Série chyb na železnici pokračuje, u Chrudimi projel strojvedoucí opět návěst Stůj
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Na tuzemské železnici pokračuje série mimořádných událostí způsobených lidskou chybou. K dalšímu projetí návěsti Stůj došlo dnes v Medlešicích na
No toto:-) v modernizovaném úseku v 21. st?
Nie, v jeho poslednom nenodernizovanom zbytku. Na provizórnom ZZ.
Šetření nehod dnes trvá zbytečně dlouho a výluky jsou často na všech kolejích (Pendolino vs. osoba u Běchovic, 2 ze 3). Pamatuji dobře nehodu (sražení osoby) na koridorové trati u Lanžhota v r. 1980. Měl jsem jet tím vlakem z Brna, bohužel jsem ho nestihl. Další za 60. min., v Lanžhotě nás nechali stát asi 20 min. a objížděli jsme po druhé koleji. Dnes by stál koridor od Brna po Bratislavu 4 hodiny oběma směry.
Provoz se obnovuje tak ryhclej, jak jen to jde, ale pokud je sražená osoba v obou kolejích tak jen těžko asi povolíte po 20 minutách provoz po jedné kolejo, když to tam ještě ani není vyšetřovatel.
Dovolím si lehce nesouhlasit. Dneska v době kompaktních fotoaparátů a fotomobilů? Zadokumentováno máte ještě před příjezdem záchranky. Neexistuje racionální důvod, proč by první vlak nemohl vyjet minutu po tom, co si záchranka sraženého naloží a odveze. A to ani vlak co ho srazil.. Nafotit, dojet do první nejbližší stanice, přeložit lidi (pokud veze lidi) atd.
Jenže souhlas se zahájením nějakých úkonů k odstranění MU smí dát až vyšetřovatel a bez jeho souhlasu se nesmí hnout ani kolo, navíc vyjímat proužek z mechanického rychloměru se smí až v jeho přítomnosti, taky povětšinou musíte sehnat fíru, který vlak odveze. Takže sanitka tam bude za 10 minut, ale vyšetřovatel třeba až za půl hodiny a jiného fíru seženete třeba za hodinu.
První byste řval, že se to pořádně nevyšetřilo.
Já zažil sebevraha ve Švýcarsku. Výluka obou koleji 114 minut. V Německu sebevrah zpozdil railjet do Curychu o necelých 100 minut. Ta doba bude nejspíš přiměřená. Ono dost dobře nelze pořizovat dokumentaci z koleje, po níž jezdí vlaky.
Ty vado ten Kocurek to bude nějaký odborník. Má tady zdaleka nejvíc komentářů😀😀🙈🙈
Ne, nepíšu nejvíce, ale ale jsme tu dva se stejným příjmením. Takže se tak zdá.
To se dalo čekat, že diskuse bude destruktivní, jde asi o 5tý incident za sebou, a tak pomalu vzniká spolčení hlupců z ČD (která v podstatě představuje 0%se zaměstnanců), kteří už jsou z toho na nervy a hysteričí.
Kdybyste raději napsali : Omlouváme se zákazníkům ČD, a je nám líto, že to takto pokračuje. Budeme dělat všecko proto, aby se dál nestalo. Naštěstí takových pracovníků je tam jistě drtivý většina, akorát tady se předvádí 0% skupinka, která ještě k tomu osočuje lidi.
Tato politováníhodná událost se nám stává maximálně jednou za deset ..
.. dnu.
Ale teď vážně: není to spíš tak že je teď dráha pod drobnohledem?
Někdo na novinkách psal zcela vážně že se bojí jezdit vlakem. Dokonce i při tamní průměrné inteligenci by měli chápat že železnice je furt nejbezpečnější dopravní prostředek (následovaný tramvají).
Opravdu? Ony existuji i jine nez zprumerovane statistiky, abyste toto mohl tvrdit? Mne prijde, ze jezdit vlakem po tratich d3 je o dost vetsi ruska ruleta nez jezdit po silnicich 2 a 3 tridy autobusem. Zapocitat do sebe vsechno, jak trate se zabezpecenim, tak bez, jak trate s prejezdy, tak bez, to kazdemu prumerne inteligentimu jedinci naznaci akorat to, ze to cislo ma vypovidajici hodnotu nulovou. Ale klidne nas tu bulikujte, ze jednokolene trate se spoustou prejezdu rizene podle D3 kdesi v horach jsou stejne bezpecne jako dvoukolejny usek bez prejezdu silnic mezi Pribyslavi a Zdarem nad Sazavou.
DPP-Do Pr…e Práce, vy jste Teda odborník
Mohl bych vědět, na co jste odborník?
Tož takhle to spočítali statistici pro Evropu. Asi si fakt pořídím loď, abych nechodil pěšky.
Pořadí Úmrtí na miliardu kilometrů Úmrtí na miliardu cest Úmrtí na miliardu hodin
1. Letadlo (0,05) Autobus (4,3) Autobus (11,1)
2. Autobus (0,4) Vlak (20) Vlak (30)
3. Vlak (0,6) Nákladní vůz (20) Letadlo (30,8)
4. Nákladní vůz (1,2) Auto (40) Loď (50)
5. Loď (2,6) Pěšky (40) Nákladní vůz (60)
6. Auto (3,1) Loď (90) Auto (130)
7. Kolo (44,6) Letadlo (117) Pěšky (220)
8. Pěšky (54,2) Kolo (170) Kolo (550)
9. Motorka (108,9) Motorka (1 640) Motorka (4 840)
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky.A150324_175335_tec_technika_pka
A co se ČR týká, tak bych řekl, že nejbezpečnější je pražské Metro. Obzvlášť, když se škrtnou sebevrazi.
V podstatě nejrelevantnější je přepočet na počet cest. Čas a vzdálenost jsou definované cestovní rychlostí a v podstatě nedávají moc smysluplnou hodnotu – protože místo pěšky nebo na kole nepoletíme letadlem a naopak. Důležité je jestli se dožijeme konce cesty, ne jestli byla dlouhá, krátká, rychlá nebo pěšky. 🙂
A samozřejmě do těch čísel vstupuje statistika. Jestli letadlem letíme párkrát do roka (vyjma obchodních cestujících), pěšky chodíme někam každý den a vlak/bus/auto také použijeme skoro každý den (někdo i několikrát), podle toho jak lidi dojíždí, tak to má zásadní vliv na pravděpodobnost.
Vy byste se měl maximálně strat o svou inteligenci a nehodnotit druhé, a také o své morální postoje.
To, že železnice není nejbezpečnějším dopravním prostředkem viz statistika, níže.
Váš příspěvek je totálně o ničem.
Jen pro informaci, fíra si všiml návěsti „STŮJ“ pozdě a nestačil dobrzdit, zůstal stát asi 10 metrů za klackem a hned volal dispečera na CDP. Takových incidentů je bohužel dost. Server zdopravy.cz ale ČD pěkně griluje, asi jsou „modří“ více vidět. Například minulý měsíc říznul Leoš výměnu v Králíkách, vypadl přes výkolejku a nikde ani čárka??
no proč, protože si hajzl Sůra nemůže informovat o chybách soukromníků, taky se jim občas nepovede, je potřeba si kopnout do jen do někoho
Hele, ty internetový hrdinou, zkus si založit podobný web a dosáhnout takové sledovanosti, tajtrlíku nevzdělaný a sprostý.
Jediné, co můžeš duševní trpaslíku udělat je, se redaktorovi omluvit, protože vaříš z vody.
Zavist je vecna. Raw si nejspis neumi ani nechat vygenerovat blog, natoz na nej napsat vic nez snusku modrych nesmyslu a z netu ukradene fotky, ale zato umi byt internetovym anonymnim bojovnikem za pravdu.
Proč by hajzl nemohl?
Protože to máš Honzo zezhora zakázaný, neasi… Člověk, aby těm novinářům furt napovídal, jak mají psát 😂😂😂
Psst:-)
Raw, přesně. O p. Sůrovi mám stejné míňění.
Ono povolání novináře už dávno není synonymum pro objektivního/nezávislého novináře, jak se někteří novináři stále snaží prezentovat. Myslím si, že pan Sůra je už tolik profláknutý, že i ten největší najivka vý za koho kope a není třeba ho urážet, stačí brát jeho články s jistým nadhledem.
Děkuji za hezký názor, pane anonyme.
To víte pane Sůra, to jsou ty pracovně právní vztahy, proto ten anonym.
Víme. Prostě anonymní přizdisráč.
i ten ….. člověk “ VÍ“ že se to nepíše VÝ.
Člověk, byť Vrabec na střeše, to ví. Bohužel automatické vkládání textu v telefonu občas ne.
Píše se naivka, vševěde.
No, ono vůbec co tam LET občas předvádí…jako nedovolený návrat z trati apod. 🙄 divím se, že tam ještě neudělal vážnější průser. Ale o tom se nesmí mluvit 😐
Co kdybyste se spíš zabýval otázkou, jak je možné, že v r. 2020 NEMÁME ŽÁDNÉ zabzař, které by automaticky opravilo strojvůdcův omyl?
Nápověda: kolik je např. na síti DB projetých návěstidel?
To jste si naběhl. U Perninku žádné návěstidlo projeto nebylo 🙁
V mém komentáři se vyskytuje slovo „Pernink“? 😯
V Medlešicích je stále červený výpravčí.
A co jako ? Ten s tím nemá nic společného.
Jak dlouho jeste budou muset danovi poplatnici muset prispivat na takove dopravce? Okamzite dopravci vzit licenci a vinikum dozivotni zakaz rezijek a FIPek. Bodovy system pro strojvedouci tu mel byt uz davno.
Jako ironie dobré, s tím bodovým systémem. Jenže pak přijde změna, z projetí stůj (překročil dovolenou rychlost 0 km/h) se udělá bezbodový správní delikt a bodový systém bude k čemu, Halík? Správně, vybodovaný strojvedoucí pokuty neplatí.
Jistě protože přebyteční nejen strojvedoucí čekají na každým nádraží jestli nebude volná šichta. Akorát museli zrovna v pardubicích a třebové spojovat vlaky jenom proto že kvůli 4 hodinám zpoždění vypršely četám maximální hodiny a nebyl kdo by je nahradil.
Tak se holt postupne omezi zbytecne lokalky a strojvedoucich bude dost.
bude dost strojvedoucích s papíry na 810 a poznáním na to konkrétní lokáklu. Tj rychlík taženej vanou zůstane stát v těch Pardubicích i nadále.
Vsak oni drive ci pozdeji zjisti, ze potrebuji jist a bydlet a ze se jim jit makat mimo drahu moc nechce.
A proč nejdeš na dráhu makat ty když je to tam tak krásné a růžové s režijkou a spoustou jiných výhod?
Podle toho co tu předvádí by ho vyrazili už od psychotestů…
Jiste, protoze preskolit se na jiny typ nelze a jejich srdce bije ciste pro drkotajici, smradlavou (tim myslim vyfuk zavedeny do vozu) lokalku 810. Neposuzujte ostatni podle vlastni neschopnosti.
Ty jsi vážně blbej, asi nějaký šotouš, nebo kamarád pana Sůry
No… Ono by bodlo zavést bodový systém i mezi odborníky z dopravních podniků….
Tak to jste me teda vytrestal. 😀 Btw, proc maji vasi pifku na me odnest i lide z DPO, DPMO, DPMB, DPMLJ a dalsich? 😀
Téééda, ty režijky máte ale pořádně hluboko v žaludku.
A co vlastně stane? Musí přijet někdo a ručně do systému zapsat polohu všech vlaků v okolí? Nebo co tam trvá dvě hodiny (dvě hodiny jsou vždy, takže je to nějaká předdefinovaná doba co systém sledování vlaků běží naprázdno a pak se resetuje??)
Šetří se to jako nehoda.
Tohle je bouře ve sklenici vody. Ano, stala se MU, ale to je vše. Bez ohrožení, bez následků. Spíš by se měl někdo zamyslet nad tím, proč se zrovna v těchto případech zastavuje provoz na několik hodin. A těm co vyznávají boha ETCS bych rád sdělil, že i na takto zabezpečených tratích se občas něco stane. A občas i něco vážného. .
Tak schválně, hoďte nějakou konkrétní událost, kdy se stalo něco vážného na trati plně provozované pod ETCS.
TGV v řece u Štrasburku, 10 mrtvých. Jenže to byla zkušební jízda s vyplým zabezpečovačem, nikoliv běžný provoz. Ano, na téhle LGV je od počátku ETCS.
No ano, když je ETCS, vypnuté, to je pak těžké aby něco dělalo. 🙂
Ono první projetí návěstidla s vlakem pod plným dozorem ETCS nebude trvat dlouho. ETCS je sice velmi dobrý pomocník, neumí ale vyřešit úplně vše.
Porad lepsi nez hrat na tratich s D3 ruskou ruletu. Tam aby se clovek chodil firy zeptat, zda vi, co je dnes za den.
Kolikrát ve všech možných diskuzích budu ještě opakovat, že vlak 17110 s vlakem 17113 v Perninku křižuje sice jen v pracovní dny, ale ohlašovací povinnost má každý den v týdnu!!!
Ja to chapu, ale vi to i ten fira?
Troll se opět předvádí. Víš ty něco vůbec o dráze, šotouš.
Ano a zrovna české provedení mě poněkud irituje. Limity si uvědomuji a souhlasím, spíše mě žhaví takové ty obecné plácance, sugerující že se vlastně nic mezmění. Přeci jen bych viděl projetí a projetí – loko chybou zastaví při malé rychlosti za klackem, kdy záměrem bylo zastavit těsně před (ETCS) a situace kdy fíra profrčí stůj a neví o tom, případně o tom ví, ale jede příliš vysokou rychlostí na to aby to ubrzdil (bez zabezpečovače).
Projetí odjezdového návěstidla v žst. Přelouč pod plným dohledem ETCS najdete zde: https://youtu.be/r_E5w3nBpC4?t=769
To je zajímavé. To je standardní chování? Koukám, že nezobrazuje symbol Full Supervision a je tam podle rozhledu? Chybí návěštěná maximální rychlost. V Přerově je L2? To mě zajímá.
Určitě za to může Arriva, ta je vínikem veškerého zla světa.
Mýlíte se. Arriva jsou čučkaři. Za všecko přece může Klaosusek, říkal to pan premiér.
A bulhaři!
https://www.youtube.com/watch?v=6EzMdAskU9M
Ale ne, Arriva už hořela v noci v Cerhenicích, ta už má snad taky vybráno. Ovšem o tom se, narozdíl od Pendolína, neinformuje na titulkách žádných novin (a tím nemyslím jen zdopravy).
ETCS
Doživotne zobrať oprávnenia a zákaz vkročiť do vlaku. Ako to ekvivalentne požadujú šotouši a nádražáci u kamionárov a vodičov.
Sluch zdravý, ale hlava nestìhá.
Vždyť má pravdu. Řidiče autobusu tady věšeli, když projel červenou na přejezdu. Ani k tomu nepotřebovali prokazovat, jestil to byl zaviněný nebo nazaviněný čin. Mohla to být zdravotní indispozice nebo mikrospánek. A to tam nikdo nezemřel.
Tak ono zase srovnávat projetí návěsti stůj, kdy začít brzdit až když ho vidíte už vám obvykle moc nepomůže a vjetí na přejezd, kdy to můžete ubrzdit v podstatě až i na poslední chvíli se mi nezdá úplně vhodné.
Ekvivalentem by byl autobus, který vjede za návěst přejezdu, kus zacouvá, zastaví a nechá se dvě hodiny vyšetřovat. 🙂 Ale jinak ano, přemrštěné reakce bez vyšetření nejsou na místě, s tím souhlasím.
Prejdenie stoj na jednokoľajovej trati je ok?
Ono je přejetí a přejetí.
Mělo by se rozlišovat zda fíra nedobrzdil a zastavil 10 metrů za klackem jako v tomto případě, nebo jestli si nevšiml a valil do červené na plný kotel.
U toho zastavení těsně za je taky rozdíl, jestli to věděl (výstraha, opakovač)
Pamatuju si, jak jeden z panu autoru tohoto serveru psal jednou (kdyz se to stalo soukromnikovi), ze prece nebude psat o kazde udalosti. Kdyz se tohle ale stane CD, zmini se radeji. To je seriozni novinarina? 🙂
Mno a co z toho? Možná je a možná není. Jestli chcete seriózní novinařinu, můžete si jí dělat sám.
Od Sury, známého tím, že nenávidí ČD a čekáte objektivitu?
Jestli se nepletu tak byl i odejít z iDnes když to byl ještě serioznit deník
Pletete. Dal jsem výpověď sám. Ale fakta vám nešla ani pod šesti jinými nicky, pod kterými zde plevelíte diskuzi.
No pozor a to není vše. Ráno překopnutý kabel od zabezpečovacího zařízení mezi Střelicemi a Troubskem, následně přejezd v Troubsku mimo provoz. Vlaky ve špičce do Brna nabraly téměř hodinové zpoždění.
A to ani nepotřebovali krabičku z číny za 5 dolarů, aby rušili signál jdoucí vzduchem. 🙁
tak ony ty kragičky z číny toho signálu moc nezaruší….
Nejsou strojvedoucí teď pod větším tlakem veřejnosti než třeba na jaře kvůli takové medializaci MU v posledním týdnu? Nebo mi to jenom tak zdá?
Pokud je projetí návěsti běžně kolem 160 ročně, znamená to v průměru jeden případ obden. Tj. zatím to zpravodajství nenasvědčuje tomu, že by se četnost takových případů zvýšila, ale pouze že si toho některá média začala na chvíli víc všímat. A to navíc předpokládám, že řada případů ani není evidována.
ČD by mělo ten cirkus už konečně zavřít.
no CD nejsem „fanda“ ale vzhledem k tomu, kolik vykonu maji, se chyba holt obcas stane. Bylo by rozumne neresit „jednotlivosti“ ale spise funkci systemu jako celku.
Tahle vymluva se tu za posledni tyden dost opakuje…
OK. A řešením máte jaké? Převezme to Franta s Lojzou a hned bude vše fungovat?
Ne … Ráďa a Leošek 🙂
Ale to Zapa prijde o rezimku. 😀
Režijku, ne režimku, jo, když už. Vodjakživa 😊
To přijde opravdu o hodně, když ji mimo službu nevyužije ani
Jste naivní? Myslíte, že by dokázali společně řídit přes 7000 vlaků denně které ČD vypravuje do provozu? Je logické, že na tolik vlaků denně se může stát i takový přehmat. Soukromí dopravci mají taky takové případy. Je jich mnohem méně, protože i méně vlaků vozí. Server zde v zásadě upozorňuje na chyby státního dopravce. To se beztrestně smí.
Mam nesměly dotaz, v kolika případech z poslední doby figuroval někdo ze soukromých dopravců???
V žádném.
tak projetej klacek se dari „udelat“ i u soukromniku… neni to jen u CD. a prumerne to odpovida obemu vykonu…
Tak rj jsem zažil koncem června v Brně. 🙂 ale stane se. Blbý bylo to že jsem spěchal do pro na letadlo. Ale nikde ani zmínka nebyla.
Oni třeba také projíždějí, jen se o tom možná nesmí psát. 😀
To by si šotouši nenechali ujít . Kdo by o tom nesměl psát ???
No tak třeba můžou ale nechtějí 😀. Viz komentář Jiřího trochu výše. A má pravdu pamatuji si to také.
Kolik vlaků za den vypravujou soukromníci a kolik ČD? V tom poměru bych cca čekal i statistiku MU.
To není také přesně. Tak třeba RJ které vozí téměř jen samé rychlíky a ze kterého jsou na CDP tak vybobkovani, že se bojí toho aby ho náhodou nezpozdili, tak mu staví včas. Ten třeba červenou za celou cestu neuvidí. Strojvedoucí ani nemá co projet. Porovnávat, aby to bylo přesné, by se musely případy, kdy se jelo proti stůj. A to dost dobře nejde. Jisté ale je, že u ČD je těch případů nesrovnatelně více.
Jasneeeee 😀 @ A ted tu o Karkulce, jak byla vybobkovana z vlka.
Na tohle nemusíte být ani od modrých a ani od růžových. stačí přijít na nádraží a jen časy odjezdů Vám více než napoví. Zrovna tomuto bych dost věřil ono pak po odjezdu stačí pozorovat grapp.
Jančura vyhrožoval právníky a několikrát se stalo že dispečeři na CDP přišli kvůli Jančurovi i o prémie, když ho zpozdili.
Zdroj agentura JPP? Muzete to nejak dolozit?
A podle mimořádných událostí, ke kterým se píše Závěrečná zpráva tomu tak i je:
Letošní skóre zatím: 15 (ČD, ČDC) / 4 (ostatní).
Pozor, vůbec neřeším kdo i jak, je to včetně přejezdů.
Zdroj: http://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti-z-roku-2020
Jeste by to chtelo autobusy. Protoze by pak slo modrym k jejich argumentu o tom, ze maji CD 95% pripominat, ze autobusy delaji skoro dvojnasobne vykony v tom co najezdi. Jejich vlastni vymluvu pouzit proti nim. Zatim mam pocit je letosni smutne skore vlaky (modre) 2 mrtvy, busy 0. Pocty vaznebl zrannych u vlaku (modrych) 7, busy nevim.
Kolejové autobusy v tom jsou a ty nekolejové ovlivňují železniční statistiky jak?
Nijak, ale gumy haji CD argumentem, ze u nich neni nehoda jako nehoda, protoze CD odjezdi 95%. Pokud tedy nekdo tvrdi ze 1 mrtvy u CD odpovida 20 mrtvym u soukromniku, pak lze ekvivalentne porovnat CD a nekolejove autobusy a podobne stupidne tvrdit, ze 2 mrtvi v buse odpovidaji jen 1 u CD. Protoze zhruba v takovem pomeru jsou vykony CD vs. Autobusy.
A uz jeden podobny argumentér naklusal, Jiri pod vami.
Ty jsi vážně blbej
ČD denně cca 7000 vlaků. Soukromí dopravci celkem 400… Podle pravděpodobnosti jich chybovat bude asi kolik?
Tady nejde o počet ale o pracovní podmínky, a ty jsou u ČD proti soukromníkům horší
V žádném, v tomto jsou soukromníci lepší, že u nich nejsou strojvedoucí pod tlakem
4.6.20 projel Regiojet návěstidlo v Němčicích na Hané. O tom se tady ale určitě nepsalo.
Hned myslím v prosinci 2019 projel rychlík Arrivy návěstidlo u Mladé Boleslavi .
Co to vyšetřování zavést u řidičů silničních vozidel- projede křižovatku či blikající přejezd na červenou a zaství se třeba magistrála v Praze na 4 hodiny. To by byla síla. Cha.
Hlupáci jako vy jsou přesně ten důvod, proč tady ty diskuze upadají.
Radikalni sotousi holt jsou zdejsim koloritem. Nezbyva nez panovi vzkazat, ze i pri bezduvodnem zavreni magistraly na truc a k radosti sotousu, lze nadale objizdet jinudy. Takze ani tak nedonutite ridice 4h stat. Zato zkomplikujete provoz tramvaji, mozna i autobusu, pretizite metro, ohrozite chodce a cyklisty, ale hlavne ze vase zavist silnicim bude uspokojena. Jenom aby sam nekdy nepotreboval treba hasice, sanitku, policii, zrovna kdyz jiny sotous bude exemplarne blokovat silnice.
Tak by nestáli 4, ale 2 jinde. Jezdíte autem po Praze? Stačí 1 bouračka kdekoliv a stojí vše okolo do 10 km . Příklad kde to tak funguje, Průmyslová, Kbelská, radiály šterboholská a vysočanská. Nahoře na sjezdu z Vysočanské radiály do Kbelské když je bouračka stojí to, až na zahrdní město jak přes Běchovice tak přes Průmyslovou a okolní komunikace kolabují to samé obráceně stojí se, až na zdiby a okolí kolabuje zrovna tak.
Ne, nestoji. Ale neprekvapuje me, ze modra guma v duchodu prehani. K vasi smule v te Praze uz dost dlouho ziju a co popisujete se v takove podobe stane stezi 1-2x do roka. Ale blabolte dal. Predstavy venkovanu o Praze jsou zabavne. Zrovna dnes jsem pred 3 hodinami jel z Prahy vychod na Pribram a zpet a v klidu. Vlakem bych ted mozma dorazil do Pribrami.
pokud by se prestupky u silnicno dopravy posuzovaly jako u drahy, verte. ze by ubylo nehod i ridicu. pac na silnici se resi jen kdyz se neco vaznejsiho stane a nebo dotycnyho nacapaji policajti.
Nelze, to by bylo nepřijatelné omezení svobody a šikana občanů – řidičů.
Ano bylo. Stejně jako když cykloaktivisti zabklokovali křižovatku, protože jede z nich vjel na přechod pro chodce přímo pod projíždějící auto.
nic bych neblokoval, ten borec je kandidát na Darwinovu cenu. Na přechodu pro chodce se má kolo vést ne na něm jet.
To říkejte tak 9 z 10 cyklistů, bohužel. A ještě ty krasojízdy na červenou lup na chodník lup na přechod a lup za křižovatkou na silnici.
Lide obvykle nedodrzuji nesmyslne predpisy. Pokud po silnici nic nejede a nebo je auto daleko, neexistuje zadny kloudny duvod sesedat. A na prechodech se semaforem uz tuplem, pokud cyklista prijizdi z chodniku, kde je dovoleno jet na kole a jede proti zelene. Ale chapu, ze nekdo kdo cykkisty nenavidi ma potrebubje buzerovat. Prasarna je, kdyz cyklista jezdi kde nema, takove bych take nejradsi zkopnul, ac sam jsem cyklista. Tim myslim samozrejme chodniky kdr neni kolo dovoleno a pesi se akorat leknou. Co se tyce vami popsane prasarny, tak ta je prasarnou opravdu, ale jen z pohledu chodce, z pohledu ridice… Číst vice »
Aha takže cyklisté mohou tu chvíli jezdit po chodníku kde nemají co dělat pak chvíli po silnici a když padne červená hurá na přechod a hurá zpět na tu samou silnici. Jako vyhláška o provozu na silnicích platí pro všechny a když mne téměř srazí 6 z 10 idiotů na kole a ještě 5 má držku, že je na kole a já mám uhnout stojíc na chodníku u semaforu na přechod pro chodce tak začínám chápat vaší logiku. Dle Vaší logiky můžeme zrušit vše co nějak reguluje nebo usměrňuje jakoukoliv dopravu. Pokud toto nechápete, že pravidla platí pro všechny nevím… Číst vice »
No abychom se mohli bavit alespoň o drobné porovnatelnosti, tak by se ten váš nepříliš chytrý nápad musel vztahovat jen na řidiče s profesní způsobilostí při výkonu povolání.
Ale jinak ten váš nápad by se mi líbil. Hlavně to, že by někdo projel v Lukách nad Jihlavou červenou na přejezdu a za trest by se zastavila na 4 hodiny magistrála v Praze. S tím byste zabudoval ve velký části republiky 🙂
To nejsou chyby, to jsou trestné činy. Minimálně 10 let za obecné ohrožení.
Vy máte nějaké duševní postižení?Trhal jste v dětství mouchám křídla?
Kriminalizovat cokoliv, to je postoj primitivů. Právo zná pojem subsidiarita trestního práva – tedy co, lze řešit jinak neřešit trestní cestou. Mne jako daňového poplatníka zajímá, zda, když platím daně – co za mé daně udělalo MD a SŽDC – zajistilo systémově dostatek strojvedoucích, aby ti, kteří jsou nejezdili přetížení ? Nebylo chybou rušit výpravčí, kdy se šetřilo na nesprávném místě ? Proč jsou na MD eurohujeři a lokajové Bruselu, kteří raději budou čekat 30 let na levné ETCS , než ,aby nás chránil levný lokální radioblok.
Svádět to na Brusel?………. ASi jste posedlý.
Nemluvím o o Bruselu, ale jeho lokajích, patrně jste si to nepřečetl. Na hlavních tazích nemám nic proti jednotnému systému, ale myslím, že řešit lokálky nějakým euroreceptem je zrůdnost. je to stejná výmluva, jako, když politici nechtějí něco řešit snadno, rychle, ale blábolí o !systémovém“ řešení …
Však na lokálky EU ani Brusel nic napřikazuje, klidně tam můžete mít EBICAB nebo staré báby na hradlech.
To vzniklo až v Praze, že na tratě mimo TEN-T nelze dát ani to staré dobré automatické hradlo. A že tam za posledních 70 roků to hradlo nikdo nedal, to taky není chyba EU nebo MěÚ v Bruntále.
Neunese kritiku CD, zavinit to soukromnik, tak si na brusel ani nevzpomene a pise o amaterch, bulharech a odebirani licence. Sak si vzpomenme na nehodi u Kremze, kde se mohli nenavisti a vychutnavanim situace modri malem pokakat, zatimco kdyz jejich modry fira lidi skutecne zabil, tak je za tim Brusel a MD a chybejici radioblok od AZD. Klasika.
Tak mezi nehodou v Křemži a Perninku je ten, že v Perninku to byla chyba fíry a systému (že se takové tratě vůbec porušují), kdežto v Křemži v tom byl i dopravce, jelikož tam nasadil nevybavené vozidlo, zase i vinna SŽDC, že dopravce měl vyjimku.
rusit vypravci bylo, dle mne predcasne. dokud se nevybuduje funkci zabezpecovat a nebude centralni rizeni, meli vypravci zustat.
Proč by proboha měli SŽ a MD „zajistilo systémově dostatek strojvedoucích“? To je snad starost doprvce, aby si sehnal a vyškolil lidi.
Je to jeho starost ale očividně to nefunguje. Tudíž je potřeba to řešit takto
To už jsi měl dostat. Vždyť jsi nebezpečnej pro okolí.
a stejne posuzovat prestupky i u silnicni dopravy. do roka mame redukovany veskery provoz na 10% stavajiciho!
kdyz se nic nestane tak je zbytecny zastavovat kvuli tomu provoz na tak dlouhou dobu
Jenomže stát se něco může, a pak to odnesou lidský životy.
nutno zdokumentovat a teprve pote obnovit provoz
Což se v případě tramvaje/šaliny stíhá do 20 minut.
nemáto pocit že vlak a šalina je krapet jiná škatulka?
Nebojte, vím o tom. Například dispečink nemusí jezdit 70 km daleko.
To je tím, že ČD a ČDC své lidi přetěžují. U soukromníků se tohle nestává, protože tam jsou strojvedoucí odpočatí.
Miloši prober se a mrkni do nedávné minulosti…
Myslel jsem že to byla ironie.
Stává se to úplně stejně, jen mají asi 1/100 výkonu 😉
Tak jedno procento určitě ne . I s nákladem to TIPUJI minimálně na dvacet procent .
Ale u soukromníků mají nižší a mírnější tresty
z hlediska zákona a DI je postup vždy stejný. Jinak každý dopravce může mít své interní předpisi jiné, že.
Znám minimálně 5 lidí, co jezdí pro minimálně 2 dopravce zároveň, toto není jen o přetěžování lidí zaměstnavatelem, ale i o osobním přístupu. Proto taky, především, soukromí dopravci byly proti, aby byla hlídaná doba odpočinku u strojvedoucích (podobným stylem jako u kamioňáků), protože ví, že by tím o část lidí přišli.
Na silnici je tisíce dopravců a každý jeden řidič má kartu na kterou jede. Za tento stav si může výhradně ČD svým obstrukčním chováním . Sranda je , že na to sami dojíždí . Méně už to , že ohrožují cestující .
ČD? Ty zrovna moc proti takové kontrole nebyly, alespoň by jejich fírové nejezdili bez jejich vědomí u soukromníků, to větší protesty byly právě od soukromé sféry.
Ach jo a je to tady znovu. Přitom se to občas stane každému dopravci a dokud budou vlaky a obecně provoz řídit lidé, tak se to stávat bude. Jediný rozdíl, který lze v těchto případech vypozorovat (a týká se to jen jen stránek s dopravní tématikou) je, jak k tomu různé skupiny diskutujících přistupují. Zatímco nekritičnost vůči ne ČD dopravcům se týká jen pár „inteligentů“, že Miloši? Opačně je to mnohem rozšířenější. Když je chyba na straně ČD, je tu snaha o bagatelizaci, případně házení viny na jiné, ale pokud se obdobná věc stane ne ČD dopravci, tak se na… Číst vice »
Ten pocit mám tiež.
Takových projetí bez následků je x případů týdně.
A taky se pokaždé zastavuje doprava na X hodin? To je nakonec horší následek než samotné projetí návěsti.
Pokaždé, musí se to vyšetřit ………….
Když je staré zabzař, které to nikam nezaznamenává tak ne.
Pokaždé ne. Psalo se to na tomto webu, nebo spíše někdo to tu zmiňoval. RJ projel a nic se nevyšetřovalo. Nevím proč ale je to tak. Zřejmě si jsou všichni rovni ale žlutý je rovnější.
Odkaz? Nebo je to další vymyšlený slint.
Tak mne osobně se stalo cca 6 let zpět. Jeli jsme z Brna do Prahy opožděný IEx z Budapešti. Někde okolo Svitav brždění, ale jak přes rychlobrzdu. Neviděl jsem vlak zastavit tak rychle. Lokomotiva zůstala stát na křížení za vjezdovým návěstidlem. Chvíle telefonování couvnutí a odjezd. Jestli jsme projeli či nikoliv se z okna uzavřeného vagonu nedozvíte. Ale s ohledem na rychlost brždění je otázka.
Máte pravdu, pokaždé ne. Jsou konkrétní situace, kdy se nic nevyšetřuje a po splnění určitých podmínek „se jede dál“. Může jít například o projetí návěstidla zakazujícího jízdu, pokud se návěst změnila těsně před vlakem, tudíž strojvedoucí neměl šanci dobrzdit (tzv. náhlá změna návěstního znaku). To může být způsobeno např. poruchou, nebo zásahem obsluhujícího či udržujícího pracovníka pro odvrácení nějakého nebezpečí atd. Ale jak píšu výše, pro další jízdu je potřeba provést nějaké administrativní úkony.
Náhlá změna znaku se nevyšetřuje? Mě by docela zajímalo, proč výpravčí rozbíjí jednou postavenou cestu.
často operativní důvod, nicméně není to zas až tak častý jev
Ehhh….ale je, to by jste se divil.
Ne tzv. padák se nevyšetřuje a je způsobeny většinou nějakou závadou na zabezpečovacím zařízení. Stačí když si třeba někdo hraje se zavírání které jsou v obvodu stanice, jednu trochu nadzvedne a to hned způsobí přestavení návěstidla na stůj. Výpravčí cestu nerozbíjí 😀.
Mě to vyšetřovat nemusíte dva čet let jsem dělal strojvedoucího 😀.
Já tši čet devět let dělám sabespečofaka
Automatické úplavy textu jsou občas veselka. Nepeskoval bych ho za to.
A já jsem ladši před třidset jedna lešty vypadl plyč.
U modrých? Poznačilo vás to.
kecy. RJ je velky zvire, ale tohle neni jen o nem.
Problémy jsou dva. Jeden je nízká úroveň zodpovědnosti nových strojvedoucích. Když nejsou lidi berou dopravci kdekoho. Druhý problém je instalace nových staničních zabezpečovacích zařízení. Tato zařízení mají paměť ze které lze vše vytáhnout zpětně. Za takové situace už nad takovým incidentem jako je projetí návěstidla bez následků nikdo nedovolí mávnout rukou a vše se musí hlásit a vyšetřovat.
ano, vzdy. doba je zavisla na tom, jak rychle see DI podari zadokumentovat situaci
Ne, Drážní inspekce tam v drtivé většině není a souhlas vydává ihned po té, co se o MU doví. Ale pořád slyšíme a čteme, že se na nás čeká… Pokud vyjíždíme, tak se občas na nás čeká, připouštím.
Média nemají o čem psát. To je vše. Migranty už nikdo neřeší, chřipka už nikdo nezajímá (jen pisálci to ještě neví). Jen škoda že na této vlně se veze už i tento seriózní web… 😔
Přesně tak, budeme dělat, že se nic nestalo.
no mohli byste pro vyse uvedene diskutery provozovat i web zmigrace.cz, budou mit radost!
A nebo můžete seriózně informovat o každé takové události. Je jen když je in mediální vlna.
/oprava/: ne jen když to je in a vést se na této lákavé vlně.
Řidič s námi jede divoce a skáčou mi tam jiná písmenka 😀
Tak ona informace, že bylo projeto nějaké návěstidlo, aniž by byla známa příčina a událost se obešla bez fatálních následků, zní poněkud vágně. Obzvláště pokud se tak stane v desítkách případů ročně. Speciálně pro tento web bych navrhnul rubriku „Projetá návěstidla“, kde by se soustřeďovaly informace tohoto typu. Pak zjistíte, že je to ve většině případů obyčejný pracovní zmetek, jako v kterémkoliv oboru, jelikož strojvedoucí není neomylný tvor, stejně jako novinář, soudce, či prezident..
Píšte len o zlyhanie súkromníkov a Arrive, to vyčarí istým jedincom úsmev na tvári.
Samozřejmě že se stalo a také se to řádně vyšetřilo. Viník bude zcela jistě potrestán. Díky bohu se nikomu nic nestalo. Je možné že si záhy strojvedoucí svou chybu uvědomil a zastavil včas tak že se nic nestalo. Věřte že takových incidentů je i v Německu denně několik a nepíše se o každém takovém případu článek. To by pak veškeré zpravodajské weby nepsaly o ničem jiném. Proto má tento článek pro mě nízkou hodnotu. Chtělo by to něco zajímavějšího. A já vím že to umíte😀
Jak vite že to udělal strojvedoucí..návěstidlo občas taky spadne…na červenou.
Nedovolená jízda vlaku.
Máte pravdu pane Sůro, ale tento článek je vyloženě z okurkové sezóny.
Tohle začíná být docela slušná tragikomedie.
Jj málo lidí, hodně přesčasů a z toho plynoucí únava a nepozornost…
Asi tak. Podle vědců je zdravá doba pro práci max. 30 hodin týdně, každou hodinou navíc produktivita práce klesá, takže tento ,,cíl do budoucna,, by u těchto profesí, na jejich faktoru závisí životy, bylo již samozřejmostí. Bylo by vhodné, aby ČD minimálně nabízely strojvedoucím možnost práce na kratší úvazek (20h,30h atd atd). Sice se to finančně ,,nevyplatí,, , ale mám podnik a pokud nemám lidi, musím se přizpůsobit.
Mám lepší nápad. Žádné vlaky v noci, v osm zavři nádraží a byl vy klid…… Já zapomněl, toto nepůjde. Museli bychom se vzdát pohodlí 21. století…. škoda.
Jo jasně a z odpolední směny se lidi nedostanou domů. Takže zakážete odpolední směny?
Ten komentář byla nadsázka.
OK, beru. Někteří to tady myslí vážně. 🙁
Ne stačí zavést týdenní počet pracovních hodin jako v Německu. Hned bude v Pátek možné zavést provoz jako v Sobotu.
To by nebylo od věci , aspoň tam kde odpolední nejsou nezbytné
Myslím si, že by nato přistoupili, ale uchazeč by musel mít minimálně licenci, aby se ČD snížily náklady, přece jen kurz (ubytování, vzdělávání, strava) něco stojí, takže to není pro ně perspektivní, platit to někomu, kdo by to měl na brigádu.
Na brigádu jezdí u ČD dost lidi co od nich odešlo.. Ale mají plný uvazek u soukromnika.. Takze hodin za týden hodně… Ale kdyby chtěli mohly by jen brigadnicit… Kdyby treba manzelka vydelavala hodně.. Nebo žily minimalisticky
ČD brigádníky nebere pokud vím
To je toho. Proč se trať uzavírá na dvě hodiny, když se nic nestalo?
projetí návěstidla s návěstí ,,Stůj,, je bráno jako nehoda
Není to nehoda, je to MÚ.
Ze zvědavosti: proč ve zkratce MU píšete čárku na U, přece událost je s krátkým „u“, ne? 🙂
Protože to je mimořádná událost, musíé se zjistit jak k tomu došlo, vyšetřit jestli selhala technika, nebo lidský faktor atp. To není o tom, že auto zařadí zpátečku a couvne před semafor, případně jede dál pokud není na dohled polocajt…
To vím, ale řekl bych, že je to ideální kandidát na nějaké zjednodušení byrokracie vyšetřování, aby kvůli tomu nestál povoz na trati.
V dobách jednodušších zabzař, které nic nazaznamenaly a nenapráskaly, to tak bylo.
a byko to tak spravne?
Stéblová. StB potom obešla pozůstalé a vysvětlila jim, že mají mlčet…
Ale mělo by to o tom být. 😛
Což nás ovšem nezbavuje podezření, že to trvá zbytečně dlouho.
Zřejmě záleží na způsobu zabezpečení té které trati … o příhodách, které nejsou úředně zachyceny, se ovšem logicky tak moc nepíše.
Tak pokud je vše logováno, ví se to hned. Vlak projel na červenou, kdo chyboval je jasné.
Prejdenie stoj na jednokoľajovej trati je nič?