Seriál: Západočeskou lokálku Svojšín – Bor ovládla společnost CityRail se dřevem
Nákladní vlak firmy CityRail z Boru do Salcburku dva kilometry od Svojšína. Pramen: CityRail

Mohla to být první elektrizovaná trať u nás. Nakonec ale vyhrála Bechyňka.
Zajímavý článek. Už jsem autora podezíral z nepřesných údajů (6 vozů je na 200 m či 900t málo), než jsem si to dohledal. Doteď jsem si nevšiml, že „Gigawoody“ jsou vlastně dvojvozy – dva čtyřnápravové vagony spojené permanentním spřáhlem. A můžou se ložit i kulatinou “ z jedné poloviny na druhou. https://www.innofreight.com/wp-content/uploads/2021/09/M_006_Manual_IF-Smart-Gigawood_REV02_DE_Draft.pdf
Provoz utichl již na konci roku 2018, jel jsem s mladým jednu z posledních jízd. V roce 2019 už tady byly jen ty letní sobotní štěky. V noci ze soboty 20. dubna 2002 na neděli tudy projel i noční R 352 Praha – Frankfurt (pod nějakým svým mimořádným číslem), toho dne kvůli třem uvratim zkrácený ze dvanacti vozu na devet, aby mohla být v Brodu nad Tichou v rámci noční výluky na hlavní trati postavena provizorní přeložka potřebná pro výstavbu obchvatu obce, nové trasy silnice I/21. Jeli jsme tím s přítelkyní a byl to zážitek, těmi Bmee rezat oblouky u… Číst vice »
Že by spojení vlakem bylo třikrát pomalejší než autobus, tomu se mi nechce věřit. Autobus jede z Plzně do Boru 68 minut. Spěšný vlak do Svojšína 36. Ze Svojšína do Boru je to 15 km, věřil bych času okolo 25 minut. S 5 minutami na přestup jsme na 66…
A v momentě kdy jedete z Prahy by už vlak byl býval vítězil, kdyby stále ten odpolední rychlík ve Svojšíně stavěl a přípoj měl.
(vítězil proti busu časově)
Jak vycházejí přípoje na bus ve Stříbře? Pak by to bylo nějakých 25 minut v autobuse.
Ve Stříbře se přestupuje jenom na MHD.
Bor busem se jezdí z Plzně, nakonec taky od vlakového, ale pátky bývají plné že se nemusíte vejít ani na stání pořádně.
Za 25 minut to dává sotva Lv. Na trati je spousta omezení, dokonce několik 10 km/h kvůli přejezdům.
Podle jízdního řádu jede spěšný vlak Český les 22 minut.
Co si pamatuji, tak rychlost nebyla důvodem…
Ahoj, kdysi jsem tu jezdil, přípoj z Prahy rychlík, 810 narvaná. Pak to zrušili a bylo po osobní dopravě z Prahy či Plzne
@Turistické vlaky od pátku do neděle – ty nefungovaly jako přípoj od osobáku.
Co fungovalo byl přestup od rychlíku z Prahy, pátky i čtvrtky klidně 40 lidí, a tedy ten počet lidí byl navíc i v tom rychlíku.
To pak zaniklo když byla vazba jenom na osobák…
City se rozjezdil, je to dobre, mraky vlaku vozí na Rakousko přes trať Plzeň – ČB- Summerau, řekl bych že to vše jde do Rakouska kdyztak mě doplňte
Většina dřeva z našich státních lesů jde na pily vlastněné rakouskými firmami nebo přímo do Rakouska. Pak si od nich můžeme kupovat řezivo a palety.
„Všednodenní vlaky tu dojezdili před 11 lety“
– myslím, že vlakY dojezdilY
A znáte snad pohlaví těch vlaků?
Kolik státní podnik SŽ utržil od dopravců a kolik za tuto trať utratil? Ideálně prosím o údaj za delší období, třebas průměr za 5 let. Nebo 10
Vzhledem k tomu, ze plné nákladní vagóny jsou těžké, tak SŽ v roce 2024 tady měla vyšší příjem než z tras, kde jezdi 810 v sezóně o víkendu.
Pokud příjem od dopravců pokryje deset procent nákladů na údržbu a obnovu, tak to bude dobré.
Záleží, co SŽ do údržby započítá. Už se stalo, že létaly neuvěřitelné částky.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/
Předpokládám, že SŽ stanoví náklady způsobem, že tam má traťový okrsek s nějakými náklady (mzdové, provozní režie, investice a opravy, správní režie), řízení dopravní cesty, provoz objektů a rozdělí tyto náklady podle kilometrů tratí ve správě traťového okrsku. Takže pokud je na 15 kilometrové trati zastaven dlouhodobě provoz, tabulkově jsou tam náklady, které jsou ve skutečnosti na zbylých 85 km trati.
Úkolem SŽ jako státního podniku je podnikat se svěřeným státním majetek, tak aby v dlouhodobé perspektivě vytvořili finanční polštář, který si vlastník (tedy my daňoví poplatníci, poplatnice) vezmeme nebo jej ponecháme v SŽ na nějakou vhodnou investici. Pakliže máte pravdu, že podnikání s touto tratí je ztrátové (a to citelně), tak JE PROTIÚSTAVNÍ, aby SŽ pokračovala S touto konkrétní podnikatelskou aktivitou. Ono totiž dosud SŽ své služby prodávala dopravcům se slevou cca 96 až 97% a těchto několik desítek miliard jí doplatil stát, který zadlužil zdravotnictví pro naše děti a obranu naší vlasti, což jsou základní povinnosti naší vlasti dané… Číst vice »
Axel detected.
SŽ není státní podnik, ale státní organizace.
Dobrý den, z čeho vychází Váš názor?
Já vycházím nejen z Ústavního pořádku (a ze zákona o majetku státu atd.), ale rovněž z 77/2002 (5) Postavení, právní poměry, činnost, sloučení, splynutí a rozdělení státní organizace Správa železnic se ode dne svého zřízení řídí přiměřeně ustanovením zákona o státním podniku,15) pokud tento zákon nestanoví jinak.
Jinými slovy = úkolem SŽ státního podniku je dosahovat zisku, viz obdoba Letiště Ruzyně/ŘLP.
Axel, zkuste si přečíst toto:
https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/vse-o-sprave-zeleznic/zakladni-udaje
a pak se v rámci domácího samostudia pokuste rozklíčovat rozdíl mezi pojmy „státní podnik“ x „státní organizace“.
Pokud se vám to nezadaří, obraťte se na AI.
Dobrý den, proč dáváte přednost přežvýkanému textu před textem právních norem?
Blabolite a nerozumite ani psanemu textu. Diskuze je proto zbytecna
„Diskuze je proto zbytecna“
Souhlas, starého Axela novým kouskům zjevně nelze naučit.
Dávám přednost nenechat se obtěžovat zaplevelováním diskuse vašimi excentrickými názory, jejichž kvalita je tady už z dob minulých, kdy jste používal několik jiných nicků, dostatečně profláknutá.
Na rozdíl od nicků, které neustále měníte, formální a obsahové prvky vašich příspěvků zůstávají beze změn. Bohužel.
Bohudík! Díky tomu ho lze vždy velmi rychle detekovat. Podobného mimoně nemůžete nikde najít.
Úkolem SŽ není podnikat.
Mýlíte se. viz odkaz výše.
Pane „Lukes“, pokud to, co jste napsal (tedy, že SŽ se péčí o trať Svojšín – Bor dostala do rozporu s Ústavou ČR), myslíte opravdu smrtelně vážně, tak nemeškejte a v místě vašeho bydliště podejte osobně oznámení na nejbližší služebně Policie ČR. Musíte umět brečet vždy na tom správném hrobě.
Je to jeho povinnost! 🤣
SŽ inkasuje peníze od SFDI na provoz tratě, které by měli pokrýt zbytek nákladů, takže pak je SŽ v zisku.
Vážený pane Axel, dne 6.1.2023 jste pod článkem „Další velký tendr Českých drah. Shání elektrické jednotky za 8,4 miliardy korun“ napsal, byť pod nickem Vtvt, následovné:
„Vzhledem k obsahu této zprávy už nebudu dál přispívat do diskuzí.“
Fakt, že i po dvou a půl letech tato vlastní slova opakovaně porušujete, dokazuje, jak příliš vážně myslíte, co říkáte.
Klobouk dolu za vaše odhodlání, při těžkopádnosti zdejšího vyhledávání, hledat v diskusích ke článkům 2,5 roku dozadu a dodat tento důkazní materiál.
Když takovou pecku napíše na tři krále, tak to někde v té hlavě zůstane 🙂 a podle data už je to hračka.
Já, na rozdíl od vás, mám bohužel paměť „dřevotřískovou“ (lidově řečeno piliny) a tak, když něco musím mechanicky vyhledávat, tak trpím. Škoda, že to není pohodlnější…
Díky AI, to za pár let bude otázkou pár sekund.
Největší sranda je, že Axel by rušil lokálky, ale to, že největší provar jsou právě hlavní tratě, to mu vůbec nevadí.
Neměla by tahle trať smysl pro nějaké přímé BEMU Sp z Plzně do Tachova? Sice jsou tam dvě úvratě ale zase je to podstatně kratší než závlek přes Planou.
Těžké konkurovat dálnici…tam leda postavit zkratku kolem kočova..
Vlakem s přestupem v Plané na Ex je to za 1:20, bus 722 jede za 1:40, bus 251 za 1:15.
Byl by ten Sp rychlejší než spojení s přestupem v Plané?
Asi ne.
Na druhou stranu by to nemuselo být jen o rychlosti, ale taky o obsluze území, kdy by vlak jel třeba z Plzně do Stříbra bez zastavení a pak by obsluhoval všechny zastávky mezi Stříbrem a Tachovem (přes Bor). A odstranění úvratí by se hodilo, hlavně ve Svojšíně.