy
Wien-Linz A1 6 pruhů, po modernizaci.

Tomāš

Praha – Česká Třebová (cca 90 min)
ČD 219 Kč,
RJ 179 Kč

Wien – Linz
OBB 38,50 Eur (cca 1000 Kč, 79 min)
Westbahn 24,9 Eur (cca 650 Kč, 108 min)

Možná existuje nějaká skrytá levnější nabídka, ale tu jsem nenašel. To radši pojedu po dvou kolejích, ne? 😀

Avlaky

Tak u nás je konkurenční boj

jarda V.

no z Lince do Vídně/Salzburku doporučuji koupit lupen z území ČR např, České Budějovice nebo Velešín město, cena 388Kč tuším že 14 euro, ale jen s OBB a po Rakousku s volným výběrem vlaků… 🙂

pozorovatel

A lze to takto koupit i v Rakousku?
(A pokud ano, kolik Rakušanů to takto „řeší“ – a má vůbec potřebu to takto řešit?)

Já, kdo jiný

U DB Wien – Bayerisch Eisenstein za 30 €

Já, kdo jiný

Österreich ÖBB Card za 1880€ na rok.

Jackub

A kolik je to pro Rakušáky, při jejich platech? 🤔😉

Jiří Kocurek

Typická mzda v Rakousku je 3800 € za měsíc, je to medián, polovina si vydělá víc, polovina míň.
Medián mzdy v ČR je 29300 Kč za měsíc. Takže rakušan v Rakousku platí o něco víc, ale v cíli je rychleji. No a RailJet nebo ICE je přecijen lepší než reko Béčka.

Teda nevím o tom, že by ICE byl starý poruchový šrot (Jančura to ještě nekoupil). 😀

Tomáš

Jen lehce doplním:
Dnes Innsbruck-Ostrava na můj vlak 2.tr 1500 Kč, 1tr. 1900kc.
To samý na ÖBB
117€ 192€
Jj, léto v plném proudu.

Vašek

Rakousko- odjakživa bez komunismu,
Česko- 31 let bez komunismu, avšak stále s komunisty!

kubisek

A aby toho nebylo málo: Dva vlaky se v pátek odpoledne srazily v Běchovicích u Prahy. Projíždějící souprava narazila do vlaku, který přijel po dřívější nehodě pro cestující z odstaveného Pendolina. To předtím srazilo na trati chodce. Tři vagóny vykolejily …

Viktor

A railjet který jede za půl hodky pojede taky pres Neratovice? To bude zajímavé…

Johny

no, to bude 😃 asi není náhoda, že k poruše trakčního vedení dochází vždy v horkých dnech, takže v létě prakticky pořád?

Viktor

Tak nakonec nepojede a bude asi vyčkávat….ale sranda by to byla kdyby ho táhnul brejlovec….

Zrzek

Brejlovci nejsou vytahneme zamraču z kopřiv. Ať už ČD a Cargo nic neruší a poléči to co ještě je schopný se hýbat a je nezávislé trakce. Ať je vůbec čím jezdit.

kubisek

To si snad pojedu vyblejsknout – RailJet v Úžicích 😀

None

Sakra, mohl jsem mít zážitek.. Kdysi jsem tu viděl projíždět elektrickou lokomotivu.
Tak třeba jindy. Ale ne že bych si (jim) to přál.